استفاده موثر از فضای سفید در طراحی وردپرس

استفاده موثر از فضای سفید در طراحی وردپرس

وب‌سایت‌ها هم از نظر تصویر و هم از نظر هدف متفاوت هستند. آنچه برای یکی کار می کند برای دیگری کار نمی کند. همانطور که گفته شد، برخی از عناصر طراحی واکنش گرا وجود دارد که برای اکثر سایت ها، اگر نه همه، اعمال می شود و باید بخشی ضروری از همه هدف ابزارها و استراتژی های بازاریابی دیجیتال. یکی از این عناصر استفاده خوب از «فضای سفید» است.

طراحی وب سایت، البته، همیشه به دنبال یافتن نقطه ای شیرین بین ظاهر و کارایی است. چه یک وبلاگ نویس مبتدی یا یک توسعه دهنده پیشرفته باشید که سعی در دستیابی به این هدف دارید، چالش باقی می ماند.

طراحی وردپرس، به ویژه، با فضای سفید خوب است. برای مثال عالی از سایتی که به خوبی از فضای سفید استفاده می کند، به WPTavern مراجعه کنید. برای این کار لازم نیست از تم وبلاگ استفاده کنید. با خیال راحت آزمایش کنید.

یک چیز عالی دیگر در مورد وردپرس این است که چقدر از آن استفاده می شود.

این منجر به غلبه کاربرانی می‌شود که نکات زیادی در مورد اینکه چه چیزی یک وب‌سایت قابل درک را ایجاد می‌کند ارائه می‌دهند.

این اطلاعات برای باز کردن کافی است. بیایید این پاراگراف را به پایان برسانیم و از فضای خالی کمی لذت ببریم تا یک خط کشی واضح بین این بخش و بخش بعدی ایجاد کنیم.

فضای سفید چیست؟

تا حدی، فضای سفید همان طور که به نظر می رسد است. این چیزی است که در صفحه ای وجود دارد که در آن محتوا وجود ندارد. با این حال، فریب نخورید که این فضا باید سفید باشد. نه، هر رنگی که دوست دارید می تواند باشد. وردپرس نشانگرهای رنگی سفارشی را در مورد اینکه چه چیزی در پروژه شما بهترین کار را انجام می دهد، ارائه می دهد، از جمله، البته، رنگ فضای سفید که شما تصمیم می گیرید.

به عنوان مثال، ارزش دارد به استفاده شگفت‌انگیز از گزینه‌های رنگی در فضای سفید در نگاه کنید. سایت موزه ملی هنر آفریقا ایجاد شده با طراحی وردپرس. آنها پس‌زمینه‌ای آرام را تشکیل می‌دهند که به زیبایی تصاویر برجسته را تکمیل می‌کند.

بنابراین فضای سفید فضایی از هر رنگی است که در ظاهر بدون عملکرد زیاد باشد.

یا هست؟

به فراتر از صورت نگاه کنید و عملکرد ظاهر می شود. درست مانند هر برنامه طراحی، فضا می تواند از نظر وضوح، کنتراست، زمینه و کادربندی بسیار مهم باشد. ما به این دلایل (و دلایل دیگر) برای استفاده از فضای سفید در زمان مناسب نگاه خواهیم کرد.

انواع فضای سفید

ابتدا بیایید نگاهی به انواع فضای سفیدی که ممکن است با آنها برخورد کنید بیاندازیم.

میکرو و ماکرو

اولی مقدار نسبتاً کمی از فضای سفید است که درک را اساساً ممکن می کند. این شامل فضای بین خطوط متن است. بدون این، سایت به وضوح به‌عنوان ابزار ارتباطی از هیچ نظر عمل نمی‌کند، جدا از اینکه به کاربر اطلاع می‌دهد که شما نباید وب‌سایت‌هایی را طراحی کنید.

دومی به فضاهای بزرگتر بین اجزای موجود در مشاهده اشاره دارد. بنابراین، فضایی که مرزهای صفحه را تشکیل می‌دهد، و همچنین فضایی که به تصاویر و تکه‌های متنی که می‌خواهید به وضوح مورد توجه و درک قرار گیرد، فضای تنفسی می‌دهد. و درک واضح کلید موفقیت سایت شما است.

کاوش در راه‌های ساده‌سازی طراحی وردپرس در این زمینه آسان است.

غیرفعال و فعال

فضای سفید غیرفعال ظاهر می‌شود، چه منظور طراح آن را داشته باشد یا نه. این وجود خودکار فضایی است که ویرایشگر متن هنگام ایجاد خطوط و پاراگراف ها درج می کند.

