11 نکته برای نگهداری وب سایت تجارت الکترونیک – چگونه فروشگاه خود را حفظ کنید

11 نکته برای نگهداری وب سایت تجارت الکترونیک – چگونه فروشگاه خود را حفظ کنید

درست مانند خودرویی که به خوبی نگهداری می‌شود نرم‌تر کار می‌کند و عمر طولانی‌تری دارد، یک وب‌سایت تجارت الکترونیکی که به خوبی نگهداری می‌شود، تجربه بهتری برای مشتری ارائه می‌دهد و به رونق کسب‌وکار شما کمک می‌کند.

بیایید با آن روبرو شویم: گاهی اوقات کار کردن فروشگاه آنلاین شما دشوار است. اما بی توجهی به نگهداری می تواند منجر به آسیب پذیری های امنیتی، مشتریان ناامید و در نهایت از دست دادن فروش شود.

در WPBeginner، ما بیش از 16 سال تجربه در کمک به کاربران برای راه اندازی و راه اندازی فروشگاه های آنلاین خود داریم. ما می دانیم که برای حفظ آسان سایت تجارت الکترونیک شما چه چیزی لازم است.

در این مقاله، بهترین نکات نگهداری وب سایت تجارت الکترونیکی خود را برای راضی نگه داشتن مشتریان و رشد کسب و کارتان به اشتراک می گذاریم.

11 نکته برای نگهداری وب سایت تجارت الکترونیک چگونه فروشگاه خود را حفظ کنید 1

چرا باید فروشگاه تجارت الکترونیکی داشته باشید؟

اجرای فروشگاه تجارت الکترونیک می تواند چالش برانگیز باشد. با این حال، ارزش سرمایه‌گذاری زمان و تلاش برای حفظ وب‌سایت خود را دارد، زیرا به اعتمادسازی با مشتریانتان کمک می‌کند، دید موتورهای جستجو را بهبود می‌بخشد، و در نهایت منجر به فروش بیشتر می‌شود.

در اینجا نحوه اولویت بندی نگهداری تجارت الکترونیک وردپرس برای فروشگاه آنلاین شما مفید است:

  • امنیت پیشرفته: نرم افزارها و افزونه های قدیمی هدف اصلی هکرها هستند. به‌روزرسانی‌های منظم و ممیزی‌های امنیتی می‌توانند آسیب‌پذیری‌ها را اصلاح کنند و از داده‌های مشتری محافظت کنند.
  • تجربه کاربری بهبودیافته: یک وب‌سایت روان با اطلاعات دقیق، زمان بارگیری سریع، و فرآیند پرداخت واضح، بازدیدکنندگان را راضی نگه می‌دارد و برای اطلاعات بیشتر بازمی‌گردند.
  • رتبه‌بندی بهتر در موتورهای جستجو: موتورهای جستجو از وب‌سایت‌هایی که به‌روز هستند و برای دستگاه‌های تلفن همراه بهینه شده‌اند، ترجیح می‌دهند. تعمیر و نگهداری مداوم تضمین می کند که فروشگاه شما در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشد و به افزایش ترافیک ارگانیک و فروش بالقوه.
  • کاهش زمان خرابی و هزینه: پشتیبان‌گیری منظم و نگهداری پیشگیرانه، خطر خرابی و خرابی وب‌سایت را کاهش می‌دهد. به نوبه خود، این شما را از فروش از دست رفته و دردسر عیب یابی مشکلات غیرمنتظره نجات می دهد.
  • نرخ تبدیل بهتر: وب سایتی که به خوبی نگهداری می شود، فروشنده متقاعد کننده ای است. با ارائه یک تجربه ایمن و کاربرپسند، می‌توانید بازدیدکنندگان بیشتری را به مشتریان پولی تبدیل کنید.

به این ترتیب، اجازه دهید به برخی نکات نگهداری وب سایت تجارت الکترونیک نگاه کنیم. می توانید از پیوندهای سریع زیر برای پرش بین نکات مختلف استفاده کنید:

1. وردپرس، تم ها و افزونه ها را به روز نگه دارید

وقتی نوبت به نگهداری یک فروشگاه تجارت الکترونیکی می‌رسد، ابتدا باید مرتباً به‌روزرسانی‌های وردپرس، تم خود و هر افزونه‌ای را که استفاده می‌کنید بررسی کنید.

این به‌روزرسانی‌ها اغلب شامل وصله‌های امنیتی، رفع اشکال‌ها و بهبود عملکرد هستند. اگر هسته یا افزونه های قدیمی وردپرس دارید، آن ها هدف اصلی هکرها هستند.

در وردپرس، می‌توانید به‌روزرسانی‌ها را از داشبورد و وردپرس را با یک کلیک به روز کنید. به سادگی به صفحه داشبورد » به‌روزرسانی‌ها بروید و ببینید آیا نسخه جدیدی برای دانلود موجود است یا خیر.

11 نکته برای نگهداری وب سایت تجارت الکترونیک چگونه فروشگاه خود را حفظ کنید 2

به طور مشابه، می‌توانید به روز رسانی های قالب وردپرس و افزونه های این صفحه.

به‌علاوه، وردپرس گزینه‌ای برای فعال کردن به‌روزرسانی خودکار برای افزونه‌های شما ارائه می‌دهد. به این ترتیب پلاگین های مهم شما همیشه به محض انتشار نسخه جدید به روز می شوند.

11 نکته برای نگهداری وب سایت تجارت الکترونیک چگونه فروشگاه خود را حفظ کنید 3

برای جزئیات بیشتر، لطفاً راهنمای ما را در نحوه به روز رسانی افزونه های وردپرس.

2. محتوا را در فروشگاه آنلاین خود به روز کنید

محتوای تازه و آموزنده برای جذب و جذب مشتریان بسیار مهم است. توضیحات محصول قدیمی، سطوح سهام نادرست، و پست های وبلاگ قدیمی یک تصور منفی ایجاد می کند و منجر به تجربه کاربری ضعیف می شود.

در اینجا نحوه قوی نگه داشتن بازی محتوای خود آورده شده است:

  • به‌روزرسانی‌های منظم محصول: به طور منظم توضیحات محصول، قیمت‌گذاری و موجودی موجودی کالا را مرور کنید. برای اطمینان از صحت و جلوگیری از ناامیدی مشتری، اطلاعات را در صورت نیاز به روز کنید.
  • تقویم محتوا: یک تقویم محتوا برای پست های وبلاگ، بررسی محصول و سایر محتوای آموزنده را برنامه ریزی و زمان بندی کنید. این به شما کمک می‌کند جریان ثابتی از محتوای تازه داشته باشید که مخاطبان شما را درگیر نگه می‌دارد.
  • تبلیغات فصلی: وب سایت خود را با تبلیغات فصلی، راه اندازی محصول جدید، و رویدادهای فروش آتی. این کار مشتریان شما را در جریان قرار می دهد و آنها را تشویق می کند تا دوباره از فروشگاه شما بازدید کنند.

برای ایده‌های بیشتر، می‌توانید راهنمای ما در نحوه ایجاد یک برنامه محتوای موثر در وردپرس.

3. به طور منظم از فروشگاه تجارت الکترونیک خود نسخه پشتیبان تهیه کنید

نکته بعدی نگهداری از تجارت الکترونیک وردپرس این است که از فروشگاه آنلاین خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

یک نسخه پشتیبان یک کپی از فایل‌ها، پوشه‌ها و پایگاه داده‌های مهم سایت شما است. این شامل پلاگین ها، محصولات، تم ها، تنظیمات، فایل های اصلی، ویدیوها و موارد دیگر است.

تصور کنید که یک قطع برق یا حمله سایبری تمام کارهای سخت شما را در فروشگاه آنلاین شما پاک می کند. جدا از کابوس ها، پشتیبان گیری از وب سایت نیز برای بازیابی فاجعه بسیار مهم است. اگر مشکلی پیش آمد به راحتی می توانید فروشگاه تجارت الکترونیک خود را به حالت قبلی بازگردانید.

