سلامت

کمردرد ما چه می گوید

کمردرد ما چه می گوید

کمردرد ما چه می گوید

تأیید شده در 02/02/2022 توسط PasseportSanté

Ce que dit notre mal de dos

کمر درد که میلیون ها نفر را تحت تاثیر قرار می دهد، “بیمار قرن” نامیده می شود. علل آن می تواند جسمی و روانی باشد.

علل فیزیکی

کمر درد ریشه های متعددی دارد این می تواند ضربه (شوک، شکستگی، رگ به رگ شدن)، ژست های مکرر که زود از موعد از بین می رود (پیچ خوردگی و غیره)، آرتروز، اما همچنین بیماری های سرطانی، عفونی یا التهابی باشد. در 90 تا 95 درصد موارد، منشأ درد مشخص نیست و از “درد ستون فقرات معمول یا غیر اختصاصی” صحبت می کنیم. سپس درد در بیشتر موارد از ضایعات دیسک های بین مهره ای یا استئوآرتریت مهره ای، یعنی ساییدگی غضروف مفاصل ناشی می شود.

در 5 تا 10 درصد موارد، کمردرد با یک بیماری زمینه ای بالقوه جدی مرتبط است که باید زود تشخیص داده شود، مانند سرطان، عفونت، اسپوندیلیت آنکیلوزان، مشکلات قلبی عروقی یا ریوی و غیره. بنابراین ضروری است که کمردرد خود را جدی بگیرید و برای تشخیص با پزشک خود مشورت کنید.

کمر درد، دردی که می‌گوید…

«کمر پر بودن»، این عبارت معروف به احساس سیر شدن در یک موقعیت خاص اشاره دارد و نشان می‌دهد که کمر درد لزوماً منشأ مکانیکی ندارد. اگرچه ارتباط مستقیم بین ذهنی و جسمی هرگز به وضوح در مورد کمردرد اثبات نشده است، اما ثابت شده است که افراد مبتلا به افسردگی شدیدتر از افراد بدون افسردگی درد را تجربه می کنند.

یک نکته بد باید در نظر گرفته شود

در هر صورت، کمردرد را نباید ساده انگاشت. این یک سیگنال هشدار است، “سرریز” چه در سطح فیزیکی و چه روانی. استراحت روحی و جسمی ضروری است. باید تمرینات تنفسی و همچنین فعالیت‌های ملایمی مانند یوگا، پیاده‌روی یا شنا انجام شود تا آرامش و آرامش عضلانی را تقویت کند، در حالی که پشت را می‌پوشانید تا قوی‌تر شود.

daa9d985d8b1d8afd8b1d8af d985d8a7 da86d987 d985db8c daafd988db8cd8af 644398d901178

daa9d985d8b1d8afd8b1d8af d985d8a7 da86d987 d985db8c daafd988db8cd8af 644398d9b8fd3

اشتراک شوید!

و بهترین توصیه ما را در صندوق پستی خود دریافت کنید تا از سلامت خود مراقبت کنید!

*آدرس ایمیل شما توسط خدمات دیجیتال M6 برای ارسال خبرنامه شما حاوی پیشنهادات تجاری شخصی استفاده خواهد شد. همچنین ممکن است به برخی از شرکای ما به شکل مستعار منتقل شود، اگر شما در بنر کوکی ما پذیرفته‌ایم که داده‌های شخصی شما از طریق ردیاب‌ها جمع‌آوری شده و برای اهداف تبلیغاتی شخصی‌سازی شده استفاده می‌شود. در هر زمان، می‌توانید با استفاده از پیوند لغو اشتراک موجود در خبرنامه لغو اشتراک کنید و/یا از استفاده از ردیاب‌ها از طریق پیوند «اولویت‌های کوکی» در سرویس ما خودداری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از حقوق خود، منشور رازداری ما را بخوانید.

حتما بخوانید : 6 علامت هیپوگلیسمی

توجه این مطلب نمی تواند جایگزین نشخه پزشکی شود و رسانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ندارد 

مدیر مجله

یه پسر آبان ماهی با افکار پیچیده و تنیده از خشم علاقه زیادی به گسترش وب و وبسایت نویسی داره ،یه پسر از دل سنگ های آبی کهکشانی که هیچکس نمیتونه دستش رو بخونه و از 1399 تا حالا تو دنیای وب سرگردان و آموزش دیدن است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا