چیزی که هیچ کس در مورد وردپرس به شما نگفته است

چیزی که هیچ کس در مورد وردپرس به شما نگفته است

وردپرس در حال افزایش محبوبیت است و تعدادی از صاحبان وب سایت آن را به عنوان سیستم مدیریت محتوای خود انتخاب می کنند. من این پست را می نویسم تا نکاتی را با افرادی که به تازگی با وردپرس شروع کرده اند یا برای مدت کوتاهی از آن استفاده می کنند به اشتراک بگذارم تا به آنها کمک کنم از بسیاری از اشتباهات رایج اجتناب کنند. من برخی از حقایق را بیان خواهم کرد، امیدوارم بتوانم برخی از تصورات غلط را برطرف کنم، و چند نکته برای کمک به شما ارائه خواهم کرد.

حقایق درباره وردپرس

در ابتدا، در اینجا چند واقعیت در مورد وردپرس برای کمک به تقویت عالی بودن این CMS خاص وجود دارد.

WordPress پرطرفدارترین CMS است.

بیایید با این واقعیت غیرقابل انکار شروع کنیم. WordPress 30 درصد از وب‌سایت‌ها را در اینترنت تأمین می‌کند. شرکت ها، افراد مشهور، وبلاگ ها، هنرمندان خلاق، فروشگاه های آنلاین و دیگران از وردپرس به عنوان یک پلت فرم برای وب سایت های خود استفاده می کنند. بنابراین می توانید ببینید که وردپرس بسیار محبوب است.

وردپرس رایگان است.

و این یک واقعیت است. اما این تمام ماجرا نیست. نرم افزار وردپرس به صورت رایگان قابل دانلود است. اما موارد ضروری دیگری مانند میزبانی، نام دامنه، تم ها و افزونه ها وجود دارد که می توانند هزینه را افزایش دهند.

علاوه بر این، اگر اهل انجام کارهای شخصی نیستید، باید به یک برنامه‌نویس پول بدهید تا مشکلات عیب‌یابی را برطرف کند یا وردپرس را مطابق با نیازهای شما سفارشی کند. برای داشتن ایده واضح تر از هزینه ساخت یک وب سایت با وردپرس، این پست.

یک افزونه برای (تقریباً) همه چیز وجود دارد.

به هر عملکردی که برای وب سایت خود می خواهید فکر کنید. این احتمال وجود دارد که جستجوی یک افزونه برای آن عملکرد بتواند چندین گزینه را به نمایش بگذارد. افزونه ها فوق العاده هستند و به شما این آزادی را می دهند که طیف وسیعی از عملکردها را به وب سایت خود اضافه کنید. نزدیک به 50000 افزونه رایگان در فهرست پلاگین وردپرس وجود دارد.  اگر انتخاب شما برای یک افزونه ممتاز برای پشتیبانی بهتری است که این افزونه ها از آن لذت می برند، به نگاه کنید. CodeCanyon.

هاست خوب بسیار مهم است.

وقتی به این موضوع رسیدید، همه میزبانی ها دو نوع هستند – میزبانی مشترک و میزبانی اختصاصی. میزبانی اشتراکی چیزی است که معمولاً در اینترنت مشاهده می کنید. برای وب سایت ها یا وبلاگ های کوچک با تعداد بازدیدکننده کم کاملاً مناسب است. برای وب‌سایت‌های بزرگ‌تر که ترافیک سنگین کاربران را مدیریت می‌کنند، میزبانی مشترک به سادگی جواب نمی‌دهد. این وب‌سایت‌ها می‌توانند خدمات اختصاصی و مدیریت شده WordPress Hosting یا هر سرویس میزبانی دیگری را که می‌تواند به اندازه کافی اختصاص دهد انتخاب کنند. منابع به وب سایت به صورت اختصاصی. به یاد داشته باشید، وقتی نوبت به میزبانی می‌رسد، تقریباً به آنچه می‌پردازید همان چیزی است که می‌گیرید برمی‌گردد.

تم‌های ممتاز معمولاً پشتیبانی بهتری نسبت به طرح‌های زمینه رایگان ارائه می‌دهند.

