میلاد زکی‌پور؛ پایان سال‌های دور از خانه!

میلاد زکی‌پور؛ پایان سال‌های دور از خانه!

خبرورزشی/ یکی از خریدهای نکونام در این تابستان میلاد زکی‌پور بود. متولد ۸ اردیبهشت ۱۳۷۴ در شهر زیبای چالوس، یکی از خیل عظیم استعدادهای استان مازندران در ورزش و فوتبال ایران است.

میلاد از کودکی همیشه در مدرسه و خیابان مشغول بازی فوتبال بود. او فوتبال باشگاهی خود را از سال ۱۳۸۹ وقتی ۱۵ ساله بود، با رده های پایه شموشک نوشهر شروع کرد و بعد از پنج سال بازی به تهران آمد تا در آکادمی پارسه رویاهایش را دنبال کند.

در سال ۱۳۹۲ وقتی ۱۸ ساله بود، برای گذراندن خدمت سربازی وارد تیم نظامی مقاومت تهران شد و به مدت دو سال آنجا دوران سربازی خود را با فوتبال طی کرد.

سال ۹۴ با دریافت کارت پایان خدمت به تیم نفت تهران با سرمربیگری علیرضا منصوریان پیوست و در نخستین تجربه حضور در بالاترین سطح فوتبال یعنی لیگ پانزدهم، آنقدر امیدوارکننده نشان داد که برای تیم بزرگ به او اعتماد شود. البته خوش شانس هم بود که منصوریان نفت را به مقصد نیمکت استقلال ترک کرد.

زکی‌پور در سال ۱۳۹۵ با قراردادی سه‌ساله به تیم استقلال تهران پیوست. در اولین تجربه حضورش در استقلال توانست رقبای پست خود یعنی میثم مجیدی و یعقوب کریمی را پشت سر بگذارد و سپس امید نورافکن و آرمین سهرابیان را هم کنار زد و خیلی زود دفاع چپ فیکس آبی پوشان در لیگ شانزدهم شد.

بعد از منصوریان، وینفرید شفر هم به او اطمینان کرد. میلاد اولین گل خود را با پیراهن استقلال را در مصاف با پیکان در هفته شانزدهم لیگ هجدهم ۹۸–۱۳۹۷ زد و در پایان همین فصل قراردادش را دو سال تمدید کرد.

با شروع لیگ نوزدهم (۹۸-۹۹) استراماچونی ثابت کرد به میلاد اعتقادی ندارد ولی مرد ایتالیایی رفت و با آمدن فرهاد مجیدی، میلاد دوباره فیکس شد. همین داستان در تابستان ۹۹ تکرار و این بار میلاد که حسابی با محمود فکری به مشکل خورده بود، به پیشنهاد امیر قلعه نویی پاسخ مثبت داد و راهی گل گهر سیرجان شد.

زکی‌پور فصول ۲۰ و ۲۱ را در سیرجان گذراند و در پایان قرارداد دوساله اش تیرماه ۱۴۰۱ با قراردادی ۲ ساله به سپاهان رفت. او در ادوار ۲۲ و ۲۳ لیگ برتر شاگرد محبوب مورایس بود و رابطه آنها پس از بازگشت میلاد به خانه هم حفظ شده، به گونه‌ای که دستیار مورینیو در گفتگو با عادل فردوسی‌پور گفت میلاد از او خواسته حتما اسمش را بیاورد!

سرانجام ‌۱۲ تیر ۱۴۰۳ میلاد به آرزوی دیرینه اش رسید و مجددا با قراردادی ۲ ساله باشگاه فوتبال استقلال تهران برگشت. در تمام این سالها او پنهان نکرد که منتظر فرصتی برای پوشیدن دوباره پیراهن آبی است و البته نکونام او را فصل قبل هم می خواست اما سپاهان رضایت نامه نداد.

نخستین بازی وی در بازگشت دوباره به استقلال در همان هفته اول لیگ ۲۴ مقابل شمس آذر در قزوین بود که به برتری آبی ها ختم شد. میلاد در هر ۳ بازی این فصل استقلال کامل حضور داشت و یکی از مهره های بدون جانشین نکونام است.

نکونام آنقدر او را قبول داشته و دارد که با وجود ستاره فصل قبلش یعنی ابولفضل جلالی میلاد را با رقمی بالا خرید، عددی که باعث دلخوری و رفتن صالح حردانی و مرادمند شد! نکونام حتی به جلالی بازی هم نداده و در صورت بودن او نیز میلاد جایی محکم در ترکیب اصلی دارد.

زکی‌پور معمولا رابطه خوبی با مربیانش دارد. او یکبار گفت بهترین سال های فوتبالی ام را زیر نظر قلعه نویی در سیرجان سپری کردم و البته هرگز محمود فکری را هم فراموش نمی کند که مورد خشم این مربی قرار گرفت و راهی جز جدایی از استقلال برایش باقی نماند.

زکی‌پور در تابستان ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ هربار در لیست خرید یحیی گل محمدی بود و سال قبل تا آستانه امضای قرارداد هم رفت اما جوی که طرفداران پرسپولیس در فضای مجازی علیه او راه انداختند باعث عقب نشینی دوطرف از این همکاری شد.

زکی‌پور بارها علیه پرسپولیس حرف زده و پست و استوری گذاشته بود و خودش در این باره گفت : یحیی و باشگاه پرسپولیس همزمان با پیشنهاد سپاهان مرا می خواستند، دو طرف با من صحبت کردند، ولی توافق صورت نگرفت. انتخاب من سپاهان بود و ترجیح دادم به این تیم بروم

او که با استقلال و سپاهان ۳ بار نایب قهرمان لیگ و با آبی ها قهرمان جام حذفی شده علاقه زیادی به نشان دادن عضلات آماده اش دارد و روزی نیست که عکسی با فیگور از خود منتشر نکند!

میلاد زکی‌پور مجرد و هنوز ازدواج نکرده است و هیچ خبر و عکسی از نامزدی یا همسرش که توسط خود او تایید شده باشد، در رسانه ها منتشر نشده است. او دو برادر و دو خواهر دارد که همراه خانواده در چالوس زندگی می کنند.

میلاد فقط یک بازی ملی دارد. امیر قلعه نویی نوروز ۱۴۰۲ میلاد را به اردو دعوت و در بازی دوستانه با روسیه در ورزشگاه آزادی (پنجشنبه ۳ فروردین ۱۴۰۲) او دقیقه ۸۸ بجای کاپیتان حاج صفی به میدان آمد. این بازی ۱-۱ مساوی تمام شد و پس از آن هم دیگر میلاد دعوت نشد.

میلاد تا امروز در ۵ دربی برای استقلال بازی کرده و ۲ کارت زرد گرفته است. در اولین دربی فیکس بود و استقلال ۲۴ بهمن ۹۵ با منصوریان ۳-۲ پرسپولیس را برد. در آخرین دربی برای اولین بار به عنوان ذخیره به میدان آمد، ۵ شهریور ۹۹ در نیمه نهایی جام حذفی که دقیقه دوم وقت های تلف شده جانشین علی کریمی شد و استقلال با گل دانشگر بازی را ۲-۲ و به وقت اضافه و سپس ضربات پنالتی کشاند و در نهایت ۴-۱ برد و تا فینال رفت.         

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

خروج از نسخه موبایل