به طور فعال در برابر آسیب پذیری های وردپرس محافظت کنید

به طور فعال در برابر آسیب پذیری های وردپرس محافظت کنید

بدون شک، وردپرس همچنان محبوب‌ترین پلتفرم مدیریت محتوا در جهان است و 43٪ از وب سایت ها در سراسر جهان. با توجه به محبوبیت بسیار زیاد آن و تعداد کسب و کارهایی که در پلتفرم WP فعالیت می کنند، جای تعجب نیست که یک وب سایت WP یک هدف رایج برای حملات سایبری باشد.

آیا تمام تلاش خود را برای ایمن نگه داشتن وب سایت خود و ایمن نگه داشتن داده های حساس انجام داده اید؟ بیایید پیدا کنیم.

در اینجا آسیب پذیری های رایج وردپرس و نحوه ایمن سازی فعالانه سایت خود آورده شده است.

آسیب‌پذیری‌ها و انواع وردپرس

در ابتدا، اجازه دهید چند مفهوم کلیدی را تعریف کنیم تا تصویر واضحی از آسیب‌پذیری‌های WP در واقع به دست آوریم. اکوسیستم وردپرس به پلاگین‌ها، برنامه‌های افزودنی، ادغام‌ها، تم‌ها و قالب‌ها متکی است تا یک وب‌سایت قابلیت‌های مورد نظر را به دست آورد.

این ویژگی‌ها هستند که به شما امکان می‌دهند همه چیز را از فروشگاه‌ها و وبلاگ‌های تجارت الکترونیک گرفته تا سایت‌های عضویت و ویژگی‌های متقابل مختلف که منجر و درآمد ایجاد می‌کنند، اجرا کنید. متأسفانه، وقتی هر نوع داده حساس مشتری یا کارمند را در سایت خود مدیریت می کنید، این خطر وجود دارد که یک حمله سایبری ممکن است عملکرد شما را مختل کند یا این داده ها را درز کند.

آسیب‌پذیری‌های رایج می‌تواند شامل XSS، CSRF، تزریق SQL، عدم تطابق SSL و حملات DDoS همه جا حاضر، به نام چند. همچنین آسیب‌پذیری‌های داخلی متعددی وجود دارد که ناشی از نادیده‌گیری‌ها است، مانند استفاده نکردن از رمزهای عبور قوی، نداشتن افزونه‌های امنیتی مناسب، یا محدود نکردن تلاش‌های ورود به سیستم.

آموزش ضعیف کارمندان در مورد همه مسائل امنیتی و نحوه مدیریت صحیح داده های حساس یکی دیگر از آسیب پذیری های بزرگ وردپرس است که باید با آموزش امنیت سایبری آن را برطرف کنید.

ممکن است کار زیادی به نظر برسد، اما ارزش آن را دارد که در درازمدت کارمندان، مشتریان و اعتبار برند خود را ایمن نگه دارید.

عواقب یک حمله سایبری موفق

قبل از اینکه به مراحل مشخصی که می‌توانید برای محافظت بهتر از وب‌سایت WP خود بردارید، بپردازیم، اجازه دهید چند لحظه به عواقب احتمالی مرتبط با نقض موفقیت‌آمیز داده‌ها توجه کنیم.
در اینجا برخی از پیامدهای احتمالی ارائه شده در این اینفوگرافیک آورده شده است. از سیستم اکران:

به طور فعال در برابر آسیب پذیری های وردپرس محافظت کنید 5

همانطور که می بینید، برخی از پیامدهای یک حمله سایبری می تواند طولانی مدت و هزینه بر باشد، از جمله:

  • سرقت داده های حساس
  • از دست دادن کسب و کار
  • تخریب وب سایت و نام تجاری
  • از دست دادن درآمد
  • ناتوانی در به دست آوردن مشتریان جدید

اینها تنها برخی از مشکلاتی است که در این سناریو با آنها مواجه خواهید شد، که به شما نیاز دارد تا یک برنامه روابط عمومی خوب و یک استراتژی بازیابی فاجعه برای جلوگیری از ضرر کامل داشته باشید. 

ما به آنچه می‌توانید در صورت حمله سایبری موفقیت‌آمیز برای نجات شرکت و شهرت آن انجام دهید، اشاره خواهیم کرد، اما به جرات می‌توان گفت که انجام اقدامات پیشگیرانه ارزش آن را دارد. 