فضای سفید فعال جایی است که طراح عمداً فضای بیشتری را بین عناصر صفحه قرار داده است، به دلایلی که در زیر به آنها خواهیم پرداخت. به عنوان یک قاعده کلی، هر چه عناصر از یکدیگر متمایزتر باشند، فضای بیشتری باید بین آنها وجود داشته باشد. ما می‌توانیم موجودات ابتدایی باشیم و تمایل داشته باشیم که با ذهنیت «پرنده‌ها به هم بچسبند» کار کنیم.

دلایل استفاده از فضای سفید

حالا اجازه دهید نگاهی به چرایی استفاده از فضای سفید در طراحی وب بیاندازیم.

وضوح

این بسیار مهم است. اشتباه بسیار رایجی که طراحان وب سایت مرتکب می شوند این است که بیش از حد در یک صفحه قرار می دهند و در نتیجه پیام های مرکزی را که می خواهید منتقل کنید، به هم می ریزند و مبهم می کنند. به یاد داشته باشید که یک طرح بندی تمیز، یک طرح بندی خوب است.

در شرایطی که عناصر طراحی از عدم نظم و انضباط رنج می‌برند، کاربران احتمالاً با سردرگمی مواجه می‌شوند و در نتیجه ممکن است سایت را پیش از موعد ترک کنند. اگر تجربه کاربری ضعیفی مانند این ارائه می کنید، نرخ خروج چیزی است که می توانید انتظار داشته باشید.

به هم ریختگی بیش از حد احتمالاً در وهله اول بر سرعت بارگذاری نیز تأثیر می‌گذارد و سرعت بارگذاری بالا = نرخ بالای رها شدن.

خوشبختانه، راه‌های زیادی برای افزایش سرعت وردپرس وجود دارد.

کنتراست

اگر یک تصویر یا یک جعبه متن را با فضایی با رنگ متضاد احاطه کنید، می تواند تأثیر بسیار بیشتری داشته باشد. این نوع طرح رنگی فضای هضم را فراهم می کند تا کاربر بتواند قبل از مواجهه با مواد بعدی، آنچه را که منتشر می شود بجود.

کنتراست از طریق فضای سفید همچنین می‌تواند برای برجسته کردن یک عنصر خاص از سایت استفاده شود، بنابراین کاربر را تشویق می‌کند تا مسیر خاصی را با کلیک کردن روی یک کادر CTA طی کند.

متن

گاهی اوقات، برای جلوگیری از کاربرد نادرست زمینه، باید کمی فضا ایجاد کنید. کنار هم قرار دادن یک نکته جدی و یک تصویر طنز هیچ لطفی نخواهد کرد.

قاب بندی

این صرفاً زیبایی شناختی است. تصاویر فقط با قاب ها بهتر به نظر می رسند.

و یک قاب عملاً فضایی در اطراف تصویر است تا از نفوذ و نفوذ سایر محرک‌ها جلوگیری کند.

کادربندی کمی پیش پا افتاده به نظر می رسد، اما بسیار مهم است. برای هر کسی که به دنبال راه اندازی فروشگاه آنلاین است، بخشی از کل معامله ناگزیر مجموعه ای از تصاویر محصولات خواهد بود. . سعی کنید آن تصاویر را به سختی به یکدیگر و بدون کادربندی بچسبانید. بهم ریختگی چیزی است که نتیجه می دهد. چشم به طور طبیعی به یک قاب نیاز دارد تا به درستی آنچه را که در مقابلش قرار دارد درک کند. اتفاقاً، طراحی وردپرس دارای برخی ویژگی های راه اندازی عالی در دسترس است.

اگر کار کند…

فضای سفید مدت طولانی با ما بوده است. ریشه در رویکرد خوشنویسان و هنرمندان اوایل قرن بیستم چین دارد. این صنعتگران با کار با جوهر و کاغذ برنج، نه تنها در چیزهایی که به ورق اضافه می‌کردند، بلکه در چیزهایی که خالی می‌ماند معنی پیدا کردند. به همین ترتیب، سکوت در یک مکالمه می تواند بیش از هر کلمه ای گویاتر باشد، و یک فاصله در یک صفحه اگر به روش درست در زمان مناسب استفاده شود، می تواند معنی را منتقل کند.

از این آغاز، فضای سفید به توصیف مدرنیسمی ادامه داد که در سراسر قرن بیستم در سطح جهانی مسلط شد. این نئوکلاسیک جالب امروز هم ادامه دارد و مختصری برای ظرافت و کیفیت است. به همین دلیل است که بسیاری از برندها از آن برای تأثیرگذاری عالی در طراحی تصویر خود استفاده می کنند. وردپرس می‌تواند آن را با تم‌های مینیمالیستی خود ارائه دهد.

موضوعات و الگوها

طراحان پوسته در سراسر جهان تعداد بی‌شماری از گزینه‌های تم سفارشی را در اختیار کاربران وردپرس قرار داده‌اند که می‌تواند به استفاده شما از فضای سفید کمک کند. چه بخواهید از یک موضوع تجارت الکترونیک، یک تم تمیز، یک تم کاملاً زیبا یا یک تم انعطاف‌پذیر استفاده کنید، ارزش این را دارد که به نحوه طراحی وردپرس طیف گسترده‌ای از گزینه‌های تم را نگاه کنید.

تم وردپرس Total تعدادی تنظیمات را ارائه می دهد، به عنوان مثال، که می توانید از آنها برای اضافه کردن و سفارشی کردن فضای سفید فعال در خود استفاده کنید. سایت. از گزینه‌های عرض سایت، فاصله ستون‌ها، ردیف‌های تمام صفحه و موارد دیگر برای افزودن فضای سفید به پست‌ها و صفحات استفاده کنید.

یا می‌توانید با بوم خالی همه چیز را انجام دهید. تم مینیمالیستی کامل و بیشتر یک تم چند منظوره.

قالب‌ها نیز می‌توانند به گسترش فضای سفید کمک کنند. وردپرس چند قالب زیبا را به طراح ارائه می دهد تا از آنها استفاده کند، چه بخواهید یک قالب صفحه فرود داشته باشید یا چیزی کلی تر.

توازن را درست بدست آورید

نکته مهم در مورد فضای سفید دستیابی به تعادل موفق است. همانطور که گفته شد، نمی‌توانید به‌طور هم‌زمان خطر بارگذاری بیش از حد صفحه و کاربر را داشته باشید. از سوی دیگر، باید به نظر برسید که واقعاً چیزی برای گفتن و خدماتی برای ارائه دارید.

میزان فضای سفید برای استفاده می تواند تا حد زیادی به موضوع وب سایت بستگی داشته باشد. مانند همه ابزارهای بازاریابی، آنچه شما بازاریابی می کنید می تواند نحوه بازاریابی شما را شکل دهد. آیا در نحوه نمایش نیاز زیادی دارد؟ اگر محصول بسیار شناخته شده باشد، کاربر به اطلاعات زمینه ای زیادی نیاز نخواهد داشت.

به عنوان مثال، سایت والت دیزنی که با استفاده از طراحی وردپرس ایجاد شده است، مسیر اطلاعات کمی در صفحه فرود شما نام دیزنی را دارید که روی یک تصویر تأثیر زیادی گذاشته است. چیزی که قطعاً دریافت نمی‌کنید و به آن نیاز ندارید، اطلاعاتی است که توضیح دهد دیزنی کیست و درباره چه چیزی است.

برای یک شرکت نوپا با محصولات جدید، ملاحظات دیگری وجود دارد و ایده های SaaS برای کاوش. وسوسه انگیز است که همه این اطلاعات به راحتی در بالا ارائه شوند.

با این حال، منصفانه است که بگوییم، حتی اگر توده‌هایی برای انتشار دارید، باید در مورد کمتر به جای بیشتر اشتباه کنید. همیشه می‌توانید به محض اینکه کاربران تمایل به کسب اطلاعات بیشتر نشان دادند، به صفحات فرعی با جزئیات بیشتر ارجاع دهید. برای نمونه ای از این کار که واقعاً به خوبی انجام شده است، به صفحه فرود WooCommerce مراجعه کنید.


وب‌سایت‌ها زمانی در بهترین حالت خود قرار می‌گیرند که از طریق ظاهر زیبا توجه را به خود جلب می‌کنند و سپس با تسهیل ارتباطات معنادار، توجه را به استفاده خوب معطوف می‌کنند. همانطور که آموختیم، انتقال اطلاعات تنها به حجم محتوا بستگی ندارد. اگر همه چیز را به یکباره به نفع دریافت داده به خواننده ارائه دهید، می تواند منجر به اضافه بار شود.

می توانید این را با فضای سفید ساده کنید. و از فضای سفید می‌توان برای بهترین اثرگذاری با وردپرس استفاده کرد، خواه شما یک طراح متخصص باشید یا کسی که به تازگی شروع به کار کرده است.

فضای سفید فضا می‌دهد، و این می‌تواند چیزی باشد که برای کسب امتیاز برای رسیدن به خانه ضروری است. گاهی اوقات، شیواترین بخش یک مکالمه می تواند حاملگی باشد…. مکث.

خروج از نسخه موبایل