چگونه یک انجمن وردپرس را به طور موثر مدیریت کنیم

چگونه یک انجمن وردپرس را به طور موثر مدیریت کنیم

پیاده‌سازی تالار گفتمان در وب‌سایت وردپرس شما ابزاری آسان و مؤثر برای جذب کاربران سایت است.

حتی اگر یک گروه خصوصی در فیس بوک و یک فید توییتر بسیار جذاب دارید، تالارهای گفتگوی گفتگو در چند زمینه کلیدی در رسانه های اجتماعی جای دارند. یک انجمن بازدیدکنندگان را در سایت شما نگه می‌دارد، به شما امکان می‌دهد تنظیمات و ویژگی‌ها را کنترل کنید، و مهم‌تر از همه، توانایی سازمان‌دهی بحث‌ها را در رشته‌های قابل جستجو ارائه می‌دهد.

با وردپرس، راه‌اندازی یک انجمن ساده است، اما کار واقعی در سازماندهی خوب و جذاب نگه داشتن آن برای کاربران است.

نکاتی برای مدیریت یک انجمن وردپرس

یک تالار گفتمان می تواند به چند روش مختلف عمل کند. می توانید آن را برای یک سایت عضویت یا سرویس اشتراک که در آن اعضا به یک منطقه محافظت شده با رمز عبور دسترسی دارند، تنظیم کنید. همچنین می‌توانید آن را به‌عنوان یک مرکز پشتیبانی که در آن سؤالات و بحث‌های پشتیبانی سازماندهی و نظارت شود، به صورت عمومی ارائه دهید.

محبوب ترین افزونه انجمن وردپرس bbPress است. این افزونه نه تنها کاملاً رایگان است، بلکه تقریباً در هر طراحی وب< وردپرس ادغام می شود. /a>، به خصوص اگر از یک تم سازگار مانند Total استفاده می کنید. bbPress این امکان را برای کاربران فراهم می کند که به انجمن بپیوندند، یک نمایه ایجاد کنند و نظرات خود را اضافه کنند، به علاوه موارد دیگر.

نکات زیر می‌تواند به راه‌اندازی و مدیریت مداوم تالار گفتمان شما برای دریافت بهترین نتایج کمک کند.

1. دستورالعمل‌های انجمن

را ایجاد کنید

وقتی صحبت از ایجاد یک انجمن سازنده می شود، شفافیت پادشاه است. در یک مکان واضح در انجمن خود، مجموعه ای از دستورالعمل ها را برای هر فرد ایجاد کنید تا از آن پیروی کند. وردپرس یک نمونه خارق العاده از مجموعه قوانین جامع و در عین حال واضح دارد.< /p>

دستورالعمل‌های شما می‌تواند شامل انتظارات رفتاری (مانند عدم اجازه پست‌های مربوط به محصولات تجاری) یا دستورالعمل‌های تعامل شخصی (مانند محکوم کردن مزاحمت یا زبان پرخاشگرانه) باشد.

مطمئن شوید که دستورالعمل‌هایی در مورد محرمانگی و امنیت نیز ایجاد کرده‌اید. به عنوان مثال: به کاربران یادآوری کنید که هیچ گونه ورود یا اطلاعات محرمانه را در بحث آزاد به اشتراک نگذارند، حتی اگر انجمن فقط برای اعضا باشد. پس از ایجاد دستورالعمل‌ها، می‌توانید رفتار شرکت‌کنندگان را کنترل کنید و کسانی را که از قوانین پیروی نمی‌کنند مسدود کنید.

2. مخاطبان خود را با درخواست‌ها درگیر کنید

چگونه افراد را برای شروع پست گذاشتن و تعامل با دیگران در انجمن خود ترغیب می کنید؟ می توانید با گذاشتن آرد سوخاری شروع کنید – گله ها به طور طبیعی به دنبال آن خواهند آمد. ترغیب کاربران خود به موضوعات یا سؤالاتی که قبلاً به آنها علاقه دارند، می تواند تعامل تالار گفتمان را افزایش دهد.

در اینجا چند راه برای ارائه درخواست‌هایی که مکالمات را شروع می‌کنند وجود دارد:

  • سوالات رایجی را که از کاربران در سرتاسر پلتفرم‌ها دریافت می‌کنید، دوباره هدف قرار دهید
  • اهداف کاربر خود را در سایت خود در نظر بگیرید (نکته: به تجزیه و تحلیل سایت خود نگاه کنید و بازدیدکنندگان در کجا زمان می گذرانند)
  • با تیم مراقبت از مشتری خود یا هر کسی که در خط مقدم با مشتریان است صحبت کنید تا ایده ای در مورد علایق، نگرانی ها یا سوالاتی که پیش می آید بدست آورید
  • به پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی و سایر کانال‌های بازاریابی خود نگاه کنید تا ببینید چه چیزی خوب عمل می‌کند

هنگامی که چند درخواست جلب توجه کردید، آنها را در تالار گفتمان پست کنید و تماشا کنید که کاربران در پاسخ به آنها جمع می شوند.