به طور کلی، تم های ممتاز بهتر نگهداری می شوند، به طور منظم به روز می شوند و از حمایت بیشتر نویسندگان برخوردار می شوند. بسیاری از تم‌های ممتاز با رتبه بهتری که در گذشته اخیر منتشر شده‌اند، دارای کد تمیز، ساختار انعطاف‌پذیر هستند که می‌توانید روی آن‌ها بسازید و عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند. و همه اینها علاوه بر طراحی خوب است. اما مانند هر چیز دیگری در زندگی، حتما قبل از خرید یک تم، تحقیق کنید. بازارهایی مانند Themeforest، بازار خلاق و Mojo از هزاران توسعه‌دهنده مجزا تشکیل شده است، بنابراین پشتیبانی و به‌روزرسانی‌هایی که دریافت می‌کنید از محصولی به محصول دیگر متفاوت است.

تصورات غلط درباره وردپرس

وقتی برای اولین بار در مورد وردپرس تحقیق می کنید، ممکن است با چند تصور غلط رایج مواجه شوید. اما نگران نباشید – ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم تا کمی آن‌ها را روشن کنید و به طور دقیق توضیح دهید تا بتوانید درک بهتری از وردپرس به‌عنوان یک کل داشته باشید.

وردپرس آسان است.

درست است، وردپرس آسان است. اما این بدان معنا نیست که شما وردپرس را دانلود کنید و سپس بنشینید و ببینید که وب سایت شما به شکل جادویی شکل می گیرد. نه، شما هم کار دارید. چیزی که با وردپرس آسان است این است که با پیروی از دستورالعمل‌ها، می‌توانید یک وب‌سایت barebones در کمترین زمان ایجاد کنید. از آن نقطه به بعد، می‌توانید دانش وردپرس را به دست بگیرید و وب‌سایت را هر طور که می‌خواهید بسط دهید. از آنجایی که رایگان است، می توانید آن را به صورت محلی نصب کنید و هر تعداد سایت آزمایشی ایجاد کنید و دانش خود را آزادانه امتحان کنید.

به عنوان یک کاربر، باید فعال باشید و با نحوه کار وردپرس آشنا شوید. با توجه به تعداد آموزش‌ها، دوره‌ها، فیلم‌های آموزشی، پادکست‌ها و وبلاگ‌هایی که می‌توانند شما را در سفر وردپرس راهنمایی کنند، این کار خیلی سخت نیست. پس از آن، شما می توانید به همان اندازه که برای اجرای وب سایت خود لازم است یاد بگیرید یا تمام مسافت را طی کنید و برخی از مهارت های توسعه را نیز بدست آورید. کاملاً به شما بستگی دارد.

به روز رسانی وردپرس فقط با یک کلیک فاصله دارد.

شاید این را بارها شنیده باشید – به روز رسانی وردپرس به آسانی یک کلیک است. اما خیلی هم ساده نیست. اولین کاری که باید انجام دهید این است که با مرور تغییرات در حال تغییر، بررسی کنید. و اگر نیازی به ویژگی ندارید، می توانید از آن به روز رسانی صرف نظر کنید. با این حال، بهتر است تمام به‌روزرسانی‌های امنیتی را در نصب وردپرس خود انجام دهید.

به‌طور پیش‌فرض، تمام به‌روزرسانی‌های جزئی هسته وردپرس به‌طور خودکار انجام می‌شوند. اما با به‌روزرسانی‌های اصلی، یک اعلان در داشبورد خود می‌بینید که برای به‌روزرسانی باید روی آن کلیک کنید. وقتی صحبت از تم ها و افزونه ها می شود، به روز رسانی خودکار غیرفعال است. باید انتخاب کنید که هنگام دریافت اعلان‌ها در داشبورد خود به‌روزرسانی شود.

اگر می‌خواهید کنترل بیشتری بر روی آنچه که در وردپرس خود تغییر می‌کند داشته باشید، می‌توانید تغییرات ساده‌ای در فایل wp-config.php ایجاد کنید یا به فایل‌های functions.php تم‌ها و افزونه‌ها فیلتر اضافه کنید. می‌توانید انتخاب کنید که به‌روزرسانی‌های خودکار برای هرکدام به صورت جداگانه فعال یا غیرفعال شود. برای اطلاعات بیشتر، راهنمای سریع به‌روزرسانی وردپرس را بررسی کنید. درباره به‌روزرسانی‌ها.

WordPress عموماً به WordPress.com اشاره دارد.

بیشتر تازه کارها به این یکی علاقه دارند، حتی از WordPress.org اطلاعی ندارند. WordPress.org سازمانی است که نرم‌افزار متن‌باز رایگان را ارائه می‌دهد که می‌توانید آن را دانلود و نصب کنید و از آن برای ساخت وب‌سایت خود استفاده کنید. WordPress.com سرویسی است که از همان نرم افزار استفاده می کند و فضای سرور و سایر خدمات را برای وبلاگ شما ارائه می دهد (اگر جزئیات بیشتری می خواهید، راهنمای ما را در تفاوت WordPress.com با WordPress.org).

