فناوری پیشرفته می‌تواند جایگزین‌های «شخصی‌شده» لگن را به ما بدهد

فناوری پیشرفته می‌تواند جایگزین‌های «شخصی‌شده» لگن را به ما بدهد

Advanced technology could give us 'personalized' hip replacements
تنظیم آزمایشی برای آزمایش جسد. (الف) یک صفحه ثابت طراحی شده مخصوص برای قرار دادن نمونه جسد استفاده می شود. (ب) نمونه جسد با استفاده از یک گیره C به صفحه تثبیت ثابت می شود و صفحه تثبیت روی میز قابل تنظیم ارتفاع بسته می شود. ج) «آداپتور لگن» و کره‌های مرجع لگن (PRS) به لگن متصل می‌شوند. آنها به ترتیب سیستم مختصات آداپتور لگن (PACS) و سیستم مختصات کره مرجع لگن (PRSCS) را ایجاد می کنند. به طور مشابه، “آداپتور فمور” و کره های مرجع فمور (FRSs) به استخوان ران چسبانده می شوند که به ترتیب سیستم مختصات آداپتور فمور (FACS) و سیستم مختصات کره مرجع استخوان ران (FRSCS) را ارائه می دهند. گیره های جراحی، پین ها و چسب پلاستیکی برای محکم کردن این اتصالات به لگن و استخوان ران استفاده می شود. (د) تنظیمات آزمایش نهایی همراه با موقعیت AICON MoveInspect XR8 در طول آزمایش به تصویر کشیده شده است. اعتبار: رایانه‌ها در زیست‌شناسی و پزشکی (2023). DOI: 10.1016/j.compbiomed.2023.107799

طبق تحقیقات جدید، جراحی تعویض مفصل ران «شخصی‌شده» ممکن است دقیقاً همان چیزی باشد که پزشک برای افراد مبتلا به آرتریت هیپ دستور داده است. محققان با استفاده از فناوری پیشرفته سایر صنایع مانند خودروسازی و تولید، پیشرفت پزشکی را پیش می برند.

نتیجه تعویض مفصل ران مناسب است، زیرا هر فرد باسن خود را به روش‌های کمی متفاوت حرکت می‌دهد. در حال حاضر، جایگزین‌ها به جای اینکه به طور خاص برای بیمار طراحی شده باشند، بر اساس یک لگن “طبیعی” هستند.

در مطالعه WMG در دانشگاه وارویک، با همکاری بیمارستان‌های دانشگاهی Coventry و Warwickshire (UHCW) NHS Trust و Corin Group، محققان نشان دادند که این رویکرد پیشگام برای تعویض مفصل ران می‌تواند نتایج بیماران و میزان موفقیت جراحی را بهبود بخشد. /p>

مقاله منتشر شده است در مجله Computers in Biology and Medicine< /i>.

بر اساس NHS، سالانه بیش از 100000 نفر در بریتانیا تحت تعویض مفصل ران قرار می‌گیرند که معمولاً به دلیل آرتریت، بیماری مفاصل است که باعث درد قابل توجهی می‌شود.

مطالعه جدید مشکلات طولانی مدت در جراحی تعویض مفصل ران را تجزیه و تحلیل کرد. : در محدوده خاص حرکت مورد نیاز در جایگزینی و چگونگی ارزش جراحی شخصی را می توان قبل از هر عملی محاسبه کرد.

در این مطالعه، دکتر آرناب پالیت، محقق ارشد، استادیار WMG در دانشگاه وارویک، و تیمش مدل‌های واقعی و کامپیوتری را برای مقایسه حرکات شبیه‌سازی شده و واقعی باسن ترکیب کردند.

این نشان داد که با استفاده از شبیه‌سازی‌های رایانه‌ای پیشرفته بر اساس سی‌تی اسکن از مفصل ران بیمار، می‌توان به راحتی و با دقت برخی حرکات لگن را محاسبه کرد، که دقیقاً حرکات واقعی هیپ را منعکس می‌کند.

این پیشرفت می‌تواند جراحان را قادر سازد تا بر اساس حرکات هدف خاص بیمار، به جای تکیه بر هنجارهای جمعیتی یا مقادیر «عادی» دلخواه، جراحی‌های مفصل ران را برنامه‌ریزی کنند. این رویکرد شخصی به‌ویژه برای بیمارانی که در این مقادیر متوسط ​​قرار نمی‌گیرند ارزشمند است و تضمین می‌کند که برنامه‌ریزی قبل از جراحی واقعاً فردی است و احتمالاً مؤثرتر است.

استفاده از این تعویض‌های ران سفارشی می‌تواند موفقیت عمل‌ها را بهبود بخشد و آنها را “در اولین بار” تبدیل کند. جراحان ممکن است بتوانند لگن مصنوعی را بر اساس حرکت ران هدف شخصی شده قبل از عمل محاسبه شده در نقطه مناسب قرار دهند.

این می‌تواند احتمال بروز هرگونه مشکل بالینی را در آینده کاهش دهد و خطر جراحی تجدیدنظر را به حداقل برساند. این همچنین به بهبود زمان بهبودی بیماران کمک می‌کند و همچنین هزینه‌ها و نیروی کار اضافی را برای NHS کاهش می‌دهد.

دکتر پالیت گفت: “این تحقیق یک گام بزرگ رو به جلو در برنامه ریزی تعویض مفصل ران نشان می دهد. با استفاده از رایانه شبیه سازی بر اساس شکل لگن بیمار از سی تی اسکن، می توانیم حرکات خاصی را در طول جراحی پیش بینی کنیم، این حرکات پیش بینی شده می تواند آنها را راهنمایی کند تا ایمپلنت ها را در بهترین موقعیت ها برای هر بیمار قرار دهند.

“بنابراین، به‌جای استفاده از اندازه‌گیری‌های متوسط، ما جراحی را به گونه‌ای سفارشی می‌کنیم که کاملاً متناسب با هر فرد باشد، که منجر به جراحی بهتر می‌شود. تحقیقات بیشتر برای بررسی کامل پتانسیل آن برای استفاده از آن برای بیماران NHS ضروری است.”

پروفسور ریچارد کینگ، جراح ارتوپدی بالینی در UHCW و سرپرست بالینی این پروژه، اظهار داشت: “عملیات مفصل ران “عملیات قرن” نامیده شده است. به عنوان جراح، ما دائماً به دنبال بهبود و اطمینان بیشتر آن هستیم. این کاری که ما با WMG انجام داده‌ایم می‌تواند به ما در انجام این کار کمک کند، و به ما نشان می‌دهد که چگونه عمل را دقیقاً برای هر بیمار جداگانه تنظیم کنیم.”

دکتر کریستوفر پلاسکوس، معاون نوآوری بالینی جهانی در گروه کورین، اضافه کرد: “کورین مفتخر است که از این تحقیق با هدف پیش بینی دامنه واقعی حرکت بالینی مفصل ران از سی تی قبل از عمل و شبیه سازی حرکت ران حمایت می کند. این تحقیقات مانند این است. که آینده برنامه ریزی مفصل ران را شکل می دهد و منجر به جایگزینی واقعا شخصی لگن می شود.”

اطلاعات بیشتر:
Arnab Palit و همکاران، ارزیابی محدوده حرکتی استخوانی محاسبه‌شده (BROM) با ثبت دامنه حرکتی مبتنی بر جسد در شرایط آزمایشگاهی (FROM) به شبیه‌سازی حرکت باسن، رایانه‌ها در زیست‌شناسی و پزشکی (2023) . DOI: 10.1016/j.compbiomed.2023.107799

تهیه شده توسط
دانشگاه وارویک

<استفاده از href="https://medx.b-cdn.net/tmpl/v6/img/svg/sprite.svg#icon_open" x="0" y="0"/>

نقل:
فناوری پیشرفته می‌تواند جایگزین‌های «شخصی‌شده» لگن را به ما بدهد (۲۰۲۴، ۱۱ ژوئیه)
بازیابی شده در 12 ژوئیه 2024
از https://medicalxpress.com/news/2024-07-advanced-technology-personalized-hip.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. جدا از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، خیر
بخش بدون اجازه کتبی قابل تکثیر است. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.

خروج از نسخه موبایل