چگونه زمان ماندن سایت وردپرس را افزایش دهیم

چگونه زمان ماندن سایت وردپرس را افزایش دهیم

به جز کسب میلیاردها دلار، مهمترین هدف Google ارائه نتایج جستجوی بسیار مرتبط به جستجوگران است. بنابراین، اگر جستجوگران کمتر از پنج ثانیه در یک صفحه قبل از بازگشت به SERP، یک سیگنال منفی قابل توجه است.

با این حال، برای موضوعات یا کلمات کلیدی خاص، جستجوگران به یک مشکل مزمن پاسخ‌های فوری می‌خواهند که پاسخ‌های مستقیم به نقطه ندارد. اینجاست که خلاقیت باید کار را در دست بگیرد.

خوشبختانه، می‌توانید به عناصر بصری و تعاملی در وردپرس تکیه کنید تا بازدیدکنندگان خود را طولانی‌تر در صفحه نگه دارید. اگر می‌خواهیم از عناصر بصری استفاده کنیم تا بازدیدکنندگان را طولانی‌تر در سایت نگه داریم، می‌خواهیم دلیل آن را بفهمیم. درست است؟

درک زمان اقامت

آیا اکنون باید در مورد افزایش زمان اقامت خود زحمت بکشید؟ صادقانه بگویم، زمان ماندن همیشه مهم نیست. چه زمانی باید توجه کرد؟ چگونه بر رتبه شما تأثیر می گذارد؟ آه، و زمان اقامت چیست؟ نه Bounce Rate و نه Time on Page.

دانستن این موارد به انواع تصاویری که در صفحه خود استفاده می کنید و زمانی که از آنها استفاده خواهید کرد اطلاع رسانی می کند. مهمتر از آن، می‌دانید که آیا اصلاً منطقی است که در مورد زمان ماندن زحمت بکشید یا خیر.

Dwell Time چیست؟

زمان ماندن عبارت است از مدت زمانی که بین زمانی که یک بازدیدکننده در یک صفحه وب فرود می‌آید و به صفحات نتایج موتور جستجو بازمی‌گردد. Google می‌گوید اگر این زمان پنج دقیقه یا کمتر باشد، آن‌ها تصور می‌کنند محتوای شما نامربوط است.

در حالت ایده‌آل، می‌خواهید بازدیدکنندگان شما برای یک یا دو دقیقه در آن صفحه بمانند. حتی بهتر است اگر بتوانید آنها را برای مدت بیشتری در آنجا نگه دارید.

وقتی نوبت به نگه داشتن افراد برای مدت طولانی تری در صفحه شما می رسد، اکثر وب مسترها از زمان در صفحه، نرخ پرش و زمان ماندن به جای یکدیگر استفاده می کنند. اما برخورد با آنها به عنوان یک چیز نمی تواند دور از واقعیت باشد.

در اینجا تفاوت آنها وجود دارد.

زمان در صفحه

زمان در صفحه عبارت است از مدت زمانی که کاربر قبل از رفتن به هر جای دیگری در صفحه شما صرف می کند. آنها می توانند به موتورهای جستجو، صفحه دیگری در سایت شما، یک برگه یا نشانک متفاوت – هر جایی دور از آن صفحه بازگردند.

اگر می‌خواهید درک کنید که کاربران چگونه وقت خود را در صفحه شما سپری می‌کنند، بهتر است رویدادها را دنبال کنید. می توانید ردیابی کنید:

  • پیمایش صفحه
  • کلیک‌های پیوند
  • تعامل با عناصر بصری مانند ویدیوها، فایل‌های صوتی یا گرافیک
  • اشتراک گذاری
  • به سایر صفحات سایت خود خارج شوید

ردیابی این رویدادها به شما کمک می کند تا نحوه تعامل کاربران خود با صفحه را درک کنید. بنابراین می توانید تصمیمات بهتری بگیرید که زمان اقامت شما را افزایش داده و نرخ پرش شما را کاهش می دهد.

