خبرورزشی‌گردی| دو بازیکن توطئه کردند تا پرسپولیس به تیم ناصر حجازی ببازد/ من علی پروین را از پرسپولیس کنار گذاشتم/ قرار بود اسم پرسپولیس «آزادی» شود

خبرورزشی‌گردی| دو بازیکن توطئه کردند تا پرسپولیس به تیم ناصر حجازی ببازد/ من علی پروین را از پرسپولیس کنار گذاشتم/ قرار بود اسم پرسپولیس «آزادی» شود

پرسپولیس در دهه ۶۰ شمسی کاملا زیر نظر علی پروین اداره می‌شد اما برای مقطعی علی‌آقا را از پرسپولیس کنار گذاشتند! اتفاقی که در دوره مدیریت فردی به نام عباس وکیل به وقوع پیوست. این فرد در سال ۶۷ پروین را از پرسپولیس کنار گذاشت و ماجرا سر و صدای بسیار زیادی به راه انداخت.

عباس وکیل بعد از آن اتفاق سال‌ها سکوت کرد اما در هفتم شهریور سال ۱۳۹۰ طی مصاحبه‌ای اختصاصی با خبرورزشی دست به یک افشاگری بزرگ زد و بسیاری از حقایق پشت پرده پرسپولیس را مطرح کرد. با هم چکیده حرف‌های این مدیر اسبق پرسپولیس را می‌خوانیم:

  • پس از انقلاب و مصادره اموال علی عبده، آن‌ها در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گرفت و باشگاه پرسپولیس تبدیل به یک بحث مهم شد. من در آن زمان مدیر گروه تفریحات سالم بنیاد بودم و این اموال در اختیار بخشی قرار گرفت که مدیریتش با من بود.
  • اولین کاری که می‌خواستیم در پرسپولیس انجام بدهیم، بحث عوض کردن نام باشگاه بود. ابتدا قرار شد اسم این تیم را آزادی بگذاریم ولی احساس شد که این اسم باعث ایجاد پاره‌ای مشکلات سیاسی می‌شود. در نهایت به این نتیجه رسیدیم که به جای پرسپولیس، از نام پیروزی استفاده کنیم. حتی با علی پروین نیز در این رابطه صحبت کردیم و او هم موافق بود.
  • در دهه ۶۰ و قبل از این‌که جنگ تمام شود، دستمزد گران‌ترین بازیکن پرسپولیس ۱۵۰هزار تومان بود. مایلی‌کهن، بهروز سلطانی، محمد حسن انصاری‌فرد، محمد پنجعلی و… هر کدام بین ۶۹ تا ۸۰هزار تومان می‌گرفتند اما به علی پروین ۱۸۰هزار تومان می‌دادیم.
  • علی پروین دلش می‌خواست حرف اول و آخر را در پرسپولیس بزند ولی ما به دنبال ساختار حرفه‌ای و تشکیلات منسجم بودیم به همین خاطر وقتی دیدیم با پروین به توافق نمی‌رسیم، قرار شد فرد دیگری را به جای ایشان انتخاب کنیم. کنار گذاشتن علی پروین تصمیمی بود که من خودم در آن مقطع گرفتم. البته همان زمان هم گفتم بهترین مربی برای پرسپولیس علی پروین است ولی ایشان تمایلی به کار تشکیلاتی نداشت.
  • بعد از کنار گذاشتن پروین میان بازیکنان پرسپولیس دودستگی ایجاد شد؛ برای مثال محمد مایلی‌کهن سمت علی پروین بود، محمد حسن انصاری‌فرد سمت ما.
  • علی پروین دوست داشت تصمیمات مربوط به پرسپولیس به جای ساختمان باشگاه در نمایشگاه اتومبیلش گرفته شود!
  • در بنگلادش ما دو بر یک به محمدان باختیم؛ همان تیمی که ناصر حجازی فقید هدایت آن را بر عهده داشت. در مورد اتفاقات آن مسابقه نمی‌توانم همه چیز را باز کنم ولی دو بازیکن کم‌کاری و توطئه کردند و پرسپولیس مسابقه را به تیم حجازی باخت. اتفاقات آن مسابقه برای همیشه یک راز میان من و محمدحسن انصاری‌فرد باقی خواهد ماند.
  • من سال ۶۸ رفتم و علی پروین دوباره برگشت اما تمام آدم‌هایی که او را آورده بودند دوباره حذفش کردند.
  • محمد مایلی‌کهن اخمو بود ولی بداخلاق نبود؛ به نظرم کمی خشک است.

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

خروج از نسخه موبایل