7 استراتژی برای افزایش فروش وابسته برای وبلاگ های وردپرس

7 استراتژی برای افزایش فروش وابسته برای وبلاگ های وردپرس

شاید شما وبلاگ خود را تنها با هدف کمک به جامعه با ارائه اطلاعات بسیار مورد نیاز و پاسخ دادن به سؤالات در مورد یک موضوع خاص راه اندازی کرده اید، اما اکنون فکر می کنید که شایسته دریافت برخی مطالب هستید. پول از آن خارج شود شاید به دنبال راه‌های جدیدی برای کسب درآمد کمی هستید یا می‌خواهید وبلاگ تجاری خود را به یک جریان درآمد تبدیل کنید.

منظورم این است که تولید محتوای باکیفیت برای وبلاگ‌های شما زمان زیادی می‌برد، نه به هزینه‌هایی که باید برای میزبانی وبلاگ خود، خرید گواهینامه‌های امنیتی، تمدید دامنه‌ها و به دست آوردن افزونه‌های مورد نیاز خود بپردازید. احساس می کنید از تلاش های خود پول درآورید.

بازاریابی وابسته یکی از کم‌هزینه‌ترین و پردرآمدترین راه‌ها برای کسب درآمد از وبلاگ شما است، و خوشبختانه، برای اینکه آن را برای شما کارآمد کنید، مجبور نیستید از طریق حلقه‌ها بپرید. تنها چیزی که نیاز دارید یک جریان مداوم از ترافیک خوب به وب سایت خود و استراتژی های مناسب برای راه اندازی سیرک خود در جاده است.

در این پست، می‌خواهم چند تاکتیک به کار رفته را به شما نشان دهم که می‌توانید از آنها برای راه‌اندازی بازاریابی وابسته خود و افزایش چشمگیر درآمدی که به دست می‌آورید استفاده کنید.

بازاریابی وابسته چیست؟

بازاریابی وابسته یک رابطه مبتنی بر عملکرد/ارجاع است که شامل یک شرکت وابسته است که به نمایندگی از یک تاجر یا شرکت، کالاها و خدمات را در پلتفرم‌های خود تبلیغ می‌کند. هر زمان که شخصی محصول یا خدمات تبلیغ شده را با استفاده از پیوند منحصربه‌فرد یا کد رهگیری شرکت وابسته خریداری می‌کند، شرکت وابسته درصد معینی یا کارمزد ثابتی از تراکنش دریافت می‌کند.

فرض کنید شما یک وبلاگ مراقبت از پوست دارید، می‌توانید با شرکت‌های مراقبت از پوست و زیبایی‌شناسانی که برنامه‌های بازاریابی وابسته دارند شریک شوید تا با ارائه محصولات و خدمات خود در مقابل مخاطبان خود، فرصت‌های فروش بیشتری را تضمین کنند.

هنگامی که برای یک برنامه وابسته ثبت نام کردید، پیوند یا کد خاصی به شما داده می‌شود که به شرکت‌ها کمک می‌کند بدانند از کجا و به چه کسی می‌توانند فروش را نسبت دهند. سپس می توانید به پیشنهادات آنها در پست های وبلاگ خود پیوند دهید، تبلیغات بنر آنها را در سایت خود به اشتراک بگذارید، و حتی پیوندها را به خبرنامه ها و پست های رسانه های اجتماعی خود اضافه کنید.

اگر شخصی روی آن پیوندها کلیک کند و در نهایت یک کالای مراقبت از پوست را از یک شرکت خاص خریداری کند یا قرار ملاقاتی را با یک متخصص زیبایی که با او شریک هستید رزرو کند، یک کمیسیون وابسته دریافت می‌کنید و پول دریافت می‌کنید.

