5 نوع از مشکلات WooCommerce که باید مراقب آنها بود

5 نوع از مشکلات WooCommerce که باید مراقب آنها بود

ووکامرس کارهای زیادی برای آن دارد. انعطاف‌پذیری فوق‌العاده آن، سفارشی‌سازی آن را آسان می‌کند، و همچنان به عنوان بهترین انتخاب تجارت الکترونیک برای سایت‌های وردپرسی است.

تنها نقطه ضعف WooCommerce این است که، به دلیل ماهیت آن به عنوان یک پلت فرم منبع باز، هیچ خط تلفن پشتیبانی WooCommerce برای تماس در صورت خراب شدن اوضاع وجود ندارد. برای کمک باید به دانش خود، اسناد پشتیبانی موجود و انجمن اعتماد کنید.

اما چه به تازگی یک سایت تجارت الکترونیکی جدید راه اندازی کرده باشید یا به طور فعال یک سایت با ترافیک بالا را حفظ کنید، در نهایت با این 5 خطای رایج WooCommerce مواجه خواهید شد. هنگامی که از این موارد آگاه شدید، می‌توانید ساعت‌های تحقیق را رها کنید و هر کدام را به سرعت حل کنید.

1. تضادها و خرابی های افزونه

با بیش از 900 افزونه های WooCommerce موجود و 50000 افزونه دیگر از مخزن وردپرس، احتمالا تقریباً در هر سایت WooCommerce ترکیب متفاوتی از افزونه ها را پیدا کنید. در حالی که تضادها و وقفه های افزونه می تواند در هر سایت وردپرسی رخ دهد، به ویژه در سایت های تجارت الکترونیکی که خرابی مستقیماً به از دست دادن فروش ترجمه می شود، مشکل ساز هستند.

یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از یک مشکل بزرگ، به‌روزرسانی مرتب افزونه‌ها و تم‌ها است. با WooCommerce، به ویژه مهم است که از آخرین به‌روزرسانی‌های افزونه اصلی WooCommerce مطلع باشید. در حالی که برخی به‌روزرسانی‌ها مانند نسخه امنیتی اخیر 4.2.1 موارد کوچکی هستند، برخی دیگر شامل اصلاحات و تغییرات عمده در عملکرد WooCommerce هستند و به احتمال زیاد باعث خرابی وی می شوند.

شما همچنین می خواهید پایگاه داده خود را نیز به روز کنید. پس از به روز رسانی WooCommerce فراموش نکنید که پایگاه داده خود را به روز کنید تا مطمئن شوید که با هیچ مشکلی مواجه نمی شوید.

برای افزایش احتمال شکست افزونه‌ها، قبل از پیاده‌سازی در سایت زنده، همه به‌روزرسانی‌های افزونه را در یک منطقه مرحله‌بندی یا توسعه انجام دهید. اگر یک توسعه دهنده با تجربه WooCommerce این تغییرات را انجام دهد مفید است.

همچنین می‌توانید منطقه مشکلات WooCommerce GitHub را کنترل کنید تا در مورد آن اطلاعات کسب کنید. پس از هر انتشار گزارش شده است. و حتماً راهنمای ما را برای نحوه مقابله با تداخل افزونه های وردپرس بررسی کنید.

2. مشکلات حافظه پنهان

Caching می‌تواند تفاوت زیادی در عملکرد سایت‌های WooCommerce ایجاد کند، زیرا آنها تمایل دارند پایگاه‌های داده بزرگ‌تری نسبت به سایت‌های اطلاعاتی داشته باشند.  حافظه پنهان مرورگر به ذخیره برخی از فایل های وب به صورت محلی در مرورگر کاربر کمک می کند و این باعث کاهش تعداد درخواست های سرور هنگام بارگیری صفحه می شود.

