طعنه زیرکانه کریستیانو رونالدو به پله/ ویدیوهای تمام گل‌های من موجود است!

طعنه زیرکانه کریستیانو رونالدو به پله/ ویدیوهای تمام گل‌های من موجود است!

کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی، بار دیگر موضوع پرمناقشه تعداد گل‌های دوران حرفه‌ای پله را پیش کشید. در دنیای فوتبال، آمار و ارقام همواره در حال تغییر است و با گذر زمان، ستاره‌های جدیدی پدیدار می‌شوند که رکوردهای پیشین را می‌شکنند. کریستیانو رونالدو که بیش از ۲۰ سال پیش قدم به عرصه فوتبال حرفه‌ای گذاشت، تاکنون هر رکوردی که بر سر راهش بوده را شکسته و یکی از اهداف بزرگ او، عبور از رکورد افسانه‌ای پله در تعداد گل‌های دوران حرفه‌ای است.

اما در مورد تعداد دقیق گل‌هایی که پله در دوران حرفه‌ای خود به ثمر رسانده، ابهامات زیادی وجود دارد. به دلیل فناوری‌های محدود آن زمان که پله در سانتوس و تیم ملی برزیل بازی می‌کرد، بسیاری معتقدند که تعداد نهایی گل‌های او ممکن است دقیق نباشد.

پله به‌طور رسمی ۶۴۳ گل برای سانتوس به ثبت رسانده، اما تعداد کل گل‌های دوران حرفه‌ای او همچنان بحث‌برانگیز است. فیفا این تعداد را ۷۶۷ گل تخمین می‌زند، اما بسیاری از هواداران پله و کسانی که او را در میدان دیده‌اند، باور دارند که این رقم بسیار بیشتر است.

به گفته ادیر کونها، مورخ باشگاه سانتوس، «پله ۱۰۹۱ گل برای سانتوس و ۱۲۸۲ گل در کل دوران حرفه‌ای‌اش به ثمر رسانده است. از این تعداد، ۴۴۸ گل در مسابقات دوستانه و تورنمنت‌های بین‌المللی دوستانه به ثبت رسیده است.»

کریستیانو رونالدو، که به‌زودی به مرز ۹۰۰ گل در دوران حرفه‌ای‌اش نزدیک می‌شود، در مصاحبه‌ای با هم‌تیمی سابقش ریو فردیناند در کانال یوتیوب URCristiano، به تعداد گل‌های خود اشاره کرد. او با اینکه مستقیماً نامی از پله نبرد، اما به وضوح به آمار گل‌های او اشاره داشت: «به زودی به ۱۰۰۰ گل می‌رسم. تفاوت من و دیگران این است که شما می‌توانید تمام این گل‌ها را در ویدیوها مشاهده کنید؛ همه آن‌ها جلوی چشمان شما قرار دارند.»

طبیعی است که کریستیانو رونالدو به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال،  همواره مورد تحسین و انتقاد قرار بگیرد و علاوه بر طرفداران و حامیان، منتقدان بی‌شماری هم داشته باشد. در این راستا، او در گفتگو با ریو فردیناند موضع خود را این‌گونه بیان کرد:

«من این فصل ۶۰ گل زدم، و حالا می‌گویند که در یورو گل نزدی. مشکل چیست؟ من ۱۳۰ گل برای پرتغال زده‌ام و بهترین گلزن تاریخ هستم. سطح بازی را بالا خواهم برد. به‌زودی ۹۰۰مین گل خود را می‌زنم و سپس نوبت به ۱۰۰۰مین گل خواهد رسید.»

بیشتر بخوانید: جایزه ویژه یوفا برای کریستیانو رونالدو/ رکوردی دست‌نیافتنی برای لیونل مسی!

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

خروج از نسخه موبایل