چگونه موفقیت کمپین بازاریابی ایمیلی وردپرس را اندازه گیری کنیم

چگونه موفقیت کمپین بازاریابی ایمیلی وردپرس را اندازه گیری کنیم

بازاریابی ایمیلی ابزاری حیاتی برای کسب و کارها است. این فرصتی است برای ارتباط با مشتریان خود در سطح شخصی تر از طریق رسانه های متعلق به. 

حتی چشمگیرتر این است که می توانید 36 دلار برای هر دلار خرج شده در بازاریابی ایمیلی. این یک ROI عظیم 3600٪ است. 

اما وردپرس از کجا می آید؟ فراتر از مدیریت محتوا، وردپرس طیف وسیعی از افزونه های بازاریابی ایمیل را ارائه می دهد. افزونه هایی مانند MailPoet و AcyMailing به شما امکان ایجاد، مدیریت و ارسال کمپین های ایمیل را مستقیماً از داشبورد وردپرس خود می دهند. این ادغام باعث صرفه جویی در وقت شما می شود و تضمین می کند که همه چیز مورد نیاز خود را در یک مکان متمرکز دارید. 

با این حال، راه اندازی کمپین های بازاریابی ایمیلی در وردپرس و امید به بهترین ها کافی نیست. شما باید بدانید که چه چیزی کار می کند و چه چیزی خوب نیست، بنابراین می توانید در صورت لزوم تغییر دهید و دوباره استراتژی کنید. 

این مقاله نحوه اندازه‌گیری موفقیت کمپین ایمیل خود را در سیستم مدیریت محتوا پوشش می‌دهد.

می توانید موفقیت کمپین های خود را با استفاده از چندین معیار اندازه گیری کنید. پلاگین های ایمیل وردپرس معمولا با تجزیه و تحلیل های پیشرفته ارائه می شوند که گزارش های دقیقی از این معیارها ارائه می دهند. در اینجا پنج معیار کلیدی وجود دارد که باید به آنها توجه داشت. 

1. نرخ‌ها

را باز کنید

نرخ باز کردن درصدی از گیرندگانی است که ایمیل شما را باز کرده اند. این معیار بینش هایی را در مورد اثربخشی خطوط موضوعی و ارتباط کمپین شما ارائه می دهد.

چگونه موفقیت کمپین بازاریابی ایمیلی وردپرس را اندازه گیری کنیم 8

در حالی که نرخ‌های باز در صنایع مختلف متفاوت است، میانگین نرخ باز در اطراف 26.80%. اگر نرخ باز شما کمتر از این معیار باشد، ممکن است بخواهید تاکتیک های خود را دو برابر کنید. 

تصور کنید که 20000 ایمیل ارسال می کنید، اما فقط 200 گیرنده زحمت باز کردن آنها را می کشند (نرخ باز شدن 1٪). سپس، می دانید که احتمالاً با افرادی که می خواهند از شما بشنوند صحبت نمی کنید. یا خطوط موضوع شما به اندازه کافی قانع کننده نیست که آنها را برای کلیک کردن تحریک کند. در هر صورت، استراتژی بازاریابی ایمیلی شما نیاز به اصلاح دارد. 

ابتدا، به بهبود خطوط موضوعی خود فکر کنید (جزئیات بیشتر بعدا). همچنین، اگر گیرندگان شما ایمیل های شما را باز نمی کنند، ممکن است در زمان نامناسبی به آنها دسترسی پیدا کنید. بنابراین، زمان‌های مختلف ارسال را آزمایش کنید تا زمان بهینه‌ای را پیدا کنید که به احتمال زیاد با ایمیل‌های شما درگیر می‌شوند.

همچنین ممکن است بخواهید لیست ایمیل خود را مرتباً پاکسازی کنید. تقسیم بندی لیست ایمیل و شخصی سازی استراتژی های دیگری هستند که می توانند نرخ باز شدن شما را افزایش دهند.  

2. نرخ کلیک

نرخ کلیک (CTR) درصدی از افرادی است که روی یک پیوند یا فراخوان برای اقدام در ایمیل شما کلیک می کنند. این به شما می گوید که آیا محتوای ایمیل به اندازه کافی جذاب است که کاربران را وادار به کلیک بر روی تماس برای اقدام در محتوا کند.

