ورزش

«پیاتزا» جزو ۱۵ مربی برتر دنیاست/از مربیان ایرانی استفاده می‌کنیم

«پیاتزا» جزو ۱۵ مربی برتر دنیاست/از مربیان ایرانی استفاده می‌کنیم

میلاد تقوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره انتخابش به عنوان عضو هیأت رئیسه کنفدراسیون والیبال آسیا گفت: من برای اولین بود که در مجمع عمومی کنفدراسیون والیبال آسیا و انتخابات AVC شرکت کردم. خدا را شکر می‌کنم که توانستم در این مجمع یک کرسی به دست بیاورم. این کرسی برای ایران است و امیدوارم بتوانیم از این محل خدمت کنیم. بحث چینش کمیته‌ها و حضور ایرانیان بیشتر در کمیته‌ها هدف اصلی ماست.

وی گفت: یکی از مسائلی که ما امسال به جد پیگیر آن هستیم، حضور اعضا را در کرسی‌های بین‌المللی از کمی به کیفی تغییر بدهیم. قطعاً حضور اعضا در پست‌های مهم و تأثیرگذار مهم‌تر از این است که ما تعداد کرسی‌های زیادی داشته باشیم اما اثرگذاری چندانی نداشته باشند. قرار نیست ما تنها به تعداد اعضا در جایگاه‌های بین‌المللی تأکید داشته باشیم بلکه جایگاه آن‌ها برای ما حائز اهمیت است.

رئیس فدراسیون والیبال اظهار داشت: من به عنوان کسی که الان در هیأت رئیسه کنفدراسیون والیبال حضور دارم تمام تلاشم را به کار می‌گیرم که از منافع فدراسیون والیبال دفاع کنم. کسب این کرسی برای من تجربه ارزنده‌ای بود و خدا را بابت آن شکر می‌کنم. امیدوارم برای ورزش والیبال و مردم ایران مثمر ثمر باشند.

تقوی در مورد کسب اولین مدال جهانی در والیبال ساحلی عنوان کرد: یکی از برنامه‌های ما در انتخابات فدراسیون والیبال این بود که بحث المپیکی شدن والیبال ساحلی را در اولویت قرار دهیم؛ خیلی خوشحالم که این نتیجه برای اولین بار در رده نوجوانان و جوانان رقم خورده است. تیم ملی والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال توانست برای اولین بار در برابر قدرت‌های جهان مثل آمریکا، لهستان و مکزیک پیروز میدان شدند و بازیکنان به این خودباوری رسیدند که می‌توانند پیروز شوند. برای ما این موضوع خیلی مهم بود که بازیکنان والیبال ساحلی به باور اینکه می‌تواند پیروز میدان شوند، برسند.

رئیس فدراسیون والیبال گفت: این مدال برای اولین بار در سطح مسابقات قهرمانی جهان در والیبال ساحلی آن هم در رده نوجوانان و جوانان به دست آمد و این نتیجه برای ما یک اتفاق بزرگ بود. این مدال به ما نشان داد که بازیکنان به باور پیروزی رسیدند و خیلی امیدوار هستیم با سرمایه‌گذاری که در حال انجام است، والیبال ساحلی بتواند در سال ۲۰۲۸ در المپیک حضور داشته باشند.

تقوی همچنین در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: همانطور که از قبل قول داده بودیم تا قبل از ۱۵ شهریور سرمربی تیم ملی را انتخاب کردیم. برای این کار تلاش زیادی داشتیم و با دو گزینه مذاکرات را پیش بردیم که در نهایت با پیاتزا به توافق رسیدیم.

