سپاهان صدرنشین ماند، تراکتور خط و نشان کشید/ پرسپولیس بالاتر از استقلال به تعطیلات رفت/ محرم و تارتار سنت شکنی نکردند، قوی سپید پر کشید

سپاهان صدرنشین ماند، تراکتور خط و نشان کشید/ پرسپولیس بالاتر از استقلال به تعطیلات رفت/ محرم و تارتار سنت شکنی نکردند، قوی سپید پر کشید

هفته سوم لیگ بیست و چهارم با برگزاری ۸ مسابقه طی دو روز آخر هفته برگزار و طبق روال سال‌های اخیر به خاطر در پیش بودن فیفادی شهریور ماه، مسابقات به صورت موقت تعطیل شد!

لیگ تا ۲۳ شهریور تعطیل و بعد از بازی‌های تیم ملی، نمایندگان کشورمان در لیگ نخبگان و لیگ قهرمانان نیز به میدان خواهند آمد و از شروع دوباره لیگ در هفته چهارم بازی‌هایی خواهیم داشت که طبق برنامه اعلام شده به تعویق می‌افتند! بازهم همان همیشگی! اما هر چقدر در این سال‌ها از این برنامه‌ریزی ایراد گرفته‌ایم و چیزی تغییر کرده، برایمان کافی است! بنابراین بپردازیم به آنچه اتفاق افتاد و آنچه برای ما ممکن است…

مسابقات این هفته طبق وعده قبلی و مطابق با هفته‌های قبل با چهار بازی روز پنجشنبه ۸ شهریور ماه آغاز شد. مس رفسنجان در خانه روال فصل قبل را ادامه و آلومینیوم را ۳-۱ برد. مس هر دو بازی فصل قبل را از این حریف برده بود اما نمایش درخشان شاگردان نویدکیا خیلی به چشم آمد.

در بازی همزمان و در تهران هوادار با ۴ گل مغلوب تراکتور شد. ادامه نتایج نامطلوب تیم رحمتی و ۷ امتیازی شدن تیم کهکشانی اسکوچیچ، سوای ۳ امتیاز، گل‌های این مسابقه و نمایش درخشان تیم تراکتور خط و نشانی برای سایر مدعیان بود. در بازی سوم خیبر در دومین میزبانی تاریخ خود در لیگ برتر مقابل دومین تیم اصفهانی قرار گرفت و این بار ۱-۱ مساوی کرد. در این بازی و برخلاف بازی با سپاهان، خیبر در نیمه اول بازنده به رختکن رفت و نیمه دوم جبران کرد.

و در آخرین بازی روز پنجشنبه دو برادر آبی‌پوش لیگ برتر به مصاف هم رفتند و سه امتیاز در اهواز ماند. استقلال نکونام اولین شکست فصل را مثل فصل قبل، در هفته سوم و در یک بازی خارج از خانه مقابل یک مربی خارجی دشت کرد و خروج نام سهرابیان برای بازی کردن بلانکو نیز کارساز نشد! بازیکنی که فصل قبل، این مسابقه با گل او به سود استقلال در اهواز تمام شد. با این نتیجه استقلال ۴ امتیازی ماند و شاهد عبور پرسپولیس از خود بود تا طوفان اخراج نکونام در فضای مجازی شکل بگیرد. زیر حاشیه‌های فراوان انتخاب زمین مسابقه و اتفاقات مدیریتی استقلال، درخشش خرید جدید خوزستانی‌ها نیز پنهان ماند.

اما بازی‌های روز جمعه با برتری مشابه سپاهان و گل گهر در اراک و قائمشهر آغاز شد. سپاهان میزبان شمس آذر بود اما در ورزشگاه امام خمینی اراک به میدان رفت. مسابقه‌ای که مورایس فصل قبل در دور رفت خاطرات تلخی از آن داشت و این بار در همان نیمه اول گل سه امتیازی را زد تا انتقام آن شکست یک بر صفر را بگیرد.

در ورزشگاه وطنی قائمشهر، ساکت الهامی مقابل مهدی تارتار بد شانس بود که از دقیقه ۶۰ به بعد ۱۰ نفره شد اما خوش شانس بود که لوان پولی را درون دروازه داشت! نساجی با یک گل جدال حیثیتی را به گل گهر باخت. همه می‌دانند که چه رقابتی بین تارتار و الهامی وجود دارد اما فصل قبل گل گهر هر دو بازی را از نساجی برده بود و تارتار نیز هر دو رقابت را از ساکت الهامی!

قرار بود دو بازی آخر نیز همزمان باشد اما فقط بازی ملوان و چادرملو در انزلی در سر وقت آغاز شد. شاگردان مازیار زارع بعد از آن دو پنالتی عجیب بازی قبل و توقف برابر استقلال، پیروزی هفته اول را در خانه تکرار و با نتیجه ۳-۱ چادر ملو را بردند. رضا غندی‌پور دوباره خوش درخشید و ملوان ۷ امتیازی شد تا به جمع مدعیان بالای جدول بپیوندد.

و در آخرین بازی هفته که به خاطر ناهماهنگی وی‌ای‌آر و اعتراضات یحیی گل محمدی و هواداران فولاد به جایگاه طرفداران پرسپولیس، با ۱۲ دقیقه تاخیر آغاز و در طول نیمه اول بارها متوقف شد، در نهایت پرسپولیس با دو گل فولاد را برد تا ۵ امتیازی شده و بالای سر استقلال بایستد.

پرسپولیس میزبان بود اما در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین به میدان رفت و با دو گل اورونوف و وحید امیری در نیمه دوم، مربی اسپانیایی مچ یحیی گل محمدی را خواباند.