زیبایی بازاریابی وابسته این است که به تلاش کم نیاز دارد، اعتماد را افزایش می‌دهد، راه‌اندازی آن هزینه کمی دارد و می‌تواند به صورت پاره وقت یا تمام وقت انجام شود، بسته به اینکه چقدر زمان می‌توانید به آن اختصاص دهید. همچنین، خریدار با خرید از پیوند شما هیچ هزینه اضافی را متحمل نمی‌شود، قیمت برای او بدون توجه به هر اتفاقی ثابت می‌ماند، این تاجر یا فروشنده است که کمیسیون شما را پرداخت می‌کند.

چگونه از وردپرس برای فروش وابسته استفاده کنیم

طبق گزارش روند بازاریابی وابسته 2021 Xpose360، 63 % از بازرگانان در سال گذشته بودجه بازاریابی وابسته خود را گسترش داده اند یا وجوه را از کانال های بازاریابی دیگر به برنامه های وابسته منتقل کرده اند. حدود 79 درصد از بازرگانان، 83 درصد از شرکت‌های وابسته و 95 درصد از شبکه‌ها/نمایندگان/فناوری‌های وابسته، افزایش مثبتی را در فروش از بازاریابی وابسته در سال 2020 گزارش کردند.

انتظار می‌رود هزینه‌های بازاریابی وابسته به 8.2 میلیارد دلار در سال برسد. 2022 تنها در ایالات متحده، بنابراین سوال این نیست که آیا بازاریابی وابسته کار می کند – به وضوح این کار را می کند – یا اگر فضای کافی برای شما وجود دارد – شما بچا! سوال این است که چگونه می توانید یک تکه سخاوتمندانه از پای وابسته به دست آورید؟

در اینجا چند استراتژی بسیار مؤثر وجود دارد که می توانید برای استفاده از برنامه های وابسته و ایجاد درآمد قابل توجه از طریق سایت وردپرس خود پیاده سازی کنید.

1. تمرکز وب سایت خود را بشناسید

اگر قبلاً یک وبلاگ کارآمد دارید، احتمالاً درک خوبی از موضوع وبلاگ خود دارید. شما از حوزه یا صنعتی که در اطراف آن محتوا ایجاد می کنید یا موضوعات اصلی وبلاگ شما را می شناسید.

با این حال، اگر هنوز در مرحله راه‌اندازی وبلاگ خود هستید یا از نظر موضوع سایت خود یکی از بهترین معاملات هستید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که آن را بفهمید. می توانید با مراجعه به طرح تجاری، در مورد نقاط قوت و زمینه های تخصصی خود فکر می کنید تا ببینید اهداف شما چیست و کجا می توانید بیشترین مشارکت را داشته باشید.

در مورد علایق خود فکر کنید و یک دسته بندی وابسته پیدا کنید که در ردیف قرار می گیرند با آن.

درباره چه موضوعاتی می‌توانید به راحتی ده‌ها و صدها پست وبلاگ بنویسید بدون اینکه حرف شما تمام شود؟ آیا خدمات و محصولات جالبی در این طاقچه وجود دارد که بتوانید در مورد آنها صحبت کنید و تبلیغ کنید؟ آیا تعداد زیادی برنامه بازاریابی وابسته در این جایگاه وجود دارد؟

وقتی پاسخ دادن به این سوالات را تمام کردید، ایده واضح تری از تمرکز سایت خود خواهید داشت. به یاد داشته باشید که هدف این است که یک متخصص باشید، نه یک متخصص. زمانی که مردم بدانند هر بار که از وب‌سایت شما بازدید می‌کنند باید چه انتظاری داشته باشند، شانس بیشتری برای ایجاد و حفظ مخاطب خواهید داشت.

این عاقلانه است که جایگاهی را انتخاب کنید که در مورد آن آگاهی داشته باشید زیرا باید به مردم ثابت کنید که پیازهای خود را می شناسید و منبع قابل اعتماد و قابل اعتمادی در زمینه کاری خود هستید.

هنگام تصمیم گیری در مورد تمرکز برای سایت خود، به خاطر داشته باشید که برخی از جایگاه ها سودآورتر و رقابتی تر از سایرین هستند. بنابراین اگر هدف اصلی شما این است که وبلاگ خود را به یک ماشین پول‌ساز تمام وقت تبدیل کنید، بهتر است با یک بخش بسیار سودآور مانند نرم‌افزار، سفر، ارز دیجیتال، امور مالی، فرزندپروری، خدمات دوستیابی، تجارت، تجارت الکترونیک، سلامتی و تناسب اندام و موارد دیگر.