ساده ترین راه برای ایجاد پشتیبان استفاده از Duplicator است. . این بهترین افزونه پشتیبان وردپرس که استفاده از آن آسان و مبتدی است. بعلاوه، به شما امکان می دهد پشتیبان گیری خودکار را برنامه ریزی کنید و بسته های خود را در سرویس های ذخیره سازی ابری ذخیره کنید.

11 نکته برای نگهداری وب سایت تجارت الکترونیک چگونه فروشگاه خود را حفظ کنید 4

علاوه بر آن، روش‌های دستی دیگری برای ایجاد پشتیبان‌گیری از سایت تجارت الکترونیک شما وجود دارد. برای جزئیات بیشتر، لطفاً راهنمای ما در چگونه از سایت وردپرس خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

4. نظارت بر آپتایم سرور وب سایت

تصور کنید یک مشتری بالقوه به فروشگاه WooCommerce شما می‌آید که از کار افتاده و غیرقابل دسترسی باشد. سرورهای مورد استفاده توسط سرویس های میزبانی بی کیفیت ممکن است به طور مکرر از کار بیفتند و ممکن است برای چند دقیقه یا چند ساعت خاموش بمانند.

موقعیت خرابی به دلیل مشکلات سرور می تواند هزینه فروش شما را داشته باشد و به اعتبار شما آسیب برساند. همچنین می تواند تاثیر منفی بر رتبه بندی موتور جستجوی شما داشته باشد.

روش های مختلفی برای نظارت بر زمان کار سرور در وردپرس وجود دارد. برای مثال، می‌توانید آژانس‌های پشتیبانی مانند WPBeginner Pro Maintenance Services را برای نظارت استخدام کنید. زمان فعال در شبانه روز

به‌طور متناوب، می‌توانید از ابزارهایی مانند UptimeRobot< استفاده کنید. /a>. فروشگاه آنلاین شما را هر 5 دقیقه یکبار بررسی می‌کند و از طریق ایمیل، پیامک، تماس‌های صوتی و سایر هشدارها به شما اطلاع می‌دهد.

11 نکته برای نگهداری وب سایت تجارت الکترونیک چگونه فروشگاه خود را حفظ کنید 5

می‌توانید در راهنمای ما در نحوه نظارت بر آپتایم سرور وب سایت وردپرس خود.

5. سریعترین راه حل میزبانی بدون خرابی

را انتخاب کنید

بسیاری از خدمات میزبانی نوید 99.9٪ uptime را می دهند، اما این اغلب درست نیست.

ارائه دهنده هاست شما اساس وب سایت تجارت الکترونیک شما است. آنها مسئول ذخیره داده های وب سایت شما و در دسترس قرار دادن آن برای بازدیدکنندگان هستند.

به همین دلیل است که انتخاب یک ارائه دهنده هاست قابل اعتماد بسیار مهم است. آنها اطمینان حاصل می کنند که وب سایت شما به سرعت بارگیری می شود و در زمان اوج ترافیک در دسترس باقی می ماند. زمان بارگذاری آهسته می تواند به میزان قابل توجهی به نرخ تبدیل شما لطمه بزند، بنابراین می خواهید ارائه دهنده ای را انتخاب کنید که سابقه آپتایم قوی و سرعت سرور سریع داشته باشد.

برای یافتن سریعترین ارائه دهندگان میزبانی وردپرس، ما در واقع با هر ارائه دهنده ثبت نام کردیم و خدمات میزبانی مختلف را به طور کامل آزمایش کردیم. از آزمایش‌هایمان، متوجه شدیم که Hostinger بود سریع ترین.

در اینجا نتایج آزمایش سرعت Pingdom برای Hostinger آمده است:

11 نکته برای نگهداری وب سایت تجارت الکترونیک چگونه فروشگاه خود را حفظ کنید 6

می‌توانید فهرست کامل ما را از سریع‌ترین موارد مرور کنید. خدمات میزبانی وردپرس برای اطلاعات بیشتر.

