بررسی و راهنمای میزبانی وردپرس GoDaddy

بررسی و راهنمای میزبانی وردپرس GoDaddy

آخرین باری که تجزیه و تحلیل عمیقی در Cloudways انجام دادم، اکنون نوبت به سرویس میزبانی مدیریت شده وردپرس GoDaddy و نحوه انطباق آن با رقبا رسیده است. در این مقاله قصد دارم جزئیات خدمات GoDaddy از جمله خوب و بد را به شما نشان دهم.

GoDaddy یک سرویس برای همه دارد، خواه یک کاربر وبلاگ باشد، یک آژانس توسعه دهنده، یک مجله یا یک سازنده برنامه، به نظر می رسد همه چیز را پوشش داده اند، اما اجازه ندهید که شما فکر کنید همه چیز آفتابی است. این نیست. امروز می خواهم مزایا و معایب پیشنهاد آنها را برای بازار وردپرس به شما نشان دهم.

برنامه های میزبانی وردپرس GoDaddy

طرح‌های وردپرس به 4 نوع Basic، Deluxe، Ultimate و Developer تقسیم می‌شوند که تنها طرح توسعه‌دهنده دارای محدودیت 5 دامنه است. در نگاه اول، همه طرح‌ها بسیار مقرون به صرفه به نظر می‌رسند و واقعاً هستند – به خصوص با $1 میزبانی وردپرس تبلیغاتی. فقط به یاد داشته باشید که این تخفیف تبلیغاتی فقط برای قراردادهای 36 ماهه اعمال می شود. هر چه مدت کوتاه‌تر را انتخاب کنید، تخفیف کمتری دریافت خواهید کرد.

برنامه‌ها بسیار ساده به نظر می‌رسند، اما بعداً به جزئیات بیشتر خواهم پرداخت. طرحی که من برای بررسی دارم Deluxe است که به شما امکان می‌دهد سایت مرحله‌ای با یک کلیک را به عنوان یک جایزه خوب انجام دهید و فضای ذخیره‌سازی کافی برای هزینه‌های آن دارد. توجه داشته باشم که حساب‌های ایمیل (اصلاً) در برنامه‌های وردپرس گنجانده نمی‌شوند، اما می‌توانید حساب‌های ایمیل حرفه‌ای از GoDaddy با هزینه اضافی (طرح‌ها از 2.99 دلار در ماه شروع می‌شوند).

ابتدا – من سعی می کنم سایت معیار خود را وارد کنم، سایتی که در بررسی میزبانی Cloudways.

اینترفیس به آسانی پای است. آنقدر آسان است که اشتباه کردن سخت است.

هنگامی که جزئیات ورود به سایت را ارائه کردید، GoDaddy ادامه خواهد داد و افزونه خاصی را نصب می کند که از انتقال واقعی مراقبت می کند، روند آنقدر آسان جریان می یابد که من وسوسه می شوم این سرویس را به هر کسی که این کار را انجام نمی دهد توصیه کنم. یک چیز در مورد میزبانی می‌دانید و می‌خواهید فقط یک سایت را بدون نیاز به پرداخت یک ساعت پشتیبانی فنی انتقال دهید.

هنگامی که انتقال به پایان رسید، با این پانل ساخته شده زیبا مواجه می شوید.

پنل وردپرس GoDaddy زیبا است، من به آنها می گویم که قابل انکار نیست، خواندن آن آسان است، کار با آن آسان است و بسیار کاربر پسند است، عملکرد اصلی وب سایت یک تحلیل خوب در زمان واقعی از وضعیت شما است. سایت. جریان دارد و درک آن آسان است، جزئیات پلان به راحتی در گوشه بالا سمت راست دیده می‌شوند و یک پنجره بالای زیبایی وجود دارد که وضعیت به‌روزرسانی‌های فعلی را نشان می‌دهد.

ویژگی‌های میزبانی GoDaddy را اضافه کرد

اگر به تازگی سایت خود را وارد کرده‌اید، می‌توانید آن را شبیه‌سازی کنید یا آن را برای کار در دیگری با قابلیت شبیه‌سازی راحت کپی کنید.