2. مخاطبان خود و محصولاتی را که می خواهند بشناسید

مخاطبان شما انگیزه ای برای کلیک بر روی پیوند شما و خرید محصولات و خدماتی که می فروشید ندارند، مگر اینکه برای آنها مفید و مرتبط باشد. بنابراین، هنگام انتخاب بازرگانان برای انجام بازاریابی وابسته، باید مخاطبان خود را در ذهن خود نگه دارید و اطمینان حاصل کنید که پیشنهادات تاجر با آنچه آنها می‌خواهند یا نیاز دارند همسو باشد.

شما می توانید این کار را با انجام یک بررسی عمیق در بازار هدف و مخاطبان خود انجام دهید. سعی کنید چالش‌هایی را که با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند، احساسشان نسبت به این مشکلات، و محصولات یا خدماتی که می‌توانند به آنها در حل این مشکلات کمک کنند، درک کنید.

درباره علاقه‌مندی‌های مخاطبان، مواردی که قبل از خرید در نظر می‌گیرند، موانع احتمالی که ممکن است مانع از تکمیل خرید آنها شود، فکر کنید، سپس از محتوای خود استفاده کنید و موقعیت یابی محصول برای رفع نیازهای آنها و ارائه راه حل برای مشکلات آنها.

بهترین راه برای وارد شدن به ذهن مخاطبانتان این است که با آنها صحبت کنید و مکالمات آنها را از طریق نظرسنجی ها، انجمن ها، گروه ها، رسانه های اجتماعی و نظرات وبلاگ نظارت کنید.

3. محتوای با کیفیت بالا را تبلیغ کنید

میزان فروش وابسته به شما بستگی به توانایی شما در تحت تأثیر قرار دادن افراد برای کلیک کردن بر روی پیوندهای وابسته شما دارد. ایجاد محتوای عالی اعتماد مخاطبان شما را به پیام شما افزایش می دهد و احتمال کلیک و تبدیل آنها را افزایش می دهد.

فقط به این دلیل که از بازدیدکنندگان سایت خود درآمد کسب می کنید، به این معنا نیست که باید محتوای ضعیف و بیش از حد تبلیغاتی ایجاد کنید و آن را در چهره آنها فرو کنید. ابتدا با ایجاد محتوایی که برای آنها مفید است، بر آموزش مخاطبان خود تمرکز کنید.

به عنوان مثال، می‌توانید راهنماهای عمیقی ایجاد کنید که به مخاطبان خود یاد می‌دهد چگونه از محصولات یا خدماتی که بازاریابی می‌کنید استفاده کنند. گام به گام آنها را در طول فرآیند طی کنید، ویژگی ها را با جزئیات توضیح دهید، یک بررسی صادقانه همراه با مزایا و معایب هر محصول ارائه دهید، سپس به مخاطبان خود اجازه دهید تصمیم بگیرند که آیا این گزینه برای آنها مناسب است یا خیر.

حتی می‌توانید الگوها، چک‌لیست‌ها، ویدیوها، کتاب‌های الکترونیکی، و پست‌های مقایسه‌ای در اطراف محصولاتی که تبلیغ می‌کنید ایجاد کنید تا آگاهی را افزایش دهید و مخاطبان خود را تشویق کنید که بخواهند خودشان محصولات را بررسی کنند. محتوای خود را برای هضم آسان کنید و در عین حال تمام اطلاعاتی را که مخاطبان شما برای تصمیم گیری آگاهانه به آن نیاز دارند ارائه می دهید.