با WordPress.org، از آزادی کامل برای مدیریت وب سایت خود و کسب درآمد از آن لذت می برید. هنگامی که یک وب سایت با وردپرس روی سرور مورد نظر خود می سازید، مالک وب سایت هستید و تقریباً می توانید هر کاری را با آن انجام دهید. برعکس، کنترل کمی روی وبلاگ در WordPress.com دارید. مهم است که قبل از راه اندازی وب سایت خود از آنچه می خواهید آگاه باشید – آزادی که WordPress.org ارائه می دهد یا راحتی WordPress.com. تغییر یک وبلاگ طولانی مدت از WordPress.com به WordPress.org می تواند کاملاً به هم ریخته شود.

WordPress برای دستگاه های کوچکتر نیست.

سال گذشته، ترافیک تلفن های همراه از ترافیک رایانه های رومیزی سنتی سبقت گرفت. اگر وب سایت شما از طریق تلفن همراه قابل دسترسی نباشد، ترافیک زیادی را از دست خواهید داد. وردپرس به سرعت به این روند پاسخ می دهد و در چند سال گذشته، تم های وردپرس تکامل یافته اند تا کاملا با هر اندازه صفحه سازگار شوند. یک مثال عالی کشیدن و رها کردن کامل قالب وردپرس ما است که دارای طراحی واکنش‌گرای روان است. رایج ترین تم های امروزی با کدگذاری خوب.

وردپرس امن نیست.

این یکی بیشتر ترسناک است تا حقیقت واقعی. WordPress نه بیشتر و نه کمتر از هر CMS دیگری در معرض تهدیدات امنیتی است. با توجه به اینکه هیچ نرم افزاری آهنی نیست، وردپرس از نظر امنیت در بین بهترین ها قرار می گیرد. واقعیت این است که وردپرس به قدری گسترده‌تر در اینترنت وجود دارد که به یک هدف انتخابی برای هکرها تبدیل می‌شود. فراموش نکنید، وردپرس یک نرم افزار منبع باز است که دارای یک انجمن فعال بزرگ است که اشکالات را به طور مداوم گزارش می کند و تقریباً بلافاصله آنها را اصلاح می کند.

وردپرس فقط برای وبلاگ ها است.

این بیش از یک دهه پیش زمانی که مت مولنوگ آن را به عنوان یک پلت فرم انتشار شخصی تصور کرد. با این حال، وردپرس امروزه برای پاسخگویی به گستره وسیعی از وب‌سایت‌ها تکامل یافته است و امروزه افراد مشهور، خانه‌های موسیقی، فناوری وبلاگ ها، مراکز خبری، مجلات مد، استودیوهای طراحی، نمونه کارها و فروشگاه های آنلاین، همه وب سایت های خود را در وردپرس دارند. علاوه بر این، صدها قالب وردپرس وجود دارد که به هر جایگاهی پاسخ می‌دهد. این امر ساخت وب سایت را در چندین دسته آسان می کند.

افزونه های زیاد می توانند سرعت سایت شما را کاهش دهند.

این یکی را با یک دانه نمک میل کنید. سوال اینجا بیشتر در مورد کیفیت افزونه هایی است که نصب می کنید. تا زمانی که افزونه‌ها به‌طور تمیز کدگذاری شده‌اند، به‌طور منظم به‌روزرسانی می‌شوند و فضای سرور کافی برای آن‌ها دارید، می‌توانید به‌عنوان چندین افزونه بدون تأثیر بر عملکرد وب‌سایت نصب کنید.  با این حال، باید از افزونه ای که درخواست های HTTP زیادی اضافه می کند، پرس و جوهای پایگاه داده را افزایش می دهد یا قدرت پردازش زیادی مصرف می کند، صرف نظر کنید. یک افزونه با کد بد می تواند سایت شما را خراب کند. افزونه ها همچنین می توانند نقطه ورود نرم افزارهای مخرب باشند. بنابراین مهم است که افزونه‌ها را از نظر کیفیت بررسی کنید و آنها را قبل از فعال کردن در یک سایت زنده آزمایش کنید.

چند نکته اساسی وردپرس

اکنون که کمی در مورد انتظارات از وردپرس می دانید، در اینجا چند نکته کلیدی وجود دارد که شما را در مسیر درست هنگام استفاده از وردپرس نگه می دارد.

فقط در صورت لزوم از افزونه ها استفاده کنید.