همچنین می‌توانید سایت خود را با GoDaddy SSL گزینه‌ها.

به نظر نمی‌رسد که GoDaddy به موج کنونی گواهینامه‌های رایگان که از طریق Comodo و بیایید روی چندین سرویس میزبانی رمزگذاری کنیم. در عوض GoDaddy ترجیح می‌دهد گزینه‌های SSL ممتاز خود را تبلیغ کند، اگرچه می‌توانید به صورت دستی یک گواهی SSL رایگان به تنهایی اضافه کنید. پس از کمی تحقیق، این پست انجمن که در آن کاربران تشخیص دادند که امکان استفاده از Let’s Encrypt با میزبانی وردپرس مدیریت شده GoDaddy وجود دارد، اما فقط در برنامه‌هایی که شامل دسترسی SSH می‌شوند (بنابراین کاربران اصلی شانس ندارند).

این چیز بدی است زیرا پانل کنترل GoDaddy به شما اجازه نمی‌دهد دامنه خود را کنترل کنید، گواهینامه خود را بخرید یا گواهی را وارد کنید. شما باید گواهی‌ها را از طریق رابط کاربری آن‌ها، با قیمت‌هایشان، که کافی است بگوییم آنقدر بالاست که انتخاب خوبی برای اکثریت قریب به اتفاق کاربران جدید وردپرس باشد، مدیریت کنید.

بنابراین، جدا از اینکه باید یک گواهی بسیار گران برای SSL بخرید، این سرویس عمدتاً قابل مدیریت است، درست است؟ خوب، برای کاربران جدید وردپرس بله. اما برای کاربران پیشرفته اشتباه می‌کنید زیرا پس از وارد کردن وب‌سایت خود، راهی برای تغییر دامنه فعلی وجود ندارد، مگر اینکه دامنه سفارشی را از GoDaddy خریداری کنید!

همانطور که از اسکرین شات ها می بینید، پس از انتقال سایت، GoDaddy از افزونه های سفارشی برای نگهداری آن استفاده می کند و تغییر دامنه در سایت  خاکستری می شود تا از مدیریت این مورد از وردپرس جلوگیری کنید. .

همانطور که می بینید، این می تواند یک مشکل واقعی ایجاد کند، زیرا این سرویس بسیار مقرون به صرفه است اما وب سایت شما به خدمات GoDaddy مرتبط است مانند دامنه و گواهینامه های SSL. در این مرحله، من فقط می‌خواستم یک وب‌سایت جدید با دامنه سفارشی خود ایجاد کنم و سپس نسخه پشتیبان خود را آپلود کنم، زیرا تابع import، وب‌سایت من را از تغییرات بیشتر مسدود می‌کند مگر اینکه هزینه بیشتری بپردازم.

نصب یک وب سایت وردپرس از ابتدا

نصب یک وب سایت از ابتدا بسیار آسان است و GoDaddy به شما هشدار می دهد که باید DNS خود را به صورت دستی به روز کنید. جدا از این واقعیت که IP گزارش شده اشتباه است، عالی است. پس از نصب سایت، IP گزارش شده در پانل اصلی متفاوت خواهد بود، به جای آن IP را دنبال کنید.

به شما پیشنهاد می‌شود وب‌سایت را در مرکز داده آمریکای شمالی یا اروپای شمالی نصب کنید.

قبل از ایجاد وب سایت، GoDaddy اعتبارنامه جدید شما را می خواهد.

این واقعا امیدوارکننده بود. کل فرآیند بسیار آسان بود و من ایمان داشتم که نصب یک وب‌سایت از ابتدا می‌تواند مواردی را که در تابع import وجود ندارد را رد کند، اما افسوس که… دوباره اشتباه کردم.

هنگامی که سایت ایجاد شد، به ابتدا برگشتیم. پانل اصلی.

اولین چیزی که متوجه می‌شوید این است که هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که بتوانید فایل‌ها را در وردپرس جدید خود تغییر دهید. هیچ تابع واردات، هیچ تابع بازیابی و مهمتر از همه هیچ مدیر فایل وجود ندارد.