برای هر محتوایی که ایجاد می کنید، از خود بپرسید: آیا این کار ارزشی ایجاد می کند؟ خود را به جای خواننده قرار دهید. آیا از اطلاعاتی که در مورد آن موضوع ارائه کرده اید راضی هستید؟ آیا جذاب، مرتبط و معتبر است؟ اگر پاسخ مثبت است، احتمالاً محتوای ارزشمندی ایجاد می‌کنید که به مردم کمک می‌کند.

این بدان معناست که مخاطبان شما احتمالاً توصیه‌های شما را جدی می‌گیرند و محصولاتی را که تبلیغ می‌کنید خریداری می‌کنند، زیرا آنها می‌دانند که شما بهترین منافع آنها را در دل خود دارید، که منجر به فروش بیشتر و کمیسیون‌های وابسته برای شما می‌شود.

4. وبلاگ خود را بهینه کنید

تولید محتوای با کیفیت تنها نیمی از کار است. هنوز باید مطمئن شوید که محتوای شما در موتورهای جستجو رتبه بالایی دارد. راه انجام این کار با بهینه سازی تمام عناصر سایت وردپرسی شما است که به سئو کمک می کنند، مانند سرعت و پاسخگویی وب سایت شما.

همچنین باید محتوایی ایجاد کنید که مرتبط با موضوع باشد و کلمات کلیدی مناسب را در برچسب‌ها، توضیحات متا، سرصفحه‌ها و بدنه محتوا ایجاد کنید. برای تشخیص کلمات کلیدی مهم که افراد در جایگاه شما به دنبال آنها هستند، تحقیق کنید، سپس محتوای همیشه سبز را پیرامون آنها بسازید.

موتورهای جستجو وب سایت هایی را که به خوبی طراحی شده اند، آسان برای مرور و پر از محتوای ارزشمند هستند، در اولویت قرار می دهند. برچسب‌ها، توضیحات متا و پیوندهای داخلی شما می‌توانند بر نحوه دیدن سایت شما توسط گوگل و دیگران تأثیر بگذارند، بنابراین به آنها توجه ویژه داشته باشید.

از داده‌های ساختاریافته و قطعه‌ها برای بهینه‌سازی وبلاگ خود استفاده کنید< /a> و اطلاعات مرتبط بیشتری را به نتایج جستجوی خود اضافه کنید تا رتبه خود را در SERP افزایش دهید. ایجاد بک لینک های با کیفیت از منابع خارجی به وب سایت شما همچنین می تواند به بهبود ترافیک، آگاهی از برند و SEO برای وبلاگ شما کمک کند.

اگر فقط یک وبلاگ راه اندازی می کنید، بهتر است این نکات بهینه سازی را از بروید، تا به شما کمک کند تا ترافیک بیشتری را به سایت خود جذب کنید، که به معنای فرصت های فروش بیشتر وابسته برای شما خواهد بود.

همچنین، می‌توانید از بسیاری از افزونه‌های SEO برای وردپرس استفاده کنید تا به شما در بهینه‌سازی پست‌ها و صفحات وبلاگ خود برای رتبه بالاتر کمک کنند. یکی از بهترین افزونه هایی که می توانید برای این منظور استفاده کنید Yoast SEO است که به شما امکان می دهد کلمه کلیدی، توضیحات متا، اسلاگ های مربوطه را تنظیم کنید و ساختار محتوای خود را برای رتبه بندی SEO بهینه کنید.

5. تصمیم بگیرید که کدام برنامه وابسته را می خواهید استفاده کنید

اکنون که وبلاگ شما بهینه شده است و محتوای باکیفیتی برای اتصال محصولات و خدمات وابسته دارید، زمان آن رسیده است که به دنبال برنامه های مناسب برای خود باشید. انتخاب شما بسیار مهم است زیرا می تواند بر میزان سود شما و نحوه درک شما توسط مخاطبان تأثیر بگذارد.

اگر کالاهای با کیفیت پایین را تبلیغ می‌کنید، این امر می‌تواند اعتماد مخاطبان را نسبت به شما، نظرات و برند شما کاهش دهد و آنها را به سمت رقبای خود سوق دهد. هنگام انتخاب یک برنامه وابسته و جستجوی محصولات برای تبلیغ، نظرات سایر کاربران را درباره آنها جستجو کنید و شرایط برنامه را به درستی بررسی کنید تا مطمئن شوید که برای شما مناسب هستند.

