آشپزی

19 مخلفات ترکی

19 مخلفات ترکی

غذاهای ترکی تنوع زیادی از دستورالعمل های گیاهی را ارائه می دهند، زیرا بسیاری از مخلفات ترکی با آن درست می شوند. سبزیجات تازه، فصلی و طعم دار با روغن زیتون با کیفیت خوب و ادویه های عجیب و غریب.

Vegetarian rice stuffed peppers
19 مخلفات ترکی 21

اگر عاشق غذاهای ترکی هستید و به دنبال بهترین دستور العمل های مخلفات ترکی هستید، این مکان مناسبی برای دیدن است! من تعدادی از محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین مخلفات ترکی را جمع‌آوری کرده‌ام که ذائقه‌تان را در سفری خوشمزه به ترکیه می‌برند!

بلغور پیلاوی (بلغور پلو ترکی بلغور پلو)

بلغور پلو یا بلغور پلو ترکی یک پیش غذای سالم است که با گوشت یا مرغ کبابی، کباب، کاسرول و خورش های مقوی کاملاً ست می شود. درست کردن این غذای ترکی با چند ماده بسیار آسان است. گندم بلغور در ترکیه برای سالاد، سوپ، کوفته و پلو بسیار استفاده می شود. خوشمزه و مغذی هم هست. در انواع آسیاب ها مانند ریز، متوسط، درشت و فوق درشت موجود است. درشت و اضافه درشت برای درست کردن پلو مناسب است و خوب / متوسط ​​برای سوپ، سالاد و کوفته مناسب است.

این دستور غذا را ببینید

19 d985d8aed984d981d8a7d8aa d8aad8b1daa9db8c 647b3a6feffa1
لوبیا سبز مدیترانه ای (Taze Fasulye)

لوبیا سبز مدیترانه ای (به ترکی Zeytinyagli Taze Fasulye) یک غذای گیاهی/وگان محبوب است که اغلب در اکثر خانه های ترکیه در طول تابستان طبخ می شود. این غذای ساده و در عین حال خوشمزه را می توان از قبل درست کرد و معمولاً به صورت گرم یا در دمای اتاق سرو می شود. تنها چیزی که برای پختن این غذای تابستانی نیاز دارید لوبیا سبز، گوجه فرنگی رسیده تابستانی، پیاز و روغن زیتون با کیفیت خوب است.

این دستور را ببینید

19 d985d8aed984d981d8a7d8aa d8aad8b1daa9db8c 647b3a70ab023
بزلما (نان تخت ترکی)

Bazlama یک نان صاف ترکی نرم و کرکی است که در چند دهه اخیر محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. این یکی از قدیمی ترین دستور العمل های نان ترکی است و احتمالاً مورد علاقه بسیاری نیز است. این نان خوشمزه به طور سنتی در روستاهای آناتولی روی اجاق‌های بیرونی و روی آتش هیزمی طبخ می‌شود، اما می‌توانید آن‌ها را به راحتی در خانه روی یک تابه یا ماهیتابه با کیفیت خوب بپزید.

این دستور را ببینید

bazlama turkish flat bread recipe
برنج پلو ترکی (سهریلی پیلاو)

برنج پلو ترکی با orzo (به ترکی Sehriyeli Pirinc Pilavi) یک غذای اصلی بوده است و برای قرن‌ها همیشه در ترکیه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است. این غذای برنجی اصلی و در عین حال آرامش بخش بخش مهمی از غذاهای ترکی است که نقش مهمی در آشپزی روزمره دارد. می‌توانید از آن در هر نوع غذاخوری ممکن لذت ببرید، از کافه تریا محلی گرفته تا یک رستوران شیک استانبول.

این دستور را ببینید

turkish rice pilaf with orzo recipe

فلاح کوفتسی

فلاح کوفتسی یک غذای خوشمزه گیاهی بلغور است که با مواد ساده ای مانند بلغور، بلغور، پیاز، رب گوجه و فلفل و ادویه تهیه می شود. شما می توانید این دستور سنتی ترکی را به عنوان غذای اصلی گیاهی، پیش غذا یا به عنوان پیش غذا سرو کنید. تهیه فلاح کوفته بسیار آسان است، اما برای شکل دادن به کوفته‌های زیبای کوچک به کمی زحمت نیاز دارد. با این حال، نتیجه نهایی قطعا ارزش تلاش را دارد! به نظر من کاملاً درمانی است، بنابراین معمولاً این غذای مقرون به صرفه را به صورت دسته‌ای درست می‌کنم و مقداری را فریز می‌کنم تا بعداً سرو کنم.

