آرمان رمضانی، یاغی بی‌حاشیه و دردسر!

آرمان رمضانی، یاغی بی‌حاشیه و دردسر!

به گزارش خبرورزشی، آرمان رمضانی متولد اول تیر ۱۳۷۱ در ماسال، شهر زیبای استان گیلان است.

این مهاجم ۱۸۸ سانتیمتری که در زمان بازی در سایپا به علی دایی نسل جدید مشهور شده بود، در یک خانواده گیلک با زبان تالشی به دنیا آمد. سال ۱۳۸۱ وقتی ۱۰ ساله بود، فوتبال را بصورت جدی از مدرسه فوتبال ماسال آغاز کرد و در اولین قدم باشگاهی وارد تیم مقاومت این شهر شد.

سال ۱۳۸۵ در تیم زیر ۱۴ ساله پگاه گیلان حضور داشت و بازی در لیگ برتر این رده سنی را تجربه کرد. سال ۱۳۸۹ در ۱۸ سالگی در رده سنی جوانان به عضویت شهرداری ماسال درآمد و سرانجام در ۱۹ سالگی سال ۱۳۹۰ به سقف آرزوهای هر فوتبالیست گیلانی یعنی پوشیدن پیراهن قوی سپید رسید و به تیم امیدهای ملوان بندرانزلی پیوست.

رمضانی از سال ۱۳۹۱ با تیم بزرگسالان ملوان به لیگ برتر راه یافت اما فرصت بازی در لیگ دوازدهم را نیافت و سپس بصورت قرضی تا سال ۱۳۹۳ به فجر سپاسی شیراز رفت. آنجا هم به این جوان خیلی فرصت بازی نرسید.

آرمان سال ۱۳۹۴ در پاس همدان بود. سپس یکسال به مس رفسنجان رفت و از آنجا با تداوم و گلزنی برای خود اسمی دست و پا کرد. سال ۱۳۹۶ در تیم اکسین (گل ریحان البرز) حضور داشت و در ۱۷ بازی ۳ گل به ثمر رساند.

جالب اینکه در تابستان ۹۶ ابتدا فولاد خوزستان با او برای لیگ برتر قرارداد بست اما مسئولان این باشگاه خوزستانی در تصمیمی عجیب چند روز مانده به بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی وی را کنار گذاشتند و آرمان به اجبار به لیگ یک برگشت اما ناامید نشد….

درخشش او در اکسین باعث شد پس از سالها حضور در لیگ آزادگان دوباره فرصت بازی در لیگ برتر را پیدا و پس از نیم فصل بازی برای اکسین البرز، در تاریخ ۹ دی ۱۳۹۶ با قراردادی سه ساله در پنجره زمستانی به سایپا پیوسته و شاگرد علی دایی شود.

یعنی بازیکنی که شباهتی در نوع بازی با اسطوره داشت، توسط خود او کشف شد، درست مثل طارمی از لیگ آزادگان. آرمان هم از این فرصت استفاده و قدردان دایی شد و با پیراهن سایپا توانست گل مهمی به پرسپولیس بزند. 

رمضانی تا پایان لیگ نوزدهم (۹۸-۹۹) در تیم سایپا بازی کرد و در ۷۲ بازی ۱۲ گل لیگ برتری زد. سپس در ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ با قراردادی دو ساله و در آستانه حضور در لیگ قهرمانان آسیا و در حالی که خطر بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس وجود داشت، به تیم مدافع عنوان قهرمانی پیوست.

در پرسپولیس اما اوضاع بر وفق مراد آرمان پیش نرفت. او در تیم یحیی گل محمدی جا نیفتاد و تنها در ۹ بازی در فصل بیستم لیگ برتر فرصت حضور پیدا کرد که هیچ گلی هم به ثمر نرساند. آرمان بدشانس بود که یحیی در آسیا نتیجه گرفت و دست به ترکیب برنده اش نزد.

قرارداد رمضانی با پرسپولیس دو ساله بود. او بعد بازگشت تیم از آسیا و صعود به فینال لیگ قهرمانان در دربی ۹۴ از دقیقه ۸۶ جانشین مهدی عبدی شد اما استقلال در وقت های تلف شده بازی توسط قایدی به گل مساوی رسید و همین نتیجه باز به ضرر آرمان تمام شد!

او که نخستین بازی خود برای پرسپولیس را تنها یک هفته پس از امضای قرارداد و بدون تمرین با تیم در ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ در قطر برابر التعاون انجام داده بود، هرگز فرصت هماهنگی با سایرین را نیافت.

وی همراه با پرسپولیس توانست عنوان نایب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ را کسب کند. سرانجام طاقت او تمام و پس از شش ماه در اسفند ۱۳۹۹ از پرسپولیس جدا شد تا انتخاب اشتباه خود را تصحیح کند. اما آنقدر محترم و مودب بود که باشگاه پرسپولیس با بیانیه ای از او تقدیر کرد.

او پس از فسخ قرارداد با پرسپولیس، در تاریخ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ با عقد قراردادی یک و نیم ساله به باشگاه استقلال پیوست. فرهاد مجیدی همیشه به توانایی آرمان اعتقاد داشت و همزمان با پرسپولیس، استقلال هم اگر فرهاد مانده بود او را می خواست. با بازگشت فرهاد به نیمکت آبی ها و به محض فسخ قرارداد آرمان، به اصرار مجیدی استقلال برای جذب رمضانی پیش قدم شد و این بار آرمان تعلل نکرد.

