ورزش

سردار آزمون و طارمی پولدار شده‌اند و انگیزه سابق را ندارند/ با قلعه‌نویی به جام جهانی می‌رویم و زود هم برمی‌گردیم/ سرمربی تیم ملی ناچارا دوگانه سوز شده!

سردار آزمون و طارمی پولدار شده‌اند و انگیزه سابق را ندارند/ با قلعه‌نویی به جام جهانی می‌رویم و زود هم برمی‌گردیم/ سرمربی تیم ملی ناچارا دوگانه سوز شده!

تیم ملی ایران پنجشنبه نخستین مسابقه خود در مقدماتی جام جهانی را در اصفهان مقابل قرقیزستان برگزار می کند. در خصوص شرایط تیم ملی، مسعود اقبالی کارشناس فوتبال مصاحبه ای انجام داده که حرف های او را در ادامه می خوانید:

  • ۸ سال است که تیم ملی تقریبا با همین نفرات بازی می کند و در دو دوره جام جهانی این ملی پوشان حضور داشته اند و اکنون هم تقریبا همان تیم ملی با تغییرات کوچک دور هم جمع شده اند. میانگین سنی تیم ملی نزدیک به ۳۰ سال است. در حالی که در فوتبال امروز شرایط بدنی و فیزیکی مطلوب  نقش مهمی دارد. بازیکنان باید از نظر فیزیکی، ذهنی و تکنیکی در اوج آمادگی باشند اما متاسفانه باید بگویم تیم ملی شرایط خوبی ندارد! ما در آسیا متاسفانه دیگر تیم درجه اول آسیا نیستیم.
  • حتی تیمی مثل ازبکستان تبدیل به رقیب سرسختی برای ما شده است. حریفان دیگر مثل قرقیزستان، چین و … نیز به شدت در حال کار کردن هستند. اکنون امیر قلعه نویی دچار دوگانگی ذهنی شده و دوگانه سوز شده است! از یک طرف نمی تواند دست از این بازیکنان پا به سن گذاشته بکشد زیرا آنها ۸ سال است که کنار هم بازی کرده اند و درک متقابلی از هم دارند و قلعه نویی می خواهد تیم ملی را به جام جهانی برساند و در این جام حضور داشته باشد. من هم اگر مربی تیم ملی بودم شاید همین کار را می کردم! تیم ملی را با همین ساختار روانه مسابقات  می کردم. از سویی دیگر این بازیکنان انگیزه لازم را ندارند و تیم ملی پشتوانه خوبی برای این نسل ندارد. چند جوانی را هم که قلعه نویی به تیم ملی دعوت کرده کارایی لازم را ندارند و نمی توانند به تیم ملی کمک کنند. شاید قلعه نویی به آنها ۵ دقیقه یا ۱۰ دقیقه یا حتی نیم ساعت بازی بدهد اما آنها نفراتی نیستند که بتوانند کار را برای تیم ملی دربیاورند و باعث تقویت تیم ملی شوند.

سردار آزمون و طارمی پولدار شده اند و انگیزه سابق را ندارند/ با قلعه‌نویی به جام جهانی می رویم و زود هم برمی‌گردیم/ سرمربی تیم ملی ناچارا دوگانه سوز شده!

  • با این تیم ملی در جام جهانی ۳ بازی انجام می دهیم و برمی گردیم؛ زیرا تیم ملی الگوها را درست نمی شناسد! ساختار دفاعی اش قدرتمند نیست و مقابل تیم های قدرتمند خیلی حرفی برای گفتن در جام جهانی نخواهیم داشت زیرا طرح استراتژیکی نداریم و همان طرح مقدماتی است. اگر می خواستیم با برنامه بلند مدت کار کنیم باید طرح و برنامه ای برای جام جهنی ۲۰۳۰ تهیه می کردیم ولی هیچ طرح راهبردی تیم ملی ندارد.  بازیکنانی نظیر سردار آزمون و مهدی طارمی هم ثروتمند شده اند و هم در اوج جوانی بهترین بازی هایشان را برای تیم ملی انجام داده اند و دیگر انگیزه چند سال قبل را در تیم ملی نخواهند داشت. باید طرح و برنامه ای بلند مدت تهیه می کردیم برای تغییر نسل در تیم ملی.
  • از تیم قرقیزستان شناخت زیادی ندارم ولی قطعا کادرفنی تیم ملی به دقت این تیم را تحلیل و بررسی کرده اند. در گروه ما تیم های دیگری مثل قطر و امارات هم هستند که واقعا فوتبال را از ما بهتر بازی می کنند و منسجم تر هستند. حتی تیمی مثل کره شمالی هم خطرناک است و نباید خود را صعود کرده به جام جهانی بدانیم و اگر غفلت کنیم ممکن است حتی به جام جهانی نرسیم!
  • متاسفانه در فوتبال باشگاهی مان نیز فوتبال زیبا و تاکتیکی را مشاهده نمی کنیم مدام شاهد درگیری و حاشیه هستیم دریغ از ۴ ارسال درست و ۴ شوت خوب یا چند حرکت ترکیبی زیبا! تماشاگران برای لذت بردن از فوتبال به ورزشگاه می آیند و برای اینکه فوتبالی زیبا و تماشاگر پسند مشاهده کنند امسال که قیمت بلیت های مسابقات هم گران شده و قشر ضعیف جامعه بیشتر تماشاگر فوتبال است ولی در ورزشگاه دریغ از دیدن یک مسابقه زیبا!

بیشتر بخوانید: تحلیل جلال چراغپور در مورد لیست تیم ملی؛ خط میانی در آستانه اضمحلال است!/ در تورنمنت کافا افغانستان اول شد ایران چهارم/ شاید رامین یک حرف‌هایی زده که…

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا