سه جودوکار فینالیست شدند/ سه طلا و یک برنز در انتظار ایران

سه جودوکار فینالیست شدند/ سه طلا و یک برنز در انتظار ایران

به گزارش خبرگزاری مهر، در ادامه مسابقات جودو قهرمانی جوانان آسیا که با ۱۶۵ جودوکار از ۱۷ کشور به میزبانی کره جنوبی در شهر «مونگ یونگ» جریان دارد، امروز یکشنبه یازدهم شهریورماه پیگیری شد که سه نماینده ایران با برتری مقابل رقبای خود به دیدار نهایی راه پیدا کردند.

در وزن ۸۱- کیلوگرم، الیاس پرهیزگار در نخستین مبارزه «قانزوریک» از کشور مغولستان از پیش رو برداشت و در ادامه با برتری مقابل نماینده عربستان به مرحله نیمه نهایی صعود کرد. وی در این مرحله نیز حریفی از کره جنوبی را شکست داد و به فینال صعود کرد. پرهیزگار در مبارزه نهایی جودوکار از قرقیزستان را پیش رو دارد.

امیر عباس چوپان در وزن ۹۰- کیلوگرم بعد از یک دور، استراحت، «السلمان» از کویت رفت را شکست داد و به نیمه نهایی صعود کرد. وی در ادامه «چوی جایمین» از کره جنوبی را با ضربه فنی از پیش رو برداشت. چوپان در فینال با «شاریپوف» از ازبکستان پیکار می‌کند.

در وزن ۱۰۰- کیلوگرم، علیرضا نیک سرشت کار خود را با برتری مقابل «راکویا» از هند آغاز کرد و سپس «تاتیمبک» از قزاقستان را شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله «ان تسای» از چین تایپه را از پیش رو برداشت. نیک سرشت در مبارزه نهایی «سادیکوف» از ازبکستان را پیش رو دارد. امیرحسین شهیدی دیگر نماینده کشورمان در این وزن همان مبارزه نخست به «آلتاشاقان» از مغولستان باخت و از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

در وزن ۱۰۰+ کیلوگرم، امیرعباس موحد بعد از یک دور استراحت، «هوانگ» از چین تایپه را شکست داد و در ادامه نتیجه را به «ژولدوشکازیف» قهرمان آسیا از قرقیزستان بازی را واگذار کرد. وی برای رسیدن به مدال برنز باید با مظلوم دیگر نماینده کشورمان در این وزن مبارزه کند. محمد مهدی مظلوم دیگر نماینده کشورمان در این وزن دور نخست را با قرعه استراحت پشت سر گذاشت و سپس برابر «بازانتیک» از قزاقستان بازنده تانامی را ترک کرد. وی در گروه شانس مجدد ابتدا نماینده تاجیک را شکست داد و به دیدار رده بندی رفت.

هدایت تیم ملی جوانان پسران، برعهده ایوب رستمی است. محمد رضا غفاری نیز مربی است. هدایت تیم ملی دختران در این رقابت‌ها برعهده معصومه جعفری است.

تیم ملی نوجوانان پسران در چارچوب رقابت‌های قهرمانی آسیا یک مدال طلا، دومدال برنز و دو عنوان هفتمی را کسب کرد.

منبع:مهر

خروج از نسخه موبایل