13 معیار و KPI مهم WooCommerce

13 معیار و KPI مهم WooCommerce

WooCommerce یک پلت فرم پیشرو است که صدها معیار را برای اندازه گیری موفقیت یا شکست یک تجارت الکترونیک در طول زمان ارائه می دهد.

با توجه به مجموعه وسیعی از معیارهای موجود، ممکن است برای مشتری درک سریع و واضح عملکرد تجارت الکترونیک خود گیج کننده (یا حتی گیج کننده) باشد.

محدود کردن و نظارت بر این معیارهای کلیدی به ردیابی و هماهنگ ماندن با اهداف تجاری کمک می کند. همچنین به شما کمک می کند تا نحوه تعامل بازدیدکنندگان با سایت WooCommerce خود را درک کنید تا بتوانید نرخ تبدیل را بهبود بخشید و کسب و کار خود را در طول زمان رشد دهید.

این پست وبلاگ معیارهای حیاتی WooCommerce را که آژانس شما باید اندازه گیری کند پوشش می دهد. همچنین خواهیم دید که ایجاد گزارش با AgencyAnalytics چقدر آسان است.

چرا KPI برای مشاغل ووکامرس مهم است؟

هدف نهایی هر کسب و کار WooCommerce، رونق یا کسب سود است. در محیط تجارت الکترونیک پویا و رقابتی، تصمیمات استراتژیک لازم است. و برای اینکه سرپا بمانید و یک قدم جلوتر از رقبا بمانید، باید تصمیماتی بگیرید که با مرتبط‌ترین داده‌ها پشتیبان‌گیری شده باشد.

همه معیارها با اهداف بلندمدت یا اهداف استراتژیک شما مرتبط نیستند، بنابراین باید فقط روی داده‌های مشخصی تمرکز کنید که مستقیماً بر تجارت شما تأثیر می‌گذارد یا بر آن تأثیر می‌گذارد.

اما چگونه تعیین می کنید چه چیزی ارزش ردیابی دارد و چه داده های سطحی چیست؟ اینجاست که تمایز بین معیارها و شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) مطرح می‌شود.

تفاوت بین KPI و معیارهای کسب و کار چیست؟

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، KPIها زیرگروهی از معیارها هستند. در واقع، همه شاخص‌های کلیدی عملکرد معیار هستند، اما همه شاخص‌ها KPI نیستند. برای آسان‌تر کردن این تمایز، به معیارها به‌عنوان چتر کلی که KPIها را در خود جای می‌دهد، فکر کنید.

در حالی که ممکن است جریانی از معیارها برای گزارش دادن داشته باشید، KPIهای شما فقط باید بر اساس اهداف تجاری شما انتخاب شوند.

بیایید معنی معیارها و KPIها برای مشاغل WooCommerce را بررسی کنیم.

متریک ووکامرس

به طور کلی، یک معیار اندازه گیری کمی داده است.

به طور خاص برای مشاغل WooCommerce، می توان از یک معیار برای ردیابی عملکرد هر جنبه از یک کسب و کار استفاده کرد.

به عنوان مثال، فروش، نرخ تبدیل، و میانگین حاشیه سود همگی ارقام عددی هستند که اطلاعات دقیقی را برای یک جنبه تجاری خاص به شما می دهند. با این حال، ممکن است آنها لزوما KPI بر اساس اهداف مشتری شما نباشند.

شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI)

شاخص‌های کلیدی عملکرد معیارهایی هستند که بسته به اهداف فعلی شما روشن‌ترین نشانه‌های موفقیت کلی هستند.

از آنجایی که آنها مستقیماً با اهداف استراتژیک شما همسو هستند، می‌توانید از KPIها برای پیگیری پیشرفت خود به سمت اهداف فعلی یا بلندمدت، برآورد نتایج و تشکیل استراتژی‌های آینده استفاده کنید.

برای انتخاب KPI، معیارهای موجود خود را فیلتر کنید و تصمیم بگیرید که کدام یک در طرح تجاری فعلی شما قرار می گیرند. به دلیل همسویی با نتیجه کسب‌وکار شما، KPI بسیار عمیق‌تر از یک معیار است تا بینشی در مورد پیشرفت کسب‌وکار شما ارائه دهد.

با KPI، شما این توانایی را خواهید داشت:

  1. پیشرفت اهداف خود را به وضوح مشخص کنید
  2. موفقیت ها و نقاط عطف خود را در ارتباط با اهداف تجاری خود زیر نظر داشته باشید
  3. حوزه هایی را که می خواهید در آنها بهبود پیدا کنید اولویت بندی کنید

توجه به این نکته مهم است که هر دو کسب‌وکار ممکن است معیارهای مشابهی را اندازه‌گیری کنند. با این حال، آنها ممکن است در مورد KPIهای کاملاً متفاوتی در رابطه با اهداف کلی خود تصمیم بگیرند.

13 معیار و KPI برتر WooCommerce برای ردیابی

داده‌های اساسی مفیدی در تحلیل‌های WooCommerce ارائه شده است، اما در بیشتر موارد باید KPIهای خود را به صورت دستی محاسبه کنید (مگر اینکه از ابزاری مانند AgencyAnalytics استفاده کنید که در پایان به آن اشاره خواهد شد).

1. فروش

این معیار نشان می دهد که مشتری شما چقدر از وب سایت خود تولید کرده است. همچنین می‌توانید آن را در دوره‌های خاص (به عنوان مثال ساعتی، روزانه، فصلی، سالانه) نقشه‌برداری کنید. مناسب ترین دوره را برای نمایش رشد فروش بر اساس اهداف و جدول زمانی مشتری خود انتخاب کنید.

در اینجا یک نکته وجود دارد – از محبوب‌ترین زمان‌های فروش ساعتی و روزانه برای تعیین دقیق زمان عرضه محصول جدید مطلع باشید. همچنین، به یاد داشته باشید که معیارهای فروش سه ماهه و سالانه را به عنوان KPI برای هدایت برنامه ها داشته باشید.

2. نرخ تبدیل

این معیار، درصد بازدیدکنندگان وب‌سایت مشتری شما است که یک اقدام (مانند تکمیل یک تراکنش آنلاین) را دنبال می‌کنند و مشتری می‌شوند. در حالی که میانگین نرخ تبدیل تنها 2-3٪ است، این یک معیار اساسی برای موفقیت یک تجارت الکترونیک است. کسب و کار.

مشتریان شما باید از این اطلاعات برای بهبود استراتژی بازاریابی دیجیتال خود استفاده کنند و با کمپین های مرتبط، ترافیک واجد شرایط بیشتری را به فروشگاه آنلاین خود هدایت کنند.

3. هزینه هر اکتساب (CPA)

CPA به کل هزینه به دست آوردن مشتری که یک اقدام را تکمیل می کند، اشاره دارد.

این معیار میزان درآمدزایی مؤثر یک کمپین بازاریابی را ردیابی می‌کند، که مخصوصاً برای کمپین‌های پرداخت به ازای کلیک مهم است. هدف این است که CPA را کمتر از AOV (متوسط ​​ارزش سفارش) نگه دارید تا از سودآوری اطمینان حاصل کنید.

4. تعداد معاملات

با ردیابی تعداد تراکنش‌ها، عملکرد تجارت الکترونیک مشتری خود را با همتایان خود در صنعت مقایسه کنید.

این KPI اندازه‌گیری می‌کند که آیا مشتری شما معیارهای صنعت را برآورده می‌کند یا خیر و ممکن است زمینه‌های بهبود را برجسته کند. همچنین به شما این امکان را می دهد که بدانید آیا مشتری شما در مسیر رسیدن به هدف درآمدی است یا خیر.

