5 مشکل سایت های اشتراک ووکامرس

5 مشکل سایت های اشتراک ووکامرس

وب سایت های مبتنی بر اشتراک به لطف چشم انداز همیشه فریبنده درآمد غیرفعال در حال افزایش هستند. خوشبختانه، وردپرس و WooCommerce راه اندازی یک سایت اشتراک پولی را آسان می کنند.

اما، پس از راه‌اندازی سایت، نمی‌توانید اجازه دهید توپ رها شود.

سایت های اشتراک WooCommerce دارای چالش های منحصر به فردی از نظر پشتیبانی مشتری، تغییرات توسعه، و گزارش هستند. چه یک کسب و کار اشتراکی دارید، چه در فکر ساختن آن هستید، آماده باشید تا با این 5 دام رایج مقابله کنید.

فقط یک یادداشت سریع، برای اهداف این راهنما، ما به افزونه اشتراک‌های WooCommerce در مثال‌هایی. با این حال، این مشکلات در اکثر سایت‌های مبتنی بر اشتراک یا عضویت صدق می‌کند.

1. سردردهای پردازش تجدید

ایجاد یک فرآیند تمدید کاربر پسند یکی از کلیدهای موفقیت برای هر مدل مبتنی بر اشتراک است. هنگام ساختن سایت، انتخاب شما از پردازنده پرداخت WooCommerce و نحوه پیکربندی پرداخت های تمدید بر روی تمدید تأثیر می گذارد. فرآیند برای مشتریان.

یک اشتباه رایج در سایت های اشتراک WooCommerce استفاده از PayPal Standard به عنوان دروازه پرداخت است. از آنجایی که PayPal Standard با اشتراک‌های WooCommerce رایگان است، مالکان فروشگاه تمایل دارند آن را به‌طور پیش‌فرض انتخاب کنند، اما در واقع محدودیت‌های متعددی برای این درگاه پرداخت برای یک سایت اشتراک وجود دارد.

به عنوان مثال، با استاندارد PayPal، مدیر سایت نمی‌تواند تاریخ صورت‌حساب تکراری را تنظیم کند یا مجموع تکراری اشتراک را تغییر دهد. این موضوع مرتبط است زیرا اکثر سایت های اشتراک سطوح یا بسته های مختلفی را ارائه می دهند. PayPal Standard به کاربران این امکان را نمی‌دهد که بین بسته‌های اشتراک از نظر ارتقا یا کاهش رتبه جابجا شوند. این محدودیت‌ها می‌توانند هنگام مدیریت تاریخ‌های تمدید مشتری و پرداخت‌ها منجر به مشکلاتی شوند.

یکی دیگر از عواملی که باید مراقب آن باشید، تنظیمات اشتراک WooCommerce برای تراکنش های ناموفق است.  با ساختار پرداخت مکرر، می‌توانید انتظار داشته باشید که هر ماه برخی از تراکنش‌ها به دلیل منقضی شدن یا تغییر اطلاعات کارت اعتباری مشتری دچار شکست شود. اگر افزونه اشتراک WooCommerce را دارید، به طور خودکار اشتراک های ناموفق را دوباره امتحان می کند 5 بارها در طول 7 روز در فواصل زمانی معین. اگر پرداخت‌ها همچنان ناموفق هستند، باید به صورت دستی از آن مراقبت کنید.

2. ارائه پشتیبانی کاربر

از آنجایی که یک سایت تجارت الکترونیکی اشتراک، مشترکین بیشتری می‌گیرد، می‌توانید منتظر سؤالات مشتری، درخواست‌های پشتیبانی و خطاهای کاربر بیشتر باشید.

هنگام ساختن یک سایت جدید، اکثر صاحبان سایت برای هزینه های WooCommerce از نظر پشتیبانی و نگهداری مداوم توسعه وب برنامه ریزی می کنند. اما هزینه های پشتیبانی مشتری اغلب نادیده گرفته می شود. همچنین ممکن است بین مالک کسب‌وکار و تیم پشتیبانی توسعه سردرگمی وجود داشته باشد که کدام درخواست‌های پشتیبانی نیاز به توجه در سطح توسعه دارند و کدام مورد می‌تواند توسط کارکنان پشتیبانی مشتری کسب‌وکار مراقبت شود.

اگر همه چیز در سایت به آرامی اجرا می‌شود، اکثر سؤالات مشترکین ساده است: نحوه تنظیم مجدد رمز عبور، به‌روزرسانی اطلاعات صورت‌حساب یا لغو اشتراک. به طور معمول، یک نماینده پشتیبانی مشتری می‌تواند این موارد را مدیریت کند، اما اگر مشتریان زیادی دارید، تعداد درخواست‌ها می‌تواند به سرعت یک مدیر سایت را تحت تأثیر قرار دهد.

می‌توانید با افزودن صفحه پرسش‌های متداول به وب‌سایت، تعداد درخواست‌های پشتیبانی کاربر را کاهش دهید و ارائه پیام های بصری در مورد نحوه انجام ویرایش های اولیه کاربر در سایت. اگر می توانید آن را مدیریت کنید، می توانید چت زنده را نیز به عنوان راهی سریع برای دریافت پاسخ کاربران به سایت اضافه کنید. چت زنده مزیت دیگری نیز دارد که باعث افزایش تبدیل‌ها و ثبت‌نام‌ها نیز می‌شود.

ارائه خدمات مشتریان ضعیف به مشترکین می‌تواند به شدت به شهرت و درآمد کسب‌وکار شما آسیب برساند. با رشد سایت مراقب منابع پشتیبانی مشتری خود باشید.

3. گزارش و تجزیه و تحلیل

کاهش نرخ ریزش شما یک هدف مشترک برای مشاغل تجارت الکترونیک اشتراکی است. نرخ ریزش به تعداد مشتریانی اطلاق می‌شود که اشتراک خدمات یا محصول را در هر دوره تمدید لغو می‌کنند. حتی با بهترین کمپین‌های بازاریابی و نرخ ثبت‌نام، نرخ ریزش بالا در درازمدت فاجعه‌ای برای کسب‌وکار به همراه دارد.

بنابراین، گزارش و تجزیه و تحلیل برای مدل‌های مبتنی بر اشتراک غیرقابل مذاکره است. افزونه اشتراک‌های WooCommerce چندین ویژگی‌های گزارش‌دهی ارتقا یافته را ارائه می‌دهد.  با این حال، چند مکان وجود دارد که در آن‌ها اختلاف گزارش‌ها رخ می‌دهد. یکی اختلاف بین گزارش های درگاه پرداخت و گزارش های وب سایت است. این خیلی معمول نیست، اما اگر به برخی از کاربران از طریق یک پیشنهاد یا کوپن اشتراک رایگان داده شود و در هنگام ثبت نام پرداختی صورت نگیرد، می توانید بین تعداد کل مشترکین لیست شده در سایت با مبلغ پرداختی مغایرت داشته باشید. گزارش های دروازه.

علاوه بر این، در ردیابی بازپرداخت نیز ممکن است مغایرت ایجاد شود. اگر بازپرداخت مستقیماً از طریق درگاه پرداخت پردازش شود، ممکن است وب‌سایت به‌طور همزمان به‌روزرسانی شود یا نباشد، که منجر به ناهماهنگی در گزارش‌ها می‌شود.

برای هر سایت WooCommerce، راه‌اندازی ردیابی تجارت الکترونیک در Google Analytics ضروری است. گام. با این وجود، ممکن است با چند چالش اضافی بین گزارش‌های سایت و Google Analytics روبرو شوید. اگر کاربر بلافاصله پس از پرداخت از سایت شما خارج شود و منتظر بارگذاری صفحه تشکر نباشد، ممکن است اختلاف نظر ایجاد شود. در این صورت، تراکنش ردیابی و به Google Analytics ارسال نمی شود. هنگامی که مدیر وب سایت مجبور است اشتراکی را به صورت دستی در قسمت پشتی سایت وارد کند، نابرابری ها ممکن است ایجاد شود. ردیابی بازپرداخت و سفارش‌های آزمایشی در وب‌سایت در مقایسه با Google Analytics بسیار آسان‌تر است، بنابراین ممکن است در این موقعیت‌ها مغایرت‌هایی را نیز مشاهده کنید.

در حالی که ممکن است در مقایسه گزارش‌های حوزه‌های مختلف با کارهای خسته‌کننده‌ای مواجه شوید، اما حفظ گزارش‌های وب‌سایت در ارزیابی موفقیت وب‌سایت و تجارت بسیار مهم است.

با اشتراک‌های WooCommerce، می‌توانید تبلیغات متعددی را با استفاده از کوپن‌ها و تنظیمات تخفیف اجرا کنید. چالش ارائه تبلیغات در یک سایت اشتراک نه چندان در راه‌اندازی، بلکه بیشتر در اجرا و مدیریت است.

