6 نکته برای بهینه سازی سایت المنتور

6 نکته برای بهینه سازی سایت المنتور

سرعت بارگذاری یک وب سایت و نوع تجربه ای که ارائه می دهد، صرف نظر از دستگاهی که برای دسترسی به آن استفاده می شود، شاید اولین دو موردی باشد که بازدیدکننده هنگام ورود به آن متوجه می شود.

یادگیری نحوه بهینه‌سازی وب‌سایت خود برای عملکرد و تبدیل‌ها بسیار مهم است، زیرا اطمینان حاصل می‌کند که دقیقاً به همان اندازه که باید کار می‌کند و بازدیدکنندگان شما را از تجربه مرور راضی می‌کند.

اگر در این وب سایت هستید، به احتمال زیاد اینجا هستید تا به دنبال اطلاعاتی در مورد وردپرس باشید. و اگر نام وردپرس را شنیده اید، پس حتما با Elementor مواجه شده اید – سازنده وب سایت پیشرو در اکوسیستم.

نمای پرنده ای از سازنده سایت وردپرس

اگر سایت Elementor دارید اما هنوز آن را به طور کامل بهینه نکرده اید، بسیاری از مزایای باورنکردنی را از دست داده اید. Elementor یک سازنده وب سایت وردپرس برای ایجاد وب سایت های منحصر به فرد و از نظر بصری جذاب است. این انجمن دارای بیش از 8 میلیون سازنده وب است.

Elementor نتیجه طراحی شما را در حالی که عناصر مختلف طراحی وب را کنار هم می‌گذارید به شما نشان می‌دهد و این روند را برای شما سریع‌تر می‌کند. این ابزار به راحتی با سایر افزونه ها جفت می شود و به راحتی روی هر قالب وردپرس کار می کند.

Elementor ناوبرها و منوهای بصری را ارائه می دهد که حتی بدون دانش کدنویسی HTML یا CSS قابل استفاده هستند. آخرین نسخه، یعنی Elementor 3.4، همراه با چند ویژگی و پیشرفت بسیار خوب UX محور.

این قابلیت را به کاربران ارائه می‌دهد که بدون محدودیت با گزینه‌های طراحی جدید طراحی کنند. می‌توان ویجت Menu Cart، AJAX Load More، لیست‌های پخش ویدیو، و تگ‌های WooCommerce پویا را کاوش کرد. این قابلیت‌ها به بازاریابی و سایر عملکردها در وب‌سایت‌ها کمک می‌کنند.

به همان اندازه که Elementor خارج از جعبه عالی است، در مورد عملکرد افزونه و عملکرد سایت شما هنوز جای بهبود وجود دارد. در این مقاله، شش نکته را مورد بحث قرار می‌دهیم که به شما کمک می‌کند تا از آنچه Elementor روی میز آورده است استفاده کنید و در عین حال افزونه را برای سایت خود بهینه کنید. اجازه دهید شروع کنیم:

1. یک روش بارگذاری قلم برای افزایش سرعت صفحه انتخاب کنید

Elementor به کاربران خود امکان می دهد روش بارگذاری فونت های Google را در سایت ها تغییر دهند. نحوه بارگذاری این فونت ها می تواند بر بارگذاری سایت شما تأثیر بگذارد. تیم Elementor به‌طور مداوم به‌روزرسانی‌هایی را منتشر می‌کند که نحوه عملکرد افزونه‌شان را از نظر بهبود عملکرد تغییر می‌دهد.