5. بهای تمام شده کالای فروخته شده (COGS)

این رقم به کل مبلغ صرف شده برای ایجاد یک کالا در بازار مشتری شما اشاره دارد.
به طور کلی، فقط هزینه های مستقیم در تولید محصول در COGS لحاظ می شود (مانند مواد و نیروی کار). سایر هزینه‌ها، مانند تلاش‌های فروش و بازاریابی یا هزینه‌های سربار (به عنوان مثال، اجاره فضای اداری)، در این محاسبه لحاظ نمی‌شوند.

در اینجا چند مرحله برای محاسبه COGS وجود دارد:

مرحله 1: محاسبه (شروع موجودی + خریدها در طول دوره – موجودی پایان)

مرحله ۲: آن عدد را در تعداد کالاهای فروخته شده ضرب کنید (که اگر آن را در دسترس ندارید، باید از مشتری خود دریافت کنید)

6. میانگین حاشیه سود

این معیار به مقدار واقعی که کسب و کار مشتری شما انجام می دهد، منهای هر گونه هزینه ای مانند COGS، سربار، و مالیات اشاره دارد.

در اینجا فرمولی برای به خاطر سپردن وجود دارد:

میانگین حاشیه سود = ((درآمد کل – هزینه ها) / کل درآمد) * 100

از این معیار برای تعیین میانگین سود برای یک زمان خاص (که باید یکی از KPIهای مشتری شما باشد) استفاده کنید.

7. درآمد به ازای هر بازدید کننده (RPV)

RPV میزان درآمدی را که هر بار که بازدیدکننده‌ای به سایت WooCommerce مشتری شما وارد می‌شود، تخمین می‌زند.

RPV = کل درآمد ÷ کل بازدیدکنندگان سایت

برای مثال، بگویید مشتری شما در سال گذشته 400000 دلار از وب سایت تجارت الکترونیک خود فروش داشته است. اگر در مجموع 40000 بازدیدکننده وجود داشته باشد، RPV آنها 10 دلار خواهد بود.

8. ارزش طول عمر مشتری (CLV)

این معیار به ارزش مادام العمر یک مشتری اشاره دارد، به عنوان مثال، مشتری شما چقدر می تواند از هر مشتری در طول رابطه تجاری خود انتظار داشته باشد.

حفظ مشتری آسان‌تر از گرفتن مشتری جدید در هر بار است، بنابراین مشتری شما باید یک سفر یکپارچه مشتری داشته باشد و CLV را در طول زمان دنبال کند.
در اینجا نحوه محاسبه CLV آمده است:

  1. بخش‌هایی از سایت مشتری خود را تعیین کنید که مشتریان تراکنش را در آنجا انجام می‌دهند (مانند سبد خرید)
  2. تاریخچه مشتری را ردیابی کنید و آن سفر مشتری را در یک مکان قرار دهید (به عنوان مثال، امکان ایجاد حساب به مشتریان)
  3. درآمد حاصل از سفر مشتری را اندازه گیری کنید
  4. این مجموع درآمد را برای هر سالی که مشتری باقی مانده اند اضافه کنید. این رقم را در طول مدت سفر مشتری و منهای هر گونه هزینه های مرتبط (به عنوان مثال، هزینه جذب مشتری) ضرب کنید

به طور خلاصه:

CLV = (درآمد مشتری در سال x مدت زمان سفر مشتری) – کل هزینه جذب و نگهداری آن مشتری

یک CLV بالا به معنای خریداران وفادار است، در حالی که CLV پایین ممکن است به مشکلاتی در رضایت مشتری اشاره کند (مانند کنترل کیفیت، مراقبت از مشتری، یا چالش برانگیز بودن ورود).

حتما بررسی کنید که چرا ممکن است CLV پایین رخ دهد. مشتری شما ممکن است فاقد یک ابتکار فعال برای بازگشت مشتریان باشد، مانند کمپین های بازاریابی ایمیلی، برنامه های وفاداری، مشارکت در رسانه های اجتماعی یا پیشنهادات ویژه.

