به گفته کارشناسان، کار باید بر ایمنی و رفاه برای همه تمرکز کند

به گفته کارشناسان، کار باید بر ایمنی و رفاه برای همه تمرکز کند

اعتبار: دامنه عمومی Pixabay/CC0

کار اغلب به‌عنوان یک عامل خطر تلقی می‌شود تا منبع رفاه، ارزش‌های زندگی، توسعه و سلامت. مساله ویژه از کار در مورد دردهای ناشی از کار با همکاری Journal of Back and Musculoskeletal Rehabilitation قصد دارد این تصور را به چالش بکشد و به نیاز مبرم به مطالعه تعادل در لبه برش تحقیقات اجتماعی و بهداشتی می پردازد.

کار را می توان از بسیاری جهات به عنوان یکی از نیازهای اولیه انسان در نظر گرفت. ممکن است منبع درآمدی باشد، به ارتباطات اجتماعی کمک کند، و برای بسیاری از افراد یک ارزش مهم زندگی است که باعث رشد اجتماعی و فکری می شود. در توانبخشی اسکلتی عضلانی، بازگشت به کار اغلب به عنوان یکی از اهداف اصلی آن شناخته می شود. با این حال، برای تبدیل کردن کار به مکانی سالم برای همه، چیزهای زیادی برای غلبه بر وجود دارد.

ویراستار مهمان Karen Jacobs، OT، EdD، OTR، CPE، FAOTA، Sargent College of Health and Rehabilitation Sciences، دانشگاه بوستون، بوستون، MA، ایالات متحده، و سردبیر Work ، می گوید: “خوشحال بود که فرصت همکاری بین این دو مجله در مورد این موضوع مهم کلاس مرتبط با کار درد.

“هدف ما افزایش آگاهی در مورد چالش‌هایی است که با آن روبرو هستیم و فراخوانی برای اقدام برای تبدیل کار به مکانی امن برای هر فردی پیشنهاد می‌کنیم، جایی که آنها می‌توانند تکامل یابند و درآمد منصفانه‌ای برای حمایت از زندگی خود ایجاد کنند.”

ویراستار مهمان Remko Soer، Ph.D.، دانشگاه گرونینگن، مرکز پزشکی دانشگاه گرونینگن، بخش بیهوشی، مرکز درد، گرونینگن، و بیمارستان mProve، Zwolle، هلند، و سردبیر مجله پشت و توانبخشی اسکلتی عضلانی می افزاید: “ما باید از بینش کار به عنوان یک عامل خطر صرفاً دور شویم و در عوض برای موقعیتی تلاش کنیم که در آن رفاه، ارزش های زندگی، توسعه و سلامتی نقش مهمی دارند. نتایج.

“ما می‌توانیم با وجود داشتن شرایط اسکلتی عضلانی و نحوه حمایت فعالانه کارفرمایان از افراد دارای معلولیت، پیشینه اقلیت یا سن بالاتر، از کسانی که در کار استقامت می‌کنند، چیزهای زیادی بیاموزیم.”

دکتر سوئر خاطرنشان می کند: “در حالی که ما می بینیم که کار سخت یک عامل خطر مهم برای آسیب های اسکلتی عضلانی است، ایمنی در محل کار پیش نیاز یک محیط کار سالم است. به خصوص در کشورهای با درآمد کم و متوسط، شرایط کاری را می توان ضعیف در نظر گرفت. برخی از صنایع.

“در جامعه غربی، با تقاضاهای روزافزون، فرهنگ 24 آنلاین معرفی شده است که منجر به محو شدن مرزهای بین زندگی خصوصی و حرفه ای می شود. مردم به طور فزاینده ای به دلیل استرس مداوم از محل کار خود غیبت می کنند که منجر به فرسودگی شغلی، افسردگی می شود. ، فیبرومیالژیا یا سایر شرایط درد مزمن.”

این شماره ویژه شامل 15 مقاله روشنگر مرتبط با درد است که بر موضوعاتی مانند فرسودگی شغلی، توانایی کاری، کیفیت زندگی، توانبخشی شغلی، بازگشت به کار، و ارگونومی تمرکز دارد.

