ورزش

دستیاران گاریدو باید به او کمک کنند/ پرسپولیس بهترین‌ها را دارد

دستیاران گاریدو باید به او کمک کنند/ پرسپولیس بهترین‌ها را دارد

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال پرسپولیس در هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر در حالی باید روز جمعه ۹ شهریور رو در روی فولاد خوزستان قرار گیرد که سرخ‌پوشان تهرانی هنوز رنگ پیروزی در فصل جدید را ندیده‌اند و از طرفی یحیی گل محمدی سرمربی سابق این تیم هدایت فولاد خوزستان را عهده دار است که پس از ۴ سال دوباره مقابل تیم سابق خود قرار می‌گیرد که این موارد از نکات جالب بازی است.

رضا پرکاس کارشناس فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در خصوص وضعیت فولاد خوزستان برای این بازی اظهار داشت: یحیی گل محمدی با حضور خود در این تیم، اکثر بازیکنان را تغییر داد و از نفراتی استفاده کرد که در لیگ برتر فعالیت داشتند و قاعدتاً خود او و دستیارانش شناخت کافی نسبت به این موضوع دارند. در دو بازی اخیر یحیی گل محمدی نشان داده که نتوانسته به ترکیب اصلی تیم خود دست یابد. و دقیقاً مشخص است که در چه دقایقی تعویض‌های این تیم انجام می‌شود. در دیدار مقابل مس رفسنجان روند بازی فولاد نسبت به بازی اول خود روان تر بازی کرد.

فولاد در بخش هجومی بازیکنان باکیفیتی دارد

او ادامه داد: فولاد در فاز هجومی بازیکنان با کیفیتی را در اختیار دارد اما این نفرات تجربه‌های لازم را ندارند اما بازیکنانی مانند ساسان انصاری از تجربه بالایی برخوردارند که به کمک فولاد می‌آیند. فولاد در این دو هفته تیم زهرداری نشان نداده است و یحیی گل محمدی تیم جوانی را در اختیار ندارد اما تنها حُسن این نفرات این است که تجربه بازی در رقابت‌های لیگ برتر را داشته‌اند.

کادرفنی فولاد از تمام بازیکنان پرسپولیس شناخت دارند

پرکاس در رابطه با تقابل یحیی گل محمدی و پرسپولیس گفت: نکته مهم کادر فنی فولاد این است که شناخت کافی از تک تک بازیکنان پرسپولیس دارند و از خصوصیات فردی آنها با خبر هستند. که این موضوع یک برگ برنده برای یحیی گل محمدی است. در فوتبال مدرن این موضوع جایی ندارد که بگوییم چون فلان مربی سال گذشته در تیمی بوده پس مقابل آن تیم با انگیزه دو برابر ظاهر می‌شود. شاید این صحبت‌ها برای کسانی که به دنبال حواشی هستند جالب باشد اما برای من که یک مربی حرفه‌ای در فوتبال هستم اهمیتی ندارد.

او افزود: خط دفاع پرسپولیس را بازیکنان باتجربه تشکیل داده‌اند که قاعدتاً بازیکنان هجومی فولاد در مقابل آنها کار سختی را در پیش دارند. اگر میلاد محمدی در سمت چپ خط دفاعی به کار گرفته شد روند بازی این تیم هجومی تر می‌شود. بازیکنان خط حمله پرسپولیس نسبت به فولاد علاقه بیشتری برای گلزنی دارند و در کناره‌ها نیز بازیکنان بسیار خوبی در این تیم بازی می‌کنند.

دستیاران گاریدو باید به او کمک کنند/ پرسپولیس بهترین‌ها را دارد

الکسیس گندوز جایگیری خوبی دارد اما…

پرکاس خاطر نشان کرد: «الکسیس گندوز» دروازه‌بان پرسپولیس جایگیری‌های بسیار خوبی دارد اما اکثر توپ‌ها را به صورت دو ضرب مهار می‌کند که این موضوع به بازیکنان سرعتی فولاد مانند ساسان انصاری کمک می‌کنند که روی دروازه پرسپولیس خطر ساز شوند. علاوه بر این باید اشاره کنم که در ترکیب دو تیم بازیکنان مشترک زیادی دیده می‌شود که همین موضوع باعث خواهد شد تا مربیان برای آنالیز کار راحت تری داشته باشند و البته نقش مربیان هم در این زمینه مؤثر است که بتوانند سبک بازی بازیکنان را تغییر دهند تا تیم حریف با دردسر مواجه شود.

