از چارچوب خارج نمی‌شوم/ قانون جدید AFC به سود چه کسانی خواهد بود؟

از چارچوب خارج نمی‌شوم/ قانون جدید AFC به سود چه کسانی خواهد بود؟

به گزارش خبرنگار مهر، فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بانوان از اواسط مهر سال جاری در حالی برگزار می‌شود که بازار نقل و انتقالات چه در جذب بازیکن و چه جذب سرمربی برای هدایت تیم‌ها توسط باشگاه‌های حاضر در این مسابقات همچنان داغ است البته در کنار این آنچه که فصل نقل و انتقالات لیگ بانوان را متفاوت‌تر از گذشته کرده است بحث بی‌ثباتی جالبی است که روی نیمکت تیم‌های زیادی به وجود آمده است. در سال‌های گذشته تقریباً اکثر تیم‌ها در تلاش بودند سرمربی تیم و حتی تعداد زیادی از بازیکنان خود را حفظ کنند تا شاکله اصلی تیم بهم نخورد اما در فصل جدید باید شاهد اتفاقات غیر منتظره‌ای باشیم چرا که هر روز اخبار متفاوتی از حضور چهره‌های سرشناس در کنار برخی تیم‌های لیگ برتری و حتی تیم‌هایی که هنوز حضورشان در این لیگ قطعی نشده هستیم.

قانون جدید AFC به سود بانوان خواهد بود

اعظم غلامی از مربیان با سابقه فوتبال بانوان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در خصوص قانون جدید کنفدراسیون آسیا و تیم‌داری برخی از باشگاه‌های مطرح در این بخش اظهار کرد: اتفاق مثبتی است چون در نهایت این کارها باعث می‌شود که فوتبال بانوان ما توسعه پیدا کند. اکثر این باشگاه‌ها حرفه‌ای هستند بنابراین تصمیماتی هم که می‌گیرند حرفه‌ای خواهد بود.

وی افزود: یکی از دلایلی که تیم‌هایی مانند ملوان و سپاهان سالهاست در فوتبال بانوان به صورت ثابت و حرفه‌ای حضور دارند به همین خاطر است. خاتون بم هم با اینکه صرفاً در بخش بانوان تیم‌داری می‌کند اما واقعاً ثابت کرده که جز تیم‌های خوب در رشته جذاب فوتبال است و می‌توان روی آن برای توسعه این رشته و کمک آن به تیم ملی حساب ویژه‌ای باز کرد.

ملوان برایم بسیار قابل احترام است

مدیر تیم ملی فوتبال بانوان ادامه داد: قطعاً حضور تیم‌هایی مانند پرسپولیس، استقلال و حتی تراکتور باعث ایجاد شور و هیجان در لیگ می‌شوند. باعث می‌شوند حتی برخی بازیکن‌ها و مربی‌ها که طرفدار این تیم‌ها هستند جذب این باشگاه‌ها شوند. در مجموعه من نگاه مثبتی به ماجرا دارم و فکر می‌کنم در صورت قطعی شدن حضور این تیم‌ها در آینده شاهد اتفاقات خوبی برای فوتبال بانوان خواهیم بود.

غلامی در مورد ادامه همکاری با ملوان هم در فصل جدید رقابت‌های لیگ گفت: بگذارید در مورد یک موضوع شفاف سازی کنم. ملوان به عنوان تیم شهرم برایم بسیار قابل احترام است. سال گذشته هم در دو هفته پایانی که برای قهرمانی تلاش می‌کردیم چون دیگر در تیم ملی هیچ سمتی نداشتم به عنوان سرمربی کنار تیم حضور پیدا کردم و در نهایت موفق شدیم عنوان نایب قهرمانی را به دست بیاوریم.

کوچ اجباری ستاره‌ها به دلیل بلاتکلیفی

وی افزود: تیمی که سال گذشته موفق شده عنوان نایب قهرمانی را به دست بیاورد قطعاً برای حفظ این جایگاه باید تلاش داشته باشد. البته تا این لحظه باشگاه هیچ صحبتی با من نداشته و حتی برخی از بازیکنان این تیم هم جذب سایر باشگاه‌ها شدند که البته من به آنها حق می‌دهم. ملوان باید هر چه سریع‌تر تکلیف خود را روشن کند و بداند با چه اسپانسری قرار است در لیگ حضور پیدا کند. وقتی هنوز تکلیف سرمربی تیم مشخص نیست، تکلیف اسپانسر معلوم نیست طبیعی است که بازیکن هم بخواهد راهش را از این تیم جدا کند.

غلامی در ادامه خاطر نشان کرد: مسابقات لیگ از اواسط مهر آغاز خواهد شد، قرعه کشی تیم ملی برای جام ملت‌ها نیز دی ماه است و فکر می‌کنم نهایتاً بعد از مشخص شدن میزبان بازی‌ها و گروه بندی رقابت‌ها زمان برگزاری به اسفند موکول شود. از همین رو من در حال حاضر هیچ قرارداد ندارم که بخواهد مانع از حضورم در یک تیم شود. البته تمرینات تیم ملی در جریان است و من ۲۵ سال است که در این رشته فعالیت دارم.

در چارچوب قانون کار خواهم کرد

او اضافه کرد: قطعاً دوست دارم هر کاری که انجام می‌دهم در نهایت سود آن برای تیم ملی کشورم باشد. در زمینه حضورم در تیم ملی و تیم باشگاهی هم در چارچوب قانون کار خواهم کرد. بنابراین بازهم در پایان یادآور می‌شوم که اصل بازی‌های تیم ملی احتمالاً از اسفند شروع خواهد شد و در این مدت هم تماسی از سوی باشگاه ملوان نداشتم.

سرمربی فصل گذشته تیم ملوان در پایان خاطر نشان کرد: دوست دارم در این زمینه هم، رسانه به رشد فوتبال بانوان کمک کند. خیلی بد است که رسانه برای جذب مخاطب تیتر مبهم بزند. من اصولاً کم مصاحبه می‌کنم و دوست دارم همیشه هم واقعیت‌ها گفته شود.

منبع:مهر

خروج از نسخه موبایل