برای محاسبه CTR:

چگونه موفقیت کمپین بازاریابی ایمیلی وردپرس را اندازه گیری کنیم 9

یک معیار برای CTR خوب نیز معمولاً بین 2.6٪ تا 3.43 کاهش می یابد. اما CTR پایین لزوماً به معنای بد بودن محتوای شما نیست. گاهی اوقات، می تواند نشان دهد که فراخوان برای اقدام شما نیاز به بهینه سازی دارد.

بنابراین، اگر با CTR پایین دست و پنجه نرم می‌کنید، تماس‌های خود را مجدداً بهینه کنید. از رنگ های متضاد، فونت های پررنگ یا دکمه هایی مانند تصویر زیر استفاده کنید. همچنین، مطمئن شوید که CTAهای شما واضح، مختصر، و بر روی یک اقدام ایمیل متمرکز هستند.

چگونه موفقیت کمپین بازاریابی ایمیلی وردپرس را اندازه گیری کنیم 10

از دریافت کنندگان زیاد با CTAهای بیش از حد در یک ایمیل اجتناب کنید. مثال بالا را بررسی کنید.

3. نرخ تبدیل

مشترک شما ایمیل را باز کرده است. بعدش چی؟ البته شما می خواهید که روی CTA شما کلیک کنند، به صفحه فرود رفته و عمل مورد نظر شما را انجام دهند. اما از کجا می دانید که چند نفر از آنها همه این کارها را انجام داده اند؟ نرخ تبدیل خود را پیگیری کنید. 

نرخ تبدیل، درصد گیرندگانی را که پس از باز کردن ایمیل شما اقدام نهایی مورد نظر شما را انجام می دهند، اندازه گیری می کند. این می تواند خرید، درخواست قیمت یا پر کردن فرم ثبت نام باشد. این معیار نشان می‌دهد که کپی ایمیل و صفحه فرود شما چقدر متقاعدکننده و مؤثر است.

برای محاسبه نرخ تبدیل:

چگونه موفقیت کمپین بازاریابی ایمیلی وردپرس را اندازه گیری کنیم 11

برای تجارت الکترونیک، نرخ تبدیل ایمیل بالاتر از 2%< /a> به طور کلی خوب در نظر گرفته می شود. اگر با نرخ تبدیل پایین دست و پنجه نرم می کنید، مشکل می تواند از کپی ایمیل شما یا محتوای صفحه فرود باشد. 

بنابراین، روی بهبود محتوا و اصلاح CTAهای آنها تمرکز کنید:

  • پاکتر
  • مرتبط
  • قانع کننده تر
  • به طور برجسته نمایش داده می شود.

در نهایت، ایمیل را برای افراد بر اساس ترجیحات، رفتارها یا تعاملات گذشته آنها تنظیم کنید. این تضمین می کند که ایمیل خود را برای افرادی که واقعاً می خواهند آنها را بخوانند ارسال می کنید. 

4. نرخ پرش

نرخ پرش درصدی از ارسال ایمیل است که با موفقیت به صندوق ورودی مخاطبان شما نرسیده است. پرش ها را می توان به عنوان نرم یا سخت طبقه بندی کرد.

پرش نرم یک رد موقت توسط سرور ایمیل گیرنده است که اغلب به دلیل مشکلاتی مانند صندوق پست کامل یا مشکلات سرور است. بعداً ایمیل را دوباره ارسال کنید، زیرا ممکن است مشکل خود به خود حل شود.

هنگامی که آدرس ایمیل نامعتبر است یا وجود ندارد، یک پرش سخت اتفاق می افتد. این ممکن است به دلیل تغییر ایمیل توسط گیرنده یا اشتباه تایپی در آدرس ارائه شده باشد. ارسال مجدد ایمیل جهش سخت را حل نمی کند.

اگر ایمیل‌های شما همچنان پرش می‌کنند، می‌دانید که مشکلی در لیست مخاطبین شما وجود دارد. بنابراین، به کیفیت لیست ایمیلی که می سازید توجه بیشتری داشته باشید. 

به عنوان مثال، می‌توانید از یک شرکت تأیید شده (COI) در فرم‌های اشتراک خود استفاده کنید. این به شما کمک می‌کند آدرس‌های ایمیل جدید را تأیید کنید و احتمال ایمیل‌های نامعتبر یا جعلی را کاهش دهید.

5. بازگشت سرمایه

در پایان روز، همیشه می خواهید درآمد از لیست ایمیل شما. شما می توانید این را با اندازه گیری بازگشت سرمایه (ROI) خود پیگیری کنید. 

