جلوگیری از یک فاجعه برای تیم لیگ برتری/ نزدیک بود ۱۰ امتیاز از استون‌ویلا کم شود اما…

جلوگیری از یک فاجعه برای تیم لیگ برتری/ نزدیک بود ۱۰ امتیاز از استون‌ویلا کم شود اما…

باشگاه استون ویلا فاش کرد که چقدر نزدیک بود تابستان امسال با فاجعه‌ای در لیگ برتر روبه‌رو شوند.

با نزدیک شدن به پایان سال مالی لیگ برتر و نیاز به جبران یک حفره مالی ۲۵ میلیون پوندی، اقدامات فوری لازم بود و باید یکی از ستاره‌های تیم فروخته می‌شد. در نهایت، درست چند ساعت قبل از پایان مهلت در ۳۰ ژوئن، داگلاس لوئیس به مبلغ ۴۲ میلیون پوند به یوونتوس فروخته شد تا این تصمیم به‌موقع، باشگاه را از کسر احتمالی ۱۰ امتیاز و شاید حتی از دست دادن فصل نجات دهد.

نشریه «میرر» خبر داد، دو نفر از مدیران باشگاه که مسئول جذب بازیکن هم هستند یعنی یعنی مونچی مدیر ورزشی و دامیان ویداگانی مدیر اجرایی، مأمور شدند تا این مشکل را حل کنند و آن‌ها این کار را اگرچه سخت بود، انجام دادند.

ویداگانی در این باره گفت: «در پایان فصل، ما در موقعیتی قرار گرفتیم که باید برای جلوگیری از نقض قوانین مالی، بازیکنان را با سود بفروشیم. از ۲۰ می تا ۳۰ ژوئن که معمولاً دوره تعطیلات فوتبال است، برای ما این‌گونه نبود. مجبور بودیم راه‌حلی برای یک مشکل قدیمی پیدا کنیم. وقتی این مشکل حل شد، در زمانی که همه در حال جشن گرفتن لیگ قهرمانان بودند، مونچی و من به این فکر می‌کردیم که چگونه این سال زیبا را با کسر امتیاز خراب نکنیم.»

ویداگانی در این باره ادامه داد: «وضعیتی بحرانی بود و ما باید در آخرین لحظه آن را حل می‌کردیم. راه‌حل مشخص بود؛ یکی از بازیکنانی که به احیای ویلا کمک کرده بود، باید قربانی می‌شد. سوال این بود: کدام یک؟ ما نمی‌توانستیم یکی از مهم‌ترین بازیکنان اونای برای فصل آینده را کنار بگذاریم. این چالش‌مان بود. مسئولیت ما حل مشکل و ساختن بهترین تیم ممکن برای فصل آینده بود و نمی‌توانستیم موفقیت این فصل را به خطر بیندازیم. پس آیا باید ازری کنسا را بفروشیم؟ یا لئون بیلی؟ یا داگلاس لوئیس؟»

مونچی در این مورد اضافه کرد: «یک راه‌حل دیگر این بود که اولی واتکینز را به بازار عرضه کنیم. این گزینه آسان بود برای این که او یک مهاجم برتر است. یا فروش امی مارتینس بهترین دروازه‌بان جهان، چون برای او هم پیشنهاداتی داشتیم. اگر جیکوب رمزی را فروخته بودیم، مشکل حل می‌شد. می‌توانستیم این کار را انجام دهیم، چون پیشنهاداتی هم داشتیم.»

با این حال، ویداگانی گفت که مقامات ارشد باشگاه در حالی که شمارش معکوس به سمت پایان مهلت آغاز شده بود، تحت فشار بودند. وقتی لوئیس انتخاب شد، این به ویلا بستگی داشت که آرامش خود را حفظ کند و معامله را به سرانجام برساند. اگرچه وضعیت پیچیده بود، چون بازیکن در ایالات متحده با تیم ملی برزیل در کوپا آمریکا حضور داشت.

ویداگانی افزود: «من و مونچی در آخرین هفته ماه مه به ایتالیا سفر کردیم و یک پیش‌توافق انجام دادیم. امضای نهایی در ۳۰ ژوئن انجام شد. این یک تجربه پر از استرس بود. یک شب بی‌خوابی داشتیم. برزیل در وگاس بازی کرد. بعد از بازی، قرار بود به هتلی بروند که لوئیس در آن قرارداد را امضا کند. اما مسئولان تیم ملی مانع رفتن آنها به وگاس شدند چون نگران بودند بازیکنان به جشن و مهمانی بپردازند. یک ماه پس از دست دادن با کریستیانو جونتولی مدیر ورزشی یوونتوس، امضای نهایی انجام شد. همه چیز تا روز آخر طول کشید. اوضاع بالا و پایین داشت. این بدترین بازار نقل و انتقالات در تاریخ بود، چون ما تحت فشار زمان و شرایط ضعیفی که داشتیم بودیم و چون در این معامله‌ها افراد زیادی دخیل بودند. این‌گونه نبود که فقط یک نماینده و یک بازیکن باشد. سه نماینده، سه بازیکن، دو باشگاه. اگر یکی از مهره‌های دومینو سقوط می‌کرد، نمی‌توانستیم آن را تکمیل کنیم. به همین دلیل این کار خیلی سخت بود.»

ویداگانی اضافه کرد که در این جنگل فوتبال، چند رقیب لیگ برتری سعی کردند از این موقعیت بهره‌برداری کنند. او گفت: «اما در آن لحظه، چند باشگاه در موقعیت ضعیفی بودند. همه می‌دانند کدام باشگاه‌ها مشکل مشابهی داشتند. صحبت‌هایی از انجام معامله با برخی باشگاه‌ها بود که می‌توانست به ما از نظر مالی کمک کند، اما ما هرگز قصد نداشتیم بازیکنی بی‌فایده بخریم تا مشکل را حل کنیم. فشار زیادی وجود داشت. اونای، مالک باشگاه، من و مونچی همه این فشار را با هم تحمل کردیم. نمی‌خواستیم سر و صدای زیادی به پا کنیم چون این ما را در موقعیت ضعیفی قرار می‌داد. اما آخرین ۷ روز ماه ژوئن بدترین روزها بودند.»

بیشتر بخوانید: خبرسازترین انتقال تابستانی اروپا؛ زوج جنجالی برزیلی – سوئیسی از انگلیس به ایتالیا رفتند/ این زن بیشتر از نامزدش مورد توجه است! +تصاویر

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

خروج از نسخه موبایل