نحوه پشتیبان گیری از فروشگاه ووکامرس

نحوه پشتیبان گیری از فروشگاه ووکامرس

در ژوئن 1995، در مجموع کمتر از 25000 وب سایت وجود داشت. به سرعت به سال 2019 بروید و این عدد 12681 برابر شده است. در حال حاضر نزدیک به 2 میلیارد وب سایت وجود دارد. وب‌سایت‌ها به شکلی حیاتی از نمایندگی و رسانه‌ای برای نمایش مهارت‌های فرد تبدیل شده‌اند.

حالا تصور کنید که وب سایت شما به طور ناگهانی از کار بیفتد. شما می توانید تمام داده های وب سایت خود را از دست بدهید و اگر یک فروشگاه آنلاین دارید، حتی اطلاعات مشتری را از دست می دهید. این نه تنها عواقب مالی خواهد داشت، بلکه عوارض روانی نیز دارد. یک راه حل همیشگی برای این امر، پشتیبان گیری از سایت شما و اجرای اقدامات امنیتی است. این به ویژه برای سایت های WooCommerce مهم است.

چرا از یک سایت WooCommerce پشتیبان تهیه کنید

غیر از این واقعیت که از قبل باید نسخه‌های پشتیبان کامل از سایت را به عنوان بخشی از امنیت سایت خود دریافت کنید، چند دلیل خاص WooCommerce وجود دارد.

به‌روزرسانی‌های WooCommerce

تیم WooCommerce مرتباً به‌روزرسانی‌هایی را با وصله‌های امنیتی و ویژگی‌های جدید منتشر می‌کند. به عنوان مثال، WooCommerce 3.5 کپی ایمیل تراکنش و یک ویژگی جدید برای صادرات محصولات به یک فایل CSV بهبود یافته بود. خود تیم توصیه می‌کند که همیشه قبل از به‌روزرسانی، از کامل سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

هنگام به‌روزرسانی، ممکن است با ناسازگاری بین افزونه‌ها و افزونه‌ها و حتی مشکلات کد سفارشی مواجه شوید. پشتیبان گیری تضمین می کند که همیشه می توانید به آخرین نسخه برگردید. همچنین می‌توانید اقدامات احتیاطی توصیه شده قبل از به‌روزرسانی را انجام دهید.

موارد بیشتری در خطر وجود دارد

زمان توقف، حتی برای یک وب سایت معمولی می تواند به معنای از دست دادن هزاران دلار باشد. در این صورت وضعیت سایت ووکامرس شما چگونه خواهد بود؟ بدون پشتیبان، عواقب پایین رفتن می‌تواند شدید باشد.

همه نکات منفی تقویت می‌شوند – شما فقط نمی‌توانید داده‌ها را از دست بدهید، بلکه ممکن است داده‌های محرمانه مشتری را از دست بدهید. هر دقیقه ممکن است سفارشات، پرداخت ها و مهمتر از همه اعتماد مشتریان را از دست بدهید. در نهایت مشتریان و پول خود را از دست می دهید – عواملی که کل مدل کسب و کار شما را تعیین می کنند. تهیه نسخه پشتیبان از WooCommerce حداقل کاری است که می توانید انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که کسب و کار شما فعال و فعال می ماند.

ووکامرس به چه نوع راه حل پشتیبان نیاز دارد؟

اولین چیزی که باید درک کنید این است که یک سایت WooCommerce همیشه نمی تواند مانند یک سایت معمولی پشتیبان گیری شود. مشاهده می کنید، همه وب سایت ها حاوی فایل ها و پایگاه داده هستند. یک پایگاه داده معمولی از 11 جدول تشکیل شده است. با این حال، پس از نصب افزونه WooCommerce، یک جدول سفارشی اضافی اضافه می کند. این اطلاعات حیاتی درباره سفارش‌ها، نرخ‌های مالیات، جزئیات حمل و نقل و تراکنش‌ها را در خود جای داده است.

نحوه پشتیبان گیری از فروشگاه ووکامرس 4

بسیاری از راه حل های پشتیبان برای شناسایی این جدول اضافی ساخته نشده اند. آنها ممکن است با موفقیت از فایل ها و پایگاه داده شما نسخه پشتیبان تهیه کنند، اما احتمالاً داده های موجود در جدول سفارشی WooCommerce را از دست بدهند. در نهایت، یک نسخه پشتیبان ناقص خواهید داشت که برای فروشگاه شما کاربرد چندانی ندارد.

از این رو، به یک راه حل پشتیبان نیاز دارید که برای WooCommerce سفارشی شده باشد.

ثانیاً، یک سایت ووکامرس فعالیت دائمی در سایت دارد. در هر نقطه ای، ممکن است بازدیدکنندگانی داشته باشید که پرداخت می کنند، محصولات را مرور می کنند، جزئیات را وارد می کنند، و غیره. اگر پشتیبان گیری ساعتی برنامه ریزی شده باشد، در صورت خرابی، می توانید تا یک ساعت از داده های سفارش مشتری را از دست بدهید. بنابراین اگر شخصی در یک ساعت گذشته سفارشی را ثبت کرد، هیچ ایده ای نخواهید داشت. ممکن است اطلاعات شخصی، آدرس حمل و نقل و بدتر از آن، جزئیات پرداخت آنها را از دست بدهید.

یک سایت WooCommerce به یک راه‌حل پشتیبان‌گیری هم‌زمان نیاز دارد که داده‌ها را به‌موقع و در زمان وقوع هر تغییری ضبط و پشتیبان‌گیری کند.

چگونه از یک سایت WooCommerce پشتیبان تهیه می کنید؟

سه راه برای پشتیبان گیری از وردپرس وجود دارد (که قبلاً به تفصیل به آنها پرداختیم). بنابراین جای تعجب نیست که این موارد برای فروشگاه‌های WooCommerce نیز اعمال می‌شوند.

1. پشتیبان گیری دستی

روش دستی پشتیبان‌گیری خیلی پیچیده نیست، اما می‌تواند خطرناک باشد. حتی کوچکترین خطا می تواند عواقب شدیدی داشته باشد. همچنین یک کار وقت گیر است. معمولاً شامل مراحل زیر است:

  1. فایل های وب سایت وردپرس خود را در سیستم محلی خود (کامپیوتر یا لپ تاپ) دانلود کنید. شما می توانید این کار را از طریق انجام دهید
    1. یک ابزار FTP مانند FileZilla
    2. مدیر فایل در cPanel حساب میزبان وب شما
  2. در مرحله بعد، باید از پایگاه داده خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. از طریق پنل مدیریت پایگاه داده میزبان خود، به phpMyAdmin دسترسی پیدا کنید.
  3. پایگاه داده را از فایل wp-config.php انتخاب کنید. جداول موجود در پایگاه داده روی صفحه نمایش داده می شوند.
  4. همه جداول را انتخاب کنید و روی صادرات کلیک کنید.

این فرآیند برای اجرای منظم ایده‌آل نیست، چه برسد به زمان واقعی. حتی اگر یک نفر را به آن اختصاص دهید، این فقط امکان پذیر نیست. و البته، مطمئناً انتخاب مناسبی برای پشتیبان گیری از یک سایت WooCommerce نیست.

2. پشتیبان گیری از طریق میزبان وب شما

اکثر ارائه‌دهندگان میزبانی WordPress نسخه‌های پشتیبان را به صورت شامل برنامه خود یا به عنوان یک ویژگی پولی اضافی ارائه می‌دهند. با این حال، آنها معمولا پشتیبان گیری روزانه ارائه می دهند. پیدا کردن میزبانی که پشتیبان‌گیری در زمان واقعی ارائه می‌کند، بسیار سخت است. اما اگر باید از طریق هاست خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید، در اینجا نحوه انجام این کار آمده است.

  • با ارائه دهنده هاست خود تماس بگیرید و آخرین نسخه پشتیبان را دانلود کنید. اگر گزینه پشتیبان گیری درخواستی را دارید، یک نسخه پشتیبان جدید ایجاد کنید و سپس آن را دانلود کنید.
  • پایگاه داده خود را از طریق روش دستی صادر و پشتیبان بگیرید. همچنین، می‌توانید پایگاه داده را با استفاده از مدیر MySQL به پوشه محلی خود صادر کنید.

پشتیبان‌گیری‌های میزبان عموماً به دلیل غیرقابل اعتماد بودن مشهور هستند. اگر برای بازیابی استفاده شود، ممکن است داده های مهم را از دست بدهید. علاوه بر این، آنها از جدول سفارشی WooCommerce نسخه پشتیبان تهیه نمی کنند، بنابراین داده های ذخیره شده در آنجا را نیز از دست خواهید داد.