یکی از مقالات برجسته در این شماره “اثربخشی توانبخشی شغلی در بازگشت به کار” است. برای کمردرد: مروری بر ادبیات سیستماتیک، توسط لیندا کالسکی، لورا وکل، سارا هاوسلر و برند ولفارت. نویسندگان اثربخشی برنامه های توانبخشی شغلی را برای کارگران مبتلا به کمردرد بررسی کردند، زیرا هیچ روش استانداردی برای برنامه توانبخشی بازگشت به کار (RTW) که توسط پزشکان استفاده می شود وجود ندارد.

این بررسی مبتنی بر شواهد به این نتیجه رسید که ترکیبی از فعالیت، درمان نگهدارنده، کشش و درمان دستی نتایج امیدوارکننده‌ای را در بهبود RTW نشان دادند. علاوه بر این، رابطه و میانجیگری بین کارفرما/محل کار و کارمند به نظر می‌رسد جنبه‌های مهم RTW باشد.

به ویژه، شدت درد، ناتوانی و کیفیت زندگی با مداخلاتی که شامل نسبت بالایی از فعالیت بدنی بود، افزایش یافت. همچنین، برنامه‌های مداخله به‌طور گسترده‌ای متفاوت بودند، که منجر به مشاهده شد که اثر درمانی برنامه‌های مداخله هنوز مشخص نشده است.

این شماره همچنین به شناخت روزافزون نقش عوامل روانی و اجتماعی در اذعان می‌کند. مدیریت درد. راهبردهایی مانند درمان رفتاری شناختی (CBT) و پذیرش و تعهد درمان (ACT) بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. این نشان دهنده تغییر رویکردهای غیردارویی برای مدیریت درد در پی بحران مواد افیونی است.

کاربردهای فناوری های جدید در این شماره بررسی شده است. اینها شامل استفاده از واقعیت مجازی (VR) و هوش مصنوعی (AI ) برای مدیریت درد و دستگاه های پوشیدنی برای ردیابی داده های فیزیولوژیکی در زمان واقعی، کمک به تعیین شدت درد و اثربخشی درمان ها. انتظار می‌رود هوش مصنوعی و یادگیری ماشین گزینه‌های درمانی شخصی‌سازی‌شده‌تری را تسهیل کنند.

مقاله‌های این شماره در مجموع نشان می‌دهند که مدیریت درد ناشی از کار نیازمند رویکردی بین‌رشته‌ای است که درمان‌های پزشکی، روان‌شناختی و شغلی را برای پیشگیری از بیماری، آسیب و ناتوانی ناشی از کار ادغام می‌کند.

زمانی که پیشگیری قابل دستیابی نباشد، تمرکز باید به طراحی مداخلات، توانبخشی، درمان یا کنترل های فرد محور معطوف شود. افشای یک وضعیت درد در محل کار می تواند به دلیل انگ پیچیده باشد. غیرقابل پیش بینی بودن شرایط درد یا پیشرفت آنها می تواند مدیریت درد ناشی از کار را دشوار کند.

دکتر جیکوبز نتیجه گیری می کند: “ما صادقانه محققان، پزشکان، کارفرمایان و سیاست گذاران را تشویق می کنیم تا به کار روی این موضوع مهم ادامه دهند و به ایجاد آگاهی برای بهبود شرایط کاری برای همه افراد در سراسر جهان ادامه دهند.”

اطلاعات بیشتر:
شماره ویژه Work: content.iospress.com/journals/work /78/1

لیندا کالسکی و همکاران، اثربخشی توانبخشی شغلی در ازای کار برای کمردرد: مروری بر ادبیات سیستماتیک، کار (2023). DOI: 10.3233/WOR-230277

نقل:
کارشناسان می گویند کار باید بر ایمنی و رفاه برای همه تمرکز کند (2024، 11 ژوئیه)
بازیابی شده در 12 ژوئیه 2024
از https://medicalxpress.com/news/2024-07-focus-safety-experts.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. جدا از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، خیر
بخش بدون اجازه کتبی قابل تکثیر است. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.

خروج از نسخه موبایل