تغییر مسیر 302 در مقابل تغییر مسیر 301 – بهترین روش ها (توضیح داده شده)

تغییر مسیر 302 در مقابل تغییر مسیر 301 – بهترین روش ها (توضیح داده شده)

آیا می‌پرسید چه تفاوتی بین تغییر مسیرهای 302 و 301 وجود دارد؟

تغییر مسیرها برای ارائه یک تجربه کاربری عالی و کمک به موتورهای جستجو برای درک بهتر سایت شما مهم هستند. 302 و 301 انواع تغییر مسیرهایی هستند که می توانید برای موقعیت های مختلف استفاده کنید.

در این مقاله، ریدایرکت 302 را با ریدایرکت 301 مقایسه خواهیم کرد. ما همچنین بهترین روش ها را هنگام استفاده از تغییر مسیر در وردپرس نشان خواهیم داد.

تغییر مسیر 302 در مقابل تغییر مسیر 301 بهترین روش ها توضیح داده شده 1

تغییر مسیر 302 در مقابل تغییر مسیر 301 – تفاوت چیست؟

تغییر مسیر در وردپرس به شما امکان می‌دهد تا کاربران و خزنده‌های موتورهای جستجو را به URL متفاوتی از آدرسی که روی آن کلیک کرده‌اند، بفرستید.

اگر صفحه ای را در سایت وردپرس، به دامنه جدیدی بروید، آزمایش های A/B را انجام دهید و موارد دیگر.

بدون تغییر مسیر، کاربران نمی‌توانند محتوای درخواستی خود را ببینند. در عوض، یک 404 خطا هدایت کنید، که برای تجربه کاربری سایت شما و رتبه بندی موتورهای جستجو بد است.

تغییر مسیر 302 در مقابل تغییر مسیر 301 بهترین روش ها توضیح داده شده 2

وقتی نوبت به تنظیم ریدایرکت‌ها می‌رسد، با دو نوع متداول روبرو خواهید شد: ریدایرکت‌های 301 و 302. بیایید به هر یک از آنها نگاه کنیم و تفاوت آنها را ببینیم.

Redirect 301 چیست؟

یک 301 تغییر مسیر یک تغییر مسیر دائمی است. اگر وب سایت یا صفحه وب شما به طور دائم به یک مکان جدید منتقل شده است، می توانید از تغییر مسیرهای 301 برای هدایت کاربران در جهت درست استفاده کنید.

به عنوان مثال، هنگامی که یک بازدیدکننده آدرس سایت شما را تایپ می کند یا بر روی یک لینک کلیک کنید، تغییر مسیر 301 به طور خودکار آدرس درخواستی را به آدرس جدید تغییر می دهد.

Redirect 302 چیست؟

تغییر مسیر 302 همچنین به کاربران و موتورهای جستجو در جهت درست کمک می کند، اما به طور موقت.

بر خلاف 301 که یک تغییر مسیر دائمی است، 302 تغییر مسیر موقتی هستند. می‌توانید ترافیک وب سایت به یک مکان جدید برای مدت زمان محدودی و سپس هر زمان که خواستید به URL اصلی برگردید.

چه زمانی باید از تغییر مسیرهای 301 و 302 استفاده کرد؟

اکنون که تفاوت اصلی بین دو نوع تغییر مسیر را می دانید، ممکن است از خود بپرسید بهترین زمان برای استفاده از تغییر مسیرهای 301 و 302 چه زمانی است.

در شرایط خاص و هدفی که می‌خواهید به آن برسید، استفاده از تغییر مسیرهای 301 منطقی است. در حالی که در شرایط دیگر بهتر است از ریدایرکت های 302 استفاده کنید.