آرمان در استقلال هم مثل پرسپولیس با نیمکت نشینی شروع کرد اما اینجا مربی به او اعتقاد داشت و پس از۴ بازی نیمکت نشینی و هماهنگی با سایرین در تمرین، در دقایق پایانی بازی استقلال و صنعت نفت به زمین آمد و در ثانیه‌های پایانی زمانی که بازی ۰–۰ مساوی بود گل ۳ امتیازی را زد تا تردید هواداران آبی را از بین ببرد.

سه بازی بعد در بازی استقلال و پدیده او در ترکیب اصلی حضور یافت و در ابتدای نیمه دوم با یک شوت از راه دور زیبا باز هم استقلال را به گل رساند و این گل هم ۳ امتیاز به همراه داشت.

در اتفاقی تاریخی آرمان به اولین و تنها بازیکنی تبدیل شد که در یک فصل دو دربی را با لباس دو تیم تجربه کرد! او دربی ۹۵ هم دوباره از روی نیمکت به زمین آمد و دقیقه ۹۰ جانشین ارسلان مطهری شد اما نتوانست مانع شکست آبی ها و در نهایت قهرمانی پرسپولیس شود.

آرمان سی و چهارمین یاغی تاریخ شد که با لباس هر دو تیم بزرگ پایتخت دربی تهران را در زمین تجربه کرد. او تا امروز در۵ دربی دیگر نیز برای استقلال بازی کرده که در همه ذخیره به میدان آمده و ۳ تساوی و دو باخت دیگر را تجربه کرده است.

یعنی رمضانی در ۶ دربی با لباس آبی (جمعا ۴۳ دقیقه حضور در زمین) و یک دربی با لباس قرمز (۴ دقیقه حضور در زمین) هرگز برنده نبوده (۴ مساوی و ۳ باخت)، گل نزده و اخطار هم نگرفته و چون اهل مصاحبه و حاشیه بیرون زمین هم نیست، بی دردسرترین یاغی تاریخ است!

اما در لیگ ۲۱ (فصل ۱۴۰۰–۱۴۰۱) هم آرمان بعد از ۹۳۴ دقیقه نیمکت نشینی دوباره، لقب ذخیره طلایی را بخود اختصاص داد. در جام حذفی مقابل نود ارومیه هنگامی که استقلال ۱–۰ از حریف خود عقب بود به زمین آمد و در همان دقایق ابتدایی حضورش یک گل به ثمر رساند تا استقلال را از باخت نجات دهد و بازی را به پنالتی بکشاند؛ در بازی بعد در مقابل پدیده در لیگ برتر هم او در ترکیب اصلی حضور داشت و گل سوم تیمش را به ثمر رساند. در بازی برگشت با پدیده، او گل سه امتیازی به ثمر رساند و نقش مهمی در قهرمانی بدون باخت استقلال داشت.

آرمان در ۷ تیر ۱۴۰۱ قرارداد خود با استقلال را دو فصل دیگر تمدید کرد و همراه با استقلال قهرمان سوپر جام فوتبال ایران ۱۴۰۱ شد و به فینال جام حذفی ۰۲–۱۴۰۱ هم رسید.

اما پس از تغییرات کادرفنی استقلال در تابستان ۱۴۰۲  و پیوستن جواد نکونام به عنوان سرمربی به استقلال، روزهای خوش آرمان به پایان رسید و او در لیست مازاد این سرمربی قرار گرفت. باشگاه استقلال در تاریخ ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ اعلام کرد که وی با بخشیدن قسمت قابل توجهی از مطالبات خود، رسما از جمع آبی‌پوشان پایتخت جدا شد.

همان شب آرمان بعد از توافق نهایی با یک باشگاه شهرستانی بلیت خود را برای رفتن و امضای قرارداد عقب انداخت تا بتواند به تلویزیون برود. او در شبکه ۳ بقدری محترم از نکونام و استقلال حرف زد و یاد کرد و منطقی با نخواستن خودش برخورد کرد که نکونام پشیمان شد و دستور بازگرداندن او را به باشگاه داد!

همین داستان به شکلی دیگر این تابستان تکرار شد. باشگاه دنبال خریدهای خود بود و آرمان را که تازه جشن عروسی گرفته بود، بحال خود رها کرد. او در حال از دست دادن زمان بود و لیست تیمها پر می شد تا از پیشنهادات احتمالی هرروز کاسته شود. آرمان محترمانه مصاحبه کرد که تکلیفش را روشن کنند و بلافاصله قراردادش در آستانه لیگ ۲۴ تمدید شد!

بازیکنی که او را نمی خواستند در اولین بازی پنجمین فصل حضور خود در استقلال، اولین گل فصل استقلال و خودش را در مقابل شمس آذر قزوین به ثمر رساند و در دو بازی بعدی هم در ترکیب اصلی بود. در اهواز با صدور کارت بازی بلانکو در نیمه دوم آرمان جای خود را به مهاجم اصلی استقلال داد و تیم باخت!

آرمان که بعد نایب قهرمانی آسیا با پرسپولیس، با استقلال قهرمان و نایب قهرمان لیگ و قهرمان سوپر جام شده همواره گفته که : «از نوجوانی و جوانی آرزویم بود که با علی دایی کار کنم و شاگرد این مربی شوم ، همه جا گفتم ایشان الگویم در فوتبال بوده و همچنان هست. سبک بازی ام شباهت به علی دایی دارد و از نظر فنی خیلی چیزها از او یاد گرفتم.»

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

خروج از نسخه موبایل