سلامت

عصرها چه ساعتی غذا بخوریم تا راحت بخوابیم؟

عصرها چه ساعتی غذا بخوریم تا راحت بخوابیم؟

عصرها چه ساعتی غذا بخوریم تا راحت بخوابیم؟

A quelle heure doit-on manger le soir pour bien dormir ?

غذا و خواب ارتباط نزدیکی با هم دارند. یک وعده غذایی بسیار سنگین، بسیار غنی و/یا خیلی تند باعث مشکلات خواب می شود. به طور مشابه، اگر وعده غذایی درست قبل از خواب خورده شود، پیدا کردن خواب دشوارتر خواهد شد.

شام قبل از خواب

اگر نشسته باشید هضم غذا آسان می شود. برعکس، هنگام دراز کشیدن پیچیده تر می شود. کارشناسان توصیه می‌کنند بین ۲ تا ۳ ساعت بین وعده‌های غذایی و زمان خواب، مخصوصاً در صورت مشکلات گوارشی، فاصله بین وعده‌های غذایی و زمان خواب را رها کنید.

دیر غذا خوردن بدن را مجبور می‌کند در زمانی که فعال شود. به طور معمول باید در حالت استراحت باشد. پس از صرف غذا، دمای بدن افزایش می یابد، اما خواب تنها زمانی رخ می دهد که دمای بدن کاهش یابد.

در هر صورت، شما باید عصرانه خود را در ساعات مشخصی، تقریباً بین ساعت 7 بعد از ظهر تا 9 بعد از ظهر میل کنید. داشتن وعده های غذایی منظم نیز راه خوبی برای اجتناب از میان وعده و حفظ وزن ایده آل است.

دانلود دستور العمل های سم زدایی Croq’Kilos به صورت رایگان

Détox Croq'Kilos

انتخاب غذاهای تقویت کننده خواب

برخی غذاها حاوی مولکول های خواب آور هستند.

به عنوان مثال، تریپتوفان یک اسید آمینه است که تولید سروتونین، هورمون خواب را فعال می کند. بادام حاوی مقدار زیادی است. آنها همچنین حاوی منیزیم هستند، یک عنصر کمیاب که به طور طبیعی به کاهش فعالیت عضلانی و عصبی کمک می کند.

افزودن عسل به چای گیاهی نیز رفلکس خوبی برای خواب راحت است. یک قاشق چای خوری ساده عسل ترشح ملاتونین را در مغز تحریک می کند و تولید اورکسین را متوقف می کند که ما را بیدار نگه می دارد.

در نهایت، بلغور جو دوسر حاوی اسیدهای آمینه ای است که ملاتونین تولید می کند که به عنوان “هورمون خواب” نیز شناخته می شود. همه این غذاها را می توان در شب در مقادیر متوسط ​​برای بهبود کیفیت خواب مصرف کرد.

نمونه از یک مراسم قبل از خواب

در اینجا نمونه ای از یک مراسم برای بهبود خواب شما آورده شده است:

-7:30 بعد از ظهر: شروع شام. یک وعده غذایی سبک بر پایه سبزیجات تازه انتخاب کنید. در شب بهتر است پروتئین های حیوانی به ویژه گوشت قرمز را فراموش کنید که جذب تریپتوفان را کاهش می دهد و تولید سروتونین، هورمون خواب را کاهش می دهد. وعده غذایی باید حداقل ½ ساعت طول بکشد تا احساس سیری داشته باشید.

-8 بعد از ظهر تا 22:00: زمان آزاد مورد نیاز برای استراحت کردن از روز خود و اختصاص دادن زمانی برای خود. اگر بچه دارید، از خواباندن زودهنگام آنها برای بهبود بهبودی آنها دریغ نکنید و همچنین بتوانید آرامش داشته باشید.

-10 شب: مراسمی داشته باشید. تنظیم یک مراسم به مغز این امکان را می دهد که این عادت را به عنوان نشانه ای از نزدیکی به زمان خواب تفسیر کند. به عنوان مثال، تهیه چای گیاهی و/یا خواندن کتاب می تواند بخشی از عادات روزانه شما قبل از رفتن به رختخواب باشد. گیاهانی که به طور طبیعی خاصیت آرام بخشی دارند عبارتند از: بابونه، گل ساعتی یا نمدار.

-10:30 بعد از ظهر/11 شب: زمان خواب. در حالت ایده‌آل، برای داشتن یک شب آرام و ترمیم‌کننده نباید از ساعت ۱۱ شب تجاوز کنید.

توجه این مطلب نمی تواند جایگزین نشخه پزشکی شود و رسانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ندارد 

مدیر مجله

یه پسر آبان ماهی با افکار پیچیده و تنیده از خشم علاقه زیادی به گسترش وب و وبسایت نویسی داره ،یه پسر از دل سنگ های آبی کهکشانی که هیچکس نمیتونه دستش رو بخونه و از 1399 تا حالا تو دنیای وب سرگردان و آموزش دیدن است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا