الگوهای بلاک وردپرس چیست؟

الگوهای بلاک وردپرس چیست؟

آیا درباره الگوهای بلاک وردپرس زیاد می شنوید اما دقیقاً نمی دانید هدف آنها چیست؟ شما در جای درستی هستید!

در این پست، ما نه تنها توضیح خواهیم داد که الگوهای بلاک وردپرس چیست، بلکه به شما یاد می دهیم که چگونه از آنها در وب سایت خود استفاده کنید، چگونه الگوهای سفارشی خود را ایجاد کنید و الگوهای آماده بلاک وردپرس را کجا پیدا کنید. آنلاین.

بنابراین، اگر صاحب سایت وردپرس هستید و می‌خواهید از حضور آنلاین خود نهایت استفاده را ببرید، در ادامه مطلب بخوانید تا همه چیزهایی را که باید در مورد این ویژگی جالبی که وردپرس برای شما در نظر گرفته است بدانید – با نام الگوهای بلوک.

بیایید شیرجه بزنیم!

الگوهای بلوک گوتنبرگ چیست؟

WordPress الگوهای بلوک (یا الگوهای بلوک گوتنبرگ) طرح‌بندی الگوهایی هستند که با بلوک‌های گوتنبرگ ساخته شده‌اند. می توانید الگوهای جدید خود را ایجاد کنید یا از الگوهای موجود در فهرست Block Pattern استفاده کنید. آنها راهی سریع برای شروع طراحی صفحات جدید در وب سایت شما هستند.

الگوهای بلوک وردپرس از زمان راه‌اندازی ویرایشگر بلوک در دسترس کاربران بوده است. اما وردپرس 6.0 به طور خاص با تمرکز بر الگوها منتشر شد که به یکی از ابزارهای اصلی برای طراحی و طراحی ساختمان تبدیل شد. قالب ها در وردپرس این نسخه وردپرس الگوها را به جای بلوک های فردی در کانون توجه قرار می دهد.

با الگوهای بلوک وردپرس، می‌توانید قالب‌های کاملی برای صفحات خود بسازید یا فقط بخش‌هایی از یک قالب را بسازید که می‌توانید از آنها به عنوان بخش‌هایی در سایت خود استفاده کنید. یک طرح کامل را می توان از هر تعداد الگوی بلوک که برای نیازهای شما مناسب می دانید ایجاد کرد.

هنگامی که یک الگوی وردپرس را ایجاد یا سفارشی کردید، می‌توانید آن را در کتابخانه خود ذخیره کنید و هر زمان که بخواهید در صفحات یا پست‌های وبلاگ دوباره از آن استفاده کنید.

چرا الگوهای بلاک مفید هستند؟

الگوهای بلوک وردپرس به چند دلیل مفید هستند:

  • هر صاحب وب‌سایتی که مهارت‌های فنی برای ساختن طرح‌های اولیه را ندارد، اکنون می‌تواند از طریق الگوهای بلوک، وب‌سایت خود را عالی جلوه دهد. با استفاده از این ویژگی، می‌توانید صفحات، بخش‌ها و پست‌های خود را بدون تلاش زیاد طراحی کنید.
  • الگوهای بلوک قابل استفاده مجدد و انعطاف پذیر هستند. می توانید الگوهای زیادی را از الگوهای بلاک ذخیره شده خود ایجاد و بازآفرینی کنید. به عنوان مثال، می‌توانید الگوی بلوک یکسانی را در انواع مختلف ذخیره کنید (به عنوان مثال در رنگ‌های مختلف یا تایپوگرافی). این به شما بستگی دارد که چگونه هر الگوی بلوک را سفارشی کنید.
  • همچنین می‌توانید بسیاری از ترکیب‌های بلوک مختلف ایجاد کنید که می‌توانید به سادگی در آینده برای پروژه‌ها یا کمپین‌های مختلف دوباره استفاده کنید< /a>. این در دراز مدت عالی است زیرا در زمان صرفه جویی می کنید و از کارهای تکراری اجتناب می کنید.

نحوه استفاده از الگوهای بلاک وردپرس

در مورد تزئین وب سایت وردپرس خود با صفحات و قالب های زیبا مشتاق هستید؟ بیایید ببینیم چگونه می توانید دقیقاً از الگوهای بلوک وردپرس استفاده کنید.

به صفحه یا پستی که می‌خواهید در آن یک الگو قرار دهید بروید. پس از رسیدن به آنجا، روی نماد + در سمت چپ بالای ویرایشگر بلوک وردپرس کلیک کنید.

وقتی منو باز شد، الگوها را انتخاب کنید. همچنین می توانید دسته ای از الگوها را انتخاب کنید که با نیازهای شما مرتبط تر باشد. روی دکمه کاوش کلیک کنید تا الگوها در یک پنجره بزرگتر باز شوند.

پس از مرور مجموعه الگوها، روی الگویی که دوست دارید در پست یا صفحه درج کنید کلیک کنید. فقط توجه داشته باشید که برخی از الگوهای بلاک از شما نیاز به نصب افزونه های رایگان اضافی دارند (که ممکن است بخواهید یا نخواهید)، بنابراین بخوانید

وقتی در ویرایشگر بلوک درج شد، می‌توانید سفارشی کردن آن را شروع کنید. برای سفارشی کردن یک الگوی بلوک، باید در واقع هر بلوک جداگانه ای را که الگو شامل می شود سفارشی کنید. بنابراین شما فقط باید روی هر بلوک در آن الگو کلیک کنید و آن را به صورت جداگانه سفارشی کنید.

اگر بلوک خاصی را دوست ندارید، همیشه می‌توانید آن را با بلوک دیگری جایگزین کنید – خواه بلوک سفارشی باشد. یا یکی که از قبل در کتابخانه موجود است.

و بس. هنگامی که سفارشی کردن هر بلوک را تمام کردید، الگوی شما آماده نمایش است. به همین راحتی!

از کجا الگوهای بلاک آماده وردپرس را پیدا کنیم

همانطور که احتمالاً قبلاً از بخش قبل متوجه شده اید، وردپرس دارای الگوهای بلوک آماده است که می توانید آزادانه در وب سایت خود از آنها استفاده کنید. اگر به اندازه کافی خلاقیت ندارید یا فقط به الهام بخشی برای طرح های آینده خود نیاز دارید، الگوهای بلوک آماده زیادی را در WordPress رسمی پیدا خواهید کرد. مسدود کردن دایرکتوری الگو.

در اینجا، مجموعه ای چشمگیر از الگوها را خواهید دید که در چند دسته قرار می گیرند: دکمه ها، ستون ها، گالری، سرصفحه، تصاویر، متن و ویژه. در مجموع، دایرکتوری وردپرس به تنهایی بیش از 1900 الگوی بلوک جالب را برای استفاده عمومی ارائه می دهد.

الگوهای بلاک وردپرس چیست 14

وقت خود را صرف بررسی الگوهای موجود کنید تا بتوانید زیباترین طرح ها را برای وب سایت خود بیابید. بنابراین بله، ممکن است کمی طول بکشد تا گزینه‌های مناسب خود را پیدا کنید زیرا گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد.

نحوه استفاده از الگوهای بلاک

دو راه برای اضافه کردن الگوی بلوک به پست ها و صفحات خود وجود دارد. از گوتنبرگ یا از WordPress.org.

درج الگوهای بلوک در گوتنبرگ

الگوهای بلاک وردپرس چیست 15

ساده ترین راه برای استفاده از الگوها از خود ویرایشگر است. هنگام ایجاد محتوا با گوتنبرگ، فقط روی نماد Plus + کلیک کنید و سپس روی تب Patterns کلیک کنید. از اینجا می توانید الگوهای بلوک موجود را مشاهده کنید. سپس برای درج یک الگو کلیک کنید. همین!