3. تعدیل پست ها و مسدود کردن هرزنامه

برای اینکه هرزنامه و پست‌های نامناسب را از انجمن خود دور نگه دارید، باید کمی تعدیل کنید. برای کاهش رفتار ناخواسته کاربر، می توانید سابقه ای از کاربرانی که باعث بروز هر گونه مشکل شده اند را نگه دارید. اگر متخلفان مکرر وجود دارند، از اقدام نترسید: می‌توانید دستورالعمل‌ها را به آنها یادآوری کنید، آن‌ها را بی‌صدا کنید، یا اگر مشکل ادامه داشت آنها را ممنوع کنید.

وقتی صحبت در مورد نگه داشتن مکالمات به میان می آید، می توانید رشته ها را بررسی کنید و هر مکالمه خارج از موضوع را به یک رشته عمومی دیگر منتقل کنید تا از کنترل آن جلوگیری کنید. اگر همه چیز شکست خورد، می توانید یک موضوع را قفل کنید تا کاربران را به یک موضوع جدید منتقل کنید. یکی دیگر از راه‌های سازنده مکالمه این است که کلماتی را که نمی‌خواهید در چت‌ها ببینید (لغات ناسزا، اصطلاحات توهین‌آمیز و غیره) در لیست سیاه قرار دهید.

در مورد جلوگیری از هرزنامه چطور؟ چگونه می‌توانید جلوی ربات‌ها (یا انسان‌ها) را بگیرید که تاپیک‌های شما را با محتوای هرزنامه مخرب پر کنند؟ در اینجا فقط چند ایده وجود دارد:

  • نیاز به تایید سرپرست برای کاربران جدید
  • نیاز به تایید ایمیل برای کاربران جدید
  • استفاده از تنظیمات هسته bbPress برای ارسال دریچه گاز (تصویر بالا را ببینید)
  • یک recaptcha را در همه فرم‌های وب‌سایت پیاده‌سازی کنید
  • از یک افزونه مسدود کردن هرزنامه مانند Akismet استفاده کنید
  • آن را فقط دعوت کنید
  • پایگاه داده لیست سیاه IP را پیاده سازی کنید

بسیاری از این ویژگی‌ها توسط bbPress به‌عنوان افزونه‌ها، بنابراین وقتی فهمیدید که چگونه می‌خواهید با جلوگیری از هرزنامه مقابله کنید، بررسی کنید که آیا یک افزونه ساده وجود دارد که نیازهای شما را برآورده کند.

4. ویژگی های جستجوی عالی را ارائه دهید

یک مزیت بزرگ داشتن یک تالار گفتمان این است که موضوعات محتوا به خوبی سازماندهی شده و به راحتی قابل جستجو هستند. کلید؟ جستجو در سایت این ویژگی به کاربران امکان می دهد به راحتی به موضوعاتی که می خواهند با آنها درگیر شوند دسترسی داشته باشند. فراموش نکنید که عملکرد جستجو را آزمایش کنید تا مطمئن شوید نتایج به خوبی با عبارات جستجو مطابقت دارند.

می‌توانید با استفاده از افزونه‌هایی که افزونه‌هایی را برای بهبود یا گسترش عملکرد جستجو ارائه می‌دهند، از این ویژگی استفاده کنید. برای مثال، SearchWP دارای یک ویژگی افزونه جستجوی پیشرفته است که قابلیت جستجوی پیش فرض فروم bbPress برای ارائه نتایج هدفمندتر به کاربران.

علاوه بر آسان‌تر کردن تعامل کاربر، افزودن ویژگی جستجو می‌تواند به شما امکان دسترسی به داده‌های ارزشمند در مورد کلمات کلیدی مورد جستجو را بدهد. با گوگل آنالیتیکس، می‌توانید ردیابی جستجو در سایت را برای دسترسی به گزارش جستجوی در سایت فعال کنید که داده‌های کلمه کلیدی را از جستجوهای کاربر استخراج می‌کند. این بینش ارزشمند می‌تواند برای سازماندهی تالار گفتمان و سایر تلاش‌های بازاریابی حول موضوعاتی که می‌دانید مشتریان می‌خواهند به آنها پرداخته شود، استفاده شود.

5. محافظت و ایمن کردن اطلاعات کاربر

امنیت جزء حیاتی هر سایت وردپرسی است. این امر به ویژه زمانی صادق است که کاربرانی دارید که نمایه ها یا حساب هایی را در سایت تنظیم کرده و اطلاعاتی را در انجمن ها ارسال می کنند. اگر انجمن شما مانند یک اشتراک یا سایت عضویت با رمز عبور محافظت می شود ، کاربران ممکن است اطلاعات بیشتری را در ناحیه عضویت با این فرض که محافظت شده است به اشتراک بگذارند.

درک این نکته مهم است که وردپرس از هکرها مصون نیست، بنابراین همیشه بهترین شیوه های امنیتی WordPress را دنبال کنید: 24/ 7 نظارت بر امنیت، داشتن سرور میزبان ایمن و اطمینان از پیکربندی صحیح گواهینامه SSL شما. Chrome و سایر مرورگرها قبل از ارسال فرم در صورتی که ایمن نباشد به کاربران هشدار می دهند و این احتمالاً کاربران را از حرکت به جلو باز می دارد.

حریم خصوصی نیز برای کاربران شما بسیار مهم است، بنابراین از قوانین حفظ حریم خصوصی داده‌ها مانند CCPA و GDPR بایدهای مطلق هستند. بهترین روش ها برای حفظ حریم خصوصی داده ها عبارتند از:

  • داشتن خط مشی رازداری
  • ارائه یادداشتی هنگام ثبت نام کاربران مبنی بر موافقت آنها با خط مشی رازداری
  • در خط‌مشی خود توضیح دهید که کاربران می‌توانند برای دریافت یک کپی از داده‌های شخصی خود یا درخواست پاک کردن داده‌های خود تماس بگیرند.
  • نکته حرفه‌ای: می‌توانید فرم درخواست داده‌های شخصی را برای رسیدگی به این درخواست‌های خاص تنظیم کنید

بسیاری از ویژگی‌های حفظ حریم خصوصی در هسته وردپرس تعبیه شده‌اند که امکان صادرات یا حذف داده‌های شخصی را فراهم می‌کنند (اینها را می‌توانید در بخش «ابزارها» در داشبورد وردپرس خود بیابید.

شاید لازم باشد برخی تنظیمات داده را در یک افزونه فرم، مانند Forms Gravity، برای اطمینان از پاک شدن تمام اطلاعات کاربر از طریق این توابع وردپرس. در مجموع، اگر فضای امنی برای کاربران خود ایجاد کنید، با تعامل، موفقیت بسیار بیشتری خواهید داشت.

6. افزودن ویژگی های غنی سازی انجمن

برای ایجاد خرید و وفاداری بیشتر از سوی کاربران، تعامل با تالار گفتمان را تا حد امکان سرگرم‌کننده و مفید کنید. شما می توانید با انجام چند تنظیم ساده و در عین حال قدرتمند، حس واقعی جامعه و تعلق ایجاد کنید. ابتدا می‌توانید پشتیبانی از آواتار سفارشی را برای شخصی‌سازی اضافه کنید. وقتی کاربران بتوانند نمایه های خود را شخصی کنند، مالکیت بیشتری بر حساب های خود احساس می کنند.

یک راه دیگر برای جذب کاربران، تنظیم اعلان‌های ایمیل است. وقتی شخصی نظر می‌دهد، لایک می‌کند یا با یک کاربر تعامل می‌کند، ایمیلی دریافت می‌کند که از او می‌خواهد برای دیدن تعامل به انجمن برود.

همچنین می توانید از گیمیفیکیشن برای جذب کاربران خود استفاده کنید. برای مثال، می‌توانید با پیاده‌سازی نشان‌های مبتنی بر دستاورد، فعالیت را تشویق کنید. این کار با کمک افزونه BadgeOS امکان پذیر است. برای bbPress و BuddyPress. این نشان‌ها را می‌توان بر اساس میزان تعامل کاربر، کیفیت تعامل، یا مدت زمانی که کاربر بخشی از تالار گفتمان بوده است، به دست آورد. اگر کاربر به اندازه کافی در اطراف خود بماند، با افتخار می تواند به عنوان یک کاربر کهنه کار شناخته شود. با افزونه رایگان BadgeOS، مدیر سایت می‌تواند انواع رتبه‌بندی‌های مختلف ایجاد کند و برای هر سطح دستاورد، یک طراحی تصویر منحصربه‌فرد انتخاب کند.

شما حتی می توانید از گیمیفیکیشن برای تشویق رفتار خوب استفاده کنید. یکی از راه‌های انجام این کار، پاداش دادن به کاربرانی است که نمونه رفتار خوب خود را با ارتقاء به «مدیریت گروه» نشان می‌دهند. اساساً، اگر یک کاربر به ویژه برای سایر کاربران مفید باشد و به طور مداوم از همه قوانین انجمن پیروی کند، با مسئولیت پاداش دریافت می کند و احساس مالکیت و فداکاری بیشتری ایجاد می کند. همچنین باعث ایجاد تمایل سایر کاربران برای دستیابی به وضعیت مشابه می شود.

این ویژگی‌های غنی‌سازی جامعه به عنوان انگیزه‌ای برای کاربران برای بازگشت به تالار گفتمان شما عمل می‌کند، و بهترین بخش این است که وقتی به درستی انجام شود، این ویژگی‌ها بر روی یکدیگر ساخته می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل