نحوه محافظت از دانلودها با رمز عبور با وردپرس

نحوه محافظت از دانلودها با رمز عبور با وردپرس

موارد قابل دانلود از جمله کتابهای الکترونیکی، راهنماهای نحوه انجام، چک لیست، یا حتی ویدیوهای آموزشی تقریباً در همه وب سایت ها نقش کلیدی دارند. می‌توانید محصولات دیجیتال را مستقیماً در وردپرس بفروشید یا این فایل‌ها را به عنوان هدایای رایگان برای جذب بازدیدکنندگان و افزایش فهرست مشترکان ایمیل خود ارائه دهید.

با توجه به افزایش سرقت دیجیتالی، لازم است به حفاظت از دانلود خود توجه بیشتری داشته باشید. دزدی دریایی نرم افزار را به عنوان مثال در نظر بگیرید. نرم افزار دزدی دریایی بیش از یک سوم از کل نرم افزارهای فعال را تشکیل می دهد در سراسر جهان، سالانه میلیاردها دلار برای صنعت هزینه دارد.

در این پست، ما قصد داریم در مورد محبوب ترین روش برای ایمن سازی فقط دانلودهای وردپرس خود صحبت کنیم (به جای رمز عبور از کل سایت وردپرس شما محافظت می کند). سپس به شما نشان خواهیم داد که چگونه از افزونه های Simple Download Monitor و Password Protect WordPress Pro برای محافظت از فایل های خود با رمز عبور استفاده کنید.

چرا دانلودهای وردپرس را با رمز عبور محافظت کنید

راه‌حل‌های مختلفی برای محافظت از دانلودهای شما وجود دارد، از محدودیت دسترسی مستقیم به فایل گرفته تا جلوگیری از فهرست‌بندی موتور جستجو. متداول ترین راه این است که از کاربران بخواهید قبل از دانلود وارد سیستم شوند. با این حال، ممکن است برای بسیاری از کاربران ناخوشایند باشد زیرا مجبورند ثبت نام کنند، وارد سیستم شوند و حساب های خود را نیز به خاطر بسپارند.

یکی دیگر از گزینه های محبوب فقط تنظیم محافظت از رمز عبور است. می‌توانید فایل‌های خود را با گذرواژه قفل کنید تا به طور مؤثر دانلودهای خود را ایمن کنید. وردپرس حتی یک ویژگی داخلی برای پشتیبانی از محافظت از رمز عبور محتوا ارائه می دهد. با این حال، این ویژگی به محافظت از فایل های تعبیه شده یا پیوست شده به آن صفحات یا پست های خصوصی کمک نمی کند. بنابراین چگونه می توانید با رمز عبور از دانلودهای خود محافظت کنید؟

به سادگی افزونه های شخص ثالث را نصب کنید تا موارد قابل دانلود خود را با رمز عبور ایمن کنید. دو افزونه محبوب Simple Download Monitor و Password Protect WordPress Pro ارزش توجه شما را دارند.

از افزونه Simple Download Monitor استفاده کنید

نمایشگر دانلود ساده (SDM) به مدیریت و ردیابی کمک می کند دانلودهای دیجیتال شما این ویژگی برای محافظت از فایل ها و اسناد قابل دانلود با رمز عبور شما نیز ارائه می دهد. فقط کسانی که رمز عبور صحیح را دارند می توانند به فایل های خصوصی دسترسی داشته باشند.

این مراحل ساده را برای نصب افزونه و شروع محافظت از فایل های خود با رمز عبور دنبال کنید.

مرحله 1: افزونه را نصب کنید

  1. به افزونه > افزودن جدید در داشبورد مدیریت وردپرس خود بروید
  2. «نمایشگر دانلود ساده» را در کادر کلیدواژه تایپ کنید
  3. افزونه را نصب و فعال کنید

مرحله 2: از فایل های شما با رمز عبور محافظت می کند

  1. روی افزودن جدید در زیر دانلودها در منوی پیمایش سمت چپ خود کلیک کنید
  2. جزئیات فایل مانند عنوان، توضیحات و تصویر کوچک را وارد کنید
  3. روی ویرایش در کنار Visibility در ناحیه انتشار
  4. کلیک کنید

  5. گزینه Password protected را انتخاب کنید و رمز عبور خود را وارد کنید
  6. صفحه را منتشر کنید

مرحله 3: درج کد کوتاه در محتوا

به پایین صفحه بروید، جایی که می‌توانید بخش کدهای کوتاه را ببینید.