بهترین روش ها برای امنیت وردپرس

اکنون که متوجه شدید آسیب‌پذیری‌های وردپرس چیست و چگونه می‌توانند بر برند شما تأثیر بگذارند، بیایید به مراحل مشخصی که می‌توانید برای ایمن سازی سایت خود بردارید بپردازیم.

افزونه امنیتی مناسب را نصب کنید

یکی از اشتباهات رایج امنیتی که صاحبان وب سایت مرتکب می شوند، نصب تعداد زیادی افزونه امنیتی است. به دلیل در دسترس بودن این ابزارها و وعده هایی که می دهند، نصب افزونه های امنیتی متعدد می تواند وسوسه انگیز باشد.

با این حال، این رویکرد می‌تواند به سرعت به درگیری بین افزونه‌ها منجر شود و باعث کاهش سرعت یا ایجاد آسیب‌پذیری‌های جدید شود. به یکی از بهترین افزونه های امنیتی WordPress با سابقه اثبات شده که توسعه دهندگان مرتباً به روز می کنند، بچسبید. برای مثال، Wordfence یا Solid Security هر دو گزینه عالی هستند.

از رمزهای عبور قوی و محدود کردن دسترسی استفاده کنید

به طور فعال در برابر آسیب پذیری های وردپرس محافظت کنید 6

تعجب خواهید کرد که چگونه بسیاری از صاحبان وب سایت ها آسیب پذیری های وردپرس را صرفاً با استفاده از رمزهای عبوری که شکستن آنها بسیار آسان است ایجاد می کنند. مهم است که از مجموعه‌های قوی و منحصربه‌فرد گذرواژه‌ها برای همه داده‌های ورود به سیستم خود استفاده کنید و هرگز این توالی‌ها را در پلتفرم‌های دیگر تکرار نکنید.

برای انجام سریع این کار می‌توانید از یک تولیدکننده رمز عبور استفاده کنید، که همچنین اطلاعات ورود به سیستم WP و میزبانی شما را در یک ظرف امن ذخیره می‌کند. سپس باید میزان دسترسی را که برای این لاگین ها می دهید محدود کنید. 

مطمئن شوید که فقط شما و مدیر وب سایت شما حقوق دسترسی به صفحه مدیریت خود را دارید.

از احراز هویت دو مرحله ای استفاده کنید

در صورت شک، همیشه از احراز هویت دو مرحله ای استفاده کنید. رمزهای عبور ممکن است به بیرون درز کند یا از طریق کلاهبرداری های فیشینگ به سرقت برود. برای محافظت از سایت خود در برابر ورود غیرمجاز، باید احراز هویت دو مرحله ای را فعال کنید تا از کاربر بخواهید از طریق یک کد پیام کوتاه، یک تماس تلفنی یا یک برنامه احراز هویت هویت خود را تأیید کند.

این روش یک خط دفاعی دوم ایجاد می کند که نفوذگر احتمالی راهی برای نفوذ نخواهد داشت. بسته به پلاگین امنیتی ای که استفاده می کنید، این ممکن است یک ویژگی باشد، اما در صورت عدم امکان تعداد زیادی 2FA وردپرس پلاگین را انتخاب کنید.

VPN: گزینه خوب دیگری

این ایده خوبی است که همه افراد در شبکه شما از VPN استفاده کنند، به خصوص آن دسته از کارمندان و همکارانی که به باطن وب سایت شما دسترسی دارند. استفاده از IP VPN خصوصی، اتصال را ایمن و پنهان می‌کند تا ربات‌ها نتوانند کاربر را ردیابی کنند، و همچنین کدهای مخرب نمی‌توانند اطلاعات آنها را رهگیری کنند.

استفاده از VPN یک راه ساده و در عین حال موثر برای افزودن یک لایه امنیتی به شبکه تجاری شما و در نتیجه وب سایت شما است. 

از یک ارائه دهنده هاست ایمن استفاده کنید

ناگفته نماند که باید از یک ارائه دهنده میزبانی استفاده کنید که بر امنیت در بسته ها و خدمات میزبانی خود تأکید دارد. ارائه دهندگان را تحقیق کنید و در مورد فرآیندها و سیاست ها با آنها صحبت کنید.

به طور فعال در برابر آسیب پذیری های وردپرس محافظت کنید 7

در این اینفوگرافیک مفید بالا از TrendMicro< /a>، می‌توانید مشاهده کنید که چگونه نقض داده‌ها رخ می‌دهد، بنابراین مطمئن شوید که ارائه‌دهنده شما به طور منظم پشتیبان‌گیری انجام می‌دهد، اقدامات امنیتی در سطح سرور را اجرا می‌کند و از کنترل‌های دسترسی قوی برای همه کارمندانی که با مشتری روبرو هستند استفاده می‌کند. همچنین می خواهید بدانید که ارائه دهنده به آخرین اقدامات و سیاست های امنیت سایبری پایبند است. 

در WPExplorer ما WP Engine را توصیه می کنیم، زیرا این چیزی است که ما استفاده می کنیم. اما هر میزبان وردپرس مدیریت شده خوبی اقدامات امنیتی ذکر شده را ارائه می دهد.

در نظارت مستمر سرمایه گذاری کنید

نظارت مستمر وب سایت یکی از مهمترین عناصر امنیت پیشگیرانه است. این استراتژی به ویژه هنگامی که رویدادهای زنده را در وب سایت خود اجرا می کنید بسیار مهم است.

وب‌سایت‌هایی که عملکردهای زنده برای رویدادها دارند، می‌توانند در معرض حملات هم‌زمان، هرزنامه‌های مخاطبان و فیشینگ در چت قرار بگیرند. خوشبختانه، هنگامی که افراد، برای مثال، خرید زنده در وب سایت خود هنگامی که در حال پخش جریانی یا انجام وبینارهای فروش محور هستید. برای جلوگیری از فعالیت های مخرب باید بتوانید کل زیرساخت خود را در زمان واقعی نظارت کنید. 

از نرم افزار ضد هرزنامه استفاده کنید

حتماً از یک افزونه ضد هرزنامه استفاده کنید که محتوای هرزنامه را در سایت شما شناسایی و مسدود می کند، مانند به عنوان نظرات مخرب یا ربات هایی که از فرم تماس شما سوء استفاده می کنند. این افزونه می تواند به ویژه در طول رویدادهای زنده شما که در بالا ذکر کردیم مفید باشد، زیرا می خواهید اهداف مخرب را در زمان واقعی مسدود کنید و هر محتوای تولید شده توسط کاربر را کنترل کنید.

به طور منظم از سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید

به طور فعال در برابر آسیب پذیری های وردپرس محافظت کنید 8

پشتیبان‌گیری از وب‌سایت بخش مهمی از چک لیست امنیتی شما است و اطمینان می‌دهد که می‌توانید عملیات خود را از سر بگیرید. مهم نیست چه اتفاقی می افتد حتی یک حمله سایبری ناموفق می تواند برخی از داده ها را پاک کند یا وب سایت شما را بی ثبات کند، بنابراین می خواهید بتوانید سایت خود را به سرعت بازیابی کنید.

شما می توانید این شبکه ایمنی را با پشتیبان گیری منظم از سایت وردپرس خود و سپس ذخیره سازی ایجاد کنید. پشتیبان گیری ایمن در سرورهای خارجی یا بسترهای ذخیره سازی ابری. بسته به تعداد دفعات تغییر محتوای سایت شما، برنامه پشتیبان گیری شما می تواند متفاوت باشد. بنابراین اگر محتوای زیادی را مرتباً اضافه می کنید، ممکن است بخواهید روزانه از سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. اما اگر فقط یک بار در ماه سایت خود را به‌روزرسانی می‌کنید، مطمئناً می‌توانید بین نسخه‌های پشتیبان کمی بیشتر صبر کنید.

اهمیت به‌روزرسانی‌های به موقع برای اکوسیستم وردپرس شما

به‌روزرسانی‌ها برای اکوسیستم وردپرس بسیار مهم هستند که باید جداگانه درباره آن صحبت کنیم. بسیاری از صاحبان مشاغل تنها هسته، افزونه ها و مضامین وردپرس خود را به صورت تصادفی و بدون داشتن برنامه و استراتژی مشخص به روز می کنند.