شبکه های وابسته و بازارهای زیادی وجود دارد که به شما امکان دسترسی به هزاران شرکت وابسته را می دهد. برنامه‌هایی که می‌توانید همراه با جزئیات عملکرد، مزایا و معایب آنها و سایر اطلاعات مرتبط ثبت نام کنید.

Amazon Associates نمونه‌ای از یک برنامه وابسته خوب و محبوب است که می‌توانید به آن بپرید. به راحتی می توان آن را بدون نیاز به افزونه یا مهارت های توسعه دهنده خاص در وبلاگ وردپرس شما ادغام کرد.

شبکه Amazon Associates به شما امکان می دهد با تبلیغ کالاهای آمازون در وب سایت خود، کمیسیون دریافت کنید. می‌توانید محصولاتی را که می‌خواهید تبلیغ کنید، از میان انبوهی از اقلام موجود انتخاب کنید که تقریباً هر جایی را که فکرش را بکنید، در بر می‌گیرد.

ShareASale یک شبکه وابسته جایگزین است که ارزش بررسی دارد. این یکی از شناخته‌شده‌ترین پلت‌فرم‌ها در حال حاضر در بازار است، زیرا چگونه به طور مؤثر جستجوی برنامه‌های وابسته را با پیوند دادن شما به هزاران تاجر ساده می‌کند.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که تاجرانی را پیدا کنید که محصولات و برنامه‌هایشان با کسب و کار یا جایگاه شما هماهنگ باشد و برای آنها ثبت نام کنید. سپس می‌توانید پیوندها و تبلیغات بنری ایجاد کنید یا از مواردی که ShareASale ارائه می‌کند استفاده کنید و آنها را به وبلاگ خود اضافه کنید تا تبلیغات محصولات را شروع کنید.

یک نمونه فوق العاده دیگر از یک شبکه وابسته که می توانید به آن بپیوندید و کمیسیون فروش را دریافت کنید، ClickBank است. مانند آمازون، ClickBank در درجه اول یک بازار آنلاین است که در آن مردم می توانند انواع اقلام را خریداری و بفروشند.

سرویس وابسته ClickBank به شما امکان می‌دهد از ترافیک وبلاگ خود با تبلیغ محصولات این شرکت درآمد کسب کنید. طیف وسیعی از محصولات و شرکای وابسته وجود دارد که می‌توانید از میان آنها انتخاب کنید، بنابراین احتمالاً محصولاتی را پیدا کنید که مطابق با سلیقه و ترجیحات شما باشد.

6. از ابزارهای وابسته در وبلاگ وردپرس خود استفاده کنید

وقتی تازه شروع به کار می کنید، مدیریت شرکت های وابسته خود به تنهایی ممکن است آسان باشد. اما اگر در مورد رشد کسب و کار بازاریابی وابسته خود و کسب درآمد خوب از آن جدی هستید، مهم است که روی ابزارهایی سرمایه گذاری کنید که می توانند فرآیندهای شما را ساده و سرعت بخشند.

اگر وبلاگ بازاریابی وابسته خود را در وردپرس اجرا می‌کنید، بسیار خوب هستید، زیرا این پلتفرم ابزارها و افزونه‌های بسیار خوبی را ارائه می‌دهد که می‌توانید از آنها برای مدیریت، نظارت و رشد برنامه‌های وابسته خود استفاده کنید.

به عنوان مثال، Thirsty Affiliates افزونه ای است که به شما کمک می کند به راحتی پیدا کنید و پیوندهای وابسته را در صفحات و پست های خود بگنجانید، سپس آنها را از داشبورد وردپرس خود سازماندهی و مدیریت کنید. حتی می توانید از آن برای تبدیل URL های طولانی به پیوندهای کوتاه تر و ردیابی عملکرد پیوندها و کمپین های خود استفاده کنید.

