7 مرحله قبل از راه اندازی یک وب سایت

7 مرحله قبل از راه اندازی یک وب سایت

راه اندازی اولین وب سایت وردپرس خود یک تجربه هیجان انگیز است. برای بسیاری این شروع یک ماجراجویی جدید است، اما برای دیگران می تواند یک سردرد واقعی باشد.

دلیل این امر این است که بسیاری از آنها اقدامات ساده و در عین حال حیاتی را قبل از راه‌اندازی وب‌سایت خود انجام نمی‌دهند، که می‌تواند منجر به همه چیز از حمله هکری گرفته تا از دست دادن کامل داده‌ها بدون امید به بازگشت آن شود.

خوشبختانه، می توانید با ابزارهای مناسب از آن جلوگیری کنید. فهرست زیر هفت مرحله ای است که باید قبل از راه اندازی وب سایت وردپرس خود انجام دهید.

1. تم مناسب را انتخاب کنید

پیدا کردن الگوی مناسب برای وب سایت شما احتمالاً مهم ترین مرحله از کل فرآیند است. این به این دلیل است که یک موضوع، لحن کل سایت شما را تعیین می کند.

اگر، برای مثال، یک وب‌سایت تجاری ایجاد کنید اما موضوعی را انتخاب کنید که ظاهر حرفه‌ای ندارد، جدی گرفته نمی‌شوید.

توصیه می‌کنم الگوها را بر اساس دسته‌بندی سایتی که به آن پاسخ می‌دهند جستجو کنید و سپس تعیین کنید که کدام طرح با سایت شما مناسب‌تر است.

2. یک نسخه پشتیبان تهیه کنید

ساخت یک وب سایت زمان و تلاش زیادی می برد. متأسفانه، تمام این انرژی می تواند در یک چشم به هم زدن از بین برود. به همین دلیل است که پشتیبان‌گیری از وردپرس از جمله همه فایل‌ها، کدها و محتوای خود بسیار مهم است.

با ایجاد یک نسخه پشتیبان، می‌توانید اطمینان داشته باشید که وب‌سایت شما در صورت لزوم قابل بازیابی است. بهترین افزونه‌های پشتیبان به شما امکان می‌دهند پشتیبان‌گیری‌های زمان‌بندی‌شده ایجاد کنید، این اطمینان را می‌دهند که هر بار که به وب‌سایت خود اضافه می‌کنید یا آن را اصلاح می‌کنید، یک نسخه جدید ذخیره می‌کنید.

من دوست دارم نسخه‌های پشتیبان خود را ایجاد کنم و آنها را به عنوان یک اقدام اضافی در رایانه خود ذخیره کنم.

3. منطقه مدیریت خود را تقویت کنید

از آنجایی که وردپرس یک پلتفرم ساخت وب سایت بسیار محبوب است، بیشتر از بقیه مستعد حملات هک هستند. بنابراین بسیار مهم است که پشتیبان خود را با استفاده از تمام ابزارهای موجود تقویت کنید.

واضح‌ترین راه برای شروع، انتخاب رمز عبور قوی است. به جای انتخاب کلمه ای که به راحتی قابل حدس زدن باشد، از ترکیبی از حروف، اعداد، کاراکترهای خاص و حروف بزرگ استفاده کنید.

بعد، یک فرآیند تأیید صحت دو مرحله‌ای راه‌اندازی کنید. علاوه بر رمز عبور، برای ورود به وب سایت خود به کد Google Authenticator نیز نیاز دارید. تعمیر سریع می خواهید؟ برخی از این افزونه های وردپرس احراز هویت دو مرحله ای عالی را بررسی کنید.

در نهایت، از ناحیه مدیریت وردپرس خود محافظت کنید با lتقلید کردن تعداد دفعات ورود به سیستم . این می تواند به جلوگیری از حملات brute force کمک کند – یک تکنیک رایج که توسط هکرها استفاده می شود و در آن ترکیبات مختلف ورود به سیستم به طور مکرر امتحان می شوند. برخی از شرکت‌های میزبان این ویژگی را در (مانند WP Engine) ایجاد می‌کنند، بنابراین شما می‌خواهید قبل از نصب افزونه‌هایی مانند محدود کردن تلاش برای ورود به سیستم یا ورود به سیستم قفل کردن.

با ایمن کردن باطن خود، می‌توانید نگران چیزهای دیگر باشید.

4. به Google Tools

متصل شوید

اگرچه امکان ردیابی پیشرفت وب سایت شما از طریق ابزارهای موجود در وردپرس وجود دارد، توصیه می شود سایت خود را به هدف Google Search Console و Google Analytics< /a>.

Google نه تنها داده‌های بیشتری را نسبت به هر ابزار ردیابی وب‌سایت دیگری ارائه می‌کند، بلکه می‌تواند گزارش‌های خزیدن در مورد عناصر ضروری وب‌سایت شما از جمله سرعت بارگیری آن، بارگیری صحیح و اینکه هیچ پیوند گمشده یا شکسته‌ای وجود ندارد ارائه کند.

