الگوریتم جدید گوگل برای عنوان صفحات چند زبانه

الگوریتم جدید گوگل برای عنوان صفحات چند زبانه

Google به طور مداوم الگوریتم‌های جستجوی خود را اصلاح می‌کند تا بهترین و سریع‌ترین پاسخ‌ها را به جستجوگران ارائه دهد. اگرچه این تغییرات می تواند برای وب مسترها ناامید کننده باشد زیرا آنها برای بهینه سازی وب سایت وردپرس خود برای جستجو تلاش می کنند، به روز رسانی ها به طور کلی به بهبود تجربه کاربر کمک می کنند.

اخیراً، Google یکی از این تغییرات را ایجاد کرده است که اگر سایت وردپرس چند زبانه را اجرا کنید ممکن است شما را تحت تأثیر قرار دهد. . با این به روز رسانی الگوریتم، گوگل نحوه مدیریت عناوین صفحات چندزبانه و ترجمه شده را تغییر می دهد. در اصل، اگر عنوان صفحه شما به زبان یا خطی متفاوت از محتوای اصلی صفحه شما نوشته شده باشد، Google اکنون آن را در نتایج جستجو تغییر خواهد داد.

آنچه Google درباره به‌روزرسانی می‌گوید

در اعلام این تغییر، Google گفت :

ما یک بهبود الگوریتمی معرفی کردیم که اسنادی را که در آن عنصر عنوان به زبان یا خطی متفاوت از محتوای آن نوشته شده است، شناسایی می‌کند و عنوانی را که شبیه زبان و خط سند است انتخاب می‌کند. این بر اساس این اصل کلی است که عنوان یک سند باید با زبان یا خط محتوای اصلی آن نوشته شود.

آنها در ادامه به ارائه دو مثال پرداختند. اولین مورد به عناوین صفحات چند زبانه مانند:

می پردازد

गीतांजलि की जीवनी – بیوگرافی گیتنجالی به زبان هندی

در این صورت، Google ابتدا تشخیص می‌دهد که کدام زبان بیشتر در صفحه وب استفاده می‌شود، سپس عنوان صفحه را کوتاه می‌کند تا فقط آن زبان را شامل شود. برای این مثال، اگر صفحه وب به زبان هندی نوشته شده باشد، نتیجه جستجو به:

کوتاه می شود

गीतांजलि की जीवनी

مثال دوم به متن نویسه‌گردانی‌شده مانند:

می‌پردازد

جیس دش من هولی کلی جاتی های

در این مورد، مجدداً Google تشخیص می‌دهد که چه اسکریپتی عمدتاً در صفحه وب استفاده می‌شود و از همان اسکریپت در نتایج جستجو استفاده می‌کند. در این مثال، اگر وب سایت با حروف هندی نوشته شده باشد، عنوان نشان داده شده در نتایج جستجو به صورت زیر خواهد بود:

जिस देश में होली खेली जाती है

به‌عنوان بهترین روش، Google توصیه می‌کند عنوان صفحه‌ای را انتخاب کنید که با زبان و خط صفحه وب شما مطابقت داشته باشد.

چگونه این ممکن است بر مدیران وب سایت تأثیر بگذارد

عناوین صفحات، با نام مستعار برچسب‌های عنوان، برای سئو بسیار مهم هستند. هنگامی که عنوان صفحه خود را می نویسید، باید یک توضیح کوتاه ایجاد کنید که به کاربران (و Google) اجازه دهد تا بدانند صفحه وب شما در مورد چیست.

عنوان در چند مکان مختلف نمایش داده می شود. در مرحله اول، این چیزی است که آن صفحه را در برگه مرورگر برچسب گذاری می کند. دوم، زمانی که افراد محتوای شما را به اشتراک می گذارند، اغلب در پیوندهای رسانه های اجتماعی گنجانده می شود. و در نهایت، تگ عنوان معمولاً همان چیزی است که مردم به عنوان عنوان/پیوند در نتایج جستجو می بینند. به این دلایل، می‌خواهید عنوان صفحه‌تان آموزنده، مرتبط و جذاب باشد تا مردم بخواهند روی آن کلیک کنند.

با این حال، همانطور که در این به‌روزرسانی الگوریتم مشاهده می‌کنیم، Google لزوماً از عنوانی که برای صفحه خود انتخاب کرده‌اید در نتایج جستجو استفاده نمی‌کند. در واقع، اگر آنها احساس نمی کنند که برچسب عنوانی که نوشته اید تجربه کاربری خوبی برای جستجوگر فراهم می کند، ممکن است آن را به طور کامل تغییر دهند.