ما قبلاً نیاز به پشتیبان گیری در زمان واقعی را در مورد سایت های WooCommerce برجسته کرده ایم. با بررسی این دو روش، واضح است که هیچ یک از آنها مناسب نیستند.

3. پشتیبان گیری با استفاده از افزونه وردپرس

استفاده از یک افزونه پشتیبان گیری خودکار ساده ترین راه برای پشتیبان گیری از سایت های وردپرس است. راه اندازی و استفاده راحت تر و سریعتر است. بسیاری از افزونه‌ها مانند BlogVault، UpdraftPlus و پشتیبان‌گیری‌های جامد فرآیند پشتیبان‌گیری را ساده کرده و اجرای و مدیریت نسخه‌های پشتیبان را آسان کرده است.

وقتی صحبت از WooCommerce می شود، اگرچه چندین گزینه در دسترس است، اما همه افزونه های پشتیبان برای فروشگاه ها طراحی نشده اند. همانطور که گفته شد، باید افزونه ای را انتخاب کنید که از داده های WooCommerce شما و همچنین سایر داده های وب سایت پشتیبان تهیه کند. علاوه بر این، باید یکی را انتخاب کنید که پشتیبان‌گیری‌های آن قابل اعتماد باشد و در هنگام بازیابی به طور موثر کار کند. همچنین باید بتوانید قبل از بازیابی پشتیبان‌گیری‌های سایت را آزمایش کنید. یکی از راه حل هایی که این معیارها را برآورده می کند و کارهای بیشتری انجام می دهد BlogVault است. بیایید ببینیم چرا.

چرا پشتیبان‌گیری‌ها را با BlogVault مدیریت کنیم؟

پشتیبان‌گیری بلادرنگ BlogVaults از فرآیندی استفاده می‌کند که در آن حتی کوچک‌ترین تغییرات در فعالیت سایت فوراً باعث ایجاد یک نسخه پشتیبان می‌شود. این شامل تغییرات ایجاد شده در جدول سفارشی WooCommerce است.

فرایندهای پشتیبان گیری سنگین می تواند سرور شما را بیش از حد بارگذاری کند و وب سایت شما را کند کند. یک افزونه پشتیبان گیری WooCommerce این خطر را از دو طریق حذف می کند:

  • کل فرآیند پشتیبان گیری آنها در سرورهای اختصاصی آنها انجام می شود. این در واقع منابع سرور را برای استفاده شما آزاد می کند.
  • آنها از یک ماژول پشتیبان گیری افزایشی استفاده می کنند که پس از نصب، پلاگین ابتدا از سایت کامل یک نسخه پشتیبان تهیه می کند. تغییرات بعدی به سادگی به این نسخه پشتیبان اولیه، در تکه های کوچک اضافه می شود. این تضمین می‌کند که سرور و وب‌سایت شما بی‌تأثیر باقی می‌مانند و عملکرد بهینه دارند.

نحوه پشتیبان گیری از سایت WooCommerce خود با BlogVault

  1. ثبت نام کنید و یک حساب کاربری با BlogVault ایجاد کنید. سایت خود را به داشبوردی که ظاهر می شود اضافه کنید.
  2. در حالی که می توانید به صورت دستی افزونه را نصب و فعال کنید، BlogVaults یک گزینه آسان و خودکار از داخل داشبورد برای انجام این کار ارائه می دهد. پس از فعال‌سازی، افزونه یک نسخه پشتیبان کامل از سایت می‌گیرد.
  3. بعد، به بخش “پشتیبان گیری” در داشبورد خود بروید. برای فعال کردن این عملکرد، روی نوار جابه‌جایی کنار «به‌روزرسانی‌های بی‌درنگ» کلیک کنید.
نحوه پشتیبان گیری از فروشگاه ووکامرس 5

درباره BlogVault →

بیشتر بیاموزید

و همینجا می روی! شما با موفقیت پشتیبان گیری بلادرنگ را برای سایت خود فعال کرده اید. در آینده، هر تغییری در سایت شما بلافاصله یک نسخه پشتیبان ایجاد می کند.

