6 مورد نیاز سرور وردپرس مهم که باید بدانید

6 مورد نیاز سرور وردپرس مهم که باید بدانید

اخیراً، یکی از کاربران ما پرسید که نیازهای سرور توصیه شده برای اجرای یک وب سایت وردپرس چیست.

بهترین چیز در مورد وردپرس این است که تقریباً در هر نوع محیطی کار می کند. با این حال، هنگامی که یک راه حل میزبانی را برای سایت خود انتخاب می کنید، مهم است که بررسی کنید که آیا پیش نیازهای اولیه را برآورده می کند یا خیر.

در این مقاله، الزامات مهم سرور وردپرس را که باید بدانید را به اشتراک می گذاریم.

6 مورد نیاز سرور وردپرس مهم که باید بدانید 1

چرا بررسی الزامات سرور مهم است؟

همه وب سایت های وردپرس در اینترنت به سرور نیاز دارند تا تابع. آنها برای ذخیره و استفاده از فایل های وب سایت، پایگاه داده ها، فایل های رسانه ای، محتوا و سایر داده های مهم استفاده می شوند.

وقتی نوبت به اجرای روان وردپرس می رسد، برخی از الزامات سرور وجود دارد که باید به آنها توجه کنید. از نظر فنی، وردپرس در شرایط مینیمالیستی مانند نسخه‌های قدیمی PHP یا سخت‌افزار پایه کار می‌کند، اما ایده‌آل نیست.

سرور وردپرس نقش مهمی در عملکرد سایت شما دارد. مشخصات محدود سرور می تواند سایت شما را کند کند، که می تواند تأثیر منفی بر تجربه کاربر و رتبه بندی کلمات کلیدی داشته باشد.

همچنین رسیدگی به میخ های بزرگ در ترافیک را دشوار می کند. اگر چندین افزونه های وردپرس و ابزارهای شخص ثالث، پس برآوردن نیازهای سرور بسیار مهم است. در غیر این صورت، خطر شکستن سایت خود یا تجربه عملکرد کند خواهید داشت.

گفته شد، بیایید به الزامات سرور برای وردپرس نگاه کنیم. برای رفتن به هر بخش می توانید روی پیوندهای زیر کلیک کنید:

نیازهای مهم سرور وردپرس

برای اجرای وردپرس، باید برخی از پیش نیازها را بررسی کنید. این موارد عبارتند از نسخه PHP، MySQL یا MariaDB، پشتیبانی HTTPS، وب نوع سرور، فضای ذخیره سازی و سایر مشخصات سخت افزاری.

بیایید نگاهی دقیق‌تر به هر یک از این الزامات بیندازیم.

پشتیبانی می کند

وردپرس در حال حاضر به PHP نسخه 7.4 یا بالاتر برای عملکرد روان نیاز دارد. PHP یک زبان برنامه نویسی برای ایجاد وب سایت های تعاملی پویا است. متن باز است و وردپرس با استفاده از PHP نوشته شده است.

مانند هر زبان برنامه نویسی دیگری، نسخه های زیادی از PHP وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. هر نسخه تا 2 سال به روز رسانی و رفع مشکل را دریافت می کند. در حالی که وردپرس رسما نسخه 7.4 PHP را توصیه می کند، دیگر هیچ به روز رسانی امنیتی دریافت نمی کند.

به همین دلیل است که ما استفاده از آخرین نسخه را پیشنهاد می کنیم. اگر قبلاً یک سایت وردپرس دارید، بهتر است نسخه PHP را در اولین فرصت به روز کنید.

این کار سایت شما را در برابر آسیب پذیری های امنیتی محافظت می کند، اشکالات، بدافزارها و هکرها. به علاوه، با اجرای فرآیندها بسیار سریعتر و کاهش مصرف حافظه، عملکرد را بهبود می بخشد.

همچنین می‌توانید نسخه PHP سرور خود را با رفتن به ابزارها » سلامت سایت از داشبورد وردپرس بررسی کنید. از اینجا، به برگه «اطلاعات» بروید.

6 مورد نیاز سرور وردپرس مهم که باید بدانید 2

بعد، می‌توانید به برگه «سرور» بروید.

بروید و روی برگه کلیک کنید تا بخش Server را باز کنید و اطلاعات سیستم سرور را به همراه نسخه PHP مشاهده کنید.