رئیس فدراسیون والیبال در ادامه خاطرنشان کرد: با انتخاب سرمربی تیم ملی کار بزرگی از دو جهت انجام شده است؛ یکی اینکه ما برای اولین بار در کوتاه‌ترین فرصت بعد از المپیک، توانستیم سرمربی سال آینده تیم ملی والیبال ایران را انتخاب کنیم. این برای برنامه‌ریزی‌ها ما برای سال آینده از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی ادامه داد: دومین جهت هم این است که این توافق در زمانی طلایی رخ داد چرا که ما با ۶ تا ۷ مربی خوب دنیا مذاکره کردیم و توانستیم به قول خودمان عمل کنیم که این برای ما حائز اهمیت است. این نشان می‌دهد که ما باید تلاش کنیم اگر حرفی می‌زنیم و قولی می‎‌‎دهیم باید به آن عمل کنیم.

رئیس فدراسیون والیبال گفت: اسامی که مطرح شد و ما با آن‌ها مذاکره کردیم همگی جز مربیان طراز اول خارجی بودند، هیچ یک از این مربیان را نمی‌توانیم بگوییم ضعیف هستند یا نسبت به سایر مربیان دیگر عقب هستند. اما ما باید شرایط کشور خودمان را هم درک کنیم.

تقوی عنوان کرد: در حال حاضر ما در یک شرایط خاص کاری، مالی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی هستیم و باید با بهترین روش قرارداد می بستیم. منطقی است که برای شخص من حائز اهمیت است که کسی هدایت تیم ملی والیبال ایران را برعهده بگیرد که خودش هم انگیزه پیشرفت داشته و اقناع نشده باشد.

رئیس فدراسیون والیبال تأکید کرد: همه مربیان دوست دارند که پیروز میدان شوند؛ کدام مربی است که دوست ندارد پیروز میدان شود؟ ولی من شخصاً دوست دارم که سرمربی تیم ملی یک انگیزه شخصی برای پیشبرد والیبال ایران داشته باشد. یعنی به این صورت که خودش هم از پیشرفت والیبال ایران لذت ببرد. من با مربیان زیادی در این چند وقت صحبت کردم و وقتی از او برنامه چهارساله خواستیم، اول گفته باید قیمت را مدیربرنامه‌هایم مشخص کنید. این نشان می‌دهد او فارغ از مسئله حرفه‌ای‌گری و مسائل فنی، بعد مالی هم برای او اهمیت زیادی دارد.

رئیس فدراسیون والیبال در ادامه خاطرنشان کرد: همانطور که در جریان هستید برخی رسانه‌های معاند شرایط را برای ما طوری رقم زده بودند که مذاکره با مربیان طراز اول دنیا برای ما سخت شده بود ولی این حال موفق شدیم با روبرتو پیاتزا ایتالیایی به نتیجه نهایی برسیم.

میلاد تقوی ادامه داد: او جزو ۱۵ مربی برتر دنیاست و طبق قراردادمان آقای توتولو هم به عنوان یکی از دستیاران او در کنار تیم ملی خواهد بود و از زمانی که مرحله پلی آف لیگ ایران شروع شود وارد کشورمان خواهند شد تا از نزدیک رقابت‌ها را ببینند. قطعاً با این انتخاب گام‌های خوبی را در جهت تشکیل تیم‌های الف و خواهیم برداشت و شاهد بازگشت به روزهای اوج والیبال درسال‌های آینده خواهیم بود.

تقوی در پاسخ به این پرسش که آیا روبرتو پیاتزا هم جز مربیان پروازی تیم ملی خواهد بود؟ گفت: همه مربیان بزرگ جهان ۶ ماه دوم سال را درگیر مسابقات باشگاهی خودشان هستند و طبیعی است که کنار تیم ملی نباشند ولی از اول اردیبهشت که اردوهای ما شروع خواهند شد وارد ایران می‌شوند و موظف اند تا پایان شهریور در کنار تیم ملی باشند.

رئیس فدراسیون والیبال در پایان در مورد همکاری با مربیان ایرانی هم در کنار این مربی ایتالیایی گفت: دستاران داخلی از سرمایه‌های ما هستند و قطعاً از حضور آنها استفاده خواهیم کرد و چون رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال سال آینده با یک ماه تأخیر برگزار خواهد شد زمان خوبی است برای آشنایی آنها و تمرین در کنار یک دیگر است.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا