Google Core Web Vitals بهینه سازی برای وردپرس

Google Core Web Vitals بهینه سازی برای وردپرس

Google ده‌ها تغییر الگوریتم را در طول سال انجام می‌دهد و قصد دارد نتایج جستجوی ضعیف را از بین ببرد و فقط مفیدترین و مرتبط‌ترین محتوا را در اختیار جستجوگران قرار دهد. پاییز گذشته، غول موتور جستجو تغییرات بسیار بزرگی را اعلام کرد که می‌تواند بر شما تأثیر بگذارد. رتبه بندی وب سایت.

خبر خوب این است که اگر قبلاً بهینه سازی وب سایت خود را در اولویت قرار داده اید و تجربه کاربری (UX) را در اولویت قرار داده اید، نیازی به نگرانی در مورد عجله برای ایجاد انواع تغییرات در سایت خود نخواهید داشت. با این حال، این بدان معنا نیست که می‌خواهید اجازه دهید Google Core Web Vitals بدون اینکه لحظه‌ای برای فهمیدن اینکه چه هستند و چگونه بر نتایج موتورهای جستجو تأثیر می‌گذارند، پس از انتشار این تغییرات در پایان ماه مه 2021 از کنار شما عبور کند.

Google Core Web Vitals چیست؟

حیاتی وب برای کسانی که به عملکرد وب‌سایت و تأثیر آن بر تجربه کلی مصرف‌کننده توجه کرده‌اند، دقیقاً مفهوم جدیدی نیست. مطالعات نشان می‌دهد که سرعت صفحه مستقیماً بر تجربه کاربر تأثیر می‌گذارد و Google از 2010.

موارد حیاتی وب که اکثر وب مسترها به آنها توجه ویژه ای داشته اند عبارتند از:

  • سرعت وب
  • امنیت سایت
  • موبایل دوستی
  • Robots.txt و نقشه های سایت

Google برای سال‌ها توجه ویژه‌ای به این عوامل داشته است، اما اکنون آنها بیش از هر زمان دیگری حیاتی‌تر شده‌اند. چه چیزی در حال تغییر است؟

Google Core Web Vitals ابزارهای حیاتی وب جدید و پیچیده‌تری هستند که بخشی از الگوریتم اصلی Google. این بدان معنی است که اگر سایت شما استانداردهای تعیین شده توسط این موارد حیاتی وب جدید را برآورده نکند، ممکن است تحت تأثیر تغییرات منفی قرار گیرد.

موارد حیاتی وب جدید که به عنوان بخشی از آخرین به‌روزرسانی Google در اولویت قرار می‌گیرند، بارگذاری صفحه/سایت، تعامل و ثبات بصری خواهند بود و به صورت زیر نمایش داده می‌شوند:

  • بزرگترین رنگ محتوایی (LCP): بر زمان بارگذاری صفحه تمرکز می‌کند و با مدت زمانی که طول می‌کشد برای بارگیری یک صفحه از دیدگاه کاربر نشان داده می‌شود.
  • تاخیر ورودی اول (FID): بر تعامل و توانایی کاربر برای تعامل با صفحه شما تمرکز دارد.
  • تغییر چیدمان تجمعی (CLS): روی ثبات بصری تمرکز می‌کند و نشان می‌دهد که صفحه در هنگام بارگیری چقدر پایدار است.

بزرگترین رنگ محتوایی (LCP)

زمان بارگذاری وب سایت عامل بزرگی در تجربه کاربر است. مطالعات نشان داده‌اند که یک وب‌سایت کم‌بار تأثیر منفی بر درک برند دارد و می‌تواند منجر به کاهش تبدیل‌ها شود. اگر بارگذاری یک صفحه بیش از حد طول بکشد، کاربران می توانند ناامید شده و سایت شما را قبل از اینکه فرصتی برای بارگیری کامل پیدا کند ترک کنند.

متریک LCP زمان رندر برجسته‌ترین بلوک متن یا تصویر قابل مشاهده در نمای درگاه را نسبت به زمانی که صفحه در ابتدا بارگیری می‌شود گزارش می‌کند. در حالت ایده‌آل، می‌خواهید امتیاز LCP 2.5 ثانیه یا کمتر داشته باشید.