به سادگی این کد کوتاه را کپی کرده و در صفحه یا پستی که می‌خواهید فایل محافظت شده خود را در آن نشان دهید قرار دهید. برای نمایش دکمه Download Now برای فایل استفاده می شود. در اینجا چیزی است که بازدیدکنندگان هنگام دسترسی به صفحه حاوی کد کوتاه می بینند:

نسخه رایگان SDM کاربران را به چند ویژگی محدود می کند. برای گسترش عملکرد افزونه، می‌توانید برخی از افزونه‌های پولی مانند پنهان کردن دکمه دانلود یا هنگامی که کاربر موردی را دانلود کرد، یک ایمیل اعلان به مدیر ارسال کنید.

همانند ویژگی داخلی وردپرس، SDM به شما امکان می دهد فقط برای هر بارگیری یک رمز عبور تنظیم کنید. برای ذخیره این رمزهای عبور نیز کوکی را ذخیره نمی کند. اگر از بیش از 2 فایل در یک محتوا با یک رمز عبور محافظت کنید، کاربران شما باید برای هر بارگیری رمزهای عبور را جداگانه وارد کنند.

علاوه بر این، باید شناسه فایل و رمز عبور را به خاطر بسپارید. در نتیجه، اگر مجبور باشید از بسیاری از فایل‌ها محافظت کنید، به یک کابوس تبدیل می‌شود.

در صورتی که می خواهید چندین رمز عبور برای محافظت از یک فایل دانلودی تنظیم کنید، یا به کاربران خود اجازه دهید یک بار رمز عبور را برای دسترسی به همه فایل ها و محتوای محافظت شده وارد کنند، باید PPWP Pro را در نظر بگیرید. این افزونه نه تنها به شما کمک می‌کند تا از بخش‌هایی از محتوا با رمز عبور محافظت کنید، بلکه دسترسی به فایل‌های محافظت‌شده تعبیه‌شده در محتوا را نیز محدود می‌کند.

جلوگیری از دسترسی مستقیم به وردپرس محافظت از رمز عبور را اضافه کنید

برای اینکه ویژگی محافظت از رمز عبور فایل به درستی کار کند، باید افزونه طلایی Prevent Direct Access (PDA) را به همراه محافظت با رمز عبور نصب کنید وردپرس (PPWP). در حالی که PDA Gold از محافظت از دسترسی مستقیم به فایل در برابر فهرست‌بندی موتور جستجو و کاربران غیرمجاز پشتیبانی می‌کند، PPWP Pro یک راه ساده برای دسترسی به این فایل‌ها بدون ایجاد حساب عضو ارائه می‌کند.

بر خلاف SDM که از شما می‌خواهد برای هر فایل دانلودی جداگانه یک کد کوتاه ایجاد کنید، PPWP Pro به شما امکان می‌دهد یک کد کوتاه برای محافظت از همه این فایل‌ها ایجاد کنید.

برای کاربرپسندتر کردن فرآیند حفاظت از رمز عبور با دانش غیر فناوری، PPWP Pro به طور یکپارچه با صفحه برتر وردپرس ادغام می شود. سازندگان مانند Elementor یا Beaver Builder. این به شما امکان می دهد هنگام ویرایش محتوا با استفاده از بلوک UI، فایل ها را مستقیماً انتخاب و محافظت کنید. در صورت استفاده از Elementor چگونه می توان شروع کرد:

  1. عنصر حفاظت از رمز عبور (PPWP) را در قسمت Elementor “Search Widget” پیدا کنید
  2. بلوک را به جایی که فایل محافظت شده نمایش داده می شود رها کنید
  3. گذرواژه‌های خود را وارد کنید
  4. در صورت لزوم نقش‌های لیست سفید را تنظیم کنید
  5. افزودن رسانه را در ناحیه محتوای محافظت شده انتخاب کنید
  6. باکس انتخاب محافظت از این فایل را در بخش جزئیات پیوست فایل بزنید و پیوند فایل را نیز کپی کنید
  7. URL فایل محافظت شده خود را با قالب: نام فایل شما در نمای متن وارد کنید

هرگاه بازدیدکنندگان به صفحه حاوی دانلود محافظت شده دسترسی پیدا کنند، نمی توانند مستقیماً آن را دانلود کنند. توضیح فایل و فرم رمز عبور به جای آن نشان داده می شود. آنها فقط با وارد کردن رمز عبور مناسب می توانند به فایل های محافظت شده دسترسی داشته باشند.

