نکاتی برای ایجاد فرم های با تبدیل بالا با وردپرس

نکاتی برای ایجاد فرم های با تبدیل بالا با وردپرس

اگر از انواع فرم های وب در سایت وردپرس خود استفاده نمی کنید، مزایای بسیاری را از دست می دهید: تعامل، امنیت و نرخ تبدیل بالاتر. چه صاحب یک سایت تجارت الکترونیک، یک وبلاگ یا یک سایت تجاری باشید، فرم های آنلاین بسیار مهم هستند. آنها یک ارتباط دو طرفه بین شما و بازدیدکنندگان را فراهم می کنند. با این حال، آوردن بازدیدکنندگان به سایت شما کافی نیست. همچنین باید تجربه کاربری را بهبود ببخشید و فرم‌های وب بخشی از آن هستند.

فرم‌ها عموماً به‌عنوان جزئیات بی‌اهمیت تلقی می‌شوند، بنابراین معمولاً نادیده گرفته می‌شوند، که معمولاً منجر به یک تجربه کاربر ناامیدکننده و منفی می‌شود. خوشبختانه، اگر فرم های آنلاین به درستی ایجاد شوند، چندین مزیت برای سایت وردپرس شما فراهم می کنند:

  • تعداد بازدیدکنندگان را ردیابی کنید و اطلاعات بیشتری درباره آنها پیدا کنید
  • دریافت هرزنامه کمتر
  • ارتباط سریع ارائه دهید
  • پاسخ های خودکار به پرسش ها ارائه دهید
  • بازدیدکنندگان را تشویق کنید به سایت شما بازگردند
  • بازدیدکنندگان را قادر به سفارش آنلاین کنید
  • بازدیدکنندگان را فعال کنید تا در فهرست‌های ایمیل مشترک شوند

از Google Tag Manager

استفاده کنید

برای اینکه بتوانید تجربه کاربری بهتر و فرم های وب موثرتری برای سایت خود ایجاد کنید، ایده خوبی است که از Google Tag Manager استفاده کنید. این ابزاری است که جمع آوری داده ها را از وب سایت شما برای استفاده با برنامه های شخص ثالث مانند Google Analytics، Facebook و غیره ساده می کند.

Google Tag Manager اغلب برای ردیابی فرم وب استفاده می شود. به خصوص برای فرم های تماس، که به عنوان ابزاری برای تبدیل کار می کنند. یک فرم تماس شروع یک رابطه را ایجاد می کند که می تواند تا زمانی که مشتری بالقوه بتواند بعداً مشتری یا حتی یک مدافع شود، پرورش یابد.

با کمک Google Tag Manager، می‌توانید دریابید که کدام فرم‌ها در سایت شما پر شده‌اند و رها شدن فرم را پیگیری کنید. بنابراین، می‌توانید نرخ تبدیل فرم‌های وب خود را با شناسایی اصطکاک‌ها و نقاط ریزش بهبود بخشید. علاوه بر این، می‌توانید کشف کنید که چند کاربر شروع به پر کردن یک فرم می‌کنند اما تصمیم می‌گیرند آن را ارسال نکنید.

Google Tag Manager را می توان با برنامه های Heatmap ادغام کرد که به شما امکان می دهد سفر مشتری را در سایت خود تجزیه و تحلیل کنید. بنابراین، می‌توانید تشخیص دهید که کدام فیلدها در فرم‌ها باعث مسدود شدن یا خروج بازدیدکننده می‌شوند.

Google Tag Manager برای WordPress

Google Tag Manager برای وردپرس یک افزونه رایگان و آسان برای استفاده است که قطعه کد حاوی GTM را در سایت شما قرار می دهد. نیازی به اضافه کردن دستی آنها نیست. همچنین جزئیات کاربر و متا داده های صفحه را به لایه های داده منتقل می کند. علاوه بر این، می‌توانید ظرف Google Optimize را با تنظیمات آن اضافه کنید.

آزمایش A/B را اجرا کنید

برای جلوگیری از مشکلات در فرآیند تبدیل فرم وب، تست A/B همیشه ایده خوبی است. این یک فرمول جادویی نیست که موفقیت 100٪ را تضمین کند، اما قطعا می تواند به شما کمک کند تا فرم های آنلاین جذاب تر و موثرتری برای سایت وردپرس خود بسازید. آزمایش A/B یک روش آماری است که یک فرم را در برابر دیگری، مانند 2 یا 3 وب، آزمایش می کند. کارایی آنها را تشکیل می دهد و اندازه گیری می کند.

