ورزش

یک بازی با ۳ کاپیتان، عکسی که هیچ کاپیتانی ندارد/ روزی که طارمی هت‌تریک کرد، سردار دبل

یک بازی با ۳ کاپیتان، عکسی که هیچ کاپیتانی ندارد/ روزی که طارمی هت‌تریک کرد، سردار دبل

به گزارش خبرورزشی، ایران برای رسیدن به جام جهانی ۲۰۲۶ گروه آسانی در پیش دارد. در این دوره ۴۸ تیم در جام جهانی خواهند بود و سهمیه آسیا به هشت و نیم اضافه افزایش پیدا کرده است.

ایران در نخستین بازی با حکم قرعه میزبان است و قرقیزستان رقیب اول ماست. البته که نباید هیچ حریفی را دست کم گرفت اما به طریق اولی، قدرت و جایگاه و پیشینه فوتبال خودمان را هم نباید دست کم بگیریم!

۱۴ ماه و ۲۰ روز قبل از این بازی، دو کشور در بیشکک پایتخت قرقیزستان به مصاف هم رفتند و ایران با نتیجه ۵-۱ به پیروزی رسید. شناسنامه آن بازی را در خبر ورزشی خواندید اما بد نیست با مرور اتفاقات جالب آن دیدار به استقبال این بازی برویم:

  • آن روز مهدی طارمی هت‌تریک کرد و سردار آزمون دبل، زوج قدرتمند خط حمله ما در مسابقه قبلی بین دو کشور که سال ۹۵ در ورزشگاه آزادی برگزار شد هم هر کدام یک بار دروازه قرقیزستان را باز کرده بودند.
  • آن روز داور دو بار به بازیکنان تیم ملی ما اخطار داد. جالب اینکه این دو اخطار را دو ستاره فعلی استقلال گرفتند که بیشترین انتقادات از امیر قلعه نویی بابت دعوت نکردن همین دو نفر انجام شد! یعنی رامین رضاییان و روزبه چشمی
  • آن روز و در آن مسابقه تیم کشورمان ۳ کاپیتان داشت. در شروع بازی بازوبند بر بازوی علیرضا جهانبخش بود. بعد از خروج جهانبخش، مهدی طارمی بازوبند را بر بازو بست و با ورود احسان حاج صفی، کاپیتان اول تیم کشورمان صاحب بازوبند شد.
  • هر سه داور بازی قبل اهل تاجیکستان بودند. این اولین بازی دو کشور در خاک قرقیزستان بود و تا امروز دیگر تکرار نشده است. ۳ داور این بازی ژاپنی هستند
  • از جمع ۱۷ بازیکنی که آن روز برای ایران به میدان رفتند حالا فقط ۷ نفر در لیست ۲۶ نفره تیم ملی حاضر هستند؛ بیرانوند، نورافکن، کریمی، جهانبخش، ترابی، طارمی و سردار
  • بعضی بازیکنان آن روز حالا دورترین فاصله را نسبت به تیم ملی دارند! اگر فرض بگیریم پورعلی گنجی، مجید حسینی و رضا اسدی بعد از مصدومیت اخیر دوباره به تیم ملی دعوت خواهند شد و اگر محمد محبی نیز در اردوی بعدی به احتمال زیاد حضور خواهد داشت، اما تقریبا هیچکس دیگر شانسی برای وحید امیری، احسان حاج صفی، علیرضا علیزاده، شهاب زاهدی، رامین رضاییان و روزبه چشمی قائل نیست که دوباره پیراهن تیم ملی را به تن کنند.
  • ایران با آن پیروزی به فینال جام کافا رفت و در نهایت با گل سردار ازبکستان را هم در تاشکند برد و قهرمان شد. جامی که بالای دست احسان حاج صفی رفت، تنها جام فوتبال ملی بزرگسالان در سال‌های پس از انقلاب است و هیچ کاپیتان دیگری چنین عکسی ندارد! البته ما بعداً در اردن هم قهرمان تورنمنت چهارجانبه شدیم اما به دلیل عزاداری مراسم اهدای جان برگزار نشد.
  • جام کافا با اخراج حسین کنعانی زادگان و ممانعت او از پذیرش دستور داور در خروج از زمین، در حافظه فوتبال دوستان ما ماندگار شده است. کنعانی زادگان به دلیل همین رفتار در اردوی پس از آن به تیم ملی دیگر دعوت نشد اما او حالا دوباره عضوی از تیم ملی ماست

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا