راهنمای گام به گام نحوه نصب مجدد وردپرس

راهنمای گام به گام نحوه نصب مجدد وردپرس

وردپرس می تواند شما را به عنوان یک مبتدی کاملاً به چالش بکشد. یک دقیقه همه چیز به خوبی کار می کند، و دقیقه بعد، شما با یک خطای سرسخت گیر کرده اید.

در حالی که اکثر خطاهای وردپرس به راحتی قابل رفع هستند، گاهی اوقات، تنها گزینه شما این است که همه چیز را دوباره از ابتدا نصب کنید. مواقع دیگر، شما حتی مقصر نیستید. یک هکر ممکن است وب‌سایت شما را غیرقابل استفاده کند و نصب مجدد می‌تواند لطف شما باشد.

در پست امروز، دقیقاً به شما نشان می‌دهیم که چگونه وردپرس را بدون از دست دادن محتوای خود دوباره نصب کنید. اگر می‌خواهید سایت وردپرس خود را هسته‌ای کنید و با یک صفحه خالی شروع کنید، ما آن را نیز پوشش می‌دهیم.

نکته مهم: قبل از انجام هر کاری، بسیار مهم است که یک نسخه پشتیبان تهیه کنید وب سایت شما. در حالی که ممکن است پس از نصب مجدد وردپرس نیازی به نسخه پشتیبان نداشته باشید، در صورتی که مشکلی پیش بیاید، داشتن یک نسخه پشتیبان ضروری است. برای ایمن بودن، پشتیبان‌گیری را خودکار کنید و مطمئن شوید که همیشه نسخه‌هایی از وب‌سایت خود را در رایانه یا آنلاین ذخیره کرده‌اید.

بدون مقدمه، اجازه دهید دست به کار شویم.

چرا/چه زمانی وردپرس را دوباره نصب کنیم؟

اول از همه، چرا یا چه زمانی باید وردپرس را دوباره نصب کنید؟ معمولاً وقتی وردپرس را دوباره نصب می‌کنید:

  • حتی پس از امتحان کردن تمام تکنیک‌های عیب‌یابی در کتاب، دچار خطا شده‌اید – هر بار که خطایی ظاهر می‌شود، وردپرس را مجدداً نصب نکنید، زیرا همانطور که قبلاً گفتیم، اغلب خطاهای وردپرس معمولاً به راحتی قابل رفع هستند.
  • نیاز به بازنشانی و استفاده مجدد از یک وب‌سایت آزمایشی است – شاید در حال آزمایش مضامین یا افزونه‌ها هستید. توسعه دهندگان به دلیل ماهیت کارشان وردپرس را همیشه دوباره نصب می کنند. من این کار را چند بار با وب سایت آزمایشی خود انجام داده ام.
  • باید وب سایت خود را دوباره بسازید یا تغییر کاربری دهید – زمانی که چندی پیش هکرها به صورت من تف کردند، مجبور شدم سایت هایم را از ابتدا بازسازی کنم. من به سرعت وردپرس را مجدداً نصب کردم و در عین حال برخی از محتوایم را ذخیره کردم، که باعث صرفه جویی در وقت و تلاش من شد.

به عبارت دیگر، نصب مجدد وردپرس برای تعمیر سایت آخرین راه حل زمانی است که همه چیز با شکست مواجه شود. به هر حال، اجازه دهید آستین ها را بالا بزنیم و دست به کار شویم.

نحوه نصب مجدد وردپرس: روش ها

نصب مجدد وردپرس آسان است حتی اگر در ابتدا چالش برانگیز به نظر برسد. این نیز سرگرم کننده است، بنابراین برای یک زمان خوب آماده شوید. در بخش زیر، چهار روش برای نصب مجدد وردپرس را پوشش می دهیم.

روش 1: نحوه نصب مجدد وردپرس از داشبورد مدیریت

آیا می‌دانستید می‌توانید وردپرس را مستقیماً از داشبورد مدیریت خود دوباره نصب کنید؟ اوه، بله، شما می توانید، و این به طرز شگفت انگیزی ساده است.

برای نصب مجدد WordPress از داشبورد، به داشبورد > به‌روزرسانی‌ها بروید و روی دکمه اکنون دوباره نصب کنید کلیک کنید، همانطور که در تصویر زیر برجسته می‌کنیم.

وردپرس مجدداً به‌طور خودکار نصب می‌شود و چند ثانیه بعد، باید صفحه خوش‌آمدگویی را ببینید:

توجه به این نکته مهم است که این روش فقط فایل‌های اصلی وردپرس را مجدداً نصب می‌کند. موضوع، پلاگین ها، طراحی، محتوا و هر چیز دیگری دست نخورده باقی می ماند. این ساده ترین و مبتدی ترین روش برای نصب مجدد وردپرس بدون شکستن وب سایت شما است.

به کنار: اگر به دلایلی نمی‌توانید به داشبورد مدیریت وردپرس خود دسترسی پیدا کنید، همچنان می‌توانید وردپرس را با استفاده از روش‌های دیگر در پست مجدداً نصب کنید.

روش 2: نحوه نصب مجدد وردپرس با استفاده از WP-CLI

WP-CLI مخفف رابط خط فرمان وردپرس است. این یک ابزار رایگان، منبع باز و مناسب برای توسعه است که بسیاری از افراد برای نصب افزونه ها، نصب های چند سایتی را پیکربندی کنید و کارهای بیشتری را بدون استفاده از مرورگر وب انجام دهید.

بسیاری از میزبان های وب امروزه از WP-CLI پشتیبانی می کنند. شما فقط باید به فرمانهای WP-CLI تسلط داشته باشید تا از این ابزار بهره مند شوید. اگر راه خود را در مورد WP-CLI می دانید، یک دستور ساده وجود دارد برای نصب مجدد وردپرس.

برای نصب مجدد وردپرس دستور زیر را اجرا کنید:

نصب هسته wp --skip-content --force

دستور بالا وردپرس را بدون آسیب رساندن به محتوای شما دانلود و نصب می کند. این روش برای مبتدیان مطلق در نظر گرفته نشده است – شما باید راه خود را در مورد WP-CLI و سرورها بشناسید.

روش 3: نحوه نصب مجدد وردپرس از طریق FTP

اکنون بخش سرگرم کننده است. در بخش زیر، نحوه نصب مجدد وردپرس را به صورت دستی یاد می گیرید. ما چنین چیزی را دوست داریم، اینطور نیست؟ اگر موافقیم، بیایید به آن برسیم.

برای شروع، به WordPress.org بروید و آخرین نسخه وردپرس را دانلود کنید:

بعد، فایل ZIP وردپرس را در رایانه خود استخراج کنید و سپس پوشه wp-content را حذف کنید:

توجه: حذف پوشه wp-content تضمین می‌کند که پوشه مربوطه را روی سرور وب خود بازنویسی نمی‌کنید. پوشه wp-content حاوی تم‌ها، افزونه‌ها و بارگذاری‌های رسانه‌ای شماست – همه چیزهای براقی که نمی‌خواهید از دست بدهید.

پس از آن، از طریق FTP وارد وبسایت خود شوید:

بعد، فایل‌های باقیمانده را از پوشه وردپرس در سایت خود آپلود کنید:

برنامه FTP شما (من از WinSCP استفاده می کنم) باید از شما درخواست کند با پیامی که به شما اطلاع می‌دهد که در شرف بازنویسی فایل‌ها هستید. موافقم، و اجازه دهید روند آپلود تا زمانی که همه فایل‌ها آپلود شوند ادامه یابد.

و بس. شما فقط وردپرس را به صورت دستی از طریق FTP در حالی که محتوای خود را حفظ می کنید دوباره نصب کردید 🙂

روش 4: نحوه نصب مجدد وردپرس بدون حفظ محتوا

فرض کنید می‌خواهید با یک صفحه خالی شروع کنید. شما می خواهید همه چیز را هسته ای کنید و بدون حفظ هیچ یک از محتواها، تم ها یا افزونه های خود از نو شروع کنید.

احتیاط: قبل از حرکت به جلو، مطمئن شوید که آماده از دست دادن محتوای خود هستید. اگر می‌خواهید پست‌ها، برچسب‌ها، نظرات، دسته‌ها و غیره خود را حفظ کنید، داده‌ها را به یک فایل XML صادر کنید. یا اگر بعداً به آن نیاز داشتید، می‌توانید یک نسخه پشتیبان اضطراری ایجاد کنید.

نمی دانید چگونه پست های وردپرس خود را صادر کنید؟ 

خب، آسان است.