حتی می توانید در هر صفحه چندین بخش دانلود ایجاد کنید. اگر با همان رمز عبور محافظت شوند، کاربران می‌توانند برای دسترسی به همه این فایل‌ها یک بار رمز عبور را وارد کنند.

به‌جای ایمن‌سازی دانلودهای فردی، می‌توانید از کل صفحه با رمز عبور نیز محافظت کنید. همه فایل‌های تعبیه‌شده روی محتوای محافظت‌شده به‌طور خودکار به یک بار دانلود محدود می‌شوند. در نتیجه، هم محتوای صفحه و هم فایل ها به طور همزمان محافظت می شوند.

نقش‌های کاربر در لیست سفید می‌توانند فایل‌های شما را بدون نیاز به وارد کردن گذرواژه مشاهده و دانلود کنند.

وقتی صحبت از سفارشی‌سازی فرم رمز عبور می‌شود، می‌توانید توضیحات فرم و همچنین به‌روزرسانی سرفصل فایل را با تغییر ویژگی های کد کوتاه. یک راه حل ساده تر، ویرایش گزینه های داخلی در زیر عنصر PPWP در ویرایشگر صفحه ساز است.

گزینه های حفاظت از رمز عبور پیشرفته

هنگام ادغام با PDA Gold، PPWP Pro دارای 2 گزینه پیشرفته است:

سفارشی کردن کوکی‌های پیش‌فرض
این امکان برای شما وجود دارد که زمان انقضای کوکی‌ها را با استفاده از PPWP Pro تنظیم کنید. کاربران مجبور نیستند در این مدت زمان رمز عبور را دوباره وارد کنند

تنظیم محدودیت دانلود
PDA Gold با ایجاد پیوندهای دانلود در حال انقضا، به محافظت از URL فایل ها کمک می کند. پس از چند کلیک می توانید لینک های دانلود را منقضی کنید. این مانع از اشتراک گذاری لینک های دانلود با دیگران توسط کاربران می شود. علاوه بر این، فایل های شما ایندکس نمی شوند و در هیچ صفحه نتایج موتور جستجو نمایش داده نمی شوند.

آماده ای برای محافظت از دانلودهای خود با رمز عبور؟

راه‌های مختلفی برای محافظت از فایل‌هایتان با رمز عبور وجود دارد. می‌توانید از Simple Download Monitor با افزونه‌های ممتاز یا PPWP Pro به همراه پلاگین‌های PDA Gold استفاده کنید. آنها دارای مزایای خاص خود و همچنین کاستی هایی هستند که بر نحوه مدیریت و محافظت از دانلود فایل وردپرس شما تأثیر می گذارد.

شما باید صفحات پیوست جدیدی برای دانلودهای خود ایجاد کنید و هنگام استفاده از Simple Download Monitor از این صفحات محافظت کنید. افزونه PPWP Pro به شما این امکان را می دهد که به طور مستقیم فایل های خود را هنگام ویرایش پست یا محتوای صفحه خود ایمن کنید. همچنین تنظیم بیش از یک رمز عبور برای محافظت از بارگیری فایل با PPWP Pro آسانتر است.

به طور خلاصه، اگر به دنبال راه حلی رایگان و قوی برای ایمن کردن دانلودهای وردپرس هستید، با Simple Download Monitor همراه باشید. در غیر این صورت، در صورتی که فرآیند حفاظتی ساده‌تر و ویژگی‌های پیشرفته‌تری را ترجیح می‌دهید، PPWP Pro را نصب کنید.

پس کدام افزونه را برای محافظت از دانلودهای خود با رمز عبور انتخاب می کنید؟ در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید.

خروج از نسخه موبایل