تحقیقات این باور را به چالش می کشد که دردهای قاعدگی فقط در چرخه های تخمک گذاری رخ می دهد

تحقیقات این باور را به چالش می کشد که دردهای قاعدگی فقط در چرخه های تخمک گذاری رخ می دهد

اعتبار: پروژه سهام RDNE از Pexels

طبق درک فعلی، دردهای قاعدگی فقط در چرخه‌هایی اتفاق می‌افتد که در آن تخمک آزاد می‌شود یا در چرخه تخمک‌گذاری. اما تحقیقات جدید دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC) این مفهوم را به چالش می کشد.

یافته‌ها، منتشر شده در ژورنال تحقیقات درد، نشان می‌دهد که برخی از زنان نه تنها زمانی که تخمک آزاد نمی‌شود، گرفتگی عضلات را تجربه می‌کنند، بلکه می‌توانند شدیدتر باشند و در طول مدت طولانی‌تر نیز ادامه پیدا کنند. این چرخه های تخمک گذاری.

دکتر پل یونگ، دانشیار زنان و زایمان در UBC و کرسی تحقیقاتی کانادا در اندومتریوز و یکی از نویسندگان این مقاله، گفت: “از دیدن گرفتگی های قابل توجه در سیکل های قاعدگی با یا بدون تخمک گذاری شگفت زده شدم، که تفکر فعلی را به چالش می کشد.” درد لگن.

دردهای قاعدگی بسیار رایج است، اما همیشه با درمان با ایبوپروفن توصیه شده به خوبی درمان نمی شود و ممکن است باعث شود که زنان نوجوان و جوان از تحصیل یا کار غافل شوند.

از مدت‌ها پیش اعتقاد بر این بود که گرفتگی‌های قاعدگی با کاهش سطح پروژسترون در پایان چرخه‌های تخمک‌گذاری ایجاد می‌شوند، که باعث آزاد شدن مواد هورمون‌مانند، پروستاگلاندین‌ها می‌شود که باعث انقباضات ماهیچه‌های رحم می‌شوند.

دکتر Sewon Bann، متخصص داخلی و غدد درون ریز در UBC، یکی از نویسندگان این مقاله گفت: «از سال 1938، زمانی که یک مطالعه تحقیقاتی کوچک هیچ گرفتگی در مطالعات عدم تخمک گذاری پیدا نکرد، هیچ کس این باور را که کرامپ فقط در چرخه تخمک گذاری رخ می دهد، زیر سوال نبرده است.

برای این مطالعه، محققان 75 زن 19 تا 35 ساله را از طریق یک زیر نظر گرفتند. چرخه قاعدگی. زنان تجربیات خود را با حضور و شدت گرفتگی در یک دفترچه روزانه ثبت کردند.

گرلین مان، نویسنده اول، گفت: “در این مطالعه، گرفتگی عضلات در 35 چرخه بدون تخمک گذاری را با 40 چرخه که به طور معمول تخمک گذاری می کردند، مقایسه کردیم. ما دریافتیم که گرفتگی عضلات دردناک تر، طولانی تر بوده و در سیکل های بدون تخمک گذاری دارای امتیاز کرامپ بالاتری است.” یک دانشجوی پزشکی UBC مان گزارش می دهد که طول چرخه یکسان بود. کمتر از یکی از 10 سیکل در هر گروه مربوط به تخمک گذاری بیش از 35 روز طول کشید.

محققان همچنین چندین مطالعه قبلی در مورد گرفتگی عضلات را که تخمک گذاری را ردیابی می کردند، بررسی کردند. “در یک متاآنالیز از چهار مطالعه واجد شرایط، همه گرفتگی‌ها یافت شد در هر دو چرخه تخمک گذاری و عدم تخمک گذاری، با این حال، در حمایت از درک فعلی، گرفتگی عضلات دو برابر بیشتر در چرخه های تخمک گذاری رخ می دهد.”

دکتر جریلین سی پریور، نویسنده ارشد، پروفسور غدد درون ریز در UBC و مدیر علمی CeMCOR، معتقد است: «احتمالاً به دلیل استرس های متعدد در این زمان دشوار، تقریباً یک سوم سیکل های شرکت کنندگان بدون تخمک گذاری بوده است. .

محققان می گویند این اطلاعات جدید در مورد دردهای قاعدگی و تخمک گذاری چندین پیامد مهم دارد:

  • دیگر نمی‌توانیم تخمک‌گذاری را فرض کنیم که سیکل فقط به دلیل دردهای قاعدگی است
  • بعید به نظر می رسد کاهش سطح پروژسترون قبل از جریان خون باشد، همانطور که در حال حاضر درک شده است که باعث دردهای قاعدگی
  • تحقیقات جدید برای درک اینکه چه تغییرات دیگری باعث ایجاد گرفتگی عضلات می شود ضروری است
  • یادگیری بیشتر در مورد علت بروز گرفتگی عضلات به درمان گرفتگی هایی که شدید هستند یا باعث غیبت از مدرسه یا محل کار می شوند کمک می کند.

اطلاعات بیشتر:
Gurleen Mann و همکاران، کرامپ های قاعدگی در چرخه های بدون تخمک گذاری در مقابل چرخه های تخمک گذاری معمولی – SARS-COV-2 Pandemic Daily Data Plus a Meta-Analysis of Cramps and Novulation، Journal of Pain Research (2024). DOI: 10.2147/JPR.S457484

تهیه شده توسط
دانشگاه بریتیش کلمبیا

<استفاده از href="https://medx.b-cdn.net/tmpl/v6/img/svg/sprite.svg#icon_open" x="0" y="0"/>

نقل:
تحقیقات این باور را به چالش می کشد که دردهای قاعدگی فقط در چرخه های تخمک گذاری رخ می دهد (2024، 11 ژوئیه)
بازیابی شده در 12 ژوئیه 2024
از https://medicalxpress.com/news/2024-07-belief-menstrual-cramps-ovulatory.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. جدا از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، خیر
بخش بدون اجازه کتبی قابل تکثیر است. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.

خروج از نسخه موبایل