Pretty Links ویژگی‌های مشابهی را ارائه می‌کند، اما بهترین عملکرد را دارد. ابزاری برای بهینه سازی، مدیریت و به اشتراک گذاری لینک های وابسته شما. همچنین اگر به فکر راه اندازی یا گسترش تلاش های پیوندسازی خود برای افزایش دسترسی و رتبه بندی وب سایت خود هستید، مفید است.

یکی دیگر از ابزارهای وابسته قابل توجه برای وردپرس Thrive Leads این افزونه زمانی که نیاز به ایجاد پیوند و ایجاد لیست پستی خود دارید مفید است. این به شما امکان می دهد محصولات وابسته خود را تبلیغ کنید و مخاطبان خود را ترغیب کنید تا روی پیوندهای شما کلیک کنند نه اینکه به سادگی از کنار آن عبور کنند.

برخی از ویژگی‌های اصلی که هنگام خرید ابزارهای بازاریابی وابسته باید در نظر داشته باشید عبارتند از:

  • پیوندهای وابسته را به راحتی و به سرعت اضافه کنید
  • عملکرد شرکت های وابسته خود را پیگیری کنید
  • پیوندها را در داشبورد خود سازماندهی و مدیریت کنید
  • تبلیغات و پنجره های بازشو برای بازاریابی محصولات و خدمات وابسته ایجاد کنید
  • کلیک‌ها را روی دکمه‌های CTA وابسته خود ردیابی کنید
  • پیوندهای قابل اشتراک‌گذاری را برای استفاده در رسانه‌های اجتماعی، ایمیل و غیره ایجاد و اصلاح کنید

7. نظارت بر عملکرد

چند نفر روی پیوندهای وابسته شما کلیک می کنند؟ آیا این کلیک ها منجر به فروش می شود؟ پیگیری نحوه عملکرد کمپین‌های وابسته به شما کمک می‌کند به این سؤالات پاسخ دهید و استراتژی خود را اصلاح کنید تا مطمئن شوید تلاش‌های شما نتیجه می‌دهد.

برای اندازه‌گیری صحیح اثربخشی فعالیت‌های بازاریابی وابسته خود، از تحت تأثیر قرار گرفتن معیارهای بیهوده و به KPIها و اعداد مهمی مانند نرخ تبدیل، نرخ کلیک، درآمد بر اساس منبع ترافیک و میانگین زمان صرف شده در صفحه توجه داشته باشید.

این معیارها به شما اطلاع می‌دهند که کدام کمپین وابسته عالی عمل می‌کند، کدام کمپین نیاز به اصلاح دارد و کدام کمپین هیچ نتیجه ملموسی ایجاد نمی‌کند. با داشتن این اطلاعات، می توانید رویکرد خود را برای به حداکثر رساندن عملکرد و افزایش فروش تجدید نظر کنید.

به‌خاطر داشته باشید که ممکن است یک جک‌پات وابسته را درست خارج از دروازه به دست نیاورید. ممکن است لازم باشد شراکت‌ها و برنامه‌های مختلف را امتحان کنید و تاکتیک‌های خود را هر چند وقت یک‌بار قبل از رسیدن به چیزی که به خوبی کار می‌کند تغییر دهید.

این یک دوی سرعت است، نه ماراتن

بازاریابی وابسته می‌تواند یک سرمایه‌گذاری سودآور باشد، اما نمی‌توانید با آن مانند یک طرح ثروتمند رفتار کنید. قرار نیست از روز بعد شروع به فروش هزاران دلاری کنید. شما باید به استراتژی‌های خود زمان بدهید تا کار کنند، به جذب مخاطبان خود ادامه دهید و در حین حرکت از نتایج خود یاد بگیرید.

ابتدا روی کمک به مخاطبان خود برای حل مشکلات خود تمرکز کنید تا آنها تشویق شوند تا این مرحله اضافی را انجام دهند، روی پیوند شما کلیک کنند و به شما کمک کنند به راحتی کمیسیون دریافت کنید.

خروج از نسخه موبایل