می توانید زمان بازدیدکنندگان خود را در صفحه با Google Analytics پیگیری کنید.

زمان اقامت

زمان ماندن عبارت است از مدت زمانی که کاربر پس از کلیک کردن کاربر به سایت شما از موتورهای جستجو، قبل از بازگشت به SERP ها می گذرد.

کاربران سایت بی حوصله هستند.

اگر صفحه شما خیلی آهسته بارگذاری می شود، مقدمه شما ضعیف خوانده می شود، یا سایت شما دارای بازشوها و تبلیغات بیش از حد حواس پرتی است، به نتایج جستجوی خود باز می گردند. این رفتار به گوگل و سایر موتورهای جستجو این پیام را می‌فرستد که محتوای شما پیدا نشد.

جابجایی به جلو و عقب از نتایج جستجو به موتورهای جستجو نیز به عنوان pogo-sticking شناخته می‌شود.

نرخ پرش

این معیار درصدی از بازدیدکنندگان سایت شما است که پس از بازدید از یک صفحه در وب سایت شما، آن را ترک می کنند. مهم نیست که آنها پس از بازدید به کجا می روند یا چند دقیقه در سایت شما مانده اند. اگر آنها فقط از یک صفحه بازدید کردند و آن را ترک کردند، Google آن را به عنوان یک برگشت تعبیر می کند.

بنابراین، پرش همیشه چیز بدی نیست. یک بازدیدکننده ممکن است اطلاعات مورد نیاز خود را از آن یک صفحه جذب کرده باشد. آنها ممکن است محتوا را در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته باشند یا در لیست ایمیل شما مشترک شده باشند.

زمان سکونت چگونه به وجود آمد؟

اصطلاح زمان ماندن از یک پست 2011 توسط مدیر ارشد پروژه Bing، Duane Forrester. Forrester گفت که آنها میزان علاقه کاربر به یک قسمت از محتوا را بر اساس زمان اقامت کاربر پیش بینی کردند.

در عمل، منظور Forrester این است…

سناریوی شماره ۱: زمان اقامت بازدیدکننده شما چهار ثانیه است. این بدان معناست که بازدیدکننده آنچه را که می‌خواست در سایت شما پیدا نکرده است. بنابراین آنها با عجله به موتور جستجو بازگشتند تا آن را پیدا کنند.

من این را روی عبارت جستجو، «تاکتیک بازاریابی» آزمایش کردم. من روی نتیجه دوم در SERP کلیک کردم، چهار ثانیه صبر کردم و به Google بازگشتم. فوراً برگشتم، Google فهرستی از گزینه‌ها را درست در زیر آن نتیجه جستجو به من نشان داد.

قبل از اینکه روی نتیجه جستجو کلیک کنم:

وقتی به Google برگشتم:

سناریوی شماره ۲: زمان اقامت بازدیدکننده شما چهار دقیقه است. اگر بازدیدکننده شما قبل از بازگشت به صفحه نتایج موتور جستجو، چهار دقیقه در یک صفحه بماند، گوگل، بینگ یا سایر موتورهای جستجو این کار را انجام می‌دهند. صفحه خود را به عنوان مرتبط با جستجوگر درک کنید.

سناریوی شماره 3: زمان اقامت بازدیدکننده شما 20 دقیقه است. آنها محتوای شما را بسیار مفید یافتند و از هر کلمه در آن صفحه تغذیه می‌کنند. این عملکرد ایده آلی است که برای صفحات وب خود می خواهید.

آیا Dwell Time یک فاکتور رتبه‌بندی است؟

بینگ روشن می‌کند که از زمان ماندن به عنوان یک عامل رتبه‌بندی استفاده می‌کند. اما گوگل در مورد استفاده آنها از زمان ماندن صحبت می کند.

اما، در سال 2017، نیک فراست، رئیس Google Brain Canada، گفت که آنها استفاده از یادگیری ماشین برای درک رفتار کاربران خود هنگام جستجوی صفحه و بازگشت به SERP.