اولین تاخیر ورودی (FID)

FID برای ردیابی مدت زمانی است که بین تعامل کاربر با عنصری در سایت شما و زمانی که مرورگر به آن درخواست پاسخ می دهد می گذرد. فعل و انفعالات ممکن است شامل کلیک کردن روی یک پیوند، انتخاب یک گزینه منو و غیره باشد.

در حالی که وب‌سایت‌هایی که عمدتاً محتوای بزرگی را میزبانی می‌کنند، احتمالاً باید کمتر نگران این وب اصلی حیاتی باشند، برای آن‌هایی که شامل یک تماس برای اقدام تعاملی در انتهای صفحه هستند یا ورود به سیستم مشتری/مشترک دارند، ضروری است. یا حتی یک صفحه ثبت نام هرچه زمان واکنش کندتر باشد، بازدیدکننده شما ناامیدتر می شود. در حالت ایده‌آل، می‌خواهید امتیاز FID 100 میلی‌ثانیه یا کمتر داشته باشید.

تغییر چیدمان تجمعی (CLS)

در نهایت، CLS برای اندازه‌گیری پایداری یک صفحه هنگام بارگذاری طراحی شده است. برای مثال، اگر محتوایی را در دستگاه تلفن همراه خود مشاهده می‌کنید و با ادامه بارگیری، متنی که می‌خوانید پرش می‌کند، آن بلوک متنی ناپایدار در نظر گرفته می‌شود. این نمونه‌ها برای مصرف‌کنندگان بسیار ناامیدکننده هستند و وقتی از صفحه شما دور می‌شوند تا اطلاعات لازم را در جای دیگری پیدا کنند، منجر به نرخ پرش بالاتر می‌شوند.

هرچه صفحه شما پایدارتر باشد، امتیاز کلی CLS شما کمتر خواهد بود. در حالت ایده آل، هر یک از صفحات شما باید دارای امتیاز CLS 0.1 یا کمتر باشد. هر چیزی بالاتر نشان می دهد که عناصر موجود در صفحه شما در زمانی که نباید جابجا می شوند و بر زمان بارگذاری صفحه و UX سایت شما تأثیر منفی می گذارد.

آیا Core Web Vitals یک عامل رتبه بندی برای وب سایت شما هستند؟

حیاتی وب همیشه نقش کوچکی در رتبه بندی وب سایت داشته است. با این حال، در حال حاضر توسط گوگل در اولویت قرار دارند، زیرا کاربران بیشتری می خواهند که وب سایت ها برای آنها کار کنند – نه برعکس. اگر صفحه برای پیمایش خیلی پیچیده باشد یا بارگیری آن خیلی طول بکشد، مصرف کنندگان مشکلی برای جابجایی از یک وب سایت به وب سایت دیگر ندارند.

طبق گفته Google، زمان بارگذاری طولانی‌تر صفحه تاثیر شدیدی بر نرخ پرش دارند.

  • با افزایش زمان بارگذاری صفحه از 1 ثانیه به 3 ثانیه، نرخ پرش 32٪ افزایش می یابد.
  • اگر زمان بارگذاری یک صفحه از 1 ثانیه به 6 ثانیه افزایش یابد، نرخ پرش 106٪ افزایش می یابد.

این Core Web Vitals به سیگنال‌های جستجوی فعلی Google می‌پیوندند برای تجربه صفحه، که عبارتند از:

  • موبایل دوستی: با سهم تلفن همراه از بازدید موتورهای جستجوی ارگانیک در ایالات متحده که در سه ماهه اول سال 2021 به 59 درصد رسیده است و در سه ماهه دوم و سوم سال 2020 به بالاترین حد خود رسیده است (64 درصد). ) منطقی است که گوگل دوستی تلفن همراه را به عنوان یک عامل رتبه بندی برای وب سایت ها در نظر بگیرد. این بدان معناست که وب‌سایت شما نه تنها بر روی یک دستگاه تلفن همراه باز می‌شود، بلکه به گونه‌ای رندر می‌شود که پیمایش و استفاده برای آنهایی که در تلفن‌های هوشمند، رایانه‌های لوحی، و سایر دستگاه‌های تلفن همراه آسان است.
  • مرور ایمن: صفحه شما حاوی محتوای مخرب یا فریبنده نیست، مانند بدافزار یا مهندسی اجتماعی، که بازدیدکنندگان را فریب می دهد تا اطلاعات محرمانه را فاش کنند یا نرم افزار دانلود کنند.
  • HTTPS: وب سایت شما ایمن است و دارای یک گواهی SSL، که تضمین می‌کند وب‌سایت شما می‌تواند داده‌های حساس مانند اطلاعات بانکی و اعتبارنامه‌های ورود به سیستم را با استفاده از پروتکل‌های رمزگذاری، احراز هویت و یکپارچگی به طور ایمن از طریق اینترنت منتقل کند.
  • فاصله‌های داخلی نفوذی وجود ندارد: میان‌افزارهای نفوذی به عنوان عناصر تعاملی تعریف می‌شوند که اساساً ظاهر می‌شوند و صفحه‌ای را که بازدیدکننده در حال حاضر مشاهده می‌کرده است، می‌گیرد. در بیشتر موارد، اینها تبلیغات پاپ آپ و همپوشانی هستند. در حالی که برخی از مطالب بینابینی ضروری هستند (مانند مطالب بینابینی قانونی)، Google سایتی را که حاوی مطالب بینابینی مزاحم و غیر ضروری است جریمه می کند.

هر یک از این موارد حیاتی وب سایت و موارد حیاتی اصلی وب سایت به روز شده، اکنون برای تصمیم گیری در رتبه بندی در الگوریتم Google استفاده خواهند شد. اگر قبلاً با دقت به این موارد حیاتی وب توجه کرده اید، پس نگرانی چندانی در مورد آن ندارید! با این حال، اگر به سرعت صفحه توجه خاصی نداشته اید، امنیت سایت و موارد دیگر موارد حیاتی UX را تشریح کردید، پس بهتر است زودتر تغییرات بزرگی را در سایت خود ایجاد کنید یا در ابتدا به خاطر داشته باشید که ایجاد وب سایت شما.

چگونه موارد حیاتی وب اصلی وب سایت خود را بهبود بخشیم؟

چه به دنبال ایجاد اصلاحات کوچک در وب‌سایت از قبل بهینه‌سازی شده خود هستید یا در حال آماده‌سازی برای انجام یک بازنگری کامل هستید، راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید Core Web Vitals خود را بهبود بخشید. در اینجا پنج Core Web Vitals برتر هستند.

1. تصاویر خود را بهینه کنید

متأسفانه، هنگام افزودن تصاویر و ویدیوها به یک وب‌سایت، بیشتر سازندگان به سادگی عناصر را جاسازی می‌کنند و به بهینه‌سازی آنها برای کمک به بهبود UX فکر نمی‌کنند. از آنجایی که تصاویر و ویدیوها تقریباً 63 درصد از پهنای باند یک وب سایت مدرن را اشغال می کنند، بسیار مهم است که برای بهینه سازی آنها برای عملکرد وب سایت وقت بگذارید. بهترین راه برای بهینه سازی تصویر/فیلم، در نظر گرفتن این سه عنصر است:

  • اندازه فایل: اولین چیزی که هنگام افزودن تصاویر و ویدیوها به یک وب سایت باید در نظر گرفته شود، اندازه فایل است. اگر تصویر یا ویدیویی را در سایت خود جاسازی می کنید، باید مطمئن شوید که فایل حجیم نیست. هرچه اندازه فایل بزرگتر باشد، بارگذاری تصویر بیشتر طول می کشد.
  • نوع فایل: دومین موردی که باید در نظر بگیرید نوع فایل است. در حالی که اکثر مرورگرهای مدرن از هر نوع فایلی که لازم است استفاده می‌کنند، بهتر است مطمئن شوید که از نوع فایل صحیح برای تصویر یا ویدیو استفاده می‌کنید.
  • فرمت تصویر: سومین موردی که باید در نظر گرفت فرمت تصویر است. در حالی که اکثر مرورگرها فایل‌های PNG و GIF (و حتی گاهی اوقات BMP) را می‌پذیرند، شما باید مطمئن شوید که تصویر به درستی فرمت شده است. فایل‌های PNG بسیار کارآمدتر از GIF هستند و فرمت فایل ترجیحی اکثر طراحان هستند.