اگرچه می‌تواند وسوسه انگیز باشد که بسیاری از چیزها را آزمایش کنید، خاص باشید و تصمیم بگیرید که چه چیزی را می‌خواهید آزمایش کنید: کپی دکمه ارسال، رنگ پس‌زمینه فرم، فونت؟ اگر یک یا چند مورد از این عناصر تغییر کنند، آیا کاربران بیشتری تبدیل خواهند شد؟

هنگامی که تصمیم گرفتید چه چیزی را می خواهید آزمایش کنید، باید یک هدف تعیین کنید. به عنوان مثال، شما می خواهید نرخ تبدیل را افزایش دهید و می خواهید آزمایش کنید که کدام کپی دکمه ارسال موثرتر است. وقتی تست A/B مهم است فقط یک متغیر را آزمایش کنید و سپس بسته به ترافیک وب خود باید منتظر بمانید. این یعنی چی؟ این بدان معناست که هرچه تعداد بازدیدهای بیشتری بتوانید ردیابی کنید، آزمون دقیق تر خواهد بود. به طور کلی، شما باید حداقل صد بازدیدکننده برای هر نسخه داشته باشید.

برای آزمایش A/B می‌توانید از Google Analytics یا ابزارهای پولی مانند Optimizely و Visual Website Optimizer استفاده کنید. Google Analytics مرورگر بازدیدکننده فرم شما را به صفحه دیگری هدایت می کند که شامل فرم وب است که باید آزمایش کنید. به احتمال زیاد، کاربر متوجه این تغییر مسیرها نخواهد شد زیرا تقریباً فوری هستند، بنابراین نیازی به نگرانی در مورد آن نیست.

ابزارهای پولی نحوه نمایش فرم آنلاین در مرورگر کاربر را تغییر می‌دهند. با استفاده از این ابزارهای پولی می‌توانید تبدیل‌های فرم وب خود را اندازه‌گیری کنید، که معمولاً به مهارت‌های کدنویسی نیاز ندارد.

تست Nelio A/B

Nelio A/B Testing یک ابزار پیچیده و بسیار مفید بهینه سازی تبدیل برای وردپرس است که تست های A/B را با Heatmaps ترکیب می کند. این به شما امکان می‌دهد سرفصل‌ها، ویجت‌ها را آزمایش کنید، محتوای جایگزین برای پست‌ها، صفحات، انواع پست‌های سفارشی خود ایجاد کنید و پیشرفت آزمایش‌های خود را مستقیماً از داخل وردپرس پیگیری کنید. علاوه بر این، می‌توانید CSS، مضامین جایگزین را آزمایش کنید و مهم‌ترین اقدامات بازدیدکنندگان خود را دنبال کنید.

فرم های مکالمه ایجاد کنید

ورود به ذهن کاربران یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که کسب‌وکارها می‌خواهند به آن دست یابند، زیرا یکی از ارکان موفقیت آنها است. فرم‌های مکالمه در مقایسه با فرم‌های وب سنتی روشی مؤثر برای بهره‌گیری از اطلاعات مشتریان هستند. اگرچه فرم های استاندارد همچنان استفاده خواهند شد، اما مواردی وجود دارد که فرم های مکالمه کارآمدتر هستند. به خصوص وقتی صحبت از نرخ تبدیل بالاتر باشد.

پیشرفت شگفت‌انگیز ربات‌های گفتگو برای چت زنده وردپرس باعث جمع‌آوری داده‌ها در مورد سرنخ‌ها و بازخورد از مشتریان بسیار ساده تر و موثرتر با توجه به این نوع فرم جدید، “مکالمه” با کاربران طبیعی تر است. این یک جایگزین بهتر برای فرم های آنلاین سنتی سرد و تراکنشی است. با جایگزینی فرم‌های سنتی در سایت خود با فرم‌های جدید، می‌توانید کاربران را به سفری خوشایند، طبیعی و مکالمه ببرید و داده‌های مهم را به روش ساده‌تر جمع‌آوری کنید.

در نتیجه، کاربران داده هایی را ارائه می دهند که تحت شرایط دیگر حساس و شخصی به نظر می رسند. علاوه بر این دیگر نیازی به CAPTCHA نیست. دلیل آن بسیار ساده است: این واقعیت که یک کاربر می تواند یک فرم مکالمه را پیمایش کند، بهترین دلیل انسانیت اوست.

علاوه بر این، بازدیدکنندگان برای افزودن داده یا تصحیح اشتباهات نیازی به بازگشت به فرم ندارند، بنابراین تجربه کاربر به دلیل اصطکاک کمتر بین کاربران و صفحه نمایش، بسیار بهبود می‌یابد که نرخ تبدیل را افزایش می‌دهد.

