چگونه محتوا را در وب سایت وردپرس خود سازماندهی کنیم

چگونه محتوا را در وب سایت وردپرس خود سازماندهی کنیم

در حالی که محتوایی که برای وبلاگ خود می نویسید مهم است، روش سازماندهی آن نیز مهم است. در واقع، سازماندهی محتوای ضعیف در وبلاگ شما می تواند منجر به کاهش خوانندگان و عدم مشارکت خواننده، از جمله مسائل دیگر شود.

خوشبختانه، ساختاربندی صحیح محتوای شما چندان دشوار نیست. احتمالاً به چند تغییر در وبلاگ شما نیاز دارد، اما بسیاری از این تغییرات را می توان در عرض چند دقیقه انجام داد. متوجه خواهید شد که می‌توانید از این طریق، بدون عرق کردن، تجربه لذت‌بخش‌تری برای خوانندگان خود ایجاد کنید.

در این پست، اهمیت سازماندهی محتوای وبلاگ را مورد بحث قرار خواهیم داد. سپس چند نکته برای ساختاردهی محتوای شما ارائه خواهیم کرد و راه‌های آسانی برای اجرای هر استراتژی ارائه می‌کنیم. بیایید شروع کنیم!

چرا سازماندهی محتوای وبلاگتان بسیار مهم است

وقتی صحبت از وبلاگ نویسی می شود، سازماندهی محتوا به معنای مدیریت نحوه ساختار کلی محتوای وبلاگ شما است. درک این نکته مهم است که یک وبلاگ سازمان‌یافته می‌تواند بازدیدکنندگان را ناامید کند و احتمالاً آنها را دور کند (افزایش نرخ پرش). خوانندگان شما نباید مجبور شوند سایت شما را برای محتوایی که می خواهند جستجو کنند. باید در دسترس باشد و مکان یابی آن آسان باشد.

علاوه بر اجتناب از مشکلات ذکر شده در بالا، سازمان همچنین می تواند تجربه لذت بخش تری را به خوانندگان شما ارائه دهد. سازماندهی مناسب:

  • وبلاگ شما را کاربرپسند نگه می‌دارد و خوانندگان را افزایش می‌دهد.
  • خوانندگان را تشویق به کاوش می‌کند و آنها را قادر می‌سازد محتوای شما را بیشتر تجربه کنند.
  • وبلاگ شما را حرفه ای تر جلوه می دهد و به آن اعتبار و اعتبار می بخشد.
  • به سئوی وبلاگ وردپرس شما کمک می کند که می تواند بهبود یابد ترافیک سایت شما.

در نهایت، نحوه سازماندهی وبلاگ شما به اندازه محتوایی که ارائه می‌دهید مهم است. اگر آنها نتوانند به راحتی پیمایش کنند، بازدیدکنندگان به احتمال زیاد نمی توانند کار شما را با دیگران به اشتراک بگذارند.

خوشبختانه، هنگامی که از وردپرس به عنوان پلتفرم خود استفاده می کنید، فرآیند سازماندهی ساده است. تنها با چند تغییر در تنظیمات فعلی خود، می توانید به راحتی خوانندگان خود را درگیر نگه دارید و برای اطلاعات بیشتر بازگردید. بیایید به سه تا از مهم ترین استراتژی هایی که می توانید اجرا کنید نگاهی بیندازیم.

1. از دسته ها و برچسب ها به طور موثر استفاده کنید

WPMU DEV از دسته‌ها و برچسب‌ها در وبلاگ خود استفاده می‌کند و دارای یک منوی کشویی است تا خوانندگان بتوانند بر اساس دسته جستجو کنند.

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای سازماندهی محتوای وبلاگ خود استفاده از وردپرس داخلی است دسته ها و برچسب ها. این ابزارها به شما امکان می‌دهند محتوای خود را به‌طور منطقی ساختار دهید، که خوانندگان شما باید از آن قدردانی کنند.