در حالی که اکثر راه حل هایی مانند BlogVault یک مدل پلاگین و ترک آن هستند، همیشه بهتر است برای اطمینان از اینکه سایت شما هیچ داده ای را از دست نمی دهد، هر اقدام احتیاطی ممکن را انجام دهید. وقتی نوبت به پشتیبان‌گیری و امنیت وب‌سایت می‌رسد، نگرش شما نسبت به اقدامات پیشگیرانه باید این باشد که «اگر وجود داشته باشد، آن را انجام خواهم داد».

نکاتی برای اطمینان از از دست رفتن صفر داده

  1. همیشه قبل از بازیابی از یک سایت استیجینگ برای آزمایش نسخه های پشتیبان خود استفاده کنید. می‌توانید از یک افزونه استیجینگ مانند WP Staging یا Duplicator برای انجام این کار (اگر از BlogVault استفاده می کنید، آنها یک عملکرد مرحله بندی داخلی دارند).
  2. در صورتی که نگران از دست دادن داده‌های سفارش‌های ارسال شده در حین بازیابی نسخه پشتیبان هستید، می‌توانید از افزونه حالت نگهداری. به این ترتیب می توانید به طور موقت سایت خود را از پذیرش سفارش های جدید منع کنید. می توانید این عملکرد را فعال کنید و سپس آخرین نسخه پشتیبان را بازیابی کنید.
  3. زمانی از روز را پیدا کنید که سایت شما کمترین ترافیک/سفارش را از طریق Google Analytics دریافت می کند. اگر نیاز به بازیابی نسخه پشتیبان دارید، سعی کنید این کار را در آن بازه زمانی انجام دهید. اگر از پشتیبان‌گیری دوره‌ای استفاده می‌کنید، آنها را در آن بازه زمانی برنامه‌ریزی کنید.
  4. مطمئن شوید که چندین نسخه از نسخه های پشتیبان خود دارید و قابل دسترسی و دانلود هستند. و ترجیحاً یک کپی در خارج از سایت ذخیره کنید.
  5. اگر از یک افزونه پشتیبان استفاده می کنید، مطمئن شوید که از افزونه ای استفاده می کنید که پشتیبانی خوبی از مشتری ارائه می دهد. در صورت بروز هر مشکلی، باید به کمک تیم آنها دسترسی داشته باشید.

اطمینان از اینکه از سایت WooCommerce شما نسخه پشتیبان تهیه شده است باید بخشی از مدیریت اصلی وب سایت شما باشد. از دست دادن داده ها تأثیر بسیار بیشتری بر یک فروشگاه آنلاین نسبت به یک وب سایت معمولی دارد.

این را می توان به این دلیل نسبت داد که:

  • سایت‌های WooCommerce دارای عملکرد بیشتر و چندین فرآیند در هر زمان مشخص هستند.
  • مالک سایت WooCommerce موظف است اطلاعات مشتریان خود را ایمن نگه دارد. هرگونه از دست دادن یا سوء استفاده از اطلاعات شخصی مشتریان می تواند عواقب قانونی داشته باشد.
  • یک فروشگاه آنلاین برای تهیه، تحویل و پرداخت محصول باید با چندین فروشنده سر و کار داشته باشد. بزرگی داده های مورد خطر به طور قابل توجهی بیشتر است.
  • یک فروشگاه WooCommerce سرمایه گذاری بسیار بالاتری نسبت به یک سایت وبلاگ نویسی معمولی صرفاً به دلیل بسیاری از فرآیندهای راه اندازی شده است.

به منظور راه اندازی یک استراتژی پشتیبان گیری کارآمد برای فروشگاه WooCommerce خود، توصیه می کنیم از یک افزونه بک آپ بلادرنگ وردپرس استفاده کنید که از تمامی فعالیت های سایت، از جمله تغییرات ایجاد شده در جدول سفارشی WooCommerce، نسخه پشتیبان تهیه می کند. فرآیند خودکار یک روش آسان و در عین حال جامع برای نظارت بر عملکرد سایت و به حداقل رساندن زمان خرابی است. این نزدیکترین چیزی است که می توانید به صفر از دست دادن داده برسید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا از فروشگاه WooCommerce خود به طور موثر پشتیبان تهیه کنید. اگر پیشنهاد یا سوالی دارید، نظر بدهید! پشتیبانی مبارک!

خروج از نسخه موبایل