نظارت بازگشت سرمایه به شما کمک می‌کند بدانید که آیا کمپین شما سود ایجاد می‌کند یا منابع شما را تخلیه می‌کند. 

از فرمول زیر برای محاسبه ROI بازاریابی ایمیلی خود استفاده کنید:

چگونه موفقیت کمپین بازاریابی ایمیلی وردپرس را اندازه گیری کنیم 12

برای بهبود ROI خود، بهترین شیوه های بازاریابی ایمیلی را در زیر در نظر بگیرید:

بهترین روش ها برای بازاریابی ایمیلی وردپرس

در اینجا برخی از بهترین روش‌ها وجود دارد که به شما کمک می‌کند از کمپین‌های بازاریابی ایمیلی خود در وردپرس بهترین استفاده را ببرید: 

محتوای شخصی سازی شده جذاب ایجاد کنید

محتوا در بازاریابی ایمیلی پادشاه است. بنابراین، تمرکز شما باید روی ایجاد ایمیل‌های جذاب و جذاب باشد. 

روی خطوط موضوع کار کنید. خطوط موضوعی را در نظر بگیرید که کنجکاوی را برمی انگیزد و احساس فوریت یا انحصار را ایجاد می کند. این موارد شانس شما را برای مشاهده نرخ های باز بالاتر افزایش می دهد. به عنوان مثال: 

  • پیشنهاد زمان محدود
  • فقط امروز 50% صرفه جویی کنید!

مطمئن شوید که برای پیام های ایمیل خود ارزش قائل شوید. برای مثال، جدا از ایمیل‌های تراکنشی، می‌توانید خبرنامه‌های ایمیل آموزشی تهیه کنید. فرض کنید قصد دارید یک دوره بازاریابی محتوا را بفروشید. می توانید نکات مفیدی برای نوشتن وبلاگ شخصی در ایمیل بازاریابی خود ارائه دهید. اگر این ایمیل برای مشترکین ایمیل و خوانندگان خبرنامه شما جذاب باشد، از آنها خواسته می شود که روی CTA کلیک کنند و در نهایت دوره شما را بخرند.

در نهایت، پیام های شخصی سازی شده ایجاد کنید. این می تواند به سادگی خطاب به گیرندگان خود با نام یا ارسال یک پیام ویژه در روز تولد آنها باشد. هنگامی که کاربران جدید در خبرنامه شما مشترک می شوند، جمع آوری اطلاعات مناسب مهم است، بنابراین به یاد داشته باشید که فیلدهای مرتبط را به فرم اشتراک خبرنامه خود اضافه کنید. اکثر افزونه‌های فرم وردپرس دارای فیلدهای زیادی هستند که می‌توانید برای جمع‌آوری اطلاعات مشترکین از آنها استفاده کنید، بنابراین مطمئن شوید که فکر را در فرم های خود قرار دهید  

اطمینان از تحویل ایمیل و اجتناب از فیلترهای هرزنامه

چگونه موفقیت کمپین بازاریابی ایمیلی وردپرس را اندازه گیری کنیم 13

مهم نیست محتوای ایمیل شما چقدر عالی باشد، اگر به صندوق ورودی مشترکین شما نرسد، موثر نخواهد بود. بنابراین، چگونه می توانید قابلیت تحویل را بهبود بخشید؟ 

از طریق یک سرور قابل اعتماد SMTP (پروتکل انتقال ایمیل ساده) از نصب وردپرس خود ایمیل ارسال کنید. نمونه های عالی برای وردپرس Sendlayer، SMTP.com و Brevo هستند. وقتی از SMTP برای ارسال ایمیل استفاده می‌کنید سرورها اطمینان حاصل می‌کنند که ایمیل‌های زیبای شما به صندوق ورودی مخاطبان هدف شما می‌رسند. به پوشه اسپم ختم شود. 

مطمئن شوید که شهرت فرستنده خوبی نیز دارید. فوراً به موارد پرش و لغو اشتراک رسیدگی کنید و از شکایات بیش از حد هرزنامه خودداری کنید. 

فهرست ایمیل خود را بخش بندی کنید

بخش بندی لیست ایمیل به شما امکان می دهد محتوای شخصی شده را به گروه های خاصی از مشترکین علاقه مند ارسال کنید. شما می توانید بخش های مشتری را با تقسیم بندی جمعیتی، رفتاری یا مبتنی بر علاقه ایجاد کنید. 

بخش بندی جمعیتی شامل تقسیم مشترکین خود بر اساس سن، جنسیت، مکان و غیره است. بنابراین، می توانید آنها را بر اساس این ویژگی ها هدف قرار دهید. فرض کنید که یک فروشگاه آنلاین لباس دارید. مخاطبان خود را به مرد و زن تقسیم کنید. سپس، می‌توانید مردان را با ایمیل‌هایی از مدهای جدید مردانه، ایده‌های سبک، و غیره هدف قرار دهید. 

بخش‌بندی رفتاری عواملی مانند سابقه خرید، تعاملات وب‌سایت و غیره را در نظر می‌گیرد. می‌توانید از آنها برای تنظیم محتوای ایمیل خود استفاده کنید. 

فرض کنید یک پلت فرم B2B SaaS دارید ارائه چندین محصول مانند سازنده صفحه فرود، نرم افزار بازاریابی ایمیلی و ابزارهای اتوماسیون بازاریابی. در چنین حالتی، ردیابی محتوا و صفحاتی که سرنخ‌های شما با آن‌ها تعامل دارند، ایده‌آل است. سپس، آن‌ها را بر اساس محصولی که به نظر می‌رسد به آن علاقه‌مند هستند، در بخش‌های مرتبط قرار دهید. این به شما کمک می‌کند تا مخاطبین را با محتوای ایمیل مرتبط هدف قرار دهید.

چگونه موفقیت کمپین بازاریابی ایمیلی وردپرس را اندازه گیری کنیم 14

می‌توانید مشترکینی را با اولویت‌های مشابه گروه‌بندی کنید. برای مثال، می‌توانید همان ایمیل‌ها را برای مشترکینی که کفش‌های کتانی را ترجیح می‌دهند و مجموعه‌ای متفاوت را برای گروهی که چکمه‌ها را ترجیح می‌دهند، ارسال کنید. با ایمیل های سفارشی، می توانید از افزایش تعامل و نرخ تبدیل اطمینان حاصل کنید. افزونه GetResponse می تواند در اینجا برای شما معجزه کند. این افزونه یکپارچه سازی WooCommerce را ارائه می دهد تا بتوانید به راحتی به لیست مشتریان و داده های تقسیم بندی خود برای ایجاد ایمیل های بازاریابی خود دسترسی داشته باشید. 

با مقررات و قوانین بازاریابی ایمیلی مطابقت داشته باشید

پیروی از مقررات و قوانین بازاریابی ایمیلی برای حفظ اعتماد مشترکین شما بسیار مهم است.

بنابراین، قبل از هر چیزی، رضایت خود را برای پیروی از مقررات عمومی حفاظت از داده دریافت کنید. فقط برای افرادی که به صراحت اجازه دریافت ایمیل های شما را داده اند ایمیل ارسال کنید. برای تأیید رضایت آنها یا اشتراک ایمیل و نگهداری سوابق رضایت از فرآیندهای انتخاب دوگانه استفاده کنید.

همچنین، یک پیوند لغو اشتراک قابل مشاهده را در همه ایمیل‌های هفتگی، روزانه یا ماهانه خود قرار دهید. به‌علاوه، درخواست‌های لغو اشتراک را فوراً رعایت کنید و اطلاعات تماس افراد لغو اشتراک را از لیست پستی خود حذف کنید.

در آخر، آدرس پستی فیزیکی خود را در ایمیل‌های خود قرار دهید. این یک الزام تحت مقررات مختلف بازاریابی ایمیلی است، مانند قانون CAN-SPAM در ایالات متحده.


اندازه‌گیری موفقیت کمپین‌های بازاریابی ایمیلی در وردپرس به شما نشان می‌دهد که آیا کمپین شما به امتیاز لازم رسیده است یا خیر. 

برای انجام این کار، روی معیارهایی مانند نرخ باز، نرخ تبدیل، نرخ کلیک، نرخ پرش و بازگشت سرمایه تمرکز کنید. 

اگر نتایج رضایت بخش نبود، تلاش های بازاریابی ایمیلی خود را افزایش دهید. استراتژی محتوای خود را بهبود بخشید، از سرورهای SMTP استفاده کنید، لیست خود را تقسیم بندی کنید و قوانین و مقررات مربوطه را رعایت کنید. 

با این کار، در مسیر موفقیت در کمپین های بازاریابی ایمیلی خود در وردپرس قرار خواهید گرفت.

خروج از نسخه موبایل