روی طراحی رابط کاربری تمرکز کنید

طراحی رابط کاربری بهتر قطعا به شما کمک می‌کند تا فرم‌های تبدیل بالاتری را در سایت وردپرس خود داشته باشید. برای افزایش اعتماد و ارائه یک تجربه کاربری عالی، باید دقیقاً به کاربر بگویید که گام بعدی چیست تا بداند چه انتظاری دارد و همچنین فیلدهای فرم خود را تمیز کند.

با وردپرس، بیشتر فرم‌ها شامل گزینه‌های سبک اولیه می‌شوند یا از قالب شما استفاده می‌کنند. بنابراین استفاده از یک طراحی رابط کاربری خوب نباید خیلی سخت باشد. فقط مطمئن شوید که فیلدهای فرم خود را در مرورگرها و دستگاه های مختلف وب بررسی کنید.

در مورد فیلدهای فرم تصمیم بگیرید

فرم‌های تماس برای بازدیدکنندگان برای پرسیدن سؤالات، توضیح نیازها و نگرانی‌هایشان استفاده می‌شود. این نوع فرم به سرنخ هایی نیاز دارد که آدرس ایمیل، نام و گاهی اوقات شماره سفارش خود را فهرست کنند. فرم های تماس همچنین ممکن است دارای یک قسمت کشویی یا یک فیلد ورودی متنی برای سرنخ ها باشند تا دلیل تماس را انتخاب کنید. فرم تماس شما چگونه طراحی شده است؟ آیا یافتن و استفاده از آن آسان است؟

این فرم تماس از Toptal نمونه ای از ساده و در عین حال موثر بودن آن است. می تواند باشد. همچنین با زیبایی‌شناسی وب‌سایت شرکت مطابقت دارد، تمیز و منظم است تا از تجربه کاربری مثبت اطمینان حاصل شود.

افزودن متن جای‌بان

مطمئن شوید که فیلدهای زیاد و غیر ضروری برای افزودن طول آزاردهنده به فرم وب شما وجود ندارد. با افزودن یک متن مکان‌نما در هر فیلد، این احتمال را برای افراد ایجاد می‌کند که اطلاعاتی را که باید اضافه کنند در ذهن داشته باشند و فرم‌های شما کوتاه‌تر به نظر می‌رسند.

یک مثال خوب، فرم اشتراک از Shopify است که شامل یک مکان نگهدار در بالای فیلد فرم، با برچسب در مقابل کاربران این یک ترفند کوچک، اما بسیار موثر است که نرخ تبدیل شما را بهبود می‌بخشد.

فرم های چند مرحله ای را در نظر بگیرید

اگر می خواهید نرخ تبدیل بالاتری داشته باشید، فرم های چند مرحله ای نیز انتخاب عاقلانه ای هستند. فرم چند مرحله ای فرم طولانی تری است که به چند قطعه تقسیم می شود. این به کاربران اجازه می دهد اطلاعات را در قطعات کوچکتر پر کنند، و به آنها این تصور را می دهد که فرم واقعاً طولانی نیست، تجربه کاربر را بهبود می بخشد و تبدیل ها را افزایش می دهد. به نظر می رسد این فرآیند برای کاربران آسان تر و قابل مدیریت تر است. زمانی که کاربران باید فرم های ثبت نام را پر کنند، ایده خوبی است که فرم ها را تقسیم کنید، زیرا به جزئیات زیادی نیاز دارند.

در زیر، می‌توانید فرم ثبت نام DryBar را بررسی کنید. این دارای بخش‌های مختلفی است که از سؤالاتی در مورد اینکه چه کسی می‌رود، تا تاریخ قرار و جزئیات پرداخت را شامل می‌شود.

به طور کلی، فرم‌های چند مرحله‌ای به خوبی تبدیل می‌شوند، زیرا اصطکاک روانی کمتری وجود دارد، نوار پیشرفت به کاربران اجازه می‌دهد تا بدانند چه چیزی در آینده رخ می‌دهد و آن‌ها را تشویق می‌کند تا فرم را تکمیل کنند و به سؤالات حساس در مراحل نهایی پاسخ دهند، زمانی که احتمال بیشتری وجود دارد که پس از از قبل پاسخ دهند. پر کردن مراحل قبلی.