6 مورد نیاز سرور وردپرس مهم که باید بدانید 3

علاوه بر آن، باید حافظه PHP اختصاص داده شده توسط سرور وردپرس را نیز بررسی کنید. حافظه PHP مقدار حافظه ذخیره شده برای اجرای فرآیندهای مبتنی بر PHP است.

حافظه استاندارد PHP مورد استفاده وردپرس 64 مگابایت است، اما اغلب به اندازه کافی زیاد نیست. اگر یک کار یا فرآیند برای کار کردن به حافظه بیشتری نیاز دارد، ممکن است منجر به خطای اتمام حافظه وردپرس.

یک راه حل ساده افزایش حافظه PHP با ویرایش دستی است. فایل wp-config.php یا فایل .htaccess. یا می توانید با ارائه دهنده میزبانی وب خود تماس بگیرید و محدودیت را افزایش دهید.

2. نسخه های پیشنهادی MySQL یا MariaDB

را بررسی کنید

WordPress MySQL نسخه 5.7 یا بالاتر و MariaDB نسخه 10.4 یا بالاتر را برای عملکرد توصیه می کند.

MySQL و MariaDB سیستم های مدیریت پایگاه داده مورد استفاده وردپرس برای ذخیره و بازیابی اطلاعات وبلاگ برای نصب و استفاده از وردپرس روی سرور فقط به یکی از سیستم ها نیاز دارید.

به راحتی می توانید از cPanel ارائه دهنده هاست خود به پایگاه داده ها دسترسی داشته باشید. به عنوان مثال، به سادگی از phpMyAdmin برای دسترسی به پایگاه داده MySQL در مرورگر وب خود استفاده کنید.

6 مورد نیاز سرور وردپرس مهم که باید بدانید 4

با این حال، هنگام بررسی الزامات سرور وردپرس، مطمئن شوید که پایگاه داده در یک درایو حالت جامد (SSD) ذخیره شده است. این سریعترین فناوری ذخیره سازی موجود در حال حاضر است و عملکرد سریعی را ارائه می دهد.

همچنین باید ببینید آیا سرور بهینه سازی پایگاه داده و اگر گزینه ای برای پشتیبان گیری خودکار پایگاه داده وجود دارد.

3. به دنبال نرم افزار NGINX یا Apache Web Server

باشید

نرم افزار بهینه وب سرور توصیه شده توسط وردپرس NGINX یا Apache است. در حالی که اجرای وردپرس اجباری نیست، استفاده از هر یک از این نرم افزارها مزایای خاصی دارد.

به عنوان مثال، Apache یک نرم افزار سرور منبع باز است که سریع، قابل اعتماد است، و امن تقریباً 31٪ از سرورهای وب را تامین می کند و بسیار قابل تنظیم است. شما می توانید از افزونه ها و ماژول های مختلف برای رفع نیازهای هر محیطی استفاده کنید.

از طرف دیگر، NGINX جدیدتر و سریعتر است و برای اجرا به منابع کمتری نیاز دارد. آپاچی این بیش از 34 درصد از سرورهای وب را اجرا می کند و برای رفع مشکلات عملکرد توسعه یافته است. با این حال، انعطاف پذیری را که با آپاچی دریافت می کنید را ارائه نمی دهد.

هنگامی که به دنبال یک وب سرور برای سایت وردپرس خود هستید، آپاچی یا NGINX یک انتخاب عالی است.

نکته PRO: بسیاری از کاربران با نرم‌افزار سرور Litespeed نیز موفقیت زیادی کسب کرده‌اند. اگر علاقه مند به بررسی آن هستید، توصیه می کنیم از استفاده کنید Hostinger زیرا آنها میزبانی Litespeed را با کمتر از 2.99 دلار در ماه بهینه کرده اند.

4. پشتیبانی از HTTPS توسط سرور وردپرس

HTTPS یا پروتکل انتقال فرامتن ایمن، یک روش رمزگذاری است که ارتباط بین سرور و مرورگر کاربر شما را ایمن می‌کند. این افزونه HTTP است و همه آدرس‌های وب با HTTPS شروع می‌شوند.

6 مورد نیاز سرور وردپرس مهم که باید بدانید 5

HTTPS استراق سمع اتصال شما را برای هکرها سخت‌تر می‌کند و به امن‌تر شدن سایت شما کمک می‌کند. به علاوه، سیگنال مثبتی را به موتورهای جستجو مانند Google ارسال می کند و به بهبود SEO وردپرس.

به همین دلیل مهم است که بررسی کنید آیا سرور وردپرس شما از HTTPS پشتیبانی می‌کند و گواهینامه‌های SSL را ارائه می‌دهد.

برای جزئیات بیشتر، می‌توانید راهنمای ما را در نحوه دریافت گواهینامه SSL رایگان برای وب سایت وردپرسی خود.

5. الزامات سخت افزاری سرور وردپرس

هنگام انتخاب سرور وردپرس، باید به برخی از مشخصات سخت افزاری اساسی نیز توجه کنید.

به این دلیل است که یک وب سرور در واقع یک سرور فیزیکی است که وب سایت ها را با افراد در اینترنت ذخیره می کند و به اشتراک می گذارد. اگر الزامات سخت افزاری محدود است، ممکن است با مشکلات ذخیره سازی، عملکرد ضعیف و سایر خطاهای وردپرس.

برخی از الزامات سخت افزاری مهم عبارتند از بررسی فضای دیسک موجود برای ذخیره سازی، RAM (حافظه دسترسی تصادفی) و CPU (واحد پردازش مرکزی).

  • ذخیره سازی (فضای دیسک) – حداقل فضای دیسک مورد نیاز برای وردپرس 1 گیگابایت است. با این حال، پیشنهاد می کنیم به دنبال سرورهایی باشید که حداقل 10 گیگابایت یا بیشتر فضای ذخیره سازی را ارائه می دهند. وردپرس از فضای دیسک برای ذخیره فایل های وب سایت، تصاویر، فیلم ها، افزونه ها، تم ها و سایر داده ها استفاده می کند. بنابراین، با رشد سایت شما، بهتر است فضای کافی برای اجرای روان وب سایت خود داشته باشید. به‌علاوه، به دنبال درایوهای SSD باشید زیرا سریع‌تر از HDD استاندارد (درایوهای دیسک سخت) هستند.
  • حافظه (RAM) – به عنوان یک پیوند بین هارد دیسک سرور و پردازنده شما عمل می کند. RAM با ذخیره موقت داده های مورد نیاز CPU از هارد دیسک، فرآیندهای سرور را سرعت می بخشد. خود وردپرس فقط به حداقل 512 مگابایت رم نیاز دارد، اما به دنبال وب سروری باشید که گزینه ای برای گسترش داشته باشد. همانطور که سایت شما رشد می کند، برای بهبود عملکرد به رم بیشتری نیاز خواهید داشت.
  • قدرت پردازش (CPU) – پردازنده یا CPU مغز وب سرور شما است و کنترل می کند که در یک زمان معین چه تعداد فرآیند می تواند اتفاق بیفتد. عملکرد آن معمولا بر حسب گیگاهرتز (گیگاهرتز) یا تعداد هسته های موجود اندازه گیری می شود. وردپرس برای کار معمولی فقط به یک CPU 1.0 گیگاهرتز نیاز دارد. با این حال، پردازنده‌های قدرتمندتر چندین هسته دارند و عملکرد سریع‌تری ارائه می‌کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر، لطفاً به راهنمای ما در چگونه اندازه ایده آل یک وب سرور را برای وب سایت خود تعیین کنیم.

6. مکان سرور وردپرس و گزینه CDN

خود را بررسی کنید

فاصله فیزیکی بین مکان سرور سایت شما و مکان کاربر می تواند بر سرعت بارگذاری وب سایت شما تأثیر بگذارد. اگر کاربر در نزدیکی سرور شما قرار داشته باشد، سایت شما در مقایسه با شخصی که دورتر زندگی می کند سریعتر بارگذاری می شود.

برای سرعت سایت وردپرس خود، بسیاری از وب سرورها یک شبکه تحویل محتوا (CDN) ارائه می دهند.

این شبکه ای از سرورها است که در سرتاسر جهان پخش شده است و نسخه های ثابت سایت شما را ذخیره می کنند. هنگامی که کاربری می خواهد محتوای شما را مشاهده کند، نزدیکترین سرور در CDN فورا وب سایت را بارگیری می کند.

6 مورد نیاز سرور وردپرس مهم که باید بدانید 6

اگرچه این یک نیاز فنی سرور نیست، وقتی به شرکت‌های میزبانی برای نیازها و الزامات سایت خود نگاه می‌کنید، اگر شرکتی که انتخاب می‌کنید یک CDN< /a>.

شاید بخواهید فهرست بهترین خدمات CDN وردپرس.

پاداش: بهترین سرورهای وردپرس را انتخاب کنید

اکنون که برخی از مشخصات مهم سرور وردپرس را می دانید، گام بعدی انتخاب راه حل میزبانی است که این الزامات را برآورده کند.

در بیش از 16 سال تجربه خود، چندین میزبان وب سایت را آزمایش کرده ایم. و برای کمک به شما، در اینجا برخی از بهترین ارائه دهندگان هاستینگ وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید.

1. Bluehost

6 مورد نیاز سرور وردپرس مهم که باید بدانید 7

Bluehost قدیمی‌ترین میزبان وب است در بازار، و آنها یک ارائه دهنده میزبانی رسمی وردپرس هستند.

یک دامنه رایگان به مدت 1 سال، یک گواهینامه SSL رایگان و یک کلیک نصب وردپرس با هر طرح. بعلاوه، فضای ذخیره سازی وب SSD از 10 گیگابایت شروع می شود و تا 100 گیگابایت می رسد.

علاوه بر آن، CDN رایگان را با هر طرح قیمت گذاری ارائه می دهد. اگر میزبانی اختصاصی را انتخاب کنید، حداقل 4 هسته CPU (2.3 گیگاهرتز) و 1 ترابایت فضای ذخیره سازی HDD دریافت خواهید کرد.

2. SiteGround

6 مورد نیاز سرور وردپرس مهم که باید بدانید 8

SiteGround یکی از بهترین هاست ارائه دهندگان هاست محبوب و با بالاترین امتیاز آنها یک راه حل امنیتی و سرعت داخلی منحصر به فرد برای وردپرس ارائه می دهند.

با SiteGround، نصب رایگان وردپرس، 10 گیگابایت فضای ذخیره سازی وب تا 40 گیگابایت، گواهی SSL رایگان برای پشتیبانی از HTTPS، CDN رایگان و موارد دیگر دریافت می کنید.

به راحتی حداقل نیازهای سرور وردپرس را برآورده می کند و راه حل های پیشرفته ای را ارائه می دهد. به عنوان مثال، به‌طور خودکار نسخه PHP را پس از پایدار شدن به‌روزرسانی می‌کند و به شما امکان می‌دهد پایگاه‌های داده MySQL نامحدود ایجاد کنید، فضای ذخیره‌سازی SSD و موارد دیگر را ارائه می‌دهد.

3. میزبان

6 مورد نیاز سرور وردپرس مهم که باید بدانید 9

Hostinger یکی از < a href="https://www.wpbeginner.com/showcase/fastest-wordpress-hosting/" title="8 سریعترین میزبانی وردپرس (تست های عملکرد)">سریعترین خدمات میزبانی وردپرس در صنعت. نصب خودکار وردپرس با یک کلیک، CDN رایگان، نام دامنه رایگان و پشتیبانی 24/7 مشتری را ارائه می دهد.

بهترین بخش در مورد هاستینگر این است که حداقل فضای ذخیره سازی آن 100 گیگابایت است که تا 200 گیگابایت می رسد. به علاوه، سریع ترین فناوری SSD موجود در حال حاضر را ارائه می دهد.

علاوه بر این، شما SSL رایگان، پهنای باند نامحدود، پشتیبان گیری، پایگاه های داده نامحدود و پشتیبانی از نسخه های متعدد PHP. برنامه های مشترک آنها همچنین بر روی نرم افزار وب سرور Litespeed، جایگزین محبوب Apache و NGINX اجرا می شود.

اگر گزینه های بیشتری برای انتخاب سرور وب سایت می خواهید، لطفاً راهنمای ما را در نحوه انتخاب بهترین هاست وردپرس.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا در مورد نیازهای مهم سرور وردپرس که باید در مورد آنها بدانید آشنا شوید. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای ما را در تفاوت بین نام دامنه و میزبانی وب و نحوه انتقال وردپرس از HTTP به HTTPS.

اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفاً در کانال یوتیوب برای آموزش های ویدیویی وردپرس. همچنین می‌توانید ما را در تویتر و فیس بوک.

خروج از نسخه موبایل