9. نرخ مشتری بازگشتی

این یک معیار بسیار ارزشمند است زیرا به شدت با CLV در ارتباط است. نرخ مشتری برگشتی به درصد مشتریانی اشاره دارد که بازگشته اند و خریدهای اضافی یا تکراری انجام داده اند.

نرخ مشتری برگشتی = (تعداد مشتریانی که بیش از یک بار خرید کرده اند/ تعداد کل مشتریان) * 100

10. سود ناخالص

سود ناخالص = کل فروش – کل بهای تمام شده کالاهای فروخته شده (یعنی COGS)

به بیان ساده، این معیار کل سود بدست آمده در یک دوره معین است. پیگیری این رقم در طول زمان یک KPI مفید برای مشاغل تجارت الکترونیک با اهداف رشد است.

11. افزودن به سبد خرید

این معیار درصد بازدیدکنندگان سایت WooCommerce مشتری شما را نشان می دهد که حداقل یک محصول را به سبد خرید خود اضافه می کنند. حتماً از بهترین افزونه سبد خرید WooCommerce استفاده کنید.

معیار «افزودن به سبد خرید» بر توانایی مشتری شما برای جذب موفقیت آمیز خریداران احتمالی و متقاعد کردن آنها برای انجام یک اقدام متمرکز است. همچنین بینش تجربه کاربر، محصولات ارائه شده، تبلیغات و بازاریابی با هم کار می کنند.

12. نرخ رها شدن سبد خرید

هر بازدیدکننده‌ای که در فروشگاه WooCommerce مشتری شما سبد خرید می‌سازد، خرید را تکمیل نمی‌کند. این معیار درصد خریدارانی را نشان می‌دهد که سبد خرید خود را رها می‌کنند، که ممکن است نشان‌دهنده این باشد که برخی از مناطق به بهبود نیاز دارند. . اینها ممکن است شامل موانعی مانند:

باشند

  • هر گونه اشکال در سایت قبل از تکمیل تسویه حساب
  • زمان بارگیری و زمان خروج کم
  • روش های پرداخت دست و پاگیر

برای مرجع شما، متوسط ​​نرخ صنعت 70-75٪ است که باید برای ارزیابی عملکرد مشتری خود از آن استفاده کنید.

همچنین می‌توانید در اینجا مراقب بازدیدکنندگانی باشید که علاقه نشان داده‌اند اما خرید نکرده‌اند.

در اینجا نحوه محاسبه نرخ رها شدن سبد خرید (به صورت درصد) آمده است:

مرحله 1: محاسبه: تعداد کل خریدهای تکمیل شده ÷ تعداد کل سبدهای خرید ایجاد شده)

مرحله 2: منهای این رقم محاسبه شده از 1

مرحله 3: ضرب در 100

13. امتیاز خالص تبلیغ کننده (NPS)

اندازه‌گیری رضایت مشتری به روش کمی به‌ویژه برای کسب‌وکارهای تجارت الکترونیک مهم است، جایی که NPS وارد می‌شود.

برای جمع‌آوری بازخورد مشتری، پس از تکمیل تراکنش از یک سیستم رتبه‌بندی در وب‌سایت مشتری خود استفاده کنید. حتی می‌توانید رضایت آنها را در طول سفر قبل از تراکنش دنبال کنید.

از NPS به عنوان یک ابزار راهنما برای اصلاح تجربه مشتری به طور مداوم استفاده کنید.

چگونه تعیین کنیم کدام معیارها به عنوان KPI استفاده شود؟

اهداف فروشگاه WooCommerce مشتری شما به شما می گوید که کدام KPI را باید ردیابی کنید. آیا هدف جذب 100 مشتری تا پایان ماه است؟ آیا قرار است تا سال آینده سود ناخالص 5-10 درصد افزایش یابد؟

در هر صورت، شما با گوش دادن دقیق به اهداف اصلی مشتری خود و درک اینکه آژانس شما چه نقشی در دستیابی به آنها ایفا می کند، به انتهای اهداف خود خواهید رسید.