همچنین می‌توانید از کنسول جستجوی Google برای یافتن خطاهای 404 استفاده کنید، که نظارت و رفع مشکلات در محل را قبل از شروع تأثیرگذاری بر ترافیک شما آسان می‌کند.

Google Analytics برای درک مخاطبان شما، موارد پسندیده و ناپسند آنها ضروری است. اگر نمی توانید سه ویژگی در مورد کاربران خود نام ببرید، احتمالاً درک زیادی از اینکه آنها چه کسانی هستند یا از کجا آمده اند ندارید.

از آنجایی که راه اندازی این ابزارها بسیار آسان است، واقعاً هیچ بهانه ای برای نداشتن آنها وجود ندارد. اگر می خواهید با Google Analytics شروع کنید یا به سادگی خدمات Google را با وردپرس ادغام کنید به روشی آسان، حتما وبلاگ ما را بررسی کنید.

5. یک ایمیل روی نام دامنه خود تنظیم کنید

مدیران وب‌سایت‌های آگاه می‌دانند که یک ایمیل ضمیمه شده به نام دامنه یک سایت یک عنصر حیاتی برای راه‌اندازی قبل از راه‌اندازی و در حال ساخت لیست ایمیل شما.

این به این دلیل است که استفاده از یک آدرس ایمیل از یک دامنه دیگر (به عنوان مثال gmail.com) می تواند مشکلاتی را در مسیر ایجاد کند. این موارد می‌تواند از اعلان‌های ایمیلی که به سرورهای پست تحویل داده نمی‌شوند و پیام‌های شما را با ایمیل‌های جعلی اشتباه می‌گیرند.

آدرس ایمیل مبتنی بر دامنه همچنین به کاربران نشان می‌دهد که ایمیل‌های شما مستقیماً از منبع ارسال می‌شوند، علاوه بر اینکه حرفه‌ای‌تر به نظر می‌رسند.

اگر قبل از راه‌اندازی حساب ایمیل خود را تنظیم نکرده‌اید، اکنون زمان آن است که این کار را انجام دهید. اگر ایمیل پشتیبانی یا همراه با طرح میزبانی شما نیست، G Suite توسط Google را بررسی کنید. این یک ابزار عالی است که مدیریت ابزارهای مفید برای کسب و کار کوچک شما را در یک مکان آسان می‌کند،

6. تجربه کاربری

را آزمایش کنید

هنگام ایجاد یک وب سایت آسان است که درگیر مسائل جزئی شوید و تصویر بزرگ را از دست بدهید. این می تواند بسیاری از جنبه های یک وب سایت را تحت تأثیر قرار دهد، اما به ویژه برای تجربه کاربری کلی وب سایت شما مضر است.

آزمایش تجربه کاربر و ساماندهی وب سایت قبل از راه اندازی بسیار مهم است. نه تنها به شما ایده خوبی از نحوه عملکرد سایت شما می دهد، بلکه می تواند به کشف خطاها یا مسائلی که قبلاً متوجه آن نشده بودید نیز کمک کند.

اما نه تنها این کار را به خودتان بسپارید. مهم است که دیدگاه یک خارجی در مورد اینکه یک سایت چگونه است را دریافت کنید. اغلب اوقات ما از کار خود راضی می شویم و از دست دادن مشکلات خلا می افتیم.

فقط مطمئن شوید که همه توصیه‌ها را با دقت انجام می‌دهید و بسیاری از دیدگاه‌های مختلف را در نظر می‌گیرید.

7. تست های عملکرد

را انجام دهید

اگرچه عملکرد از نظر فنی بخشی از تجربه کاربر است، دسته بندی آنقدر مهم است که من یک نکته کامل را به آن اختصاص می دهم. عملکرد وب سایت شما بر همه چیز، از نرخ پرش گرفته تا SEO، تأثیر می گذارد. این به این دلیل است که کاربران انتظار بارگذاری سریع دارند و همینطور Google.

اگر سرعت بارگذاری وب‌سایت شما بهینه نیست، اقداماتی را انجام دهید تا با افزایش سرعت آن با ابزار ذخیره‌سازی، مطمئن شوید که این سرعت بارگذاری است. می‌توانید با استفاده از ابزارهایی مانند Pingdom، بررسی کنید که هر معیار چگونه بر وب‌سایت شما تأثیر می‌گذارد.

نتیجه گیری

این شش مرحله فقط شروع است. موفق ترین وب سایت ها توسط افرادی اداره می شوند که هرگز یادگیری را متوقف نمی کنند و همیشه به دنبال راه حل های بهتر و مؤثرتر هستند.

با راه اندازی خود موفق باشید!

خروج از نسخه موبایل