در حالی که این برای کاربران یا وبلاگ‌های جدید وردپرس کاملاً خوب است، این می‌تواند خبر بدی برای کاربران پیشرفته وردپرس باشد که به دنبال سفارشی‌سازی نصب وردپرس خود هستند. من سعی کردم به صورت دستی از طریق FTP وصل شوم اما وجود ندارد – میزبانی وردپرس GoDaddy فقط از عملکرد SFTP برای آپلود فایل های خود پشتیبانی می کند. اگرچه این ممکن است در ابتدا کمی ناخوشایند به نظر برسد، زیرا SFTP می‌تواند کندتر از FTP معمولی باشد، اما این گزینه امن‌تر (به نظر WPExplorer بهتر) برای اتصال به سایت وردپرس شما است.

انجام بازیابی پایگاه داده دشوار نبود، زیرا من به phpmyadmin دسترسی داشتم و تابع import به خوبی کار می کرد. اما به محض اینکه سعی کردم فایل های وردپرس خود را حذف و آپلود کنم، با خطای زیر مواجه شدم.

برخی فایل‌ها در WP Core وجود دارند که از حذف قفل شده‌اند – که برای کاربران جدید وردپرس عالی است. این یک ویژگی داخلی است تا مطمئن شوید که وب سایت وردپرس خود را در صورت تصادف خراب نمی کنید. اما می‌خواهم به شما یادآوری کنم که این حساب وردپرس ما است و من از طریق اعتبارنامه‌هایی که قبلاً در پانل ارائه شده است به SFTP دسترسی پیدا کرده‌ام. این واقعیت که GoDaddy برخی از فایل‌های وردپرس را از کاربران قفل می‌کند ممکن است برای توسعه‌دهندگان جدی مشکل‌ساز باشد.

این بدان معناست که شما نمی‌توانید نسخه‌های پشتیبان شخصی نصب وردپرس خود را بازیابی کنید (همراه با کنترل دامنه‌ها و گواهی‌های خود) و این یک خبر ناراحت کننده است.

برای کل فرآیند محک زدن GoDaddy، مجبور شدم سایت معیار خود را وارد کنم و فقط از آدرس http موقت ارائه شده توسط GoDaddy استفاده کنم. چرا؟ زیرا هیچ راهی برای وارد کردن وب‌سایت خود با استفاده از دامنه خود به جز وارد کردن آن از میزبان دیگری و تسلیم کنترل دامنه خود به GoDaddy وجود ندارد.

عملکرد میزبانی GoDaddy

بیایید در مورد عملکرد صحبت کنیم. یک دور کامل 10 تستی نشان می‌دهد که عملکرد از دالاس منصفانه است، و با آنچه که من در محک زدن Cloudways از دالاس دریافت کرده‌ام، کاملاً مناسب است.

از استرالیا نیز عملکرد بسیار خوب است.

یک آزمایش کامل در GTMetrix نشان می‌دهد که عملکرد می‌تواند در بخش حافظه پنهان بهتر باشد.

نکته ای که در اینجا باید در نظر گرفت این است که GoDaddy در حال حاضر از مکانیزم ذخیره سازی ارائه شده توسط افزونه های خود استفاده می کند، که در زمان واردات نصب می شوند، بنابراین، نتایج از قبل ذخیره شده اند. کافی است بگوییم که ذخیره سازی آنچنان خوب نیست اگر نتیجه این باشد.

چیزی که دوست داشتم

من از کنترل پنل خوشم آمد، از نحوه جریان آن و نحوه استایل بندی رابط خوشم آمد. این بسیار شهودی و آسان برای دنبال کردن است و تضمین شده است که مناسب کامل برای یک مبتدی وردپرس است. برگه عملکرد افزودنی خوبی است و فرآیند واردات آنقدر ساده است که ای کاش سایر خدمات نیز همین کار را انجام می دادند. ویژگی پشتیبان‌گیری و مرحله‌بندی نیز یک امتیاز خوب است.