به ساده‌ترین عبارت، دسته‌ها یک ابزار گروه‌بندی عمومی برای پست‌های شما هستند. از طرفی تگ ها بیشتر به عنوان فهرست پست استفاده می شوند. به عنوان مثال، اگر یک وبلاگ سلامتی راه‌اندازی می‌کنید و پستی درباره برنامه‌های ورزشی مختلف می‌نویسید، دسته کلی می‌تواند تناسب اندام یا ورزش باشد. برچسب ها بسیار متفاوت هستند و باید تا حد امکان خاص باشند. اگر پست وبلاگ نمونه ما در مورد یوگا، کالیستنیک، و روال‌های کاردیو بحث می‌کرد، سه تگ عالی ایجاد می‌شد.

برای شروع به‌کارگیری مؤثر دسته‌ها و برچسب‌ها، سه قانون اصلی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

  1. از نام‌های توصیفی استفاده کنید. این برای دسته‌ها و برچسب‌های شما صدق می‌کند، زیرا شانس خوانندگان را افزایش می‌دهد که بتوانند محتوای مورد نظر خود را در وبلاگ شما پیدا کنند.
  2. پست‌های وبلاگ را به یک دسته محدود کنید. با انجام این کار سردرگمی به حداقل می‌رسد و طرح سازمانی شما تا حد امکان ساده می‌شود.
  3. از برچسب‌ها آزادانه استفاده کنید. برخلاف دسته‌ها، پست‌های وبلاگ شما باید دارای برچسب‌های متنوعی باشند. اینها به عنوان یک نمایه عمل می کنند و موضوع هر پست را به طور یکسان به خوانندگان و موتورهای جستجو منتقل می کنند.

اگر در حال حاضر تعداد زیادی پست در وبلاگ خود دارید، ممکن است مدتی طول بکشد تا بهترین دسته بندی ها را تعیین کنید. با این حال، هنگامی که سیستم شما راه اندازی شد، پیاده سازی آن در آینده آسان خواهد بود.

2. منوهای واضح و کاربرپسند

ایجاد کنید

Elegant Themes از منوی پیمایش تمیز و مستقیم استفاده می‌کند تا خوانندگان بتوانند به راحتی آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند.

در حالی که ساختار بندی محتوای شما ضروری است، سازماندهی نحوه یافتن آن محتوا توسط خوانندگان شما نیز ضروری است. منوهای واضح و کاربرپسند اولین قدم ضروری هستند، زیرا منوهای طراحی شده به خوبی تضمین می کنند که خوانندگان شما می توانند به راحتی در سایت شما حرکت کنند. هنگامی که خوانندگان زمان کمتری را صرف تشخیص نحوه عملکرد سایت شما می کنند، می توانند زمان بیشتری را صرف خواندن و تعامل با محتوای شما کنند.

برای شروع، ابتدا باید بین استفاده از تنظیمات منوی طرح زمینه یا گزینه‌های پیش‌فرض وردپرس تصمیم بگیرید. اکثر تم ها عملکرد منوی سفارشی را ارائه می دهند. با این حال، تنظیم وردپرس به همان اندازه مؤثر است، بنابراین انتخاب در اینجا یک اولویت است.

مهم نیست از کدام سیستم منو استفاده کنید، این دو نکته را هنگام ساخت منو در نظر داشته باشید:

  1. از نام‌های واضح استفاده کنید. هنگامی که نوبت به پیمایش می‌شود، بهتر است از خلاقیت خودداری کنید و به اصطلاحات واضح پایبند باشید (مانند خانه، تماس >، و وبلاگ). این کار پیمایش را ساده‌تر می‌کند و خوانندگان شما از حدس زدن رها نمی‌شوند.
  2. یک مدل ثابت را حفظ کنید. استفاده از مدل پیمایش یکسان از صفحه به صفحه برای حذف شگفتی‌ها کمک می‌کند. این همچنین به این معنی است که منوهای خود را به همان شیوه در سرتاسر وب سایت خود قرار دهید.

هنگام ایجاد منوها، ساده نگه داشتن آنها تا حد امکان هوشمندانه است. شما می خواهید بازدیدکنندگان جدید بتوانند فوراً راه خود را پیدا کنند. بهترین راه برای انجام این کار استفاده از روش های آزمایش شده و واقعی است، مانند استراتژی های ذکر شده در بالا.

3. پست ها و مطالب مرتبط را پیشنهاد دهید

می‌توانید برای تشویق خواندن بیشتر، پست‌های مرتبط را به سایت خود اضافه کنید. این مثال از اینجا در WPExplorer

با رشد وبلاگ شما، محتوای بیشتری برای اشتراک گذاری با خوانندگان خود خواهید داشت. به دلایل واضح، هرچه محتوای بیشتری ارائه دهید، خوانندگان می توانند زمان بیشتری را در وبلاگ شما صرف کنند. بایگانی‌های گسترده همچنین می‌توانند اقتدار ایجاد کنند و مدرکی دال بر دانش و تجربه شما در زمینه کاری شما ارائه دهند.

برای تشویق خوانندگان به تجربه همه این محتوا، می توانید پست های مرتبط را به آنها نشان دهید تا علاقه آنها را جلب کنید. البته، ابتدا باید مطمئن شوید که محتوایی که تبلیغ می‌کنید ارزشمند و با کیفیت است. اگر پست‌های پایین‌تری دارید، بهتر است آن‌ها را قبل از ارائه به خوانندگان خود به‌روزرسانی کنید.

هنگامی که آماده شدید تا پست‌های مرتبط را در وبلاگ خود بگنجانید، در اینجا دو نکته برای آسان‌تر کردن این روند وجود دارد:

  1. پیوندهایی را به محتوای مرتبط در سراسر پست‌های جدید خود وارد کنید. پیوندهای داخلی برای SEO بسیار بزرگ است. شما می توانید این کار را با ایجاد ارتباط طبیعی بین موضوعات در نوشته خود انجام دهید.
  2. از افزونه یا ویجت پست های مرتبط استفاده کنید. افزونه هایی مانند افزونه دیگر پست های مرتبط (YARPP) و Jetpack به شما امکان می‌دهد محتوای مشابهی را در انتهای پست‌های وبلاگ و صفحات وب خود ارائه دهید (اما بسیاری از تم‌های ممتاز مانند Total شامل گزینه‌های پست‌های مرتبط داخلی می‌شود، بنابراین نیازی به افزونه اضافه نیست.

هدف اصلی این استراتژی این است که خوانندگان را تا زمانی که ممکن است در وبلاگ خود نگه دارید. ارائه پست‌ها و محتوای مرتبط، خوانندگان را درگیر خود نگه می‌دارد و به آنها ارزش بیشتری می‌دهد. این یک راه آسان برای افزایش زمان صرف شده در وب سایت شما، در حالی که نیازهای خوانندگان شما را نیز برآورده می کند.


به عنوان یک وبلاگ نویس، می خواهید خوانندگان خود را راضی و درگیر نگه دارید. با این حال، یک سایت ضعیف سازماندهی شده می تواند توجه را از این اهداف منحرف کند و منجر به کاهش خوانندگان شود. خوشبختانه، این امکان وجود دارد که به راحتی وبلاگ خود را به گونه ای ساختار دهید که تجربه خوانندگان شما را بهبود بخشد.

در این پست، ما سه تکنیک را بیان کرده‌ایم که می‌توانید از آنها برای سازماندهی محتوای خود و نگه داشتن خوانندگان به وبلاگ خود استفاده کنید. آیا در مورد اینکه چگونه می توانید محتوای وبلاگ خود را به بهترین نحو سازماندهی کنید تا خوانندگان را راضی نگه دارید، سؤالی دارید؟ یا نکات بیشتری برای تبلیغ در لیست ما؟ در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید!

خروج از نسخه موبایل