در داشبورد وردپرس خود، همانطور که در زیر نشان داده شده است، به ابزارها > صادرات بروید.

بعد، همه محتوارا انتخاب کنید و روی دانلود فایل صادراتی در پایین صفحه کلیک کنید.

فایل صادراتی به دست آمده را با خیال راحت در رایانه خود ذخیره کنید. اگر نیازی به حفظ محتوایی ندارید، مراحل بالا را نادیده بگیرید و به خواندن ادامه دهید.

حذف نصب وردپرس در سی پنل

اکثر میزبان‌های وب به شما یک نصب‌کننده با یک کلیک برای راه‌اندازی وردپرس در کمتر از پنج دقیقه پیشنهاد می‌کنند. اما آیا می دانستید که می توانید از همان نصب کننده برای حذف وب سایت وردپرس خود استفاده کنید؟ بله، به طرز شگفت انگیزی آسان است!

اگر از cPanel استفاده می‌کنید، روی نماد WordPress در زیر Softaculous Apps Installer کلیک کنید. برخی از میزبان‌ها از نصب‌کننده برنامه Fantastico استفاده می‌کنند، اما روند نسبتاً یکسان باقی می‌ماند.

در صفحه بعدی، به پایین بروید، وب‌سایتی را که می‌خواهید حذف کنید پیدا کنید و روی نماد حذف (x) کلیک کنید:

بعد، دکمه حذف نصب را در پایین صفحه بعد فشار دهید.

پس از حذف وب سایت وردپرس خود، می توانید یک سایت خالی جدید از طریق نصب کننده با یک کلیک یا نصب کننده معروف 5- نصب کنید. دقیقه نصب وردپرس.

پاداش: بازنشانی وردپرس از طریق یک افزونه

همه ما احتمالاً وردپرس را دوست داریم زیرا برای هر عملکردی که نیاز دارید، افزونه‌ای وجود دارد که شما را از دستکاری کدها و چیزهای فنی ترسناک باز می‌دارد.

اگر برای FTP و cPanel وقت ندارید (و همچنان می توانید به داشبورد مدیریت وردپرس خود دسترسی داشته باشید)، می توانید از یک افزونه برای بازنشانی کامل سایت خود استفاده کنید.

افزونه‌های تنظیم مجدد وردپرس مخصوصاً برای برنامه‌نویسان تم و افزونه‌هایی که می‌خواهند به سرعت یک سایت آزمایشی جدید ایجاد کنند مفید هستند.

افزونه‌های تنظیم مجدد وردپرس همه سفارشی‌سازی‌ها، جداول پایگاه داده، پست‌ها، صفحات یا بخش‌های خاصی مانند تنظیمات تم را حذف می‌کنند. با این حال، افزونه‌های بازنشانی، بارگذاری‌های رسانه، تم‌ها و افزونه‌های شما را حذف نمی‌کنند. معمولاً افزونه‌ها تم‌ها و افزونه‌ها را غیرفعال می‌کنند.

برای بازنشانی نصب وردپرس خود، می توانید از افزونه ای مانند WP Reset< استفاده کنید. /a> یا بازنشانی پیشرفته وردپرس.

به طور خلاصه

نصب مجدد وردپرس ساده است. به طور معمول، این فرآیند شامل جایگزینی فایل های اصلی وردپرس در سایت شما است. اکنون، می‌توانید آن را به صورت دستی انجام دهید یا هر یک از گزینه‌های خودکار را که قبلاً پوشش داده‌ایم انتخاب کنید. مسیری که انتخاب می کنید به ترجیح شخصی بستگی دارد.

برای مبتدیان کامل، توصیه می کنیم ابتدا گزینه های خودکار را امتحان کنید. اگر به دلایلی نمی توانید به داشبورد مدیریت خود دسترسی پیدا کنید، مراحل دستی را در اختیار دارید. به یاد داشته باشید، اگر می خواهید یک خطا را برطرف کنید، نصب مجدد وردپرس باید آخرین راه حل شما باشد. به غیر از آن، به یاد داشته باشید قبل از حذف هر چیزی، پشتیبان تهیه کنید.

آیا سؤال یا پیشنهادی دارید؟ لطفاً در نظرات به ما اطلاع دهید!

خروج از نسخه موبایل