با این حال، در حالی که حافظه پنهان می تواند به افزایش سرعت بارگذاری کمک کند، می تواند به کامپایل های دیگر نیز منجر شود. به عنوان مثال، یک مشکل رایج WooCommerce این است که برخی از صفحات باید از حافظه پنهان حذف شوند.

اگر صفحات ورود به سیستم را از سیستم کش حذف نکرده باشید، فرآیند بازنشانی رمز عبور برای مشتریان کار نخواهد کرد. اگر این صفحات همچنان در حافظه پنهان باقی بمانند، کاربر اغلب نمی‌تواند رمز عبور خود را بازنشانی کند و تعداد زیادی از مشتریان در نهایت برای درخواست کمک برای خطاهای ورود به سیستم، تماس می‌گیرند.

اگر تغییرات عمده ای در توسعه ایجاد کرده باشید و فراموش کرده اید که حافظه پنهان را در سطح سرور پاک کنید، همین وضعیت ممکن است رخ دهد. قبل از راه‌اندازی یک سایت جدید WooCommerce، پیکربندی سرور و تنظیمات افزونه ذخیره وردپرس را بررسی کنید.

3. خطاهای پردازش پرداخت

هنگام عیب‌یابی مشکل در سایت WooCommerce، باید پیکربندی و اتصال درگاه پرداخت را نیز بررسی کنید.

یک مشکل ساده اما رایج در سایت های تجارت الکترونیک این است که گواهی SSL به درستی برای فروشگاه آنلاین شما پیکربندی نشده است. اگر SSL نصب نشده باشد، اکثر پردازشگرهای پرداخت کار نمی کنند. ممکن است حتی ندانید که فروشگاه به درستی کار نمی کند، اما در تمام مدت، مشتریان شما با خطای پرداخت مواجه می شوند.

احراز هویت یکی دیگر از خطاهای مزاحم است. هنگامی که شما یا صاحب سایت این پیام خطا را دریافت می کنید، به این معنی است که مشکلی بین فروشگاه آنلاین و اتصال پردازشگر پرداخت وجود دارد. درگاه‌های پرداخت متعددی وجود دارد، از جمله Stripe، PayPal، Authorize.net، بنابراین خطای دقیق می تواند به پردازنده پرداخت یا هر افزونه های درگاه پرداخت WooCommerce که نصب کرده اید بستگی داشته باشد. .

وضعیت سفارش WooCommerce نیز می‌تواند دلیلی برای سردرگمی در سفارشات و پرداخت ها. در حالی که ممکن است اشکالات مربوط به وضعیت سفارش وجود داشته باشد، اغلب این یک خطای کاربر است.

به‌طور پیش‌فرض، پس از دریافت پرداخت و کاهش موجودی، همه سفارش‌های محصول به‌عنوان «در حال پردازش» در داشبورد وردپرس فهرست می‌شوند. مالک فروشگاه یا مدیر سایت باید سفارش را به صورت دستی روی Completed تنظیم کند. با آموزش مدیران سایت در این مرحله می توانید از بسیاری از درخواست های پشتیبانی جلوگیری کنید.

همچنین این گزینه برای توسعه دهنده وجود دارد که اگر مشتری مایل به انجام این مرحله نباشد، سفارش را به صورت خودکار روی Completed تنظیم کند. البته، این تنها زمانی قابل اجرا است که برای محصولات خاصی که می فروشند و نحوه مدیریت جریان موجودی آنها منطقی باشد.

4. خطاهای ارسال اعلان ایمیل

خطاهای اعلان ایمیل یکی از سوالات اصلی پشتیبانی برای سایت های وردپرس به طور کلی است. برای یک وب سایت WooCommerce، این اغلب پس از ثبت سفارش رخ می دهد. در برخی موارد، مشتریان اعلان‌های ایمیل مورد انتظار را دریافت نمی‌کنند، در حالی که در موارد دیگر، مالک و مدیر سایت اعلان‌های آنها را دریافت نمی‌کنند.

