خالدآبادی، جوانی که به پرسپولیس و بیرانوند «نه» گفت!

خالدآبادی، جوانی که به پرسپولیس و بیرانوند «نه» گفت!

به گزارش خبرورزشی، محمد رضا خالدآبادی متولد ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۰ در کرج، دروازه‌بان دوم باشگاه استقلال تهران و سنگربان اصلی تیم ملی امید ایران است. او در یک خانواده علاقه مند به فوتبال متولد و بزرگ شد.

خالدآبادی فوتبال را از بازیهای مدارس و آموزشگاهی و محلی آغاز و به شکل رسمی از ۱۴ سالگی و در سال ۱۳۹۴ با باشگاه نوجوانان پیام استارت زد. سال ۹۵ با وجودی که هنوز می توانست در همین مقطع سنی بازی کند به جوانان آریاک رفت و سال ۹۶ از دروازه تیم پدیده عرش ایرانیان دفاع کرد.

روند تغییر تیم هرساله را سال ۹۷ با پیوستن به مقاومت و سپس در سال ۹۸ با پرسپولیس ادامه داد و سال ۹۹ به هوادار رسید. در این تیم پیشرفت او چشمگیر و با صعود تیم عنایتی به لیگ برتر، خالدآبادی طی ۳ فصل به شماره یک بزرگسالان و حضور در لیگ برتر رسید.

داود فنایی حامی او بود و ساکت الهامی نیز به این جوان اعتماد کرد تا  این گلر ۱۸۶ سانتی متری بعد از درخشش در لیگ ۲۲ با هوادار، به تیم ملی امید دعوت و زیرنظر عنایتی به بازیهای آسیایی هم برود. خالدآبادی در اولین فصلی که لیگ برتر را تجربه می‌کرد (۱۴۰۱-۱۴۰۲) در ۱۶ مسابقه لیگ ۲۲ برای هوادار ۶ بازی دروازه خود را بسته نگه داشت و در چهار دیدار جام حذفی نیز دو کلین‌شیت به ثبت رساند.

درخشش‌ وی باعث شد تا در اولین پنجره نقل و انتقالاتی استقلال و پرسپولیس به‌دنبال به خدمت گرفتن این دروازه‌بان باشند. در نهایت با رایزنی‌های صورت گرفته میان دو باشگاه استقلال و هوادار در تاریخ ۳۱ تیر ۱۴۰۲ رضایت‌نامه خود را دریافت کرد و با قراردادی ۳ ساله به جمع بازیکنان استقلال ملحق شد.

وی در فصل ۲۳ با توجه به آماده بودن حسین حسینی فرصت بازی پیدا نکرد و تنها پس از محرومیت حسینی در هفته بیست و پنجم مقابل تراکتور به میدان رفت و کلین شیت کرد.

خالدآبادی در ۲۱ سالگی به تیم ملی امید ایران دعوت و در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های قهرمانی زیر ۲۳ سال غرب آسیا با مهار ۲ پنالتی یک تنه تیم ملی امید را به فینال رقابت‌ها رساند.

او که با هوادار نایب قهرمان لیگ یک شده و صعود به لیگ برتر را تجربه کرد، با استقلال نایب قهرمان لیگ ۲۳ و با تیم امید نایب قهرمان غرب آسیا ۲۰۲۳ شد.

کم نیستند کسانی که مخالف رفتن او به استقلال بودند. خالدآبادی خود  اتفاقا تمایل به حضور در تیم پرسپولیس داشت و با توجه به مصدومیت بیرانوند آنجا شانس بیشتری برای بازی داشت. سابقه حضور او در جوانان پرسپولیس هم مزید بر علت بود.

تابستان ۱۴۰۲ رقابتی بین دو غول تهرانی بر سر جذب این جوان درگرفت. پرسپولیس هشت میلیارد تومان پیشنهاد داد. احمد گوهری هم رفت و از همه مهمترعلیرضا بیرانوند شخصا با تماس تلفنی با خالدآبادی برای کسب رضایت او و انتخاب پرسپولیس تلاش کرد.

بیرانوند به او گفت که در مورد اینکه بازی به او نمی رسد، نگران نباشد زیرا تیم سرخ پوش ها در این سال سه جام گوناگون پیش رو دارند و قرار است رقابت های فشرده ای را تجربه کنند. با وجود مصدومیت و جام ملت های آسیا، وی قادر نیست در تمامی رقابت های ملی و نیز باشگاهی بازی کند.

خالدآبادی مجرد و بازیکن بی حاشیه ای است اما بعد از اخباری که پس از امکان عدم تمدید برای حسینی و جذب گلر بوسنیایی در تابستان ۱۴۰۳ رسانه ای شد، دوباره ساز جدایی کوک و حتی مایل به حضور در تمرین هم نبود اما نکونام او را برگرداند.

او که به پیشرفت سریع عادت کرده می خواست این یکسال نیمکت نشینی را با رفتن به تیمی که امکان بازی داشته باشد، جبران کند اما حالا دوباره باید با کاپیتان استقلال رقابت کند.

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

خروج از نسخه موبایل