تیم هفته: استقلال خوزستان

در هفته‌ای که ۷ تیم برنده شدند و تنها بازی خیبر و ذوب آهن به تساوی رسید، کار بزرگ را استقلال خوزستان انجام داد که با یک بازی حساب شده تیم پرستاره استقلال را برد. فصل قبل سیروس پورموسوی دور رفت نتایج فاجعه باری گرفت اما دور برگشت با چند خرید خارجی ارزان قیمت نه فقط تیمش را روز آخر در لیگ حفظ کرد، بلکه به همه نشان داد که با ارقام معقول هم می‌توان خارجی‌های خوب خرید.

استقلال خوزستان همین دست فرمان را این فصل ادامه داد و بوزویچ با اتکا به یک ستاره اهل کنگو سه امتیاز را از برادر بزرگتر خود گرفت.

مربی هفته: خوان کارلوس گاریدو (پرسپولیس)

این هفته مربیان خوب کم نداشتیم. محرم نویدکیا در خانه مجتبی حسینی را شکست داد. اسکوچیچ در تهران با یک نمایش برتر ۴ گل به هوادار زد. رضا مهاجری بازی باخته را در نیمه مربیان مساوی کرد و بوزویچ مچ جواد نکونام را خواباند. مورایس سومین پیروزی متوالی را کسب و با ۱۰۰ درصد امتیاز صدر جدول را حفظ کرد و تارتار جدال حیثیتی را از ساکت الهامی در خانه‌اش برد. مازیار زارع هم شروع درخشانش را ادامه داد اما بدون شک کار بزرگ را مربی اسپانیایی پرسپولیس کرد.

با دو تساوی در دو بازی اول، پرسپولیس تحت فشار بود. مرد تازه وارد شناختی از بازیکنانش نداشت. ترکیب اصلی تیم نیز بعد از سال‌ها دگرگون شده و ناکامی در خرید چند بازیکن باعث فشار طرفداران روی باشگاه بود. علاوه بر قرعه بسیار بد در ۵ بازی اول، با این شرایط و بدون داشتن ورزشگاه خانگی و امتیاز هوادار، تازه گاریدو به یحیی گل محمدی رسید!

کیست که نداند تقابل مقابل تیم سابق چه انگیزه‌ای به مربی و بازیکن می‌دهد. همین حالا روی نیمکت پرسپولیس دستیاران یحیی نشستند و او تیم پرسپولیس را مثل کف دستش می‌شناخت. در فولاد هم از بازیکنان سابق پرسپولیس با خود داشت اما با این وجود گاریدو نیمه مربیان را برد. بازیکنان تعویضی او وقتی به میدان آمدند موثر بودند و آل کثیر پاس گل دوم را داد.

ستاره هفته: امیرحسین حسین‌زاده (تراکتور)

این هفته عیسی مرادی و رضا غندی‌پور برای مس رفسنجان و ملوان دبل کردند. هر دو بازیکن جوان علاوه بر زدن دو گل، نمایشی درخشان در طول مسابقه داشتند که آنها را شایسته عنوان ستاره هفته می ساخت.

این هفته دروازه‌بان درخشان کم نداشتیم؛ پارسا جعفری درون دروازه ذوب آهن درخشان بود و مانع پیروزی خیبر شد، نساجی به گل گهر ۱۰ نفره باخت اما لوان پولی پنالتی گرفت و اگر او نبود نساجی چند برابر بیشتر گل می‌خورد، احمد گوهری درون دروازه استقلال خوزستان عالی بود و حامد لک که ضمن مهار یک پنالتی سرنوشت ساز، مسیر مسابقه را تغییر داد و با چند سیو درخشان پیروزی را برای مس به ارمغان آورد.

این هفته احسان قهاری در آلومینیوم از نظر فردی درخشان بود اما تیمش مغلوب شد. سامان تورانیان هم در اولین بازی برای ملوان به همان اندازه درخشید. کولیبالی در فولاد به همان اندازه خوب بود که کنعانی در پرسپولیس، فردین یوسفی، ریکاردو آلوز و مهدی هاشم نژاد در خط میانی به اندازه وحید امیری خوش درخشیدند و موثر بازی کردند.

اما چطور می‌شود در هفته‌ای که یک بازیکن در یک مسابقه دو گل زده و هر دو گل دیگر تیمش را ساخته، کس دیگری را به عنوان ستاره برگزید؟ امیرحسین حسین‌زاده یک تنه باعث و بانی هر چهارگل تراکتور بود. او با یک استپ سینه درخشان به هاشم نژاد پاس گل اول را داد، سپس همین استپ سینه را برای اشترکالی کاشت که او در ریباند گل دوم را زد و خودش زننده دوگل بعدی تیمش بود. حسین‌زاده حالا درخشان‌تر از فصلی که ستاره استقلال بود و پدیده فوتبال ایران، برای تراکتور بازی می‌کند.

تیم منتخب هفته

 (۳-۴-۳)

دروازه‌بان: حامد لک (مس رفسنجان)

مدافع راست: آریا یوسفی (سپاهان)

مدافع میانی: کوین بولی (خیبر)

مدافع چپ: سبحان پسندیده (استقلال خوزستان)

هافبک دفاعی: امید نورافکن (ملوان)

هافبک میانی: مهدی ترابی (تراکتور)

هافبک راست: تیوی بیفوما (استقلال خوزستان)

هافبک چپ: اوستون اورونوف (پرسپولیس)

وینگر راست: امیرحسین حسین‌زاده (تراکتور)

وینگر چپ: عیسی مرادی (مس رفسنجان)

مهاجم: رضا غندی‌پور (ملوان)

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

خروج از نسخه موبایل