این دستور را ببینید

fellah Kofte

نان پیده ترکی – رمضان پیدسی

نان پیده ترکی خوشمزه، پف دار و کمی جویدنی (یا رمضان پیدیسی) یک نان تخت بدون ورز است که به طور سنتی در ماه مبارک رمضان خورده می شود. این نان ترکی اصیل زمانی بهترین است که گرم و تازه از فر سرو شود. در ترکیه، نانوایی ها این نان ماه رمضان را چند ساعت قبل از افطار (عصر ماه رمضان) درست می کنند.

این دستور را ببینید

19 d985d8aed984d981d8a7d8aa d8aad8b1daa9db8c 647b3a841fbb5
امام بایلدی (بادمجان شکم پر ترکی)

امام بایلدی (بادمجان شکم پر ترکی) یک غذای کلاسیک عثمانی است که در بالکان، مدیترانه شرقی و خاورمیانه بسیار محبوب است. مانند یاپرک سرما-دولما (برگ های انگور پر شده) و Barbunya (به سبک ترکی لوبیا Borlotti)، بخشی از دسته “Zeytinyagli” (پخت شده در روغن زیتون) در ترکی است. غذا. این غذا با بادمجان (کلمه دیگری برای بادمجان) پخته شده در مقدار زیادی روغن زیتون و سپس پر شده با مخلوطی از پیاز، گوجه فرنگی و سیر درست می شود.

این دستور را ببینید

Imam Bayildi (Turkish stuffed eggplant)
باربونیا (لوبیا بورلوتی به سبک ترکی)

Barbunya Pilaki (به سبک ترکی لوبیا Borlotti) یک غذای کلاسیک ترکی است که در روغن زیتون با پیاز، سیر و گوجه فرنگی (رب) پخته می شود. این غذای وگان لذیذ برای سرو به عنوان یک ناهار سبک، بخشی از خوراک مزه، یا غذای جانبی برای گوشت کبابی و برشته، ماهی و سبزیجات مناسب است.

این دستور غذا را ببینید

Barbunya Pilaki is a vegan Turkish style cooked borlotti beans
Zeytinyağlı Pırasa Yemeği (تره کبابی ترکی)

Zeytinyağlı Pırasa Yemeği (تره فرنگی پخته شده ترکی) یک غذای ساده، منحصر به فرد و خوشمزه است که با مواد تازه و سالمی مانند تره فرنگی، هویج تهیه می شود. بلغور و روغن زیتون. شیرینی اندک هویج و تره فرنگی کاملاً با پانچ تند خوبی که از آب لیمو به دست می آید، جفت می شود. می‌توانید این زیتینیاگلی ترکی پیراسا یمه‌گی را به‌عنوان غذای جانبی یا به‌عنوان غذای اصلی گیاهی همراه با مقداری نان خرد شده مانند Focaccia خمیر ترش فلفل سیاه.

این دستور غذا را ببینید

19 d985d8aed984d981d8a7d8aa d8aad8b1daa9db8c 647b3a8572fac
فاصله پیاز (سالاد لوبیا ترکی)

پیاز (سالاد لوبیا ترکی) یک غذای جانبی سالم و مغذی و همراهی عالی برای وعده های غذایی شماست. از لوبیا، پیاز، گوجه فرنگی و جعفری درست می شود و سپس با تاهین، آب لیمو و روغن زیتون پوشانده می شود. این سالاد ترکی سرد بسیار راحت درست می شود و در عرض 15 دقیقه آماده می شود.

این دستور غذا را ببینید

piyaz (Turkish bean salad) served with boiled eggs
مرسیمک کوفته (کوفته عدس وگان)

Mercimek Kofte (گلوله های عدس) یک غذای ترکی سالم و خوش طعم است که با بلغور خوب، عدس قرمز، پیاز، رب گوجه فرنگی و فلفل قرمز و ادویه تهیه می شود. این کوفته های گیاهی معطر ارزان قیمت هستند و تهیه آنها بسیار آسان است. آن‌ها معمولاً به‌عنوان پیش‌غذا، غذای جانبی، میان‌وعده‌ای سالم یا بخشی از ظرف غذا سرو می‌شوند.