6. سرعت فروشگاه آنلاین خود را بهینه کنید

آیا می‌دانستید تاخیر ۱ ثانیه‌ای در زمان بارگذاری صفحه می‌تواند منجر به کاهش ۷ درصدی در تبدیل و کاهش ۱۶ درصدی در رضایت مشتری شود؟

سرعت وب سایت برای تجربه کاربر بسیار مهم است. زمان بارگیری کند می تواند مشتریان بالقوه را ناامید کند و منجر به رها شدن چرخ دستی ها شود. به علاوه، آنها همچنین به رتبه بندی موتور جستجوی شما آسیب می رسانند زیرا گوگل سرعت بارگذاری صفحه را به عنوان یک عامل رتبه بندی در نظر می گیرد.

برای بررسی عملکرد فروشگاه خود، می‌توانید یک تست سرعت انجام دهید با استفاده از ابزارهایی مانند ابزار تست سرعت وب سایت رایگان IsItWP، Pingdom یا GTmetrix.

راه های مختلفی وجود دارد که می توانید از بارگیری سریع فروشگاه تجارت الکترونیک خود اطمینان حاصل کنید. در اینجا چند راه وجود دارد که می‌توانید فروشگاه خود را بدون مشکل نگه دارید:

  • بهینه سازی تصویر: تصاویر محصول و رسانه های دیگر را بهینه کنید تا اندازه فایل را بدون کاهش کیفیت کاهش دهید. این به طور قابل توجهی زمان بارگیری را بهبود می بخشد.
  • ذخیره سازی: از افزونه کش برای ذخیره داده هایی که اغلب به آنها دسترسی دارید و بار روی سرور شما را کاهش می دهد. این باعث افزایش سرعت بارگذاری صفحه برای بازدیدکنندگان بازگشتی می شود.
  • شبکه تحویل محتوا (CDN): استفاده از CDN برای ارائه محتوای ثابت، مانند تصاویر و فایل های جاوا اسکریپت، از سرورهای سراسر جهان. این باعث کاهش زمان بارگذاری بازدیدکنندگان در مکان‌های مختلف می‌شود.

برای یادگیری نکات بیشتر، لطفاً راهنمای ما در نحوه افزایش سرعت عملکرد WooCommerce.

نکته حرفه ای: برای بهینه سازی فروشگاه تجارت الکترونیک خود برای سرعت و عملکرد به کمک حرفه ای نیاز دارید؟ با سرویس بهینه سازی سرعت سایت WPBeginner، تیم کارشناسان ما می توانند وب سایت خود را برای سرعت و افزایش ترافیک ارگانیک بازبینی کنید.

را پیدا و رفع کنید

در مرحله بعد، باید پیوندهای خراب در فروشگاه تجارت الکترونیک خود را بررسی کنید. پیوند شکسته پیوندی است که دیگر کار نمی کند و به این دلیل اتفاق می افتد که صفحه وب حذف شده یا به مکان دیگری منتقل شده است.

در نتیجه، هنگام تلاش برای دسترسی به پیوند شکسته، خطای ۴۰۴ صفحه یافت نشد را مشاهده خواهید کرد.

11 نکته برای نگهداری وب سایت تجارت الکترونیک چگونه فروشگاه خود را حفظ کنید 7

لینک های شکسته مشتریان را ناامید کرده و به سئو سایت شما آسیب می رساند. بررسی و رفع منظم پیوندهای شکسته برای یک تجربه مثبت کاربر حیاتی است.

روش های مختلفی برای یافتن و تعمیر لینک های خراب در فروشگاه آنلاین شما وجود دارد. ساده ترین و سریع ترین راه استفاده از است. افزونه جستجوگر پیوند شکسته توسط AIOSEO.

این یک افزونه رایگان است که حداکثر 200 پیوند داخلی را اسکن می کند و به شما کمک می کند آنها را به مقصد مناسب هدایت کنید. شما می توانید تمام لینک های خطای 404 را از داشبورد وردپرس خود مشاهده کرده و با وارد کردن URL صحیح آنها را برطرف کنید یا به سادگی آنها را از وب سایت خود جدا کنید.

11 نکته برای نگهداری وب سایت تجارت الکترونیک چگونه فروشگاه خود را حفظ کنید 8

غیر از آن، می‌توانید از ابزارهای سئو نیز استفاده کنید و ممیزی کامل سئو سایت شما برای مشاهده نمایه پیوند. یا از کنسول جستجوی گوگل برای یافتن لینک های شکسته در سایت خود استفاده کنید.

برای جزئیات بیشتر، لطفاً راهنمای ما را در نحوه یافتن و تعمیر پیوندهای شکسته در وردپرس.

8. پایگاه داده سایت تجارت الکترونیک خود را بهینه کنید

پایگاه داده وب سایت تجارت الکترونیک شما اطلاعات مهمی مانند جزئیات محصول، داده های مشتری و تاریخچه سفارش را ذخیره می کند. یک پایگاه داده تمام داده ها را سازماندهی می کند و اطلاعاتی را که کاربران در سایت شما درخواست می کنند واکشی می کند.

هنگامی که فروشگاه آنلاین شما رشد می کند، می خواهید برای عملکرد و امنیت بهینه مدیریت پایگاه داده را به طور منظم انجام دهید. می‌توانید با حذف داده‌های غیرضروری و بهبود سرعت جستجو، کارآمد نگه داشتن پایگاه داده خود شروع کنید.

علاوه بر پشتیبان‌گیری از وب‌سایت معمولی، پشتیبان گیری جداگانه از پایگاه داده. این یک لایه حفاظتی اضافی در صورت خرابی داده ها یا نقض امنیت فراهم می کند.

در آخر، مطمئن شوید که نرم افزار پایگاه داده شما با آخرین وصله های امنیتی به روز است تا آسیب پذیری ها را به حداقل برسانید.

شاید بخواهید راهنمای مبتدی برای مدیریت پایگاه داده وردپرس با phpMyAdmin برای جزئیات بیشتر.

9. اطمینان حاصل کنید که از امنیت وب سایت قوی

برخوردار هستید

وب‌سایت تجارت الکترونیک شما داده‌های حساس مشتری را مدیریت می‌کند و آن را به یک هدف اصلی برای حملات سایبری تبدیل می‌کند. به همین دلیل است که امنیت قوی وب سایت برای محافظت از اطلاعات مشتریان و حفظ اعتماد آنها ضروری است.

برای شروع، اولین کاری که می توانید انجام دهید استفاده از رمزهای عبور قوی و فعال کردن احراز هویت دو مرحله ای. رمز عبور اولین خط دفاعی شما در برابر هکرهایی است که سعی در دسترسی به سایت شما و سرقت اطلاعات ارزشمند دارند.

11 نکته برای نگهداری وب سایت تجارت الکترونیک چگونه فروشگاه خود را حفظ کنید 9

همچنین می‌توانید خط‌مشی‌های رمز عبور قوی را هم برای حساب‌های مشتری و هم برای دسترسی مدیریت خود اعمال کنید. این به جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به فروشگاه شما کمک می کند.

ما همچنین توصیه می‌کنیم یک گواهی SSL برای رمزگذاری ارتباطات بین وب سایت شما و مرورگرهای کاربران. این امر انتقال امن داده ها را تضمین می کند و از اطلاعات مشتری محافظت می کند.

همچنین باید روی یک افزونه امنیتی وردپرس و فایروال برنامه وب (WAF). این افزونه امنیتی سایت شما را از نظر بدافزار، تلاش های ناموفق برای ورود به سیستم و سایر تهدیدات کنترل می کند. از سوی دیگر، یک WAF ترافیک مخرب را از رسیدن به سایت شما مسدود می کند.

برای نکات بیشتر، می‌توانید راهنمای امنیت نهایی وردپرس را ببینید< /a>.

10. عیب یابی وظایف تعمیر و نگهداری فروشگاه تجارت الکترونیک

حتی با بهترین شیوه های تعمیر و نگهداری، ممکن است خطاهایی رخ دهد. داشتن یک طرح عیب‌یابی به شما کمک می‌کند مشکلات را سریع شناسایی و حل کنید.

به عنوان مثال، بررسی پیوندهای شکسته یا بهینه سازی تصاویر در یک سایت زنده می تواند سرعت را کاهش دهد. یکی از راه‌های مقابله با این موضوع، انجام وظایف تعمیر و نگهداری در staging site و پس از آماده شدن تغییرات را به صورت زنده انجام دهید.