کپی و استفاده از الگوها از فهرست الگوها

به طور متناوب می توانید الگوها را از فهرست الگوهای WordPress.org مرور و کپی کنید. وقتی الگویی را پیدا کردید که می‌خواهید از آن استفاده کنید، روی آن کلیک کنید تا در صفحه جدیدی باز شود، سپس روی کپی الگو کلیک کنید.

الگوهای بلاک وردپرس چیست 16

بعد، به پست یا صفحه اولیه خود در داشبورد وردپرس خود بازگردید، جایی که می‌خواهید الگو را اضافه کنید، در ویرایشگر بلوک کلیک راست کرده و جای‌گذاری کنید.

باز هم، اضافه کردن الگوی بلوک وردپرس به وب سایت وردپرس خود بسیار آسان است! فقط به چند کلیک نیاز دارد.

توجه: اگر پس از افزودن یک الگو به صفحه خود، بلوک‌هایی را مشاهده کردید که حاوی «محتوای غیرمنتظره یا نامعتبر» هستند، فقط روی دکمه تلاش برای مسدود کردن بازیابی کلیک کنید تا آن را دریافت کنید. ثابت شد.

در اینجا می روید! شما به تازگی یک الگوی بلوک وردپرس را در وب سایت وردپرس خود کپی کرده اید. می توانید ادامه دهید و آن را مطابق میل خود سفارشی کنید!

چگونه الگوهای بلوک خود را ایجاد کنیم

تا کنون، نحوه استفاده از الگوهای بلاک وردپرس را که به طور پیش فرض در دسترس هستند، یاد گرفته اید. با این حال، اگر به چیزی بسیار خاص یا خاص نیاز دارید که در کتابخانه موجود نیست، می توانید الگوهای خود را ایجاد کنید. در این بخش، ما به شما نشان می دهیم که چگونه الگوهای بلوک خود را بدون کد ایجاد کنید.

ایجاد الگوهای بلوک با گوتنبرگ

اگر می خواهید الگوهای خود را با گوتنبرگ ایجاد کنید، به طرز شگفت انگیزی آسان است. در واقع، شما می توانید الگوهای خود را درست در ویرایشگر وردپرس هنگام ساخت محتوای خود ایجاد کنید.

برای شروع، پست یا صفحه جدید خود را ایجاد کنید و با گوتنبرگ یک طرح بسازید. سپس بلوک(هایی) را که می خواهید به عنوان الگو ذخیره کنید انتخاب کنید. در مثال زیر، گروهی ایجاد کرده‌ایم که می‌خواهیم ذخیره کنیم.

الگوهای بلاک وردپرس چیست 17

روی نماد سه نقطه و سپس روی گزینه ایجاد الگو کلیک کنید.

الگوهای بلاک وردپرس چیست 18

باید یک پنجره بازشو ببینید که در آن می‌توانید الگوی خود را نامگذاری کنید، آن را به یک دسته الگو اضافه کنید و گزینه Synced را فعال/غیرفعال کنید. هنگامی که یک الگو همگام‌سازی می‌شود، همه نمونه‌هایی که الگو را در آن وارد می‌کنید متصل می‌شوند، بنابراین اگر الگو را در آینده به‌روزرسانی کنید همه نمونه‌ها به‌روزرسانی خواهند شد.

پس از کلیک بر روی ایجاد الگوی شما منتشر خواهد شد.

الگوهای بلاک وردپرس چیست 19

همه الگوهای سفارشی خود را در Patterns > My Patterns

خواهید دید.

مرحله بعدی این است که به پست یا صفحه ای که می خواهید الگوی بلوک را در آن وارد کنید، برگردید، روی نماد + > Patterns, کلیک کنید و الگوی خود را جستجو کنید (معروف به نامی که داده اید الگوی شما زمانی که آن را ساختید). الگوی شما باید در آنجا، در کتابخانه نشان داده شود.