این دستور را ببینید

19 d985d8aed984d981d8a7d8aa d8aad8b1daa9db8c 647b3a861e350
Mucver – کدو حلوایی ترد

Mucver (کدو سبز / کدو سبز) پنکیک سبزیجات کوچکی است که حاوی کدو سبز، تخم مرغ، آرد، پیازچه و سبزی تازه است. می‌توانید این سرخ‌کرده‌های خوشمزه و ترد را به‌عنوان پیش‌غذا، غذای جانبی، فینگر فود یا حتی به‌عنوان یک ناهار سبک سرو کنید.

این دستور را ببینید

19 d985d8aed984d981d8a7d8aa d8aad8b1daa9db8c 647b3a8687e9e
کوبان سالاتاسی (سالاد چوپان ترکی)

سالاد ترکی شپرد (Coban Salatasi یا Choban Salad) یک غذای جانبی سبک، آسان و فوق‌العاده با طراوت است که با گوجه‌فرنگی تابستانی آبدار، خیار و فلفل سبز درست می‌شود. این یکی از محبوب ترین سالادهای ترکی است و معمولاً در کنار گوشت کبابی، کباب یا غذاهای دریایی سرو می شود.

این دستور را ببینید

Coban salatasi
Biber Dolmasi – Turkish Stuffed Peppers

These delicious vegetarian Turkish Stuffed Peppers (Biber Dolmasi) are filled with aromatic stuffing made of rice, onions, pine nuts, currants, and various herbs/spices. You can serve them as a side dish as well as the main meal or an appetizer. The leftovers are great for boxed lunch the next day or a picnic.

Check out this recipe

Biber Dolmasi Turkish stuffed peppers
Greek Pita Bread

Homemade Pita bread is a type of Middle Eastern flatbread made of flour, yeast, salt and sugar. This simple recipe is the key to making your own delicious homemade flatbreads with only a few ingredients you have in your kitchen. It is very easy to make, vegan friendly and taste much better than shop-bought ones.

Check out this recipe

pocketless pita bread
Cacik (Turkish Yogurt with Cucumbers)

Cacik is a delicious and refreshing Turkish Yogurt dish made with cucumbers & herbs, a very similar dip to its Greek cousin known as “tzatziki”. This wonderful dip is very easy to prepare, ready in just 10 minutes, and only needs a few fridge ingredients.

Check out this recipe

cacik is usually garnished with fresh mint and dill
Şakşuka (Turkish Vegetable Meze)

Saksuka (Turkish Vegetable Meze) is a very much loved vegetarian/vegan dish made of shallow-fried vegetables and a simple tomato sauce. The star ingredient for this traditional Turkish dish is the aubergines/eggplants and the rest of the vegetables added to the dish vary from region to region.

Check out this recipe

turkish meze saksuka is served in a bowl
Vegan Eggplant Moussaka

This simple yet delicious Vegan Moussaka dish is made with roasted aubergine slices and a delicious chickpea & tomato filling. My version of this traditional moussaka dish is much healthier and is packed with Mediterranean flavours. It is not one of these quick&easy weekday meals but the finished product is definitely worth the effort.

Check out this recipe

vegan Moussaka with aubergine and chickpeas
Yaprak Sarma – Stuffed Grape Leaves

Yaprak Sarma (or Dolma) is an authentic Turkish dish made from Grape Leaves Stuffed with aromatic rice, fresh Mediterranean herbs, and spices. It is the most popular dish in Turkey that is prepared especially for special occasions or guests. Same as my Biber Dolmasi |Vegetarian Stuffed Peppers, you can serve these delicious bite-sized appetizers as a part of a mezze platter, as a side dish or warm as a main meal.

Check out this recipe

yaprak sarma served with lemon slices

دستور پخت های مرتبط

For more scrumptious Turkish Recipes why not try:

I hope you enjoy checking out these delicious Turkish Side Dish Recipes as much as you enjoy eating them!?

Bon appétit! / Afiyet Olsun!

Did you make this recipe?

Please let me know how it turned out for you! Leave a comment below and tag @cookingorgeous on Instagram and hashtag it #cookingorgeous.

حتما بخوانید : Onion Bhaji (Onion Pakora)

مدیر مجله

یه پسر آبان ماهی با افکار پیچیده و تنیده از خشم علاقه زیادی به گسترش وب و وبسایت نویسی داره ،یه پسر از دل سنگ های آبی کهکشانی که هیچکس نمیتونه دستش رو بخونه و از 1399 تا حالا تو دنیای وب سرگردان و آموزش دیدن است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا