وینسیوس جونیور: اسپانیا باید از میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰ محروم شود!

وینسیوس جونیور: اسپانیا باید از میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰ محروم شود!

وینسیوس جونیور همچنان به مبارزه با نژادپرستی در فوتبال ادامه می‌دهد. مهاجم رئال مادرید دوباره به خاطر اظهارات جنجالی‌اش درباره توهین‌هایی که به‌طور مکرر در اسپانیا دریافت می‌کند، در مرکز توجه قرار گرفته و بر این باور است که فیفا باید اقدام‌های قوی‌تری برای پایان دادن به رفتارهای نژادپرستانه انجام دهد.

وینیسیوس در گفت‌وگویی با شبکه CNN اعلام کرد که اسپانیا باید درک کند که توهین به افراد به خاطر رنگ پوست چقدر جدی و مشکل‌ساز است. او همچنین به میزبانی اسپانیا در جام جهانی ۲۰۳۰ در کنار پرتغال و مراکش اشاره کرد و گفت: «اگر اوضاع پیش از ۲۰۳۰ تغییر نکند، باید محل برگزاری جام جهانی تغییر کند.» وینسیوس تاکید کرد که حضور در کشوری که میزبان جام جهانی است و در آن بازیکنان احساس راحتی و اعتماد به نفس نداشته باشند، بسیار دشوار است.

با این حال، او از کلی‌گویی درباره رفتارهای نژادپرستانه در لالیگا پرهیز کرد و افزود که «بسیاری از مردم در اسپانیا نژادپرست نیستند و تنها گروه کوچکی هستند که بر تصویر کشور تاثیر منفی می‌گذارند». او از حمایت کامل هیئت مدیره و تیم رئال مادرید برای مقابله با نژادپرستی ابراز رضایت کرد و گفت که در مادرید احساس خوشحالی می‌کند.

وینسیوس همچنین هشدار داد که اگر حوادث مشابه به آنچه در مستایا در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ رخ داد تکرار شود، او و هم‌تیمی‌هایش مجبور خواهند شد از زمین خارج شوند تا تغییرات لازم اعمال شود. پس از حوادث ماه مِی ۲۰۲۳، لالیگا و فدراسیون فوتبال اسپانیا کمپین «با هم علیه نژادپرستی» را راه‌اندازی کردند و مجازات‌های شدیدتری علیه هواداران نژادپرستی در نظر گرفتند.

بیشتر بخوانید: وینیسیوس جونیور سکوت خود را شکست؛ تمایلی به انتقال به عربستان ندارم!

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

خروج از نسخه موبایل