الگوهای بلاک وردپرس چیست 20

اگر نیاز دارید یا می خواهید الگوی خود را به روز کنید، می توانید از داشبورد وردپرس > ظاهر > ویرایشگر > الگوها > الگوهای من اصلی خود. از اینجا الگوی مورد نظر را برای ویرایش انتخاب کنید، تغییرات خود را انجام دهید و ذخیره کنید.

اگر الگوی شما همگام‌سازی شده باشد، هر مکانی در وب‌سایت شما که الگو را درج کرده‌اید به‌روزرسانی می‌شود. اگر الگوی شما همگام‌سازی نشده باشد، تغییراتی که در الگوی خود ایجاد کرده‌اید فقط در آینده قابل مشاهده است.

ایجاد الگوهای بلاک وردپرس از طریق فهرست وردپرس

آیا می خواهید یک الگوی بلوک با سایر کاربران وردپرس ایجاد کنید یا به اشتراک بگذارید؟ آن را به دایرکتوری اصلی ارسال کنید! به WordPress.org > Extend > الگوها > بروید الگو برای ایجاد یک الگو باید وارد سیستم شوید. بنابراین اگر حسابی ندارید، مطمئن شوید که یک حساب ایجاد کنید.

الگوهای بلاک وردپرس چیست 21

در مرحله بعد، یک صفحه خالی از ویرایشگر بلوک را می بینید که در آن می توانید بلاک های جدید را اضافه کنید و الگوها را درست همانطور که از طریق داشبورد وردپرس خود انجام می دهید، ایجاد کنید.

در اینجا، می‌توانید نام بلوک‌هایی را که می‌خواهید وارد کنید تایپ کنید. به عنوان مثال. پاراگراف، آیه، تصویر، جلد، عنوان، ستون، رسانه و متن و غیره. همچنین می‌توانید بلوک‌ها را با استفاده از نماد + در گوشه سمت چپ بالا اضافه کنید (درست مانند داشبورد وردپرس خود).

اگر می خواهید از تصاویر استفاده کنید، می توانید آنها را از گالری پیش فرض انتخاب کنید یا تصاویر خود را آپلود کنید. هنگامی که همه بلوک ها را وارد کردید، آنها را سفارشی کردید و نسخه نهایی الگو را ایجاد کردید، می توانید یکی از این دو کار را انجام دهید:

ارسال یک الگو به دایرکتوری

به الگوی خود یک نام، یک توضیح بدهید، یک دسته بندی برای آن انتخاب کنید و روی پایان کلیک کنید. به خاطر داشته باشید که الگوی شما توسط تیم اصلی وردپرس بررسی و در دایرکتوری منتشر خواهد شد. این بدان معنی است که افراد دیگر می توانند از آن در وب سایت های خود استفاده کنند.

پترن خود را به عنوان پیش نویس ذخیره کنید

اگر می خواهید الگو را فقط برای خود نگه دارید (بدون عمومی کردن آن)، فقط آن را به عنوان پیش نویس ذخیره کنید. هر بار که می‌خواهید از الگوهای خود استفاده کنید، به الگوهای من بروید و همه آنها را در آنجا پیدا خواهید کرد.


این آموزش ما در مورد الگوهای بلوک وردپرس را کامل می کند. همانطور که احتمالاً هنگام خواندن این مقاله متوجه شدید، استفاده و سفارشی کردن الگوهای بلوک اصلاً پیچیده نیست. حتی ایجاد الگوهای خود فقط به چند مرحله ساده نیاز دارد.

علاوه بر مدیریت آسان، الگوهای بلاک وردپرس به ویژه مفید هستند، زیرا، حتی اگر مبتدی هستید، این فرصت را دارید که قالب های خود را ایجاد کنید، آنها را هر چند بار که می خواهید سفارشی کنید و در هر نقطه از سایت خود مجدداً از آنها استفاده کنید. .

نظر شما در مورد الگوهای بلاک وردپرس چیست؟ آیا آنها را برای وب سایت خود مفید می دانید؟ از طریق بخش نظرات به ما اطلاع دهید.

خروج از نسخه موبایل