پرسپولیس در هر خط بهترین‌ها را دارد

او در رابطه با نقل و انتقالات پرسپولیس در پنجره تابستانی این فصل گفت: در مجموع بازیکنان خوبی جذب این تیم شده‌اند. اگر پرسپولیس یک دروازه‌بان ملی پوش را از دست داد اما توانست یک دروازه‌بان با کیفیت به خدمت بگیرد. در دفاع راست «ایوب العملود» نشان داده که بازیکن تکنیکی و پر سرعتی است و حتی بازیکنانی که در بخش هافبک جذب تیم شده‌اند می‌توانند جایگزین بسیار خوبی برای نفراتی که جدا شدند، باشند. نکته دیگر در مورد نقل و انتقالات پرسپولیس، این است که بازیکنان سابق دوباره در این تیم حضور دارند و شناخت کافی نسبت به این باشگاه و فضای آن دارند.

پرکاس افزود: با جدایی مهدی ترابی، بازیکنی به پرسپولیس اضافه شده که در چند سال اخیر سابقه حضور در فولاد، سپاهان و… را داشته و سعید صادقی هم بهتر از فصل گذشته نشان داده و قطعاً انگیزه دارد تا خود را در این فصل به هواداران ثابت کند. «گاریدو» هنوز به سبک فوتبال در ایران آشنا نشده است و این موضوع را در روند بازی پرسپولیس کاملاً می‌شود حس کرد.

دستیاران گاریدو باید به او کمک کنند/ پرسپولیس بهترین‌ها را دارد

دستیاران گاریدو باید به او کمک کنند

او ادامه داد: کادرفنی پرسپولیس باید باید اطلاعات بیشتری را به گاریدو بدهند. مخصوصاً دستیاران ایرانی او که کامل با فضای لیگ برتر آشنا هستند و بعد از این همه سال قطعاً می‌دادند که استراتژی سرمربیان مختلف در بازه‌های متفاوت از بازی چگونه است. در مجموع اگر بخواهم بگویم پرسپولیس نسبت به سال گذشته اگر قوی‌تر نشده باشد ضعیف‌تر هم نشده است. بازگشت امید عالیشاه و استفاده از یاسین سلمانی به پرسپولیس کمک می‌کنند و گاریدو باید ترکیبی بهتر از بازیکنان حریف را در هر بازی برای پرسپولیس انتخاب کند.

خانه به دوشی سرخابی‌ها باعث تأسف است

پرکاس در رابطه با کمبود زمین مناسب برای انجام دیدارهای لیگ برتر و خانه به دوشی استقلال و پرسپولیس گفت: داشتن یک زمین مناسب باعث خواهد شد تا تیم‌ها کارهای تاکتیکی خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند. زمین یکی از ابزارهای مهم برای انجام یک بازی فوتبال است. لیگ ایران از موضوع رنج می‌برد و در مجموع دو یا سه زمین مناسب برای برگزاری مسابقات داریم. از اینکه دو تیم استقلال و پرسپولیس زمین برای برگزاری دیدارهای خانگی خود ندارند واقعاً جای تعجب و تأسف دارد.

VAR در تصمیم گیری ها داوران را به اشتباه انداخته است

او افزود: نبود زمین مناسب اگر ادامه دار باشد به فوتبال ایران در بخش آسیایی و ملی آسیب می‌زند. بسیار مهم است که همه بازی‌های لیگ برتر با استفاده از سیستم داور ویدئویی VAR انجام شود. اگر بنا بر این باشد که فقط چند بازی دارای VAR باشند باعث ایجاد ناعدالتی خواهد شد. VAR در واقع به داور در تصمیماتی که می‌گیرد مشورت می‌دهد و دلیلی ندارد که هرچیزی که این سیستم می‌گوید، درست باشد. حتی در چند بازی جام جهانی نیز در گذشته VAR داور را به اشتباه انداخته است. کسانی که به عنوان داور VAR پشت سیستم‌ها قرار می‌گیرند وضعیت بسیار سخت‌تری نسبت به داور وسط دارند و به نظرم در همین دو هفته حداقل دو اشتباه در تصمیم‌گیری با VAR در لیگ برتر داشته‌ایم.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا