10 نکته برای حفظ رتبه سئو پس از طراحی مجدد

10 نکته برای حفظ رتبه سئو پس از طراحی مجدد

اگر هر نوع کسب‌وکار مدرنی را اداره می‌کنید، می‌دانید که یک وب سایت با ظاهری حرفه ای امروز است. راه اندازی یک وب سایت نیاز به توجه به موارد زیادی دارد. شما باید محتوای خود را دقیق تنظیم کنید، یک نام تجاری شیک پیاده سازی کنید، تبدیل ها را بهبود ببخشید، و در بهینه سازی موتور جستجو (SEO) مسلط شوید تا دسترسی ارگانیک خود را افزایش دهید.

به‌روزرسانی‌های گاه به گاه و حتی تعمیرات اساسی در حضور آنلاین شما، کمک زیادی به رقابتی و به‌روز نگه‌داشتن شرکت شما می‌کند. اما طراحی مجدد وب سایت می تواند تأثیر زیادی بر شما داشته باشد href=”https://www.wpexplorer.com/wordpress-seo/”>استراتژی سئوی وردپرس، منجر به کاهش قیمت برای کسب و کار شما می شود. معمولاً هنگام راه‌اندازی طراحی مجدد، ترافیک سایت کاهش می‌یابد، گاهی اوقات به میزان قابل توجهی.

به عنوان یک نکته کلیدی در هر وب سایت تجاری، سئوی شما باید در کنار سایت شما تکامل یابد. در حالی که کاربران همیشه برای تطبیق با یک چیدمان جدید به زمان نیاز دارند، مراحلی وجود دارد که می‌توانید برای صاف‌تر کردن انتقال انجام دهید. اما چگونه می‌توانید بدون از دست دادن تصادفی اطلاعات مهم، فراموش کردن بهترین روش‌های SEO یا تأثیر منفی بر ترافیک ارگانیک خود، به‌روز بمانید؟

1. از یک سایت مرحله بندی

استفاده کنید

نمی‌خواهید برای پایگاه مشتریان بالقوه‌تان غیرحرفه‌ای به نظر برسید. به همین دلیل، روی طراحی مجدد خود با استفاده از سایت زنده کار نکنید، زیرا احتمالاً هنگام کار بر روی چیدمان و محتوای نسخه جدید با مشکلاتی مواجه خواهید شد. استفاده از یک سایت استیجینگ از طریق میزبان وردپرس، لوکال هاست یا حتی یک دامنه جداگانه تضمین می کند که هیچ کس شما را در حال تغییر چیزها نمی بیند. وب سایت در حال ساخت است.

به یاد داشته باشید که در این مدت وب سایت قدیمی خود را کاملاً فعال نگه دارید، زیرا بسته شدن آن در طول طراحی مجدد می تواند بازدیدکنندگان جدید را ناامید کند. یک تاکتیک رایج این است که:

  • طراحی مجدد را در یک URL جداگانه ایجاد کنید.
  • آن را فهرست نکنید تا موتورهای جستجو به طور تصادفی آن را به جای سایت رسمی ارائه نکنند.
  • طراحی مجدد آن دامنه جداگانه را تکمیل کنید و پس از آماده شدن به دامنه جدید بروید.

اگر به طور کامل به دامنه جدید تغییر می‌دهید، فراموش نکنید که از تغییر مسیرهای 301 استفاده کنید که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

2. تغییر مسیرها را اضافه کنید

اگر یک وب سایت WP را اجرا می کنید، نمی توانید از تغییر مسیرها اجتناب کنید. وب سایت شما در طول زمان تکامل می یابد، به این معنی که برای حفظ یک تجربه ناوبری ثابت باید از تغییر مسیرها استفاده کنید. دو نوع 300 تغییر مسیر وجود دارد که طراحان وب باید در نظر بگیرند:

    تغییر مسیرهای
  • 301 دائمی هستند که برای استفاده توسط بازدیدکنندگان وب سایت و موتورهای جستجو طراحی شده اند. آنها برای سئو بهتر هستند زیرا پیوندهای ورودی را منتقل می کنند. بیشتر کار شما با تغییر مسیر 301 سروکار دارد.
  • تغییر مسیرهای 302 موقتی هستند. شما عموماً می‌خواهید به خاطر سئو از این موارد اجتناب کنید، اگرچه اگر در حال حاضر وب‌سایت را به‌روزرسانی می‌کنید و در عین حال می‌خواهید یک تجربه یکپارچه برای بازدیدکنندگان خود داشته باشید، می‌توانند مفید باشند.

خوشبختانه تعداد زیادی افزونه‌های تغییر مسیر وردپرس وجود دارد که باعث ایجاد و حفظ تغییر مسیرهای شما می‌شوند. آسان در حالت ایده آل، شما می خواهید دقیقاً از همان URL های وب سایت قدیمی خود استفاده کنید. در موارد دیگر، از تغییر مسیرهای 301 برای هدایت بازدیدکنندگان وب سایت قدیمی خود به نسخه جدید طراحی شده خود استفاده کنید. این فرآیند به موتورهای جستجو می‌گوید که URL برای یک صفحه خاص تغییر کرده است و بازدیدکنندگان شما همچنان دقیقاً آنچه را که نیاز دارند پیدا می‌کنند.

همچنین باید اطمینان حاصل کنید که بک لینک های با کیفیت و بهبود سئو سایت شما همچنان کار می کنند. سعی کنید با صاحبان وب سایت های دیگر تماس بگیرید تا بک لینک های آنها را به روز کنید تا با طراحی مجدد شما سازگار شود. در بسیاری از موارد که این امکان پذیر نیست، می خواهید 301 تغییر مسیر را برای کار با بک لینک های موجود تنظیم کنید.

در نتیجه نشانک‌ها و پیوندها به سایت اصلی نیز به سایت جدید هدایت می‌شوند. سعی کنید پیوندهای قدیمی را به صفحه مناسب یا حداقل صفحه مشابه در طراحی مجدد هدایت کنید، زیرا صرفاً هدایت کردن به صفحه اصلی جدید احتمالاً کاربران را ناامید می کند. ارزش آن را دارد که تغییر مسیرها را به طور کامل آزمایش کنید، خواه از طریق مرورگر یا با ابزار خزنده باشد.

3. به طور منظم از وردپرس پشتیبان تهیه کنید

همانطور که هر متخصص وردپرس به شما می گوید، ذخیره یک نسخه پشتیبان از تمام کارهای خود از بسیاری از مشکلات در این مسیر جلوگیری می کند. اگر در حین جابجایی به یک دامنه جدید، محتوایی با رتبه بالا از بین رفت، می‌توانید به راحتی آن را بازیابی کنید اگر برای پشتیبان گیری از وردپرس به طور منظم. برای اکثر سایت‌ها، یک برنامه هفتگی پشتیبان‌گیری کافی است.

نقشه سایت نسخه اصلی خود را برای مراجعات بعدی در دسترس داشته باشید. یک نسخه پشتیبان به شما کمک می کند تا تغییر مسیرهای خود را تنظیم کنید و بعداً صفحات گم شده را پیدا کنید. در غیر این صورت، خطر آسیب رساندن به رتبه بندی خود و از دست دادن ترافیک ارگانیک را دارید.

4. نظارت بر SEO

انواع ابزارهای نظارتی بهینه سازی موتور جستجو وجود دارد که به شما کمک می کند معیارهای مهم مربوط به وب سایت خود را پیگیری کنید، از جمله:

  • رتبه‌بندی کلمات کلیدی
  • کلمات کلیدی تاریخی
  • ترافیک ارگانیک
  • Domain Authority DA
  • امتیاز هرزنامه
  • پیوندهای برگشتی
  • رتبه جهانی الکسا

سرویس‌هایی مانند Google Analytics، از جمله برخی از گزینه‌های انحصاری برای کاربران تجاری، به شما ایده می‌دهند که کجا هستید باید در طراحی مجدد خود بیشترین پیشرفت را داشته باشید. حتی می‌توانید تغییرات در ترافیک ارگانیک را در روزهای پس از راه‌اندازی مجدد طراحی بررسی کنید.

همچنین ارزش آن را دارد که تجزیه و تحلیل صفحه به صفحه را بررسی کنید تا ببینید آیا صفحات جدیدی در جذب مخاطبان جدید عملکرد خوبی دارند یا ضعیف.

5. اطمینان از سازگاری

سعی کنید طرح طراحی مجدد خود را با نسخه اصلی خود مطابقت دهید. این آشنایی باعث می شود مشتریان عادی گیج نشوند.

بهترین راه برای انجام این کار این است که وب سایت موجود خود را با ابزار تجسم طرح بندی ترسیم کنید تا توضیحات متا، برچسب ها و هدرهای قدیمی خود را پیگیری کنید. می توانید از ابزارهای خزنده محبوب مانند Screaming Frog، Apify و سایر گزینه های مشابه استفاده کنید. این موارد به شما کمک می‌کند تا به صورت خودکار سایت خود را خزیده کنید.

این مهم است که طراحی مجدد شما جریان و ساختار مشابهی را حفظ کند، تا اطمینان حاصل شود که تمام ارزش سئوی را که در وهله اول برای ایجاد آن سخت تلاش کرده‌اید از دست نمی‌دهید. همچنین توصیه می کنیم وب سایت موجود خود را بررسی کنید تا ببینید چه صفحاتی بیشترین ارزش سئو را تولید کرده اند

6. مدیریت صفحات گمشده

آنچه خراب نیست را تعمیر نکنید. همه محتوای با رتبه بالا در سایت قدیمی شما باید یک صفحه مشابه در طراحی مجدد داشته باشند، مبادا خطر از دست دادن فرصت های رتبه بندی را داشته باشید.

اگر محتوا در جریان کار شما به شدت تغییر کند، این اصل نیز اعمال می‌شود. بررسی کیفی همه تصاویر جدید، متن و تغییرات رابط کاربری، انجام اقدامات احتیاطی ویژه برای جلوگیری از تغییر مسیرهای شکسته و محتوای از دست رفته را انجام دهید. این یک دلیل خوب دیگر برای داشتن یک کپی از نقشه سایت است، بنابراین می توانید به راحتی صفحات موجود را مشاهده کنید تا در طراحی مجدد خود هیچ کدام را از دست ندهید.

7. 404 صفحه را تنظیم کنید

از دست دادن صفحات به طور تصادفی هنگام طراحی مجدد سایت، غیر معمول نیست. به همین دلیل، یک صفحه 404 راه اندازی کنید تا کاربران و موتورهای جستجو همچنان بتوانند به بقیه موارد دسترسی داشته باشند. وب سایت با وجود یک صفحه از دست رفته.

برخورد با 404 ها ممکن است خسته کننده باشد، اما می توانید با ارائه یک کادر جستجو و منوی اصلی به بازدیدکننده ای که یکی را مشاهده می کند، مشکل را کاهش دهید. همچنین ممکن است متوجه شوید که برخی از وب سایت ها از لحن بازیگوش یا ساده در 404 استفاده می کنند تا ناامیدی احتمالی را کاهش دهند.

8. بررسی های نهایی

حتی جزئیات کوچک نیز می‌توانند تأثیرات زیادی بر نحوه درک موتورهای جستجو و بازدیدکنندگان از تجارت شما داشته باشند. سایر ملاحظات کوچک اما مهم عبارتند از:

  • تصاویر را بهینه کنید برای کوتاه کردن زمان بارگذاری، که در صورت عدم توجه می تواند منجر به نرخ پرش بالا شود. . برای این منظور از توضیحات متا و فشرده سازی تصویر استفاده کنید.
  • اجازه دهید خزنده های موتورهای جستجو به راحتی به سایت شما دسترسی داشته باشند. برای نمایه سازی بهتر، نقشه سایت XML را به موتور ارسال کنید.
  • همه پیوندها را دوبار بررسی کنید و پیوندهای شکسته را برطرف کنید زیرا ممکن است برای سئو مشکل ایجاد کنند.
  • هر چند وقت یکبار، در حین توسعه طراحی مجدد خود، ممیزی های فنی سایت را انجام دهید. نحوه عملکرد آن در طول توسعه زمانی که آن را به صورت زنده راه‌اندازی می‌کنید می‌تواند بسیار متفاوت باشد.
  • سرعت سایت خود را هنگام طراحی مجدد تست کنید. اگر از یک سایت استیجینگ زنده یا URL موقت استفاده می‌کنید، این ابزارهای تست سرعت وردپرس را ارائه می‌دهند. شما ایده خوبی از نحوه عملکرد طراحی جدید خود دارید.
  • اگر نسخه موبایلی سایت خود دارید، فراموش نکنید که به آن نیز توجه کنید. مرور تلفن همراه بسیار رایج تر از قبل شده است، به ویژه در میان مصرف کنندگانی که با مشاغل آنلاین تعامل دارند. بنابراین وقت بگذارید و مطمئن شوید که از طراحی وردپرس سازگار با موبایل استفاده می‌کنید.

حتی تغییرات جزئی در طرح‌بندی می‌تواند بهینه‌سازی موتور جستجوی شما را تقویت یا به آن آسیب برساند، بنابراین از آزمایش ایده‌ها و آزمایش‌های جدید نترسید.