انتخاب و ردیابی KPI

صرف نظر از اینکه کدام KPI را توصیه و نظارت می کنید، مطمئن شوید که آنها را به راحتی در دسترس و به راحتی در دسترس دارید. به این ترتیب، مشتریان شما می توانند هر زمان که لازم باشد به داده های خود دسترسی داشته باشند.

3 نوع گزارش KPI که باید درباره آنها بدانید

در اینجا سه ​​نوع گزارش KPI وجود دارد که آژانس شما باید براساس نیازهای مشتری استفاده کند.

1. گزارشات تحلیلی KPI

این گزارش‌ها برای جزئیات کامل KPIهای مشتری شما استفاده می‌شوند، که معیارهای مهم موفقیت برای هر کسب‌وکار WooCommerce هستند.

گزارش‌های تحلیلی KPI، بینش عمیقی در مورد افزایش و نزول خاص داده‌های KPI ارائه می‌دهد. حتی می‌توانید گزارش‌های تحلیلی تعاملی تهیه کنید که مشتریان را قادر می‌سازد تا داده‌های زنده را به صورت پویاتر ارزیابی کنند.

2. گزارش های KPI عملیاتی

گزارش KPI عملیاتی به نظارت بر فعالیت‌های روزمره یک سایت WooCommerce کمک می‌کند، که می‌تواند برای تصمیم‌گیری‌ها و بهبودهای حیاتی استفاده شود.

به عنوان مثال، مدیر کمپین ممکن است بر اساس یافته‌های کلیدی گزارش KPI عملیاتی، زمان بارگذاری وب‌سایت را بهبود بخشد.

3. گزارش های KPI استراتژیک

با این گزارش، می‌توانید تصویر کاملی از سلامت کسب‌وکار دریافت کنید. گزارش‌های KPI استراتژیک دوره‌ای را که یک کسب‌وکار طی می‌کند نظارت می‌کند و به توسعه استراتژی‌های جدید کمک می‌کند.

همچنین به سرمایه‌گذاران و مالکان می‌گوید که کسب و کار شما در پرتو اهداف و معیارهای تعیین‌شده چگونه عمل می‌کند.

استفاده از AgencyAnalytics برای ایجاد گزارش برای مشتریان شما

WooCommerce داشبورد تجزیه و تحلیل خود را ارائه می دهد که کل فروش، محصولات برتر فروخته شده و غیره را ردیابی می کند. اما پیگیری دستی همه آن داده‌ها در حین اجرای تعداد زیادی فروشگاه WooCommerce برای مشتریانتان، به یک وظیفه بزرگ تبدیل می‌شود.

اگر می‌توانید چندین داده مشتری را روی یک پلتفرم مدیریت کنید و با کلیک یک دکمه گزارش‌های خودکار و با برچسب سفید داشته باشید، چه؟ با AgencyAnalytics امکان پذیر است – در اینجا بهترین دو گزینه برای در نظر گرفتن وجود دارد:

1. یک داشبورد تجارت الکترونیک کاملاً قابل تنظیم ایجاد کنید اگر معیارهای دیگر را نیز دنبال می‌کنید (به عنوان مثال، داده‌های Stripe یا Google Analytics).

بعد از اینکه حساب‌های تجارت الکترونیک خود را به AgencyAnalytics متصل کردید، ایجاد داشبورد به آسانی کشیدن و رها کردن ویجت‌ها است. مزیت اصلی این است که داده‌های شما به‌طور خودکار به‌روزرسانی می‌شوند، به این معنی که دیگر نگران بیرون کشیدن دستی اطلاعات نخواهید بود.

13 معیار و KPI مهم WooCommerce 5

2. از یک داشبورد WooCommerce< از پیش ساخته شده استفاده کنید. /a> برای صرفه جویی در زمان و ساده سازی تلاش های تجارت الکترونیک خود در یک مکان.

نیازی به اختراع مجدد چرخ نیست – کافی است حساب WooCommerce خود را به AgencyAnalytics متصل کنید و هر زمان که به آن نیاز داشتید به داده‌های بصری جذاب خود دسترسی پیدا کنید.

چگونه AgencyAnalytics گزارش ووکامرس را آسان می کند

به طور خلاصه، در اینجا آمده است که AgencyAnalytics چگونه می تواند به شما کمک کند تا تلاش های WooCommerce مشتریان خود را ساده کنید:

  • گزارش‌های WooCommerce خودکار در عرض چند ثانیه آماده ارائه هستند و می‌توانند بر اساس برنامه گزارش‌دهی یا با کلیک یک دکمه برای مشتریان ارسال شوند
  • داشبوردهای WooCommerce کاملاً قابل تنظیم به شما امکان می دهد دقیقاً آنچه را که هر کاربر می بیند کنترل کنید. به مشتریان خود داشبوردهایی با هضم آسان ارائه دهید که تجارت الکترونیک، ترافیک وب، رسانه های اجتماعی و موارد دیگر را نشان می دهد!
  • ابزار حسابرسی سایت SEO به شما امکان می دهد رتبه بندی دقیق کلمات کلیدی را برای مشتریان پیگیری کنید و استراتژی تجارت الکترونیک آنها را بر اساس آن تغییر دهید
  • حساب‌های نامحدود کارکنان و مشتریان کل تیم شما را قادر می‌سازد وارد سیستم شده و عملکرد WooCommerce را نظارت کند
  • برچسب‌گذاری سفید به شما امکان می‌دهد نام تجاری (مانند رنگ‌ها و آرم‌های سفارشی) را ادغام کنید و ایمیل‌های خودکار را از آدرس ایمیل آژانس خود ارسال کنید. همچنین می‌توانید یک رابط تلفن همراه که به عنوان برنامه شخصی شما عمل می‌کند علامت‌گذاری کنید
  • به‌روزرسانی‌های تلفن همراه می‌تواند برای مشتریان شما ارسال شود تا فروشگاه خود را در حال حرکت ردیابی کنند
  • چندین مشتری را مدیریت کنید و به داده‌های هر مشتری در یک پلتفرم جامع دسترسی پیدا کنید! در یک لحظه بین چندین فروشگاه جابجا شوید.

در زمان صرفه جویی کنید و داده ها را از چندین مشتری با بیش از ۷۰ ادغام، ابزارهای سئو قدرتمند و گزارش های نامحدود متصل کنید. AgencyAnalytics را به مدت 14 روز رایگان امتحان کنید.


WooCommerce یک پلتفرم پویا است که به شما امکان می‌دهد در بالای بازی خود باشید. از تسهیل تراکنش‌های آنلاین گرفته تا ارائه یک تجربه مشتری یکپارچه، این یک تغییر قطعی بازی برای هر کسب‌وکار تجارت الکترونیک است.

برای بهبود و مشاهده بهترین عملکرد، مطمئن شوید که معیارهای WooCommerce را که مشخص کرده‌ایم ردیابی کرده و در مورد KPIهای کسب و کار مرتبط تصمیم بگیرید. با ادغام داده‌های خود در یک گزارش KPI و استفاده از ابزار گزارش‌دهی پویا مانند AgencyAnalytics برای ساده‌سازی کل فرآیند، یک قدم جلوتر بروید.

بعد از اینکه اقدامات لازم را انجام دادید، در موقعیت بهتری برای رشد تجارت الکترونیک خود و رسیدن به اهداف خود خواهید بود.

خروج از نسخه موبایل