قبل از عیب‌یابی تحویل ایمیل، ابتدا بررسی کنید که اعلان تنظیم شده است. در داشبورد وردپرس تحت WooCommerce، یک برگه ایمیل وجود دارد که در آن می توانید اعلان های پیکربندی شده را بررسی کنید. اگر اعلان خاصی را نمی‌بینید، باید دوباره آن را تنظیم کنید.

اگر اعلان‌ها به درستی تنظیم شده‌اند و هنوز دریافت نمی‌شوند، نصب و پیکربندی یک افزونه SMTP بهترین راه حل است. حتی اگر سرور میزبان شما برای استفاده از تابع ایمیل PHP به درستی پیکربندی شده باشد، ایمیل های ارسال شده از سایت های وردپرس اغلب توسط ارائه دهندگان ایمیل مانند Gmail یا Outlook مسدود می شوند. این بدان معناست که مشتریان ممکن است ایمیل‌هایی را از سایت دریافت نکنند.

یک افزونه WordPress SMTP به شما امکان می دهد از یک جایگزین استفاده کنید روش تحویل برای اعلان های ایمیل SMTP که مخفف عبارت Simple Mail Transfer Protocol است، یک استاندارد صنعتی است و منجر به تحویل ایمیل بالا می شود.

5. اضافه بار پایگاه داده

در حالی که مشکلات بالا ممکن است در یک سایت تازه راه اندازی شده WooCommerce رخ دهد، ممکن است مدتی طول بکشد تا این یکی رخ دهد. با دریافت سفارشات بیشتر و بیشتر در یک سایت WooCommerce، پایگاه داده وب سایت بزرگتر می شود.

و اگر پایگاه داده برای ظرفیت سرور میزبان فعلی شما بیش از حد بزرگ شود، ممکن است شروع به تجربه کند عملکرد و خرابی کنید. نظارت و تمیز کردن پایگاه داده به طور منظم می تواند مشکلات عملکرد را به حداقل برساند و هزینه WooCommerce برای میزبانی.

دیگر منابع اضافه بار پایگاه داده شامل افزونه ها و فایل های پشتیبان است. برخی از افزونه ها به سرعت پایگاه داده را با داده های متفرقه بارگذاری می کنند. به عنوان مثال، یک افزونه گزارش حسابرسی گزارشی از هر فعالیت در سایت را نگه می دارد. این برای عیب‌یابی مفید است، اما می‌تواند منجر به عقب ماندگی بسیار زیاد شود. تنظیمات را طوری تنظیم کنید که پس از مدت زمان مشخصی گزارش‌ها به طور خودکار حذف شوند.

اگر از افزونه‌ای برای پشتیبان‌گیری WooCommerce استفاده می‌کنید، این موضوع در مورد فایل‌های پشتیبان نیز صدق می‌کند. سایت. فایل‌های پشتیبان قدیمی‌تر می‌توانند اندازه پایگاه داده را افزایش دهند و باید پس از مدت زمان مشخصی حذف شوند. این یکی از دلایلی است که پروتکل های پشتیبان در سطح سرور بهتر از افزونه ها هستند. اگرچه برخی از گزینه‌های سازگار با WooCommerce مانند Blogvault پشتیبان‌گیری در ابر، با استفاده از خود سرورهایی برای نگهداری از نسخه های پشتیبان شما.

رویکرد پیشگیرانه

هیچ فایده ای ندارد که منتظر بمانید تا سایت تجارت الکترونیک شما خراب شود و در فروش شما با شکاف مواجه شوید. با آماده کردن خود و حفظ صحیح سایت خود، در زمان بروز مشکلات در زمان عیب یابی زیادی صرفه جویی خواهید کرد. کد منبع باز همچنین به این معنی است که تعداد زیادی از توسعه دهندگان WooCommerce و اعضای انجمن برای کمک به شما وجود دارند.

خروج از نسخه موبایل