Google اشاره می‌کند که برای تعیین تجربه کاربر با یک قطعه محتوا، زمان را با سایر عوامل رفتاری معطوف می‌کنند. با این حال، آنها به صراحت نگفتند که زمان ماندن خود یک عامل رتبه بندی نیست.

به طور خلاصه، بینگ روشن می‌کند که از زمان ماندگاری استفاده می‌کنند، اما گوگل در این موضوع ابهام دارد. اما می‌توانید مطمئن باشید که Google زمان ماندن صفحه شما را نادیده نمی‌گیرد.

وقتی زمان اقامت مهم است

اگر قبلاً در صفحه اول SERP هستید، زمان ماندگاری بیشترین اهمیت را دارد. اما چرا؟

زمان ماندن صفحه شما تنها پس از کلیک کردن جستجوگر از طریق SERP به صفحه شما آغاز می شود. اگر محتوای شما رتبه بندی نمی شود، زمان ماندن اهمیت زیادی نخواهد داشت.

اعتبار تصویر: مجله موتور جستجو

یک مطالعه Sistrix از طریق مجله موتور جستجو نشان می‌دهد که 87 درصد< /a> جستجوگران از نتایج صفحه اول SERP استفاده می کنند. چیزی که نگران کننده تر است این است که 28.5 درصد از این بازدیدکنندگان فقط روی اولین نتیجه کلیک می کنند.

اگر محتوای شما در صفحه دو SERP است، احتمال اینکه ترافیک موتورهای جستجو را مشاهده کنید کمتر است. با این حال، اگر اصلاً ترافیک دریافت می‌کنید و آن بازدیدکنندگان با محتوای شما درگیر می‌شوند، باید در رتبه‌بندی افزایش پیدا کنید.

از همه نشانه‌ها، موتورهای جستجو تمایل دارند از زمان ماندن برای اندازه‌گیری ارتباط محتوا استفاده کنند. و ارائه محتوای مرتبط چیزی است که موتورهای جستجو بیش از هر چیز دیگری به آن اهمیت می دهند.

نحوه افزایش زمان ماندگاری در وردپرس با ویژوال

وقتی محتوای شما شروع به رتبه‌بندی بالا در موتورهای جستجو کرد، Google و Bings می‌خواهند اطمینان حاصل کنند که صفحه شما با جستجوگر مرتبط است. اگر افراد بیشتری که روی سایت شما کلیک می‌کنند، برای مدت طولانی‌تری نسبت به رقبای شما در آنجا بمانند، مزایای رتبه‌بندی را مشاهده خواهید کرد.

1. با یک ویدیو شروع کنید

این ممکن است فقط قانون 80/20 باشد. در یک گزارش، 80 درصد از بازاریابان شاهد افزایش زمان اقامت خود در صفحات دارای ویدئو بودند.

بازاریابان مانند برایان دین نیز با استفاده از ویدیوهایی به کوتاهی یک تا دو دقیقه در زمان اقامت خود افزایش یافته اند.

اقداماتی برای افزایش زمان اقامت شما با ویدیوها در وردپرس

اگر در ویدیوهایی که در YouTube یا Vimeo پست کرده‌اید، موضوعی را به طور گسترده پوشش داده‌اید، می‌توانید از افزونه گالری ویدیو برای نمایش آنها در صفحه شما.

با این حال، می‌توانید از افزونه‌هایی مانند FV Player نیز استفاده کنید. برای جاسازی ویدیوهای بومی وردپرس که به سیستم عامل های شخص ثالث مانند YouTube یا Vimeo متکی نیستند. شما می خواهید توجه بازدیدکنندگان صفحه خود را به همان سرعتی که در صفحه شما قرار می گیرند جلب کنید. از یک تصویر کوچک مغناطیسی استفاده کنید و همچنین ویدیو را فوراً در صفحه خود قابل مشاهده کنید.