9. به تجزیه و تحلیل و آزمایش ادامه دهید

به خاطر داشته باشید که نوسانات در تجزیه و تحلیل بازدیدکنندگان در طول تغییرات عمده در چیدمان و محتوای سایت رایج است. می‌توانید از طریق ابزارهای تحلیلی میزان عملکرد طراحی مجدد خود را پیگیری کنید.

نرخ پرش، رتبه بندی موتورهای جستجو و تعداد بازدیدکنندگان را مقایسه کنید تا ببینید آیا کاربران شما از این تغییر راضی هستند یا خیر. ببینید آیا صفحات به درستی بازدیدها و فرودهای صفحه را گزارش می کنند یا خیر.

فراموش نکنید که فصلی بودن را به عنوان یک عامل در نظر بگیرید. داده‌های تاریخی را بررسی کنید تا ببینید آیا زمان‌های خاصی از سال به طور طبیعی نیاز به ترافیک متفاوتی دارد یا خیر. وب سایت یک بستنی فروشی در طول تابستان بیشتر از هر فصل دیگری ترافیک خواهد داشت.

در نهایت، Google توصیه می‌کند قبل از انتقال کامل به سایت جدید خود، 180 روز صبر کنید، بنابراین دامنه قدیمی را برای این مدت آنلاین نگه دارید.

ابزارهایی مانند Google Search Console به شما کمک می‌کنند تعداد صفحات، کلیک‌ها و عوامل دیگر را ردیابی کنید. همچنین برای مدیریت صحیح 301s و 404s عالی است. فقط کافیست سربرگ Search Traffic > Search Analytics را در سایت وارد کنید. یا با پیوند دادن سایت وردپرس خود به حساب های Google خود با سایت کیت، آن را به داشبورد وردپرس خود اضافه کنید.< /p>

10. Google My Business خود را به‌روزرسانی کنید

Google برای کسب‌وکار من (GMB) یکی دیگر از حوزه‌های کلیدی است که باید بر روی آن تمرکز کنید یک طراحی مجدد می‌خواهید اطمینان حاصل کنید که فهرست GMB شما منعکس کننده تغییراتی است که در برند، خدمات و شرکت خود به طور کلی ایجاد کرده‌اید.

GMB ابزار قدرتمندی است که کسب‌وکارها می‌توانند از آن برای افزایش رتبه‌بندی جستجوی محلی خود استفاده کنند. برای کسب‌وکارهای مبتنی بر خدمات محلی، می‌تواند به شما نوردهی لازم برای ظاهر شدن در بالای SERP‌های منطقه محلی شما را بدهد – به‌ویژه اگر قرارگیری بسته نقشه مطلوب را کسب کنید.

برای به‌روزرسانی GMB خود وقت بگذارید و تأیید کنید که همه آرم‌ها، تصاویر و محتوا با طراحی مجدد جدید شما مطابقت دارند.

اجازه ندهید طراحی مجدد وب سایت سئوی شما را از بین ببرد

با پیشرفت برند شما، مطمئن شوید که حضور آنلاین شما ادامه دارد. از محتوای با رتبه بالا فعلی استفاده کنید، محتوای آینده خود را بهبود ببخشید و وب سایت خود را دوباره طراحی کنید تا در فضای دیجیتال دائماً در حال تغییر رقابتی بمانید.

مدیریت مجدد طراحی وب‌سایت عمدتاً شامل شناسایی محتوای فعلی است که از قبل به خوبی کار می‌کند، دانستن اینکه چه عناصری را باید تغییر دهید و چگونه آن‌ها را تغییر دهید، و بر تجزیه و تحلیل سایت پس از راه‌اندازی نظارت می‌کنید تا ببینید آیا مخاطبان شما تغییر را به خوبی دریافت می‌کنند یا خیر.

تغییرات و تعمیرات اساسی وب‌سایت بخش ضروری کسب‌وکار مدرن است، اما همچنین می‌تواند به رتبه‌بندی بالای سئو که برای ایجاد آن تلاش کرده‌اید، اگر اشتباه انجام شود، آسیب برساند. این بهترین شیوه‌ها را دنبال کنید تا رتبه‌بندی بهینه‌سازی موتور جستجوی خود را حفظ کنید و اطمینان حاصل کنید که با ادامه رشد کسب‌وکارتان چیزی را کنار نمی‌گذارید.

خروج از نسخه موبایل