به‌روزرسانی‌های WP شما باید بخشی جدایی‌ناپذیر از کیفیت فراگیر باشند سیستم مدیریت که شامل ویژگی های امنیتی برای زیرساخت شما می شود. امنیت باید بخشی از مدیریت کیفیت باشد زیرا به طور مستقیم بر کیفیت تجربه کاربر و نحوه خدمت رسانی شما به مشتریان از طریق سایت خود تأثیر می گذارد. 

تنظیم هشدارهای به‌روزرسانی خودکار راه خوبی برای به‌روزرسانی فوری همه ویژگی‌ها با در دسترس قرار گرفتن نسخه‌های جدید است.

چگونه سایت وردپرس خود را از نظر آسیب پذیری کنترل کنیم

نظارت یکی دیگر از جنبه های حیاتی یک رویکرد جامع به امنیت وردپرس است. نه تنها برای شما مهم است که وب سایت خود را در زمان واقعی برای شناسایی حملات احتمالی و جلوگیری از فعالیت های مخرب نظارت کنید، بلکه باید ممیزی های منظم را نیز انجام دهید.

ممیزی‌های امنیتی، که باید شامل تست قلم باشد، باید بخشی منظم از استراتژی امنیتی شما باشد. تست قلم (یا “تست نفوذ”) شبیه سازی یک حمله هکری است تا ببیند وب سایت چقدر با چنین رویدادی کنار می آید. راه عالی دیگر برای نظارت بر کل زیرساخت خود از طریق روش‌های پیشرفته مانند زیر ساختار است. نظارت که به تیم‌های فناوری اطلاعات اجازه می‌دهد مسائل را به سرعت ردیابی و کشف کنند تا از عملکرد، امنیت و رضایت کاربر اطمینان حاصل کنند.

همه این تکنیک ها – نظارت، آزمایش و تجزیه و تحلیل عملکرد – را ترکیب کنید تا تیم فناوری اطلاعات خود را برای ارائه یک وب سایت شگفت انگیز به مشتریان خود توانمند کنید. 

اگر سایت وردپرس شما هک شد چه کاری باید انجام دهید

در صورتی که سایت شما هک شد، باید آماده باشید و سریع اقدام کنید. 

دو مرحله وجود دارد که باید روی آن تمرکز کنید: رفع مشکل و مدیریت شهرت برند. در مرحله اول، وب سایت خود را به طور کامل ایزوله می کنید تا از نشت اطلاعات بیشتر یا ورود ناخواسته جلوگیری کنید.

سپس منبع حمله و کد مخرب را پیدا کرده و آن را حذف خواهید کرد. پس از آن، می توانید وب سایت خود را از یک نسخه پشتیبان امن بازیابی کنید. البته شما خودتان می توانید از پس این کار بر بیایید، اما شرکت هایی مانند Sucuri که متخصص هستند و می توانند به شما کمک کنند تا سایت خود را سریع راه اندازی کنید.

از سوی دیگر، وقتی نوبت به مدیریت شهرت می‌رسد، داشتن یک برنامه روابط عمومی برای این سناریو مهم است. باید فوراً به مشتریان خود اطلاع دهید که مشکل را برطرف کرده اید و به آنها یادآوری کنید که امنیت آنها بالاترین اولویت شماست.

مطمئن شوید که به منظور حفظ اعتماد مشتریان آسیب دیده، غرامت مناسبی ارائه می دهید.


WordPress یک سیستم مدیریت محتوای همه کاره است که با افزونه‌های بسیار به شما امکان می‌دهد همه چیز را از یک وبلاگ پر رونق گرفته تا یک تجارت الکترونیک و فراتر از آن را اجرا کنید. با این حال، اگر می‌خواهید از اعتبار برند و مشتریان خود محافظت کنید، باید مراقب باشید که سایت خود را در معرض خطر یا فعالیت مخرب آنلاین قرار ندهید.

حتماً از این نکات و بهترین روش‌ها برای تقویت اقدامات امنیتی وردپرس خود استفاده کنید و در عین حال داده‌های ارزشمندی را برای بهبود امنیت آن در طول زمان جمع‌آوری کنید. اگر نقض داده رخ دهد، مطمئن شوید که یک برنامه بازیابی دقیق در محل دارید!

خروج از نسخه موبایل