پخش خودکار ویدیو ممکن است همیشه خوب کار نکند. این ویژگی را با ویدیوهای خود آزمایش کنید تا مشخص کنید چه چیزی برای شما بهتر است.

غذای آماده برای ویدیوها

ویدئوها را در پست‌های خود قرار دهید و آنها را برای بازدیدکنندگانی که از SERPها صفحه شما را فرود می‌آورند، قابل مشاهده کنید. می توانید از ویدئوهای کوتاه یک تا دو دقیقه ای استفاده کنید. از تصاویر کوچک ویدیویی جذاب استفاده کنید و از یک پلاگین ویدیویی استفاده کنید که به شما کنترل بیشتری روی تصاویر کوچکتان می‌دهد.

2. آزمون ها و محتوای تعاملی برای مخاطبان شما

طبق گزارش موسسه بازاریابی محتوا، 81 درصد از شرکت کنندگان< /a> موافق یا کاملاً موافقم که محتوای تعاملی بیش از محتوای ثابت توجه بازدیدکنندگان صفحه را به خود جلب می کند.

اگر هدف شما جذب و نگه داشتن مخاطبان در صفحه خود است، مطمئناً محتوای تعاملی نتایج دلخواه شما را خواهد گرفت.

محتوای تعاملی و آزمون را روی وردپرس قرار دهید

پس چگونه می‌توانید محتوای تعاملی و آزمون‌ها را در سایت وردپرس خود قرار دهید؟ از افزونه های مناسب استفاده کنید. یکی از گزینه های محبوب آزمایش و نظرسنجی استاد است. البته، همیشه می‌توانید سایر افزونه‌های سازنده وردپرس را در وب پیدا کنید.

همچنین می‌توانید جداول، نمودارها و عناصر تعاملی واکنش‌گرا را با استفاده از افزونه‌ها در سایت وردپرس خود ایجاد کنید. مانند Visualizer. اگر یک وبلاگ حسابداری راه اندازی می کنید و می خواهید اعداد را با تجسم ها زنده کنید، افزونه های محتوای تعاملی را مفید خواهید یافت.

موارد آماده برای محتوای تعاملی و آزمون

از افزونه های محتوای تعاملی برای زنده کردن موضوعات خسته کننده استفاده کنید. آزمون ها می توانند باعث شوند مخاطبان شما مدت بیشتری در محتوای شما بمانند. به آنها کمک می کند محتوای شما را بهتر درک کنند.

3. بهبود سرعت سایت

Google می‌گوید سرعت صفحه یک عامل رتبه بندی برای موبایل و دسکتاپ. هرچه صفحه شما سریعتر بارگذاری شود، احتمال بیشتری وجود دارد که بازدیدکنندگان در اطراف خود باقی بمانند. این واضح است، درست است؟

اما گرافیک های سنگین باعث کاهش سرعت صفحات می شود. بنابراین، چگونه می‌توانید بدون کاهش سرعت صفحه، یک تجربه بصری دلپذیر ارائه دهید؟

بر اساس Pingdom، میانگین سرعت بارگذاری سایت‌های تجارت الکترونیک 2.67 ثانیه. بنابراین، اگر یک سایت تجارت الکترونیکی را اجرا می کنید، رقابت برای صفحات بارگذاری سریع تر است.

نه تنها بازدیدکنندگان خواستار بارگذاری سریع‌تر صفحات هستند و Google آن را در اولویت قرار داده است، بلکه رقبای شما این کار را حتی بهتر انجام می‌دهند. آن گزارش HostScore می گوید که سریع ترین بارگذاری سایت تجارت الکترونیک در 0.324 ثانیه بارگیری می شود.

میدان نبرد در تجارت الکترونیک است. یک تا سه ثانیه در سرتاسر وب، زمان ایده‌آل بارگذاری صفحه است و میانگین آن در وب 3.21 ثانیه.