چه زمانی از تغییر مسیر 301 استفاده کنیم؟

از آنجایی که تغییر مسیرهای 301 دائمی هستند، در اینجا زمان استفاده از آنها آمده است:

چه زمانی از تغییر مسیر 302 استفاده کنیم؟

از طرف دیگر، اگر نمی خواهید مخاطبان خود را به طور دائم به صفحه جدید یا مکان دیگری هدایت کنید، بهتر است از تغییر مسیرهای 302 استفاده کنید. در اینجا چند موقعیت وجود دارد که استفاده از تغییر مسیر 302 منطقی است:

  • اجرای تست های A/B برای طراحی، طرح بندی و ویژگی های یک وب سایت یا صفحه جدید
  • هدایت موقت کاربران به صفحه فروش یا پیشنهاد تبلیغاتی
  • کاربران را بر اساس ترجیحات زبان یا موقعیت مکانی آنها به نسخه صحیح وب سایت خود بفرستید
  • جمع آوری بازخورد کاربر در مورد یک محصول یا خدمات جدید بدون تاثیر بر رتبه بندی سئو فعلی شما

تأثیر تغییر مسیر 301 در مقابل تغییر مسیر 302 بر SEO

وقتی صحبت از استفاده از ریدایرکت های 301 یا 302 به میان می آید، باید تاثیر آن را بر روی SEO وردپرس (بهینه سازی موتور جستجو).

موتورهای جستجو با خزیدن صفحات وب سایت شما با استفاده از ربات ها و نمایه سازی آنها در نتایج جستجو کار می کنند. این ربات‌های موتور جستجو برای کشف محتوای جدید و یافتن صفحات مختلف در سایت شما، پیوندها را دنبال می‌کنند.

اگر می‌خواهید پست‌های وبلاگ شما به راحتی توسط خزنده‌های موتور جستجو شناسایی شوند و همچنان در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشند، استفاده از نوع صحیح تغییر مسیر مهم است.

با تغییر مسیر 301، گوگل و سایر موتورهای جستجو متوجه خواهند شد که شما یک سایت یا صفحه وب را برای همیشه منتقل کرده اید. به این ترتیب، به طور کامل ارزش پیوند یا آب پیوند را به URL جدید منتقل می کند. ارزش لینک مانند رای اعتماد سایر سایت ها است که صفحه شما ارزشمند است و ارزش تبلیغ دارد.

از طرف دیگر، اگر در حال انجام یک تغییر موقت هستید و نمی‌خواهید تأثیری بر رتبه‌بندی سئوی صفحه اصلی خود داشته باشید، بهتر است از تغییر مسیرهای 302 استفاده کنید. پیوند را به طور کامل ارسال نمی کند و به موتورهای جستجو می گوید که این تغییر موقتی است.

نحوه تنظیم تغییر مسیرهای 301 و 302 در وردپرس

ساده‌ترین راه برای راه‌اندازی ریدایرکت‌های 301 یا 302 در سایت، استفاده از افزونه تغییر مسیر وردپرس.

به عنوان مثال، می توانید از همه در یک استفاده کنید SEO (AIOSEO) برای پیکربندی تغییر مسیرها. این بهترین افزونه SEO برای وردپرس و یک ابزار مدیریت تغییر مسیر قدرتمند را ارائه می دهد.

توجه داشته باشید که برای استفاده از مدیر تغییر مسیر به نسخه AIOSEO Pro نیاز دارید. همچنین یک می توانید برای شروع رایگان استفاده کنید.

ابتدا، باید افزونه AIOSEO را نصب و فعال کنید. اگر به کمک نیاز دارید، لطفاً راهنمای ما را در نحوه نصب افزونه WordPress.

پس از فعال‌سازی، صفحه خوش‌آمدگویی و جادوگر راه‌اندازی را مشاهده خواهید کرد. برای پیکربندی افزونه، به سادگی روی دکمه “بیایید شروع کنیم” کلیک کنید و دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید.

تغییر مسیر 302 در مقابل تغییر مسیر 301 بهترین روش ها توضیح داده شده 3

همچنین می‌توانید راهنمای ما را در نحوه راه اندازی درست All in One SEO برای وردپرس.

در مرحله بعد، باید از قسمت مدیریت وردپرس به همه در یک سئو » تغییر مسیرها بروید و روی دکمه «فعال کردن تغییر مسیرها» کلیک کنید.

تغییر مسیر 302 در مقابل تغییر مسیر 301 بهترین روش ها توضیح داده شده 4

وقتی ابزار Redirection Manager فعال شد، می‌توانید به برگه «Redirects» در بالا بروید.

از اینجا می‌توانید پیوندی را که می‌خواهید تغییر مسیر دهید را در قسمت «نشانی اینترنتی منبع» وارد کنید. در مرحله بعد، مکان جدید پیوند را در قسمت «URL هدف» وارد کنید.

تغییر مسیر 302 در مقابل تغییر مسیر 301 بهترین روش ها توضیح داده شده 5

پس از آن، می‌توانید روی منوی کشویی «Redirect Type» کلیک کنید و redirection 301 یا 302 را انتخاب کنید.

پس از انجام این کار، به سادگی روی دکمه «افزودن تغییر مسیر» کلیک کنید. می توانید این مرحله را تکرار کنید و هر تعداد که می خواهید تغییر مسیر دهید.

اگر به پایین پیمایش کنید، AIOSEO گزارشی از تغییر مسیرهایی که برای وب سایت خود ایجاد کرده اید را به شما نشان می دهد.

تغییر مسیر 302 در مقابل تغییر مسیر 301 بهترین روش ها توضیح داده شده 6

علاوه بر این، AIOSEO همچنین به شما امکان می‌دهد redirects کامل سایت را بدون هیچ دانش فنی یا کد ویرایشی انجام دهید.

بهترین روشها برای پیاده سازی تغییر مسیرهای 302 و 301

تنظیم تغییر مسیر در وب سایت وردپرس شما می تواند پیچیده باشد. برای کمک به شما، در اینجا برخی از بهترین روش‌ها وجود دارد که باید دنبال کنید.

1. آزمایش تغییر مسیرها برای اطمینان از کارکرد آنها

بعد از اینکه تغییر مسیرهای 301 یا 302 را تنظیم کردید، بهتر است هر پیوند را چندین بار آزمایش کنید.

این برای اطمینان از اینکه تغییر مسیر 301 و 302 به درستی کار می کند انجام می شود. اگر مشکلی پیش بیاید، برای تجربه کاربری سایت شما و رتبه بندی SEO.

یک راه ساده برای بررسی این است که از سایت خود در حالت ناشناس بازدید کنید و پیوندی را که تغییر مسیر داده اید باز کنید. اگر مکان جدید را باز کند، به این معنی است که تغییر مسیرهای شما به خوبی کار می کنند.

ابزارهای رایگانی نیز در اینترنت موجود است که تغییر مسیر را برای شما بررسی می کند. یا می توانید از افزونه AIOSEO استفاده کنید. که گزارش های تغییر مسیرهای شما را در داشبورد وردپرس شما نشان می دهد.

تغییر مسیر 302 در مقابل تغییر مسیر 301 بهترین روش ها توضیح داده شده 7

2. نظارت بر تغییر مسیرها برای پیوندهای شکسته

در مرحله بعد، باید پس از افزودن تغییر مسیرهای 301 و 302 به وب سایت خود، ردیابی پیوندهای شکسته را نیز تنظیم کنید.

اگر یک صفحه وب را به مکان دیگری منتقل کردید یا کاربران را به طور موقت به صفحه جدیدی فرستادید و هدایت مجدد به درستی کار نکرد، منجر به شکستگی پیوند می شود. در نتیجه کاربران صفحه خطای 404 را در وب سایت شما مشاهده خواهند کرد.

ردیابی این پیوندهای شکسته پس از تغییر مسیر 301 و 302 به شما کمک می‌کند تا به سرعت آنها را برطرف کنید، تجربه کاربری بهتری ارائه دهید و از تأثیری بر رتبه‌بندی کلمات کلیدی خود جلوگیری کنید.

بهترین راه برای ردیابی لینک های شکسته استفاده از افزونه AIOSEO است. برای شروع نظارت بر صفحات خطای 404 می‌توانید «404 Logs» را فعال کنید.

تغییر مسیر 302 در مقابل تغییر مسیر 301 بهترین روش ها توضیح داده شده 8

توجه داشته باشید که در ابتدا، هیچ داده ای را مشاهده نخواهید کرد زیرا تنها پس از فعال کردن تنظیمات، شروع به ضبط پیوندهای شکسته می کند.

هنگامی که افزونه شروع به جمع‌آوری اطلاعات کرد، می‌توانید پیوندهای شکسته را در سایت خود در برگه 404 Logs مشاهده کنید.

تغییر مسیر 302 در مقابل تغییر مسیر 301 بهترین روش ها توضیح داده شده 9

برای رفع سریع صفحات خطای 404، می‌توانید روی گزینه «افزودن تغییر مسیر» کلیک کنید و تغییر مسیرهای 301 یا 302 را تنظیم کنید.