چیزی که دوست نداشتم

GoDaddy به شما اجازه نمی‌دهد فایل‌های اصلی وردپرس را تغییر دهید، این بدان معناست که هیچ نصب سفارشی و آپلود سفارشی سایت شما وجود ندارد. هیچ راهی برای راه اندازی یک دامنه سفارشی و سپس آپلود نسخه پشتیبان خود وجود ندارد، این امکان پذیر نیست. همچنین، هیچ حساب ایمیلی وجود ندارد، بنابراین باید مقداری پول نقد اضافی برای اضافه کردن آن خرج کنید. می بینید که این سرویس مقرون به صرفه است، اما مجموع هزینه زمانی که سرویس ایمیل اضافه شده را در نظر بگیرید، قیمت کلی را به قیمت رقبای GoDaddy افزایش می دهد.

چیزی که من واقعاً نمی‌توانم تحمل کنم این است که شما نمی‌توانید فایل‌های خود را پس از بارگذاری از طریق فرآیند GoDaddy Import تغییر دهید و نمی‌توانید نصب خود را آپلود کنید. این باعث می شود GoDaddy برای توسعه دهندگان یا کاربران پیشرفته وردپرس مناسب نباشد.

همچنین، تنها راه برای وارد کردن سایت شما از طریق گزینه واردات است که دامنه را به‌طور خودکار قفل می‌کند. پس از وارد شدن سایت شما مجبور به خرید دامنه از طریق GoDaddy هستید.

آخرین اما نه کم اهمیت، شما نمی توانید به راحتی از ویژگی های SSL خارج از GoDaddy استفاده کنید. این امر استفاده از گواهینامه های رایگان یا سفارشی را اگر غیرممکن نگوییم دشوار می کند. اگر از GoDaddy استفاده می کنید بهترین گزینه این است که فقط گلوله را گاز بگیرید و روی یک گواهی SSL ممتاز مستقیماً از GoDaddy سرمایه گذاری کنید یا به طور کلی از استفاده از SSL خودداری کنید.

این فقط محدودیت‌های بیش از حد وجود دارد تا GoDaddy مطمئن شود که شما برای آن خدمات اضافی پرداخت می‌کنید، که رک و پوست کنده در این روزگار است. و سن با رفتن به سرویس GoDaddy کنترل بیش از حد بر پروژه خود را از دست می دهید و این قابل قبول نیست.

در حال تکمیل

به طور کلی سرویس وردپرس GoDaddy شگفت‌انگیز بود، و من فقط به آن 2 از 5 می‌دهم. به نظر من پانل آسان و شهودی و برگه عملکرد خوب نمی‌توانند این واقعیت را متعادل کنند که به شما اجازه نمی‌دهد نسخه‌های پشتیبان خود را وارد کنید (یا حتی به فایل‌های اصلی وردپرس دسترسی داشته باشید)، این واقعیت که مجبور به مهاجرت هستید یا یک دامنه از goDaddy بخرید تا از سایت خود استفاده کنید، فایل منیجر کم، عملکرد ایمیل از دست رفته و گزینه ای برای گواهینامه های رایگان وجود ندارد.

کل خدمات کمی حیله‌گر به نظر می‌رسد، زیرا به نظر مقرون‌به‌صرفه به نظر می‌رسد، اما در واقع برای دریافت همه ویژگی‌های مورد نیاز، باید پول بیشتری سرمایه‌گذاری کنید. با توجه به اینکه مطمئناً یک گام بالاتر از یک برنامه میزبانی مشترک اولیه است، من بیشتر سرویس GoDaddy WordPress را به کاربران جدید وردپرس توصیه می کنم که به جنبه فنی وب سایت خود علاقه ای ندارند و مایل به پرداخت هزینه اضافی برای آن هستند. خدمات اضافه شده است.

اما نظر شما چیست؟ آیا میزبانی وردپرس GoDaddy را امتحان کرده اید؟ یا شاید می خواهید در مورد آنچه در مورد یک ویژگی خاص فکر می کردیم بیشتر بدانید؟ نظرات، نظرات و سوالات خود را در زیر بنویسید.

خروج از نسخه موبایل