برای اولین‌بار در تاریخ؛ نماینده ایران در مسابقات تنیس گرند اسلم آمریکا

برای اولین‌بار در تاریخ؛ نماینده ایران در مسابقات تنیس گرند اسلم آمریکا

مسابقات تنیس آزاد آمریکا که به اختصار یو اس اپن هم نامیده می‌شود، یکی از چهار رقابت برجسته سالانه تنیس (گرند اسلم) در دنیا و جزء پربیننده‌ترین مسابقات ورزشی در جهان است. به طور کلی مسابقات گرند اسلم بالاترین اهمیت و جایگاه را در تنیس دارند و قهرمانی در آن‌ بزرگترین آرزو و دستاورد هر بازیکنی به حساب می‌آید. یکی از دلایل اهمیت زیاد این چهار تورنمنت جایزه بزرگ نقدی و امکان کسب امتیاز بالا است. این مسابقات به‌صورت هم‌زمان در بخش مردان و بانوان برگزار می‌شود. یو اس اپن به عنوان آخرین گرنداسلم سال ۲۰۲۴ در شهر نیویورک برگزار می‌شود.

کسری رحمانی تنیسور جوان و آینده‌دار کشورمان به عنوان نخستین ایرانی جواز حضور در رقابت‌های معتبر گرند اسم آمریکا را به دست آورد.

جدول مقدماتی این مسابقات از امروز در شهر نیویورک آغاز می‌شود و کسری رحمانی با رنکینگ ۱۱۳ فدراسیون جهانی به عنوان اولین و تنها ایرانی حاضر در این مسابقات از ساعت ۱۷:۳۰ امروز به مصاف پتاک از جمهوری چک می‌رود و در صورت کسب پیروزی به مصاف برنده ایتالیا و آمریکا خواهد رفت.

پیش از این مشکات الزهرا صفی به‌ عنوان اولین دختر ایرانی جواز حضور در مسابقات گرند اسلم استرالیا و فرانسه را کسب کرده بود.

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

خروج از نسخه موبایل