برای سایت‌های تجارت الکترونیکی با محصولات، پیاده‌سازی کدهای کوپن کمی ساده‌تر است زیرا مشتری معمولاً با یک کد کوپن خرید یک‌باره انجام می‌دهد. با یک مدل اشتراک، قبل از رونمایی از یک تبلیغ هیجان انگیز، باید عوامل بیشتری را در نظر بگیرید. آیا فقط برای هزینه ثبت نام اولیه تخفیف ارائه می دهید؟ یا تخفیفی در هزینه اشتراک تکراری ارائه می دهید؟ آیا این تخفیف در هزینه تکرارشونده به طور نامحدود ادامه دارد یا فقط برای تعداد معینی از دوره های تمدید؟

راه حل ها بسته به پیشنهاد متفاوت است. اگر می‌خواهید فقط برای هزینه ثبت‌نام اولیه تخفیف ارائه دهید، می‌توانید از کدهای اشتراک در اشتراک‌های WooCommerce. برای تخفیف ویژه در پرداخت اشتراک مکرر، باید از تخفیف محصول تکرارشونده در WooCommerce استفاده کنید.  به طور پیش فرض، این گزینه برای مبلغ پرداختی در حال انجام اشتراک شما تخفیف ایجاد می کند و کوپن در طول مدت اشتراک باقی می ماند. اگر می‌خواهید کوپن را به تعداد ماه یا پرداخت معین محدود کنید، می‌توانید تنظیمات را تنظیم کنید و یک کوپن پرداخت محدود در اشتراک‌های WooCommerce ارائه دهید.

مشکل دوم می تواند در برقراری ارتباط تبلیغاتی به مشتریان رخ دهد. اگر مشتریان به اشتباه متوجه شوند که چه نوع تخفیفی ارائه می‌شود، می‌توانید منتظر سؤالات پشتیبانی متعدد یا بدتر از آن، درخواست‌های بازپرداخت زیادی باشید. همانطور که قبلاً ذکر شد، اگر اشتراک رایگان دائمی به مشتری ارائه کرده‌اید، می‌خواهید هرگونه اختلاف گزارشی بین گزارش‌های درگاه پرداخت و وب‌سایت را نیز مشاهده کنید.

5. اجرای تغییرات عمده سایت

شبیه به هر سایت ووکامرس، هنگام اجرای تغییرات بزرگ طراحی یا توسعه در ووکامرس خود باید مراقب باشید سایت اشتراک. هر گونه اشکال یا خرابی می تواند مستقیماً بر فروش آنلاین شما تأثیر بگذارد.

هنگام ایجاد تغییرات عمده در هر سایت زنده، برنامه‌نویس یا تیم توسعه‌دهنده شما اغلب روی یک سایت تولیدی یا سایت مرحله‌ای کار می‌کنند. /a> و سپس آن تغییرات را به سایت زنده منتقل کنید. با یک سایت اطلاعاتی، می توانید سایت زنده را بازنویسی کنید و تغییرات را راه اندازی کنید. این برای سایت های تجارت الکترونیک ایده آل نیست.

باید به‌طور دستی تغییرات را تغییر دهید و مطمئن شوید که هیچ گونه ثبت‌نام و تراکنش اشتراک ورودی را بازنویسی و خراب نمی‌کنید. استفاده از راه حل میزبانی وردپرس که یک منطقه تولید را ارائه می دهد و اجرای پشتیبان گیری روزانه قطعا می تواند در این سناریوها کمک کند.

هنگام انجام هر گونه کار توسعه در یک سایت اشتراک در منطقه تولید، مراقب باشید که اعلان‌های ایمیل را در نسخه تولیدی خاموش کنید. اکثر سایت‌های اشتراک دارای اعلان‌های ایمیل خودکار برای مشترکین هستند و اگر به طور ناگهانی از پیوند نصب برنامه‌نویس ارسال شوند، می‌توانید مشتریان خود را گیج کنید.

همچنین می‌توانید با آزمایش به‌روزرسانی‌های افزونه و WooCommerce در یک منطقه تولید، قبل از اجرای آن به‌روزرسانی‌ها در سایت زنده، از اختلالات عمده برای مشتریان جلوگیری کنید. با توجه به حجم بالای افزونه های WooCommerce موجود، مشکلات ناسازگاری افزونه ممکن است گاهی ظاهر شود. حل مشکلات کوچک قبل از آزمایش در یک سایت زنده و پربازدید می‌تواند به شما کمک کند تا مشتریان با اختلال مواجه نشوند.

درآمد را در جریان نگه دارید

اجازه ندهید این مشکلات استایل شما را تحت تأثیر قرار دهد. اشتراک‌های WooCommerce هنوز یکی از بهترین گزینه‌ها برای راه‌اندازی اشتراک تجارت الکترونیک هستند و بسیاری از بزرگترین سایت‌های تجارت الکترونیک را نیرو می‌دهند.

یادگیری چگونگی مقابله با چالش‌ها قبل از ایجاد مشکل، بهترین راه برای حفظ عملکرد روان سایت، حمایت از مشتریان و لذت بردن از جریان ثابت درآمد از سایت اشتراک خود است.

خروج از نسخه موبایل