مهدی مهدی‌پور؛ ژنرال مصدوم فوتبال یا ستاره شب‌های مافیا؟

مهدی مهدی‌پور؛ ژنرال مصدوم فوتبال یا ستاره شب‌های مافیا؟

خبرورزشی/ مهدی مهدی پور روز ۲۹ بهمن ۱۳۷۲ در اصفهان به دنیا آمد. او که در خانواده ای ورزشکار و مذهبی به دنیا آمده و خواهر دارد، پدرش از فوتبالیست های قدیمی است و مهدی فوتبال خود را زیر نظر و آموزش های پدرش آغاز کرده و به رشد و شکوفایی در این رشته رسید.

مهدی پور فوتبال را از ۷ سالگی با پیوستن به آکادمی «سپاهان» آغاز کرد و سپس و در ۱۶ سالگی به آکادمی تیم ذوب آهن منتقل شده و لیگ دوازدهم ۹۲–۹۱ در ۱۹ سالگی به تیم اصلی راه یافت. به علت نرسیدن فرصت بازی از این تیم جدا و فصل سیزدهم لیگ برتر ۹۳–۹۲ را در تهران و راه آهن گذراند ولی پس از یکسال دوباره به تیم ذوب آهن بازگشت.

در دیماه ۱۳۹۳ و میانه لیگ چهاردهم با امضای قراردادی به این تیم پیوست و طی چهار فصل حضور در این تیم زیر نظر مربیانی همچون یحیی گل محمدی و امیر قلعه نویی کار کرد. او بیشترین تاثیر را از مجتبی حسینی و یحیی گل محمدی گرفت.

وی در پنجره زمستانی لیگ هجدهم ۹۸–۱۳۹۷ به همراه دانیال اسماعیلی فر و احسان پهلوان برای انجام خدمت سربازی به تیم تراکتور پیوست و پس از یک فصل حضور در این تیم به ذوب‌آهن بازگشت.

این ژنرال میانی سرانجام در مهر ۱۳۹۹ به استقلال پیوست و پیراهن شماره ۹ استقلال را برای لیگ بیستم تحویل گرفت و تا امروز آن را حفظ کرده است.

مهدی‌پور در دومین فصل حضورش در استقلال زیرنظر فرهاد مجیدی مهره اصلی خط میانی شد و با ۷ پاس گل و سوپرگل به فولاد، نقش بسزایی در قهرمانی بدون باخت استقلال در لیگ بیست و یکم داشت.

اما تحت هدایت ریکاردو ساپینتو نتوانست انتظارات هواداران استقلال را به علت مصدومیت های مداوم برآورده کند ولی با آمدن جواد نکونام به عنوان سرمربی استقلال در آستانه لیگ ۲۳ مهدی مهدی‌پور توانست به روزهای اوج خود بازگردد. این بار بدشانس بود که در هفته بیست و دوم مقابل مس رفسنجان دچار مصدومیت پارگی رباط صلیبی شد و فصل را از دست داد و هنوز هم به همین دلیل وارد فهرست تیم نشده است.

او با ذوب آهن ۲ قهرمانی جام حذفی و ۱ قهرمانی سوپرجام ایران را کسب کرد و با استقلال قهرمان و نایب قهرمان لیگ شد. مهدی پور که سال ۹۳ در ۲۱ سالگی به تیم ملی زیر ۲۳ ساله های ایران دعوت شد،  سال ۱۴۰۱ در ۲۸ سالگی توانست به پیراهن بزرگسالان برسد. اولین بار کی روش زمانی که او در راه آهن بود می‌خواست دعوتش کند اما دستش شکست.

او اولین بازی ملی خود را تحت نظر اسکوچیچ ۴ فروردین ۱۴۰۱ مقابل کره جنوبی در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ بعنوان یار تعویضی انجام داد که این بازی با نتیجه ۲ بر ۰ به نفع کره تمام شد. پس از آن نیز مصدومیت هر بار مانع دعوت او میشد. نتیجه اینکه مهدی پور که در آکادمی سپاهان همبازی علی کریمی و حسین مرادمند و در برهه ای سردار آزمون بود، تاکنون تنها ۳ بازی ملی دارد.  

مهدی پور هنوز ازدواج نکرده و مجرد است و با حضور در ریالیتی شو زودیاک، اولین نماینده فوتبالیست ها در بازی مافیا لقب گرفت و بعد از او بیرانوند، سروش رفیعی و سعید مهری نیز در این بازی جلو دوربین رفتند.  

او در سربازی آنقدر برای همه خاطره نوشت که خطش خوب شد. از همان ابتدای حضور در استقلال هم صادقانه با همه برخورد و با احساسات هواداران استقلال بازی نکرد و نگفت طرفدار این تیم از بچگی بوده است.

مهدی آنقدر به سالاد علاقه دارد که سالاد جزو جدانشدنی تغذیه اوست و شاید بعد از فوتبالش کامل گیاه خوار شود! علاقه او طوری است که وقتی سالاد می‌آورند، برایش شعر تولد می‌خوانند!

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

خروج از نسخه موبایل