برای فشرده سازی و بهینه سازی تصاویر خود می توانید از وب سایت های شخص ثالث مانند TinyPNG استفاده کنید. یا اگر یک وب‌سایت وردپرس دارید، افزونه‌های بهینه‌سازی تصویر وجود دارد مانند:

این کار به طور خودکار فایل های رسانه ای شما را برای شما بهینه می کند.

2. CSS و جاوا اسکریپت خود را بهینه کنید

در حالی که فایل‌های CSS و جاوا اسکریپت شما برای عملکرد سایت شما مهم هستند، برای عملکرد سایت شما نیز مهم هستند. با بهینه سازی این فایل ها، می توانید زمان بارگذاری صفحه سایت خود را بهبود ببخشید، که به رتبه بهتر سایت شما در نتایج جستجوی Google کمک می کند.

راه‌های مختلفی برای بهینه‌سازی فایل‌های CSS و JavaScript برای عملکرد وجود دارد. در اینجا چند نکته وجود دارد:

  • تعداد فایل‌های CSS را محدود کنید: هرچه فایل‌های CSS بیشتری داشته باشید، بارگذاری سایت شما بیشتر طول می‌کشد. می‌خواهید مطمئن شوید که فایل‌های CSS شما خیلی بزرگ نیستند و فقط از تعداد فایل‌های لازم استفاده می‌کنید.
  • کوچک کردن فایل‌های CSS/JavaScript: کوچک کردن فایل‌های CSS و JavaScript می‌تواند به افزایش عملکرد سایت کمک کند. با حذف فضاها و کاراکترهای غیر ضروری از فایل‌های CSS و جاوا اسکریپت، به بارگیری سریع‌تر سایت خود کمک می‌کنید.
  • تعداد اسکریپت های خارجی را محدود کنید: هرچه اسکریپت های خارجی بیشتری داشته باشید، زمان بیشتری برای بارگیری سایت شما طول می کشد.

برای اجرای این تاکتیک‌ها به احتمال زیاد باید با یک توسعه‌دهنده کار کنید. اما اگر وب سایت وردپرسی دارید افزونه هایی مانند:

وجود دارد

این کار کارهای سنگین را برای شما انجام می دهد. اگر به کمک بیشتری نیاز دارید، می‌توانید این راهنمای نحوه بهبود عملکرد وب‌سایت خود را با استفاده از افزونه مرغ مگس خوار.

3. مطمئن شوید که وب سایت شما امن است

Google به صراحت اعلام کرده است که امنیت را برای الگوریتم رتبه بندی خود در نظر می گیرد. این بدان معنی است که شما باید در یک SSL (همچنین به عنوان SSL/ نیز شناخته می شود، سرمایه گذاری کنید. گواهی TLS یا به سادگی TLS). گواهی SSL به ایمن کردن سایت شما کمک می کند، که به محافظت از اطلاعات بازدیدکنندگان شما کمک می کند و اطمینان حاصل می کند که هر اطلاعاتی که در سایت شما وارد می کنند رمزگذاری شده و ایمن است. خوشبختانه، اکثر شرکت‌های میزبان وردپرس که به خوبی مدیریت می‌شوند، اکنون از Let’s Encrypt SSL پشتیبانی می‌کنند – بنابراین نیازی به شکستن آن نیست. بانک برای ایمن سازی سایت شما.

4. مطمئن شوید که وب سایت شما برای موبایل مناسب است

با رشد جستجوی موبایل، وب سایت شما باید سازگار با موبایل باشد. این بدان معنی است که وب سایت شما به درستی در دستگاه های تلفن همراه بارگیری و ارائه می شود. می‌خواهید مطمئن شوید که وب‌سایت شما واکنش‌گرا است و برای بازدیدکنندگان شما آسان است.

بیشتر تم های محبوب وردپرس به طور پیش فرض واکنش گرا هستند. اما اگر از یک تم قدیمی یا سفارشی استفاده می‌کنید، ممکن است این موضوع درست نباشد. کاملاً مطمئن نیستید که چگونه سایت خود را سازگار با موبایل کنید؟ در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

  • قالب‌بندی: مطمئن شوید که قالب‌بندی وب‌سایت شما درست است. این شامل اندازه‌بندی مناسب تصاویر، استفاده از انواع فایل‌های مناسب و استفاده از قالب‌بندی صحیح CSS و جاوا اسکریپت است.
  • زمان/سرعت بارگذاری: مطمئن شوید که سایت شما بارگیری و رندر مناسبی دارد. می‌خواهید مطمئن شوید که بارگذاری وب‌سایت شما در دستگاه‌های تلفن همراه زیاد طول نمی‌کشد و تاخیر/تجمیع نمی‌شود.
  • پاسخگویی: مطمئن شوید که سایت شما واکنش گرا است. می‌خواهید مطمئن شوید که وب‌سایت شما در چندین مرورگر و دستگاه واکنش‌گرا است.
  • ناوبری: مطمئن شوید که پیمایش سایت شما آسان است. می‌خواهید اطمینان حاصل کنید که استفاده از منوهای شما آسان است و سایت شما دارای گلوگاه‌هایی نیست که امکان پیمایش را برای بازدیدکنندگان شما غیرممکن می‌کند.

5. سرورهای خود را بهینه کنید

را انتخاب کنید

در نهایت، می‌خواهید مطمئن شوید که سرورهای میزبان شما می‌توانند بار وب‌سایت شما را تحمل کنند. اگر سرورهای شما نتوانند از عهده آن برآیند، می توانید با انواع مشکلات از جمله زمان بارگذاری کند و خرابی مواجه شوید. بهتر است مطمئن شوید که سرورهای شما برای عملکرد بهینه شده اند و یکی از راه های انجام این کار این است که مطمئن شوید از سرور مناسب استفاده می کنید. در اینجا چند گزینه برای بررسی وجود دارد:

  • سرور VPS: اگر وب سایت شما کوچک است، سرور VPS یک راه حل عالی است. سرورهای VPS مقرون به صرفه و انعطاف پذیر هستند، که آنها را برای اکثر مشاغل کوچک عالی می کند.
  • سرور اختصاصی: اگر وب سایت شما بزرگ است، یک سرور اختصاصی ممکن است راه حل مناسبی برای شما باشد. اگر تعداد بازدیدکنندگان زیادی دارید و/یا وب سایت شما تعداد صفحات زیادی دارد، یک سرور اختصاصی یک راه حل عالی است.
  • Cloud Server: اگر وب سایت شما کوچک است و بازدیدکنندگان زیادی ندارید، ممکن است یک سرور ابری راه حل مناسبی برای شما باشد. سرورهای ابری مقرون به صرفه و مقیاس پذیر هستند، که آنها را به گزینه ای عالی برای مشاغل کوچک تبدیل می کند.
  • هاست اشتراکی: اگر وب سایت شما بزرگ است و بازدیدکنندگان زیادی دارید، میزبانی اشتراکی ممکن است بهترین راه حل برای شما باشد. هاست اشتراکی مقرون به صرفه و مقیاس پذیر است که آن را به یک راه حل عالی برای مشاغل بزرگ تبدیل می کند.

برای اکثر متخصصان بازاریابی، به‌روزرسانی Core Web Vitals گوگل سر و صدای زیادی ایجاد نمی‌کند، زیرا بهترین شیوه‌های بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) در حال حاضر نیاز به اولویت‌بندی تجربه کاربر را برجسته می‌کند.

با این حال، اگر به تازگی وب سایت خود را راه اندازی کرده اید یا در گذشته تجربه کاربری را در اولویت قرار نداده اید، باید اقدامات لازم را انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما در رتبه بندی جریمه نمی شود. پنج مرحله ذکر شده در بالا مکان بسیار خوبی برای شروع است. فقط یک قدم آن را بردارید و وب سایت شما آماده راه اندازی خواهد بود!

خروج از نسخه موبایل