اعتبار تصویر: با Google فکر کنید

آیا از خود می‌پرسید که چگونه بدون کاهش سرعت، یک تجربه بصری دلپذیر در سایت وردپرس خود ارائه دهید؟ ادامه مطلب را بخوانید.

اقداماتی برای بهبود سرعت سایت

راه‌های زیادی برای افزایش سرعت وردپرس وجود دارد. میزبانی خوب، استفاده از CDN و انتخاب یک تم وردپرس با کدگذاری خوب از جمله موارد واضح هستند.

هنگام استفاده از عناصر بصری، قانون اساسی در اینجا این است که سبک وزن فکر کنید. شما باید تصاویر، گرافیک ها، ویدئوها، تم ها و همه تصاویر را بهینه کنید تا سریع بارگذاری شوند.

برای بهبود تصاویر خود بدون کاهش سرعت از یک ابزار فشرده سازی مخصوص وردپرس استفاده کنید. پلاگین های فشرده سازی می توانند به شما در کاهش تصویر و اولویت بندی کدها کمک کنند. شما می توانید بسیاری از ابزارهای آنلاین رایگان و افزونه های فشرده سازی مخصوص وردپرس را پیدا کنید. یکی از پر استفاده ترین گزینه ها افزونه Smush است.

بار تنبلی یکی دیگر از تکنیک های بهینه سازی تصویر است که می توانید برای بهبود سرعت صفحه خود از آن استفاده کنید. می‌توانید از Smush و دیگر پلاگین‌های لودر وردپرس برای آسان کردن این فرآیند استفاده کنید.

نکات مهم برای بهبود سرعت سایت

موضوع باکیفیت انتخاب کنید، تصاویر و رسانه های خود را با تنبلی بارگذاری کنید، گرافیک ها و کدهای خود را فشرده کنید. این اقدامات به سایت شما سرعت می بخشد بدون اینکه به درخشش عناصر بصری سایت شما آسیبی وارد شود.

4. از فهرست مطالب و پیمایش نامرتب

استفاده کنید

فهرست مطالب به شما کمک می کند تا به سرعت نکات کلیدی خود را به خواننده ارائه دهید و آنها را ترغیب کنید که مستقیماً به بخشی از محتوای شما بروند که توجه آنها را جلب می کند.

در حالی که فهرست مطالب به خواننده شما کمک می‌کند محتوای شما را بررسی کند، پیمایش شما می‌تواند به او کمک کند مدت بیشتری در سایت شما بماند.

حتی اگر خیلی سریع آنچه را که می خواهند در سایت شما پیدا کنند، ممکن است به صفحات دیگر هدایت شوند. وقتی بازدیدکنندگان مدت بیشتری در سایت شما می مانند، تقریبا همیشه چیز خوبی است.

پیمایش نامرتب برای کاربران سایت اهمیت دارد.

زمان اقامت خود را با فهرست مطالب و پیمایش سایت افزایش دهید

از یک تم وردپرس استفاده کنید که برای ناوبری بصری سایت بهینه سازی می کند. برای مثال، تم وردپرس Total ناوبری و تجربه کاربری را جدی می گیرد. Breadcrumbs داخلی هستند و طراحی پیش فرض برای مرور سایت مناسب است.

همچنین، یک افزونه فهرست مطالب وردپرس را در نظر بگیرید تا محتوای خود را چسبناک تر کنید. مخزن وردپرس مملو از افزونه های فهرست مطالب است که می توانید برای صفحات خود استفاده کنید. برخی از گزینه‌های محبوب عبارتند از Easy Table of Contents و جدول مطالب پلاس.

Breadcrumbs همچنین می تواند به ناوبری سایت و صفحه کمک کند. اگرچه برخی از ابزارهای سئو وردپرس، مانند Rankmath و Yoast، یک ویژگی breadcrumb را ارائه می دهند، می توانید از یک افزونه اختصاصی مانند < استفاده کنید. a href="https://wordpress.org/plugins/breadcrumb-navxt/" target="_blank" rel="noopener">Breadcrumb NavXT. یا به سادگی یک تم با پشتیبانی داخلی از پودر سوخاری انتخاب کنید (دوباره، مانند Total).

غذای آماده برای فهرست مطالب و پیمایش

نقاط اقدام و نکات مهم در اینجا بسیار ساده است. افزونه فهرست مطالب را به سایت خود اضافه کنید و از آن استفاده کنید. از طرح زمینه ای استفاده کنید که برای پیمایش بصری بهینه می شود و از خرده نان استفاده می کند.

5. بارگذاری تنبل نظرات شما

داشتن یک انجمن در سایت شما هم برای موتورهای جستجو و هم برای بازدیدکنندگان انسانی بسیار عالی است. آنها کلمات کلیدی معنایی را به سایت شما اضافه می کنند و تعامل کاربر شما را بهبود می بخشند.

اما موارد بیشتری وجود دارد.

نظرات به سایت شما کمک می کنند تا با محتوای شما تعامل بهتری داشته باشد. بازدیدکنندگان می خواهند ببینند دیگران در مورد محتوای شما چه فکر می کنند. آنها همچنین زوایای جدیدی را از محتوای نظر دهندگان یاد می گیرند.

همچنین، ارائه ویژگی نظر بازدیدکنندگان را تشویق می‌کند تا در بحث در سایت شما شرکت کنند. هرچه افراد بیشتر با نظرات سایت شما درگیر شوند، زمان اقامت شما بیشتر می‌شود.

از نظرات برای جذب خوانندگان خود استفاده کنید

تاکتیک بصری در اینجا بارگذاری نظرات با تنبلی است. خوانندگان تمایل دارند بیشتر در صفحاتی بمانند که نظرات خود را با تنبلی بارگذاری می کنند. مطمئن شوید که افزونه نظرات شما دارای ویژگی بارگذاری تنبل است. می توانید از بار شرطی Disqus یا افزونه های نظرات برای ترغیب مردم به صحبت در وبلاگ شما.

اما چگونه می توانید نظرات را دریافت کنید؟ سوالات قانع کننده ای در پست های وبلاگ خود بپرسید و از خوانندگان دعوت کنید نظرات خود را در بخش نظرات شما بنویسند. هر زمان که محتوای جدیدی را پست می‌کنید، به پایگاه خوانندگان موجود خود ایمیل بزنید تا آنها را وادار به نظر دادن کنید.

اگر می‌خواهید نظرات و تعامل را افزایش دهید، می‌توانید به مشترکان ایمیل خود در صورتی که یکی از ده خواننده اولی هستند که نظر می‌گذارند پاداش دهید. هدف شما این است که مکالمه را در سایت خود ادامه دهید.

خلاصه بارگیری نظرات شما توسط تنبل

از افزونه‌ای استفاده کنید که به شما امکان می‌دهد نظرات را با تنبلی بارگذاری کنید. مخاطبان خود را وادار به اظهار نظر کنید و خوانندگان را تشویق کنید که نظر بگذارند.


یک راه برای اثبات بهترین بودن محتوای شما به گوگل، بینگ و سایر موتورهای جستجو این است که بازدیدکنندگان را برای مدت طولانی تری در صفحه خود نگه دارید. تاکتیک های بصری به اشتراک گذاشته شده در اینجا را کاوش کنید. با یکی شروع کنید و سپس به تدریج می توانید بقیه را اعمال کنید.

حتی محتوای شما هنوز در صفحه اول قرار نگرفته است، نگه داشتن ترافیک شما برای مدت طولانی تری همیشه کار هوشمندانه ای است. وقتی صفحه شما شروع به رتبه‌بندی برای کلمات کلیدی مختلف می‌کند، بازدیدکنندگان طبیعتاً برای مدت طولانی‌تری در اطراف باقی می‌مانند و رتبه‌بندی صفحه شما نیز بالا می‌رود.

خروج از نسخه موبایل