چند توصیه برای فرم‌های چند مرحله‌ای که تبدیل می‌شوند به شرح زیر است:

  • ابتدا سوالات کم اصطکاک را وارد کنید
  • پیشرفت کاربران را نشان دهید و نشان دهید چند مرحله باقی مانده است
  • برای کاهش تایپ دکمه‌های انتخابگر تصویر را اضافه کنید
  • از منطق شرطی استفاده کنید
  • در هر مرحله بیش از حد سؤال نپرسید

جزئیات را با راهنمای ابزار برجسته کنید

راهنمای ابزار نیز راه حلی ساده اما بسیار موثر برای تبدیل فرم های شما است. آنها می توانند اطلاعات دقیقی را برای کمک به کاربران ارائه دهند، زیرا هنگامی که کاربران روی یک فیلد فرم خاص قرار می گیرند، نمایش داده می شوند. یا می توان از آنها در فرم هایی استفاده کرد که به جزئیات بیشتری نیاز دارند. در صورتی که کاربر به برچسب فیلد خاصی نیاز داشته باشد، نکات مفیدی را بدون به خطر انداختن عملکرد ارائه می دهد. به علاوه، با افزودن آنها، فرم‌های شما با اطلاعات اشتباه پر نمی‌شوند.

از کپی دکمه خوب CTA

استفاده کنید

کپی با کیفیت بالا و مؤثر، کاربران را مجبور می‌کند هنگام خواندن آن اقدام کنند، که به نرخ تبدیل افزایش می یابد. کپی فرم وب باید محتوایی واضح، مختصر و کاربردی باشد که کاربران را به تعامل با برند شما تشویق کند.

کپی دکمه CTA بسیار مهم است. هرچه بازدیدکنندگان بیشتری روی دکمه تماس برای اقدام کلیک کنند، نرخ تبدیل بالاتر خواهد بود. برای اطمینان از اینکه تا حد امکان بازدیدکنندگان روی آن کلیک می‌کنند، باید از نسخه‌ای عالی برای جذب و متقاعد کردن بازدیدکنندگان برای شرکت در آن استفاده کنید.

معمولاً از همان کلمات برای دکمه‌های CTA استفاده می‌شود، زیرا ما معتقدیم که آنقدرها مهم نیست. با این حال، زمانی که می‌خواهیم فرم‌های ما بازدیدکنندگان را به سرنخ تبدیل کند، کلمات نقش بزرگی بازی می‌کنند. با استفاده از کلمات مناسب یا با تغییر دادن دکمه کپی، نرخ تبدیل می تواند افزایش یابد.

به عنوان مثال، سعی کنید از کلمات “ارسال” یا “اینجا کلیک کنید” استفاده نکنید. در عوض، از کلمات یا عبارات عملی مرتبط با صنعت خود استفاده کنید یا مشتری را نسبت به CTA شما کنجکاو کند. یک ایده خوب این است که از طریق دکمه تماس به اقدام خود تخفیف ارائه دهید زیرا همه ما دوست داریم در هزینه خود صرفه جویی کنیم. گزینه دیگر ایجاد یک CTA برای حل مشکل است. این یک تاکتیک فروش است که توسط شرکت ها برای توضیح راه حل هایی که برای مشکل مشتریان خود دارند استفاده می کنند. برای ایجاد این نوع کپی دکمه CTA، موارد زیر را از خود بپرسید:

  • خدمات یا محصول من چه مشکلی را حل می کند؟
  • چگونه می توانم به طور خلاصه و همچنین با بیان احساس فوریت ارتباط برقرار کنم؟
  • چگونه می توانم نشان دهم و بیان کنم که محصول/خدمت من می تواند مشکل آنها را به سرعت حل کند؟

توصیه‌های کلی دیگر برای کپی دکمه CTA شامل استفاده از احساسات، ارزش افزودن، ایجاد یک CTA شخصی‌شده و اطمینان از اینکه خیلی طولانی یا خیلی پرکلام نباشد. از 90 تا 150 کاراکتر استفاده کنید و از زبان توصیفی خودداری کنید. هدف شما ارائه ارزش و متقاعد کردن کاربران برای کلیک کردن در مدت زمان کوتاهی است.


همه نکاتی که در بالا بررسی کردیم بر اساس تحقیقات دنیای واقعی است. برای نتایج دقیق و مؤثرتر، باید به داده های خود تکیه کنید تا نرخ تبدیل فرم وب خود را برای سایت وردپرس خود افزایش دهید. مطمئن شوید که از یک ابزار تجزیه و تحلیل با کیفیت بالا برای انتخاب مسدودکننده‌های تبدیلی استفاده می‌کنید که کاربران شما هنگام پر کردن فرم‌های آنلاین خود با آن مواجه می‌شوند.

مهم نیست از چه نوع فرم های آنلاین استفاده می کنید، سعی کنید تا حد امکان اصطکاک را کاهش دهید تا نرخ تبدیل را افزایش دهید. با ایجاد تجربه کاربری بهتر، متوجه خواهید شد که تبدیل و ارتباط شما با مشتریان بالقوه بهبود خواهد یافت.

خروج از نسخه موبایل