منیعی: جای بهانه‌جویی بگویند روزمان نبود/ امسال همه از استقلال قهرمانی می‌خواهند

منیعی: جای بهانه‌جویی بگویند روزمان نبود/ امسال همه از استقلال قهرمانی می‌خواهند

به گزارش خبرورزشی، میثم منیعی بازیکن سابق و پیشکسوت تیم استقلال که پیش از بازی تیم استقلال و استقلال خوزستان مهمان خبرورزشی بود و در مورد تحلیل بازی صحبت‌هایی انجام داده بود پس از بازی در مصاحبه ای با خبرورزشی درباره تحلیل و مسائل حاشیه ای تیم استقلال صحبت‌هایی انجام داد که به آن می‌پردازیم.

نظرتان را درباره بازی شب گذشته استقلال می‌فرمایید؟

با توجه به بازیکنانی که تیم استقلال جذب کرده انتظار این می‌رفت این تیم هجومی‌تر بازی کند و هواداران توقع بازی هجومی از تیم استقلال را داشتند اما تیم استقلال تاکتیک بازی مستقیم را انجام داد و این روش باعث شد تا نتیجه نگیرد و ما چیز تاکتیکی از تیم استقلال جز بازی مستقیم ندیدیم.

قطعا با این شکل بازی، تیم استقلال در آینده به مشکل خواهد خورد و با این سبک بازیکنان خلاق این تیم از بازی خارج خواهند شد و ما بازی روی زمین و فوتبال زمینی و تاکتیکی در بازی استقلال نمی‌بینیم.

در مورد خریدهای خارجی تیم استقلال چه نظری دارید؟ آیا کمکی به تیم استقلال می‌کنند؟

با توجه به شکل بازی تیم استقلال این بازیکنان تاثیر چندانی در بازی این تیم نخواهند داشت. خریدهای خارجی استقلال تکنیکی هستند اما بازی استقلال مستقیم است و این بازیکنان را از بازی خارج می‌کند و نمی‌توانند کمک زیادی به تیم استقلال بکنند. بهتر بود تیم استقلال بازیکنانی جذب کند که به تاکتیک این تیم بخورد و باتوجه به سبک تیم استقلال که دفاع و ضدحمله است بازیکنان دفاعی تاثیر بیشتری در روند بازی این تیم دارند و به نظر من بازیکنانی که بیشتر به سبک تیم استقلال بخورند را باید جذب می‌کرد. بازیکنان خارجی استقلال به این قالب تاکتیکی نمی‌خورند و بهتر بود کسانی جذب شوند که کمک بیشتری به این تیم بکنند.

فکر می‌کنید مشکل تاکتیکی بازی استقلال چگونه حل خواهد شد؟

مشکل تیم استقلال فقط با تغییر تاکتیک حل می‌شود و تا زمانی که تیم استقلال با این تاکتیک پیش برود روند مثبتی نخواهد داشت و اگر استقلال بازی هجومی‌تری به نمایش بگذارد قطعا موفق تر خواهد بود و می‌تواند نتایج بهتری بگیرد.

حضور نکونام در تیم استقلال را چطور می‌بینید و فکر می‌کنید نکونام باید به کارش ادامه دهد؟

به نظر من با توجه به بازیکنانی که برای جواد نکونام جذب شده استقلال خوب بازی نمی‌کند و اگر با همین روند ادامه دهد هواداران استقلال بعد از مدتی خسته می‌شوند و اعتراض می‌کنند. به هر حال فوتبال تغییر کرده و هواداران تیم استقلال با توجه به اینکه سال‌ها در تیم استقلال بازی هجومی دیده اند از تیم خود بازی هجومی می‌خواهند.

آیا استقلال در آسیا و لیگ نخبگان نتیجه می‌گیرد؟

به هر حال ما سال‌هاست از لحاظ بودجه از کشورهای عربی عقب هستیم و با توجه به این نوع فوتبال و تاکتیک نتیجه گرفتن بسیار سخت است. من امیدوارم با تغییر روند و تغییر تاکتیک بتوانیم نتایج خوبی در آسیا بگیریم اما با این نوع بازی دفاعی و مستقیم کار بسیار سختی داریم.

در پایان اگر صحبتی دارید بفرمایید؟

در پایان باید بگویم مصاحبه‌هایی از مسئولین باشگاه می‌بینم که در مورد مسائل حاشیه ای صحبت می‌کنند و جای اینکه فکرشان را روی بازی بگذارند به فکر بهانه هستند. مسئولان باشگاه استقلال نباید درگیر مسائل حاشیه ای باشند و جمله تکراری دیگران نمی‌گذارند ما نتیجه بگیریم را کنار بگذارند و به دنبال حل این مسائل باشند، اگر این کار را بکنند موفق خواهند شد. مدیران باید خودشان مسائل را حل کنند و نگذارند این مسائل به بازیکنان برسد و ذهن بازیکنان درگیر این مسائل شود. 

چون هرچقدر بازیکنان، فکرشان روی مسائل حاشیه ای باشد تمرکزشان را از دست خواهند داد و به فوتبالشان ضربه خواهد زد. مدیران باید به تیم آرامش بدهند و بازیکنان اجازه بدهند کادر مدیریتی و سرپرست و کادرفنی مسائل حاشیه ای را حل کنند. چون امسال هیچ عذری پذیرفته نمی‌شود و با توجه به بازیکنانی که جذب شده هواداران استقلال از این تیم و کاردفنی قهرمانی می‌خواهند و چیزی جز قهرمانی را نمی‌پذیرند.

اگر بتوانند نتیجه بگیرند کسی از آنها ایراد نمی‌گیرد. زود است از الان بهانه گرفتن و درگیر مسائل حاشیه ای شدن و حرف‌های تکراری زدن. خیلی از مسائل لوث شده است، خیلی از حرف‌ها و مصاحبه‌ها تکراری شده و خیلی از بهانه‌ها نیز همینطور، این صحبت‌ها و بهانه‌ها بیشتر گریبان تیم را خواهد گرفت و تیم درگیر مسائل حاشیه ای خواهد شد.

بعد از نتیجه نگرفتن خیلی راحت بگویند امروز روزمان نبود و نتوانستیم نتیجه بگیریم. با این طرز فکر بهتر می‌توانند نتیجه بگیرند.

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

خروج از نسخه موبایل