از طرف دیگر، می‌توانید فروشگاه آنلاین در حالت تعمیر و نگهداری برای یک دوره موقت در حالی که شما تمام وظایف عیب یابی را انجام می دهید. پس از اتمام آنها، به سادگی حالت تعمیر و نگهداری را غیرفعال کنید.

11 نکته برای نگهداری وب سایت تجارت الکترونیک چگونه فروشگاه خود را حفظ کنید 10

علاوه بر این، می‌توانید این نکات را برای عیب‌یابی کارهای تعمیر و نگهداری در فروشگاه آنلاین خود نیز دنبال کنید:

  • گزارش‌های خطا: گزارش های خطا برای شناسایی هر گونه خطا یا مشکل تکرار شونده. این به مشخص کردن منبع مشکل و یافتن راه حل کمک می کند.
  • تست: به طور منظم عملکردهایی مانند فرآیندهای پرداخت، ویژگی‌های حساب کاربری و درگاه‌های پرداخت را آزمایش کنید تا مطمئن شوید که یکپارچه کار می‌کنند. این رویکرد پیشگیرانه می تواند از ناامیدی مشتری ناشی از خطاهای غیرمنتظره جلوگیری کند.
  • منابع پشتیبانی: با منابع پشتیبانی پلتفرم تجارت الکترونیک خود آشنا شوید یا یک توسعه دهنده وردپرس برای کمک به عیب یابی پیچیده.

11. استخدام یک آژانس پشتیبانی وردپرس

همانطور که فروشگاه تجارت الکترونیک شما رشد می‌کند، انجام تمام وظایف تعمیر و نگهداری آن می‌تواند چالش برانگیز باشد. اینجاست که یک آژانس پشتیبانی وردپرس می تواند کمک کند.

اینها متخصصانی هستند که می توانند وردپرس، افزونه ها و تم ها را به روز کنند، اشکالات و مشکلات را برطرف کنند و فروشگاه آنلاین شما را برای عملکرد بهینه کنند.

علاوه بر آن، برخی از آژانس‌ها وظایف اصلی تعمیر و نگهداری مانند پشتیبان‌گیری، به‌روزرسانی‌های امنیتی، عیب‌یابی افزونه، سفارشی‌سازی تم، و پشتیبانی درخواستی را نیز ارائه می‌دهند. 

به عنوان مثال، WPBeginner Pro Maintenance Services بهترین تعمیر و نگهداری وردپرس است. آژانس برای مشاغل وردپرس. ما بیش از 16 سال تجربه داریم و به بیش از 100000 کاربر کمک کرده ایم فروشگاه های آنلاین و وب سایت های وردپرس خود را بهبود بخشند.

11 نکته برای نگهداری وب سایت تجارت الکترونیک چگونه فروشگاه خود را حفظ کنید 11

تیم حرفه ای ما می تواند سایت شما را به روز نگه دارد، تهدیدات امنیتی را اسکن کند، پشتیبان گیری ابری را اجرا کند، و برای آرامش خاطر شما پشتیبانی 24/7 را ارائه دهد.

همچنین می‌توانید از دیگر خدمات Pro یکی را انتخاب کنید. اینها شامل تعمیر وب سایت های هک شده، بهینه سازی سئو برای افزایش ترافیک جستجو، بهینه سازی سرعت برای بهبود زمان بارگذاری صفحه و طراحی وب سایت سفارشی است.

برای جزئیات بیشتر، می‌توانید فهرست کامل WPBeginner Pro Services را مشاهده کنید.< /p>

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد تا نکات نگهداری وب سایت تجارت الکترونیک را برای حفظ فروشگاه آنلاین خود بیاموزید. همچنین ممکن است بخواهید کارهای مهم نگهداری وردپرس برای انجام منظم و انتخاب متخصص ما از عنوان بهترین خدمات نگهداری وب سایت برای WordPress.

اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفاً در کانال یوتیوب برای آموزش های ویدیویی وردپرس. همچنین می‌توانید ما را در تویتر و فیس بوک.

خروج از نسخه موبایل