برای جزئیات بیشتر، لطفاً به راهنمای ما در نحوه یافتن و تعمیر پیوندهای شکسته در وردپرس.

نکته حرفه‌ای: اگر می‌خواهید به‌روزرسانی‌های مداوم پیوندهای شکسته را انجام دهید که فقط خطاهای 404 نیستند، پلاگین جستجوگر لینک شکسته.

3. از ایجاد زنجیره ها و حلقه های تغییر مسیر

خودداری کنید

زنجیره تغییر مسیر زمانی است که چندین تغییر مسیر بین URL منبع و URL هدف داشته باشید. گوگل رسما تا 10 پرش را در یک زنجیره تغییر مسیر دنبال می کند. اگر بیش از 10 تغییر مسیر وجود داشته باشد، ممکن است یک خطای تغییر مسیر را در کنسول جستجوی Google نشان دهد.

به همین دلیل بهترین روش اجتناب از زنجیره های تغییر مسیر و اشاره مستقیم به مکان جدید یک وب سایت یا صفحه است. این امر به ویژه هنگام تنظیم تغییر مسیرهای دائمی 301 بسیار مهم است. داشتن ریدایرکت های بیش از حد 301 می تواند باعث خطا شود و منجر به تجربه کاربری ضعیف شود.

علاوه بر آن، باید سعی کنید از حلقه های تغییر مسیر نیز اجتناب کنید. زمانی اتفاق می‌افتد که URL‌های یک زنجیره به سمت خود هدایت می‌شوند و یک حلقه بی‌نهایت ایجاد می‌کنند.

در نتیجه، کاربران و موتورهای جستجو صفحه مورد نظر را نمی بینند و در عوض صفحه اصلی را مشاهده می کنند. این همچنین می تواند منجر به خطای “شما را بارها هدایت کرد”.

تغییر مسیر 302 در مقابل تغییر مسیر 301 - بهترین روش ها (توضیح داده شده) 10

یکی از راه‌های رفع آن این است که همه تغییر مسیرها را در زنجیره حذف کنید و سعی کنید به مقصد نهایی هدایت شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید راهنمای ما را در نحوه رفع بسیاری از مشکلات تغییر مسیر در وردپرس.

4. برای جلوگیری از محتوای تکراری ریدایرکت ایجاد کنید

یکی دیگر از بهترین روش برای استفاده از تغییر مسیرهای 301 و 302 این است که اگر سایت شما دارای چندین زیر دامنه است، از محتوای تکراری خودداری کنید.

به عنوان مثال، اگر URL سایت شما دارای HTTP و HTTPS است، www و غیرwww، آدرس های اینترنتی با حروف بزرگ و کوچک، اسلش های انتهایی (/)، و موارد دیگر.< /p>

اگرچه این زیر دامنه ها به یک آدرس وب اشاره می کنند، موتورهای جستجو آنها را به عنوان سایت های جداگانه مشاهده می کنند. در نتیجه، می تواند منجر به مشکلات محتوای تکراری شود. برای رفع این مشکل، می توانید به سادگی همه زیر دامنه ها را به یک URL وب سایت هدایت کنید.

اگر سایت‌ها و دامنه‌ها را مهاجرت می‌کنید، ممکن است از تغییر مسیر 302 برای نشان دادن Google و سایر موتورهای جستجو استفاده کنید که در حال جابجایی هستید و محتوا برای همیشه تکرار نمی‌شود.

سپس باید 301 ریدایرکت ایجاد کنید تا به موتورهای جستجو بگویید که نسخه ترجیحی محتوایی است که می خواهید آنها را فهرست کنند.

منابع اضافی

در اینجا چند راهنما و مطالب خواندنی دیگری وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید:

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که تفاوت بین تغییر مسیرهای 302 در مقابل تغییر مسیرهای 301 و بهترین شیوه ها را بیاموزید. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای ما را در عنوان تفاوت بین نام دامنه و میزبانی وب چیست و بهترین نرم افزار چت زنده برای مشاغل کوچک.

اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفاً در کانال یوتیوب برای آموزش های ویدیویی وردپرس. همچنین می‌توانید ما را در تویتر و فیس بوک.

خروج از نسخه موبایل