این می‌تواند برای مدیران وب‌سایت ناامیدکننده باشد، زیرا ممکن است پیامی که فکر می‌کردید با مخاطبان خود ارسال می‌کنید به نفع شخصی که Google انتخاب می‌کند گم شود. همچنین ممکن است احساس کنید که دیگر کنترلی روی کلمات کلیدی که در عنوان ظاهر می‌شوند ندارید.

اما این به‌روزرسانی این واقعیت را تغییر نمی‌دهد که باید کلمات کلیدی را در برچسب عنوان خود به عنوان بخشی از SEO WordPress خود قرار دهید< /a>. وقتی صحبت از وب سایت های چند زبانه می شود، فقط باید کلمات کلیدی خود را با زبان غالب صفحه مطابقت دهید.

چیزهایی که برای وب سایت های چند زبانه باید در نظر گرفت

راه اندازی یک وب سایت چند زبانه می تواند به افزایش ترافیک و فروش با دسترسی به افراد از مناطق و فرهنگ های مختلف کمک کند. حتی اگر خودتان به چند زبان صحبت نمی کنید، تعداد زیادی افزونه وردپرس وجود دارد که سایت شما را برای شما ترجمه می کند. اگرچه این ترجمه‌های خودکار کامل نیستند، اما می‌توانند نتایج شگفت آور خوب.

یک چیزی که هنگام ترجمه سایت خود باید به خاطر داشته باشید این است که به جای داشتن دو زبان در کنار هم در یک صفحه، Google استفاده از صفحات جداگانه برای هر زبان–یک صفحه به زبان انگلیسی، دیگری به زبان آلمانی، و دیگری مثلاً به زبان عربی. این به کاربران امکان می‌دهد محتوای شما را فقط به زبان دلخواه خود ببینند و مجبور نباشند در متن ناآشنا حرکت کنند.

در حالی که می‌توانید وب‌سایت‌های کاملاً متفاوتی برای هر زبان راه‌اندازی کنید (مثلا examplesite.com برای انگلیسی و examplesite.de برای آلمانی)، لزوماً مجبور نیستید. به جای آن می‌توانید زیر دامنه‌های فردی مانند de.examplesite.com را برای محتوای آلمانی خود راه‌اندازی کنید. این می تواند به سازماندهی محتوای شما کمک کند و مدیریت آن را آسان تر کند.

مهم نیست که چگونه ساختار وب سایت چند زبانه خود را انتخاب می کنید، گوگل به وضوح اعلام کرده است که برچسب های عنوان شما باید با زبان اصلی هر صفحه مطابقت داشته باشد.

چگونه عنوان صفحه خود را در وردپرس به روز کنیم

در تنظیمات پیش‌فرض وردپرس، برچسب عنوان شما به‌طور خودکار با عنوانی که صفحه یا پست خود را می‌دهید مطابقت دارد. در این مثال، تنها راه برای به‌روزرسانی برچسب عنوان، به‌روزرسانی صفحه یا نام پست در داشبورد وردپرس است.

اما این به شما انعطاف زیادی نمی دهد. تنظیمات پیش‌فرض به شما این امکان را نمی‌دهد که مثلاً به صفحات خود عناوینی بدهید که در داشبورد برای شما مفید هستند (مانند صفحه اصلی، درباره ما، مناطق) و عناوین کاملاً متفاوت برای SEO.

برای اینکه کنترل بیشتری روی برچسب‌های عنوان خود داشته باشید، باید افزونه‌ای مانند Yoast SEO. این ابزار مفید به شما این امکان را می دهد که به هر صفحه یا پست فردی بروید و عنوان SEO را وارد کنید که با عنوانی که در داشبورد وردپرس خود استفاده می کنید متفاوت است. حتی نکات و امتیازات مفیدی دارد که به شما کمک می‌کند برچسب‌های عنوان بهتری بنویسید.

نکاتی برای نوشتن عناوین صفحه خوب

نادیده گرفتن عناوین صفحه‌ای که توسط Google انتخاب کرده‌اید به نفع چیز دیگری می‌تواند خسته‌کننده باشد. اما راه جلوگیری از این امر نوشتن عناوین صفحه با کیفیت بالا است که با بهترین شیوه های SEO مطابقت دارد.