هر زمان که نیاز به افزودن عملکردی داشتید، نیازی به جستجوی یک افزونه نیست. WordPress توابع داخلی زیادی دارد که باید جستجو کنید تا ببینید آیا نیازهای شما را برآورده می کند یا خیر. طرح زمینه شما همچنین می تواند در برخی از توابع بسته بندی شود. بسیاری از توابع دیگر با کدهای ساده امکان پذیر است. قبل از دستیابی به یک افزونه، این گزینه ها را بررسی کنید.

افزونه‌های غیرفعال یک خطر امنیتی هستند.

اگر قرار نیست برای مدتی از افزونه استفاده کنید، بهتر است آن را به طور کامل از وردپرس خود حذف کنید، نه اینکه صرفاً آن را غیرفعال کنید. تا زمانی که یک افزونه در وردپرس شما قرار دارد، می تواند در معرض نرم افزارهای مخرب باشد، حتی اگر غیرفعال باشد.  منطقی است که پلاگین های خود را پیگیری کنید و آنهایی را که واقعاً نیازی به آنها ندارید حذف کنید.

به محتوا نگاه کنید.

در حالی که درست است که محتوا یک تولید کننده ترافیک کلیدی برای هر وب سایتی است، ایجاد محتوای عالی برای وب سایت شما فقط یک شروع خوب است. همانطور که هر متخصص سئو به شما می گوید، اینکه گوگل شما را به راحتی پیدا کند و شما را در بالای صفحه نتایج جستجو قرار دهد، کار بسیار سختی است. افزونه Yoast SEO به شما کمک می‌کند تا پست‌های خود را برای موتورهای جستجو درست کنید. همچنین می‌توانید با ارائه نقشه‌های سایت به Google، پیدا کردن شما را برای موتورهای جستجو کمی آسان‌تر کنید. . یک قدم فراتر بردارید و با Google Analytics ثبت‌نام کنید تا بینش کسب کنید در مورد اینکه چه کارهایی درست و غلط انجام می دهید در مورد ترافیک وب سایت. همچنین می‌توانید از کنسول جستجوی Google برای کمک استفاده کنید شما می دانید که چگونه وب سایت شما با موتور جستجوی Google تعامل دارد.

همیشه تغییراتی را که می‌خواهید در طرح‌های زمینه کودک ایجاد کنید.

هنگام ایجاد تغییرات در طرح زمینه، با تم های پیش فرض اشتباه نگیرید. همیشه برای انجام هر تغییری با طرح زمینه کودک کار کنید شما می خواهید. به این ترتیب، وقتی تم پیش‌فرض را به‌روزرسانی می‌کنید، همه سفارشی‌سازی‌ها از بین نمی‌روند.

اگر به آن علاقه دارید، همه چیز را در مورد قلاب‌ها، فیلترها و اقدامات بیاموزید.

وقتی با وردپرس بیشتر آشنا شدید، کمی وقت بگذارید تا در مورد قلاب‌ها، فیلترها و اقدامات اطلاعاتی کسب کنید. این می تواند به شما کمک کند تا تعامل راحت تری با وردپرس داشته باشید. درباره آن اینجا اطلاعات بیشتری کسب کنید.

هنگامی که با مشکلاتی روبرو می شوید آرام بمانید.

در برخی مراحل، احتمالاً با مشکلاتی در وردپرس مانند خطاهای پایگاه داده، صفحه سفید مرگ و مواردی از این دست مواجه خواهید شد. به یاد داشته باشید که بسیاری از کاربران دیگر وردپرس قبل از شما با این مشکلات مواجه شده اند و راه حل هایی را به صورت آنلاین ارسال کرده اند. راه‌حل‌های اساسی عیب‌یابی وردپرس را می‌توان به راحتی به صورت آنلاین پیدا کرد. شما فقط باید آرام بمانید و به دنبال راه حل های مناسب برای موقعیت خاص خود باشید.

این همه نیست

قوانین پایه بیشتری وجود دارد که باید به آنها توجه کنید مانند:

  • پشتیبان گیری و امنیت مهم است.
  • از روز اول شروع به ساخت لیست ایمیل خود کنید.
  • از همان ابتدا از دسته ها و برچسب ها برای پست ها و صفحات استفاده کنید.
  • از فاویکون استفاده کنید.
  • وب سایت را برای سرعت و عملکرد بهینه کنید.

اما اجازه دهید آن را برای پست دیگری نگه داریم. واقعاً یادگیری با وردپرس پایانی ندارد!

خروج از نسخه موبایل