کامنت‌های منفی برای روبرتو پیاتزا/ نگرانی اهالی والیبال از خلق و خوی سرمربی جدید تیم ملی!

کامنت‌های منفی برای روبرتو پیاتزا/ نگرانی اهالی والیبال از خلق و خوی سرمربی جدید تیم ملی!

به گزارش خبرورزشی؛ ماجرا از این قرار بود که بعد از نتایج ضعیف تیم ملی والیبال ایران با مائوریسیو پائز و اخراج این مربی برزیلی در میانه VNL، فدراسیون والیبال قول داد برای هدایت تیم ملی یک مربی سرشناس خارجی پیدا کند. در این بین میلاد تقوی به عنوان رییس فدراسیون رسما دست به کار شد و مذاکرات خود با مربیان خارجی را آغاز کرد. یکی از جدی ترین گزینه‌های فدراسیون روبرتو پیاتزا مربی ۵۶ ساله ایتالیایی بود که پیش از این هم یک بار با پیاتزا وارد مذاکره شده بود که در آن برهه زمانی این مذاکره با پیشنهادی عجیب از طرف سرمربی ایتالیایی به بن بست خورد.

پیشنهاد شگفت‌انگیز

ماجرا از این قرار بود که پیاتزا به فدراسیون ایران پیشنهاد داد که همزمان هدایت هلند و ایران را در لیگ ملت‌ها انجام دهد. درواقع او می خواست به صورت حضوری سرمربی هلند باشد و از دور نظراتش را درباره تیم ملی ایران ارائه دهد که واقعا پیشنهادی عجیب و غیرحرفه ای بود. درواقع شرایط و پیشنهادهای عجیب این مربی ایتالیایی از همان لحظه اول مذاکرات با ایران آغاز شد. او مدعی بود که قراردادش با هلند طوری نیست که بتواند روی نیمکت ایران بنشیند و پس از کناره‌گیری از هدایت هلند از دور به توتولو، دستیار خود که قرار بود روی نیمکت ایران بنشیند، مشاوره می‌دهد. پیشنهاد خارق‌العاده پیاتزا، هدایت تیم ملی هلند به صورت حضوری و مشاوره به تیم ملی ایران به صورت دورکاری بود؛ در حالی که ایران و هلند برای راهیابی به المپیک ۲۰۲۴ تلاش می‌کردند. در آن زمان این پیشنهاد شگفت‌انگیز با تعجب و مخالفت مسئولان فدراسیون مواجه شد و به نظر می رسید پروسه حضور سرمربی ایتالیایی در ایران کاملا منتفی شده باشد اما او دوباره در بین گزینه‌های فدراسیون والیبال قرار گرفت و در نهایت پیاتزا به همراه توماسو توتولو به قراردادی ۲ ساله که تا ۲ سال دیگر هم قابل تمدید است در رأس کادر فنی تیم ملی والیبال ایران قرار گرفتند.

کامنت‌های منفی برای روبرتو!

حالا با انتخاب پیاتزا و شرط و شروط قبلی او، این نگرانی برای اهالی والیبال و طرفداران این رشته پیش آمده که نکند این سرمربی ایتالیایی با تصمیمات عجیب و غریبش دردسرساز شود. کامنت‌ها و واکنش‌های طرفداران والیبال به انتخاب مرد ایتالیایی نشان از نگرانی‌های دوستداران این رشته از حضور پیاتزا در ایران و پروازی بودن این سرمربی دارد اما میلاد تقوی این اطمینان را به جامعه والیبال داده که انتخاب پیاتزا با مطالعه و تحقیق صورت گرفته است. با این حال امیدواریم فدراسیون والیبال، تمام شرایط ممکن و محتمل برای همکاری با روبرتو پیاتزا را در نظر گرفته و در قراردادش قید کرده باشد تا با پیشنهادهای شگفت انگیز این مربی غافلگیر نشود. حالا که مرد شماره ۱۲ مربیگری جهان به ایران آمده باید از حضور او بهترین استفاده را برد.

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

خروج از نسخه موبایل