عناوین خود را کوتاه نگه دارید

یک عرض ثابت در پیکسل ها وجود دارد که در جستجو نشان داده می شود. عناوین صفحاتی که خیلی طولانی هستند یا قطع می شوند یا توسط گوگل جایگزین می شوند. طول کاراکتر مشخصی برای عناوین شما وجود ندارد، اما بیشتر عناوینی که 50 تا 60 کاراکتر طول دارند مناسب هستند.

ارتباط کلیدی است

عناوین شما باید به جستجوگران کمک کنند تا بفهمند پس از ورود به صفحه وب شما، چه انتظاراتی می‌توانند داشته باشند.

مطمئن شوید که آنها در نحوه توصیف آنچه کاربر هنگام کلیک بر روی آن می تواند انتظار داشته باشد، دقیق و فریبنده هستند. هرچه عنوان شما با محتوای واقعی صفحه مرتبط تر باشد، برای سئو بهتر خواهد بود و احتمال بیشتری وجود دارد که گوگل از عنوان انتخابی شما استفاده کند.

کلید کلیدی هدف خود را در ابتدا وارد کنید

با قرار دادن یک کلمه کلیدی هدف درست در ابتدای عنوان، بلافاصله به جستجوگران (و Google) اجازه می‌دهید تا بدانند صفحه شما در مورد چیست. البته، اگر منجر به دستور زبان نامناسب یا عبارت‌سازی نامناسب می‌شود، این کار را انجام ندهید – خوانایی در درجه اول است، اما قرار دادن کلمه کلیدی خود تا حد امکان به ابتدا عمل خوبی است.

هرزنامه نباشید

تلاش برای وادار کردن مردم به کلیک کردن روی پیوند شما با گنجاندن اطلاعات نادرست، کلمات کلیدی زیاد، حروف بزرگ تصادفی یا شکلک‌های غیرضروری می‌تواند صفحه شما را غیرحرفه‌ای و هرزنامه جلوه دهد. این به رتبه‌بندی سئوی شما آسیب می‌زند و احتمال اینکه Google مورد دیگری را برای عنوان صفحه شما انتخاب کند، افزایش می‌یابد.

آن را ثابت نگه دارید

همانطور که قبلا ذکر شد، عنوان صفحه شما باید از همان زبان و اسکریپت متن اصلی صفحه استفاده کند.

از آزمایش عناوین صفحه خود نترسید

اگر نگران این هستید که این به‌روزرسانی Google بر وب‌سایت شما تأثیر منفی بگذارد، بهتر است به آمار سایت خود نگاهی بیندازید و عناوین مختلف را امتحان کنید تا ببینید چه چیزی بهترین کار را می‌کند.

یک راه آسان برای مشاهده عملکرد وب‌سایتتان، دانلود افزونه کیت سایت برای وردپرس. این به شما امکان می دهد به ابزارهایی مانند Google Analytics و Search Console درست در داشبورد وردپرس خود دسترسی داشته باشید. هنگامی که به این داده ها دسترسی پیدا کردید، می توانید شروع به آزمایش عناوین صفحات مختلف کنید و ببینید که چگونه کار می کنند. فقط به یاد داشته باشید که تغییرات شما مدتی طول می کشد تا نتایج نشان داده شود، بنابراین تغییرات زیادی را یکجا یا پشت سر هم انجام ندهید.

به عنوان مثال، اگر از عناوین نویسه‌گردانی شده استفاده می‌کردید، اما اسکریپت اصلی صفحه شما ژاپنی است، می‌توانید چندین عنوان مختلف کانجی را امتحان کنید و ببینید کدام یک بیشترین کلیک را دارد.

اگر از افزونه ترجمه استفاده می کنید و به زبانی که صفحه به آن نوشته شده صحبت نمی کنید، ممکن است دشوار باشد. در این صورت باید از خدمات یک مترجم حرفه ای استفاده کنید. برخی از افزونه های ترجمه این را به عنوان یک سرویس افزودنی شامل می شوند. می توانید ارائه دهنده خدمات زبان خود را برای کمک به شما بیابید.


به‌روزرسانی اخیر الگوریتم Google برای عناوین صفحات چندزبانه، با تطبیق نتایج جستجو با زبان مورد استفاده در صفحه، تجربه کاربر را برای جستجوگران بهبود می‌بخشد. با این حال، اگر نمی خواهید گوگل عنوان صفحه شما را برای شما انتخاب کند، از یک افزونه SEO برای به روز رسانی عنوان صفحات خود استفاده کنید. و از امتحان انواع مختلف نترسید تا ببینید چه چیزی بهترین کار را می کند.

خروج از نسخه موبایل