قرقیزستان در حد ایران نیست/ قلعه‌نویی باید با قدرت استارت بزند/ استادیوم نداشتن برای تهران ۱۴میلیونی خجالت‌آور است

قرقیزستان در حد ایران نیست/ قلعه‌نویی باید با قدرت استارت بزند/ استادیوم نداشتن برای تهران ۱۴میلیونی خجالت‌آور است

مهدی مناجاتی بازیکن و مربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره وضعیت تیم ملی در آستانه حضور دوباره در رقابتهای مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ اظهار داشت:

خوشبختانه گروهی که تیم ملی ما در آن قرار گرفت گروه دشواری نیست اما همین گروه به ظاهر آسان هم می‌تواند برای ما خطرساز باشد. البته همه این‌ها به خود ما مربوط می‌شود ولی برای نمونه باید از همین قرقیزستان هم ترسید. امیر قلعه نویی یک مربی کارکشته است که سال‌ها در این فوتبال هم در رده باشگاهی و هم در رده ملی کار کرده است. او قطعاً می‌داند که شرایط در چنین مسابقاتی به چه ترتیب است و نباید خود و تیمش را از پیش برنده بداند. ولی به هر حال ما می‌دانیم که بازی چندان سختی در انتظارمان نیست.

کارشناس فوتبال کشورمان اضافه کرد:

قلعه نویی می‌تواند با یک استارت عالی در نیمه اول حریف را تحت تاثیر فوتبال قدرتمندانه تیمش قرار بدهد و دو، سه گل بزند تا خیالمان راحت شود بعد در نیمه دوم با وارد کردن نیروهای جوان‌تر به آنها فرصت بدهد تا خودشان را در میادین بین‌المللی امتحان و پیدا کنند. از این قبیل فرصت‌ها باید استفاده کرد چون ما خیلی بازی تدارکاتی نداشته‌ایم. باعث تاسف است که ما در فوتبال‌مان نمی‌توانیم تدارک بازی‌های درست و حسابی را ببینیم. البته می‌دانم که ما در تحریم هستیم و مسائلی از این دست کشورمان را تحت تاثیر قرار داده اما اگر بتوانیم با تیم‌های بزرگی مثل آلمان، انگلیس، برزیل یا آرژانتین مسابقه بدهیم قطعاً این بچه‌ها خودشان را بیشتر باور می‌کنند تا اینکه برویم مقابل بحرین و لبنان بازی کنیم.

مناجاتی در پایان با اشاره به برگزاری این دیدار در اصفهان گفت:

خجالت آور است که ما در کشورمان نمی‌توانیم در پایتخت میزبانی کنیم. البته خوب است که در شهرهای دیگر زمین مناسب برای میزبانی تیم‌های دیگر کشورها را داشته باشیم اما نداشتن زمین در تهران آن هم در شهری به این بزرگی با ۱۴ میلیون جمعیت واقعاً خجالت آور است. شهری مثل تهران باید حداقل ۳ استادیوم درجه یک داشته باشد نه اینکه همه چیز ما یک آزادی باشد و بس!

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

خروج از نسخه موبایل