صفحه تنظیمات Elementor به شما امکان می دهد تغییرات را در روش بارگیری فونت های Google خود انتخاب کنید. در آخرین نسخه، شما به پنج گزینه برای انتخاب دسترسی دارید، یعنی:

  • پیش‌فرض: در اینجا مرورگر استراتژی نمایش فونت را تعریف می‌کند.
  • مسدود کردن: به فونت یک دوره بلوک کوتاه و یک دوره تعویض بی نهایت می دهد.
  • بازگشت: به فونت یک دوره بلوک بسیار کوچک و یک دوره تعویض کوتاه می دهد.
  • اختیاری: وقتی صحبت از مخفی کردن متن به میان می‌آید، این همان حالت بازگشتی است. تنها تفاوت این است که از یک فونت بازگشتی استفاده می کند مگر اینکه فونت به طور کامل بارگیری شود.
  • تغییر: به این معنی است که اگر یک فونت به‌صورت مورد نیاز بارگیری نمی‌شود، قبل از ارائه مجدد با یک نسخه به‌روزرسانی شده پس از در دسترس بودن، از فونت‌های بازگشتی استفاده می‌شود.

2. تضادهای پیکربندی سرور در سایت خود را حل کنید

با هر افزونه ای، ممکن است با یک تضاد سرور مواجه شوید. برای به حداقل رساندن مشکلات میزبانی یا سرور در هنگام استفاده از Elementor، می‌توانید از یک سوئیچ ساده استفاده کنید که می‌توانید با رفتن به تنظیمات Core Elementor به آن دسترسی داشته باشید.

روی Elementor > Settings > Advanced کلیک کنید تا “Switch front-end editor loader method” را در زیر “Editor Loader” فعال کنید تا تضادهای پیکربندی سرور را حل کنید (عکس صفحه بالا را ببینید).

با انجام این کار، روش بارگیری ویرایشگر Elementor را فعال می‌کنید، که برای حل انواع مختلف مشکلات سرور میزبانی مفید است.

3. طرح بندی سایت خود را بهینه کنید

برای اینکه وب سایت شما تعاملی و کاربرپسند باشد، Elementor طرح بندی های مختلفی را برای افزودن طرح ها به وب سایت شما ارائه می دهد. گزینه های مختلفی مانند قالب شبکه یا سبک سنگ تراشی وجود دارد که می توانید بر اساس آنچه که با محتوای سایت شما به خوبی کار می کند انتخاب کنید.

به‌روزرسانی اخیر Theme Builder در واقع به شما امکان می‌دهد یک نمای کلی بصری از کل سایت داشته باشید. می‌توانید مدیریت کنید که کدام الگو در کدام بخش از سایت اعمال می‌شود و به راحتی محتوا را در صورت نیاز ویرایش، ارتقا دهید، تغییر دهید.

همچنین می‌توانید از یک طرح‌بندی استاندارد وبلاگ برای نمایش خوب محصولات خود استفاده کنید. نقاط شکست سفارشی جدید معرفی شده به شما اجازه می دهد تا وب سایت های واکنش گراتری طراحی کنید. نقطه شکست اساساً نقطه‌ای است که در آن عنصری از محتوا به عرض دستگاه پاسخ می‌دهد.

به این معنی که وب سایت شما در هر اندازه صفحه نمایش خوب به نظر می رسد و تجربه بهتری را در هر دستگاهی به بازدیدکنندگان ارائه می دهد. طرح‌بندی وب‌سایت بسته به عرض دستگاه با این نقاط شکست به صورت پویا تغییر می‌کند، که می‌توان با مکانیزم بارگیری کنترل واکنش‌گرا Elementor بهینه‌سازی شود. در حال حاضر، می توان افزایش زمان پاسخگویی سرور را تا 23% تجربه کرد.

علاوه بر این، Elementor 3.4 (و جدیدتر) به شما امکان می‌دهد طرح‌بندی طراحی خود را مطابق با هفت دستگاه، از جمله دسک‌تاپ، موبایل، و تبلت اصلی تنظیم کنید.

نقاط شکست همراه با اندازه‌های جدید دستگاه صفحه عریض را برای فضای بیشتر صفحه نمایش ارائه می‌دهد. این به شما انعطاف‌پذیری کامل می‌دهد تا در صورت لزوم، اندازه پیش‌نمایش را به‌طور مستقل افزایش یا کاهش دهید، بنابراین پلتفرمی را به شما ارائه می‌دهد که عملکرد بسیار بالاتری ارائه می‌دهد.

4. فشرده سازی تصاویر سایت بدون اختلال در کیفیت

بهینه سازی تصویر یک عامل مهم در بهبود عملکرد کلی سایت شما است. مشتریان به دنبال محتوای بصری بیشتری هستند و خواهان بارگذاری سریع‌تر وب‌سایت‌ها هستند. برای کاهش زمان بارگذاری وب سایت، باید تصاویر خود را بهینه کنید.

از آنجایی که تم‌های وردپرس و گرایش‌های طراحی به سمت جلوه‌های بصری بیشتر در حال تکامل هستند، ضروری است مطمئن شوید که ویدیوها، عکس‌ها و GIF‌هایی که در سایت خود قرار می‌دهید سرعت آن را کاهش نمی‌دهند.

اما به‌جای دانلود یک‌باره همه تصاویر هنگام بارگیری صفحه، می‌توانید بارگذاری تنبل را اجرا کنید – تکنیک محبوبی که در طراحی وب برای به تعویق انداختن بارگذاری منابع غیر مهم (مانند عکس‌ها) در صفحه استفاده می‌شود و در عوض، فقط بارگذاری می‌شود. آنها را در لحظه نیاز (مثلاً اسکرول کردن صفحه به پایین).

بارگذاری تنبل یک ویژگی اصلی وردپرس از نسخه 5.5 وردپرس است، اما با Elementor کار نمی کند زیرا این افزونه CSS تصویر پس زمینه را در یک شیوه نامه جداگانه جمع آوری می کند. اما نگران نباشید، ما در حال صحبت با وردپرس هستیم، بنابراین یک افزونه برای همه چیز وجود دارد! در اینجا چند گزینه عالی برای بررسی وجود دارد.

Optimole

یک راه حل همه کاره بهینه سازی تصویر برای وردپرس، سازگار با Elementor. تصاویر شما از یک CDN و نه از سرور اصلی ارائه می شوند، که زمان بارگذاری و استفاده از پهنای باند شما را کاهش می دهد. اندازه تصویر مناسب را برای مرورگر و نمای بازدیدکننده انتخاب می‌کند و از بارگذاری تنبل برای نمایش تصاویر استفاده می‌کند.

Smush

یکی دیگر از افزونه‌های بهینه‌سازی تصویر با امتیاز بالا که به خوبی با Elementor بازی می‌کند، Smush به شما امکان می‌دهد به راحتی اندازه، بهینه‌سازی، و بارگذاری تنبل تصاویر را برای عملکرد بهتر انجام دهید. فشرده سازی بدون تلفات را ارائه می دهد و فایل های PNG، JPEG و GIF را به صورت انبوه پردازش می کند. همچنین می‌توانید بهینه‌سازی خودکار را تنظیم کنید تا پیوست‌های شما در هنگام آپلود فشرده شوند.

5. بهبود عملکرد با خروجی DOM و عملکردهای بارگذاری دارایی

آخرین نسخه Elementor شامل تعدادی عملکرد برجسته است، مانند بهبود بارگیری دارایی و دسترسی. نسخه جدید با پشتیبانی از مرورگرهای قدیمی (مانند اینترنت اکسپلورر) اندازه فایل دارایی JS را کاهش می دهد.

اندازه‌های فایل کوچک‌تر برای دارایی‌ها، سرعت بارگیری را بهبود می‌بخشد و لایت‌باکس‌های مشروط بارگیری شده با گزینه‌ای برای بارگیری آن‌ها در صورت تقاضا ارائه می‌شوند.

Elementor برای کاهش عناصر DOM و وزن صفحه در زمانی که این سرعت کند کار می کند سرعت وب سایت شما همچنین دارای بارگیری درون خطی است که به کاربران امکان می دهد ویجت ها را بدون منتظر ماندن برای دانلود کامل همه فایل های جاوا اسکریپت قبل از ارائه هر گونه محتوا یا عملکرد نمایش دهند.

برای اطمینان از اینکه وب سایت شما به بهترین شکل ممکن بهینه شده است، Elementor تغییراتی را در رندر CSS و حذف عناصر DOM ایجاد می کند.

با این حال، برخی از بهبودها ممکن است زمان ببرد زیرا پتانسیل پایینی برای ایجاد اختلال دارند، در حالی که برخی دیگر مستلزم ریسک بالا با پتانسیل بالاتر برای مشکلات در صورت اشتباه هستند.

6. پلاگین های خود را به طور موثر انتخاب و مدیریت کنید

Elementor ویژگی سازنده خود را دارد، اما به راحتی پلاگین ها را برای نیازهای سفارشی تر ادغام و مدیریت می کند. به عنوان مثال، Elementor به خوبی با افزونه های معروف وردپرس مانند WooCommerce، Yoast، Rank Math، ACF، Toolset، Pods، LearnDash، Tutor LMS و MemberPress ادغام می شود.

برای ادغام فرم ها با Elementor، می توانید از ویجت کد کوتاه استفاده کنید. اما این روش اجازه سفارشی‌سازی بصری فرم شما را در صفحه‌ای که توسط Elementor ارائه می‌شود، نمی‌دهد، زیرا از کدهای کوتاه برای جاسازی فرم‌های شما در صفحات استفاده می‌کند.

برای انتخاب افزونه هایی که برای کار با Elementor طراحی شده اند، وقت بگذارید. افزونه هایی مانند Happy Addons و Essential Addons با ویجت های Elementor ارائه می شوند که به شما امکان می دهند فرم های سایت خود را در ویرایشگر بصری ادغام کنید.

چه از Gravity Forms، چه از فرم تماس 7 یا هر افزونه محبوب دیگری استفاده کنید، این ادغام ها تضمین می کند که فرم های شما هم در حالت طراحی و هم در صفحات منتشر شده عالی به نظر می رسند. و همچنین بدون ایجاد اختلال در عملکرد سایت، مانند همیشه کارآمد اجرا خواهند شد.

همچنین می‌توانید افزونه‌ای مانند Uncanny Automator را برای خودکار کردن عملکرد خود در نظر بگیرید. سایت المنتور برای مثال، می‌توانید زمانی که کاربران نظری را در سایت شما ساخته شده با Elementor ارسال می‌کنند، دستوری ایجاد کنید تا به‌طور خودکار یک پنجره بازشو با فرم اشتراک خبرنامه نشان داده شود.


این واقعیت را نمی توان انکار کرد که Elementor 3.4 گام بزرگی در طراحی و عملکرد وب سایت است. بسیاری از ویژگی‌های بهبود یافته مانند لغزنده، انیمیشن‌ها و فرم‌سازهای زنده را ارائه می‌دهد که می‌توانند رابط کاربری وب‌سایت‌ها را برای فروش محصولات بهبود بخشند و در عین حال اطلاعات کاربرانی را که از سایت بازدید می‌کنند جمع‌آوری می‌کنند.

اما مهمتر از آن، تاکید بر بهینه سازی وب سایت مهم است. نحوه عملکرد سایت شما دیکتاتور اصلی موفقیت برای مشاغل آنلاین مدرن است. به هر حال، وب‌سایت‌های بی‌نظیر، آهسته و درهم‌تنیده، بازدیدکنندگان سایت را ناامید می‌کنند و نتیجه شرکت را از بین می‌برند. اگر نمی خواهید مشتریان بالقوه شما به دنبال گزینه های جایگزین باشند، سایت خود را بهینه کنید.

خروج از نسخه موبایل